כיכר השבת

פרק ב'

על מיני מזונות: זעקתם של הגרושים החרדים

הצצה למציאות המקוממת של גרוש חרדי, בחברה לא שוויונית בה החוק נוטה תמיד לטובת האישה, כשליוקר המחיה המאמיר מתווספת סוגיית המזונות הבלתי הגיונית, הוא נותר חסר כל (Men)

53
נתנאל לייפר | כיכר השבת | ג' בטבת | 01.01.17
נידונים מראש לחיי עניות. אילוסטרציה
נידונים מראש לחיי עניות. אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 9)

איני מכיר אדם שהתחתן כדי להתגרש, או שתכנן את גירושיו אי פעם. לכולם היה ברור ש"מתחתנים רק פעם אחת". גירושין הוא תהליך טראומתי גם כשעצם הנישואין כשלעצמם אינם מציאה...

בתור גרוש (שנישא ב"ה שוב) אני יכול לומר שהטראומה גדולה פי כמה בתוך הציבור החרדי, בעצם הגירושין בחלק גדול מאד מהמקרים מתהפכים חייו של הגרוש על פניהם. הוא מאבד את מקומו בקהילה בה התגורר, ברוב המקרים עליו לעבור דירה לאזור אחר בשל אילוצים כלכליים, מה שמנתק אותו מחבריו ומהסביבה המוכרת שלו ומשאיר אותו להתמודד לבד עם כל מה שקורה סביבו.

במשך שנים כל קופות הצדקה וארגוני הסיוע מסייעים בהתלהבות לאמהות חד הוריות והן נתפסות תמיד כחלשות. הן תקבלנה הנחה משמעותית בכל מקום אפשרי, זאת למרות שבחלק גדול מהמקרים הן מקבלות גם מזונות וגם עובדות לפרנסתן ומצבן הכלכלי יכול להיות סביר פלוס.

לעומתן, הגבר הגרוש נאלץ לשלם דמי מזונות גבוהים במיוחד שעומדים ברוב המקרים על 50%-80% מהכנסתו החודשית כשהוא צריך בנוסף לדאוג למקום מגורים, מזון והוצאות מחיה נוספות. הגבר הגרוש לא יקבל סיוע משום מקום וכמובן שלא יקבל שום הנחה בשום מקום כי הוא... גבר.

גרושים נידונים מראש לחיי עניות. באופן תמידי הם צריכים לתמרן בין המזונות, השכירות, אוכל וגם כמה שקלים כדי לנסוע לילדים ולקנות להם משהו נחמד, אפילו קטן.

השכר החציוני בישראל עומד על 6700 שקל כלומר - חצי מהתושבים בישראל מרוויחים פחות מכך, מה שמותיר בחישוב פשוט מעט מידי כסף כדי לחיות, פשוט לחיות.

כשמכניסים למשוואה את הרצון להקים בית חדש זה כבר הופך ללא אפשרי, כיצד ניתן לקיים משק בית עם משכורת (של האישה במקרה והיא עובדת) ורבע, במקרה הטוב אם זה מה שנשאר אחרי המזונות.

הגישה הפשטנית לפיה הגברים הם חזקים ואמורים להסתדר עם כל דבר שקורה להם היא גישה לא מציאותית ומנותקת מהמציאות. בתי המשפט וגם בתי הדין פועלים בצורה קרה ואפשר לומר אפילו אכזרית כנגד האבות הגרושים שנאלצים לחיות בעוני ודוחק ועם דמי מזונות שאינן קשורים להכנסתם או להוצאות האמיתיות של גידול הילדים.

כדי להמחיש את ההתנהלות הבזויה של בית המשפט אליו נגררתי שלא מרצוני, אוכל לספר באופן אישי כיצד פנתה אליי השופטת הכבודה ו"שאלה" אותי אם אני מסכים לדמי המזונות שנקבעו לי ועמדו על 95% ממשכורתי אז כמורה ללימודי חול ומזכיר בבית ספר קטן. כדי שלא אתבלבל חלילה השופטת מיד הוסיפה ואמרה: "אם לא תסכים לסכום הזה אני אפסוק לך יותר".

למותר לציין ש"הסכמתי" לסכום שכמובן הוצמד למדד ומאז טיפס משמעותית, זאת למרות שמשכורתי ומשכורות שאר הגרושים אינן צמודות לשום מדד ויוקר המחיה רק הולך ומאמיר והופך את המזונות לעול קשה יותר ויותר.

כשתהיתי באוזני השופטת ה"רחומה" כיצד אני אמור להצליח לשלם מזונות וגם לשכור דירה ולרכוש מזון בסיסי היא השיבה לי מבלי להניד עפעף, "מה הבעיה אתה יכול לנקות חדרי מדרגות".

"אם לא תסכים לסכום הזה אני אפסוק לך יותר" (צילום: שאטרסטוק)

נשים דורשות שוויון, ואני מבין את דרישתן, אך סבור ששוויון זה יוטל על כל חלק, כולל דמי המזונות. הקלות הבלתי נסבלת בה אישה מקבלת את רצונה בבית המשפט, הגישה הפשרנית של בית המשפט בכל הנוגע לחריגות של נשים מההסכם על סעיפיו השונים, אך דורסנית כלפי הגבר על כל 'חריגונת'.

אין שום סיבה שגברים יממנו את כל עלויות המחיה של ילדיהם במשך 18 שנה, לא על פי ההלכה שמחייבת רק עד גיל 6 ולא על פי ההיגיון הבריא ואין שום סיבה שהם יופקרו גם בידי החברה החרדית שיודעת לעזור יפה מאד כשהיא רוצה, אך מפקירה פשוטו כמשמעו את הגרושים השקופים תוך מחשבה "בת יענית" שאם לא ידברו על הנושא הוא פשוט לא יהיה קיים.

לפעמים נדמה שפשוט מחכים שיקרה משהו. שאיזה גרוש מיואש יעשה מעשה כדי שאז כולם יוכלו לצקצק בלשונם בצביעות אופיינית ולומר "כן באמת זה לא פשוט המצב".

אין לי פתרונות סדורים לכל דבר אבל המצב העכשווי לא יכול להימשך. זה לא הגיוני.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
פעם נשים לא היו מפרנסות ורמת החיים הייתה נמוכה יותר בגלל זה. היום אי אפשר שאדם אחד ישעה בהוצאות של שני בתים וברמה של שני מפרנסים.
משה30.07.21
33
לא לשלם וזהו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני03.01.17
האישה תפתח לך תיק בהוצאה לפועל, יבטלו לך רשיון, יעקלו ביטוחים וחשבונות בנק, יעקלו חפצים מהבית, ואפשר גם מאסר. וכל ההליכים הנ"ל יבוצעו על חשבונך. בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברכה03.01.17
32
הנחת שהשאיר 7 ילדים וברח. אולי הוא השאיר 2 ובוקשי נותנים לו את היכולת לפגוש אותם??. אולי הוא משלם מזונות על שניהם ללא קשר אם הילדים אצלה או אצלו? אולי הוא מעדיף לגדל אותם בעצמו ולא לשלם. מניח הנחות וצועק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל03.01.17

הצגת כל התגובות

31
לכל אילו שמנפנפות ב״קושי לגידול ילדים ״ או במשפטים של ״ מי הכריח אותך להביא ילדים״....אז קודם כל את אותו משפט אפשר גם להחזיר לגרושה : ״ מי הכריח אותך להביא ילדים״.... ? את הילדים בני הזוג הביאו ביחד. הכותב לא מלין ולו בחצי מילה אודות חובתו כאב לפרנס את ילדיו, הוא מיצר על כך שמערכת המשפט לא מותירה בי
David03.01.17
30
אני גרוש 3 שנים השתכרתי כל חיי עס של 5000₪ פסקו לי מזונות סבירים בביד' האיזורי אך גרושתי הסבירו לה שאם היא תיגש לביד' הגדול שם מחלקים סכומים הרבה יותר "שווים " לאשה כי אדון דוד לאוו התחייב לארגוני הנשים שהוא יעזור להם וישנה את המדניות שהיתה כביכול בבית דין שעוזרים לגבר יותר מהאשה והנה לצערי פסק לי 1
גרוש06.09.18
מה יש לומר דוד לאו מתעלל בגברים גם אצלי סיפור דומה.
חסיד גור03.09.21
29
למה אתה מצפה ? אם יש לך חמש ילדים ולגורשתך יש משכורת של 3 אלף- זה רק חלק מהשכר הדירה. אתה רוצה שהילדים יגדלו ברחוב? אם לפני הגרושים זה לה היה הגיוני , איך זה יהיה הגינים עם שכר דירה כפול חשמל כפול ובעצם- הכל כפול מסקנה -גרושים זה דבר לא הגיוני וקטסטרופה כלכלים גם ככה 20 %מילדי ישראל חיים מתחת לקו ה
א03.01.17
28
כמו את כולם גם אותי בית הדין עשק והותיר אותי ללא קורת גג וללא מיטה ממש נשארתי בלי כלום, לא לחינם אני מתפלל ומבקש מה' שהוא האל הנקמות הוא ורק הוא זה שיכול לשלם ולפרוע על כזה פשע, ארגוני ''החסד'' שרק הנשים אצלם המסכנות על אף שהאישה גזלה את כל הדירה ואת כל הרכוש המשותף ממשיכה להיתמך מהם כאילו היא באמת
מגורש03.01.17
אמת ויציב גם אני מצטרף להנל מהיכרות.
משה30.07.21
27
בירושלים. הגרוש שלי אמיד מאוד, ומתגורר בשכונת יוקרה בירושלים, ופסקו לו 2,200 לשני ילדים, לא צמוד לכלום. ואני עברתי לעיירת פיתוח, והמחירים רק עלו ועלו ואין מושיע. וזה, כשהסיבה לגירושין היתה שהוא לטש עיניו לאישה אחרת. אה, ואת הכתובה אמרו לי לזרוק לפח, בלי שום סיבה הלכתית. (נשלח באמצעות כיכר השבת
ברכה03.01.17
אולי ל במקרה שלך אבל קיימים מקרים בהם הבעל נאלץ לחפש לו פרק ב' כי אין תקוה ותקנה למצב בו אין כימיה ואין רצון ליצור כימיה. בקיצור: כל דבר לגופו.
נקוה לטוב03.01.17
אייי כואב הלבב כמה חבל לפרק בית שלם בשביל תאווה דמיונית ועם כולנו נלך בדרך התורה "לא תתורו אחרי לבבכם כולנו היינו מאושרים
דורשי יחודך 01.09.22
26
ברור שיש פיתרון ועובדים עליו בימים אלו הפיתרון הוא פשוט מאוד "מזונות שויונים" כלומר לוקחים את הכנסות האב והאם את זמני השהות ומחלקים אותם בין אחד לשני.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה זאת אומרת אין לי פתרון?03.01.17
25
חזק ואמץ הגיע הזמן שמישו יצעק את צעקתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל03.01.17
24
אני מכיר טוב מאוד מזה גרושים הוריי גרושים ואני מכיר עוד הרבה גרושים לצערי בסופו של דבר כולם צרכים לדעת דבר אחד מתוך 100 גרושים 99 נותנות לגרוש שלהם לסבול כאילו הוא ... מנצלות אותו גם במזונות עד הסוף מסיטות את הילדים נגד האב ע"י אמירות שיש אבות שהורגים את ילדיהם בשביל נקמה ועוד ועוד מנתקות את הל
מ..א03.01.17
23
אני בהליך גירושין כבר שנתיים והגרושה רק רוצה עוד ועוד הגעתי למצב שאין לי כסף גרוש בכיס צריך שמשהו כבר ירים את הכפפה ויעזור לנו אני אישית מוכן להתנדבב עוד נקודה חשובה גרושתי מקבלת את המזונות חודש בחודשו ועובדת וחיה ברמה שאני מאחל לכולםםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרוש03.01.17
22
פוי
לחיות ע"ח אחרים03.01.17
21
1. לא הכריחו אותך להביא 7 ילדים! ואם הבאת, אתה צריך לפרנס אותם, להאכיל אותם! אל תשכח שאתה משלם לילדים שלך את הכסף ופטרת את עצמך מכל הקושי בגידול הילדים, 2.והאמא של הילדים צריכה לגדל אותם עם כל הקושי הכרוך בזה, אתה בוכה? על מה לך לבכות? אשה גרושה במגזר החרדי נחשבת ל סוג ג'! אתה לפחות הקמת פרק ב, א
מניסיון03.01.17
בכל דבר יש את דרך האמצע ולא תמיד הבעל אשם בגירושין ולא תמיד האשה היא לא בעלת האמצעים ומתוך הכתיבה ניראה שמדובר באשה אנוכית שלא מסתכלת מעבר בעולם זה נקרא טיפשה אבל אני יאמר מסכנה סתומה
TKGZR88503.01.17
אז למה את לא מסכימה לשווין בגידול הילדים ושוויון במזונות???
משה30.07.21
זה כמעט ממש כך!!! את צודקת,שיזיזו את עצמם.הגבר צריך לשאת גם בעולם של הילדים!!! חד משמעי!!! ומי שלוטש עניים שישלם את מלוא המחיר גם אם הוא כבד ביותר!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואב03.01.17
אישה שגורמת ל7 ילדיה דפקט לכל החיים שלהם יש את הסבל והפגם שלהם לא הולך שידוכים והם אלו שסובלים כל החיים מי זה שדפק את החיים של הילדים עם לא האמה האכזרית כשהיא נכנסה להריון אצל כל ילד היא ידעה שמדובר בדור שלם טיפשה ומטופשת לדפוק את החיים לילדים שהיא הביאה לעולם העיקר לדפוק את הבעל שהילדים יראו איך הא
גשש03.01.17
20
גררת מאמר מצוין לויכוח שלא קשור לנושא
אליהו03.01.17
19
שהוא סרבן גט כבר למעלה מ23 שנים ולא שם קצוץ על המערכת לא של בתי משפט ולא של בתי הדין השופטת שאלה אותו אם הוא מוכן להכנס לכלא כמו יחיא אברהם [תימני ש40 שנה לא נתן גט] והוא אמר כן לפחות המחיה לא תעלה לי ויהיה לי דיור חינם וכו'
שפוי03.01.17
הזוי. אבל כאחד שמכיר כמה גרושים זה ץתמונת המצב בשטח בדיוק.
משה30.07.21
18
מדוע האישה צריכה לפרנס לבדה את ילדיה?איזה שאלה מטומטמת שואל הגבר בכתבה? למה הוא לא אמור לפרנס את ילדיו ? אז מה אם התגרש ? הוא חצוף , והאישה שנצלה מהפרזיט הזה צריכה לשמוח.
מיכל03.01.17
17
לא צריך לפרנס ילד. מה הבעיה, שהילד ילך לנקות חדרי מדרגות.
יעל03.01.17
16
זה נשמע לא אמין אבל מי שמכיר אותי יודע אני פעילה במפגשים בכנסת בארגוננים וכו. כמי שמקבלת דמי מזונות. אומרת בודאות היום אישה עובדת יכולה לדאוג לעצמה ולילדים שלה בקבלת מזונות מינימום של לא יותר מ1000 שקל לילד. אם אישה רוצה טיב חיים כדאי שתדאג שלגרוש שלה לא יהיו קפידות לאפשר לו חיים נורמטיבים. היום נש
אור03.01.17
וואלה אנחנו צריכים לגייס אותך למען האבות מה הפלא שלך?
משה30.07.21
נראה לי שאת צודקת. הלוואי שאקבל 1000 לילד. מקבלת 600 וחסר אוכל ממש
קשה28.02.23
15
א. להתחיל ללמוד מקצועות שלא מכניסים שכר מינימום. ב.להמתין שנתיים לפחות כדי לראות מה קורה לפני שיולדים ילדים. ג. לגדל את הילדים לבד ושהאישה תשלם מזונות. ד. לקחת משמורת משותפת על הילדים. במידה וסעיפים ג ו ד לא מקובלים משמע שכל ענינך הוא אגואיסטי לחלוטין. אז באמת תנקה מדרגות לפרנס את הילדים שאתה!!!
ללא שם03.01.17
14
גיל 6 אתה רוצה שהילד יעבוד ?
יהודה03.01.17
13
גבר משלם מזונות והאשה מגדלת את הילדים. אתה מבקש להפוך את זה או רק לא לשלם לאשה ולתת לה לגדל את הילדים שלך ברעב? הסכם מזונות זה פשוט חיוב טבעי של האבא לפרנס את ילדיו כשהיית נשוי וממשיך כשהתגרשת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי03.01.17
החיוב של האבא לאחר הגרושין זה רק אם הוא יזם את הגרושין לא שהאישה יוזמת
חיים04.01.17
לא הבנתי למה הילדים צריכים להיות רעבים כי אמא שלהם יזמה. חוץ מזה אני גם מבינה שלדעתך היא היתה אמורה להמשיך לסבול מבעלה כי האלטרנטיבה תהיה חרפת רעב
אנשים לא חושבים28.02.23
צריך שווין בהכל בגידול ובמזונות.
משה30.07.21
12
לא רוצה להתפרץ נגדך, אבל התמונה שציירת שקרית!!! בבתי הדין מבזים נשים, פוסקים מזונות לפי משכורת של אברך כוילל - ואפילו את זה לא תמיד משלמים. איזה בזיונות, איזה צעקות והפסדים שעוברות גרושות בבתי דין שובייניסטים! סתם דוגמה: קיבלתי פסיקה של 1200 לשלושה ילדים. מה אני אמורה לעשות עם 3600 ש''ח לחודש, כשרק
גרושה בלי גרוש03.01.17
שטויות במיץ. ואני אומר את זה מידע רחב.. אולי בדיוק היה לבעלך קשרים שם.
משה30.07.21
11
אתה צודק במאה אחוזים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 03.01.17
10
אני יכול להגיד לכם שבתי הדין הרבניים רוצחים את האבות.
משה30.07.21
9
אמיתי לגמריייייייייייייי (נשל באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי כהן03.01.17
8
אני חושב שמי שרוצה להתגרש.שימתין להילדים יגדלו עד גיל 21.כדי שלא לשלם מזונות.בנתיים.שזבלו הגברים בשקט.זה מה יש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק ברומה03.01.17
7
טוב ידידי אחי ורעי היקר . בציבור החרדי הנוסחה פשוטה. אין שום רצון להקל עליך לצאת ממערכת הנישואין .המוסד הרבני שונא גרושות .וברגע שמזונות יהיו שווים כל השפנים יברחו ויותירו גרושות פנויות. ולכן הם לא מתכוונים להקל . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרוש בלי גרוש 04.01.17
6
בס"ד , הכותב צודק .ואם הגברים הגרושים לא יתארגנו יחד [כמו כל אירגוני הנשים למיניהם שאגב אוכלים מאיתנו כל חלקה טובה ]אין סיכוי לשינוי .הגברים מזמן היו צריכים להתארגן להפגנות ,מכתבי דרישה לח"כים למיניהם וכדומה וכיוצא [אגב , מישהו מחברי הכנסת החרדיים דתיים דואג לגרושים ?]אגב ,מענין אם המערכת תפרסם את ד
אהרוני 03.01.17
אל נקמות השם, הוא לבדו שהכול יכול הוא שינקום מידה נגד מידה לכל הפושעים הדיינים השופטים והמושלים גם יחד,
אל רחום03.01.17
5
אז כדאי שתשנו את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי04.01.17
4
ושנשים יפרנסו את בעליהן לא עד גיל 18, אלא לכל החיים, זה נשמע לך הגיוני??? ממתי החברה החרדית מחפשת צדק ומוסר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
באמת03.01.17
3
אין צדק במדינת היהודים אבא ביום שהוא מתגרש שברוב המקרים ללא רצונו לפרוק הבית נדון לעבדות . מאבד את ילדו מאבד את ממונו מאבד את מסכורתו . בין רגע הופך להיות אבוד בעולם עקב פסיקות הזויות
צפוני03.01.17
2
בורים וכופרים... מה שמיושם כיום הוא עיוות גמור של ההלכה זה נכון שהאב צריך לשלם מזונות אבל.... 1) לפי הדין ההלכה חיוב מזונות הינו החיוב הכי נחות בהשוואה לחובות אחרים... לדוגמה אם אני חייב 1000 ₪ הלוואה לראובן ואני חייב 1000 ₪ למזונות וכל מה שיש לי זה רק 1000 ₪, הדין ההלכתי קובע שעלי לשלם לראובן אפילו
רב יחזקאל04.01.17
1
הוקם ארגון לסיוע ותמיכה בגרושים חרדים. חפשו עמו אנוכי בפייסבוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי04.01.17
אולי גם יעניין אותך
זוגיות והורות

מתפוצצים שוב ושוב מרוב כעס? מסתבר שיש מה לעשות עם זה

ארי טננבוים | 25.01.24

סדרה חדשה

הגירושים במגזר - מזנקים; האם יש דרך למנוע זאת? | פרק ראשון

ישראל גינצבורג | 09.02.23

הבן שלך חכם? הוא לקח את זה מאשתך

תהילה אלטמן | 06.12.22

גם אתם רבים מי ישן יותר שעות בלילה?

תהילה אלטמן | 17.11.22

קונפליקט או מצב אידיאלי?

הזוגות שלא מצביעים אותו דבר; "רצינו ברכה של הרב קנייבסקי ושל הרב עובדיה"

ישראל גינצבורג | 03.11.22
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

האם אתה מבין את אשתך גם בלי מילים?

תהילה אלטמן | 19.10.22

מכתב לבעל, ערב כיפור

"לבעלי היקר... אנחנו לא צריכים לבקש סליחה האחד מהשני", אשתך המעריכה

ישראל גינצבורג | 29.09.22

4 דברים שכדאי לשאול באסיפת הורים

תהילה אלטמן | 11.09.22

רווקים ומתבגרים? כנסו...

זעקת השדכנית: "אל תתפשרו אבל תפסיקו להסתכל על העטיפה!"

ישראל גינצבורג | 01.09.22
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

בלי התחמקויות

זה לא מסובך לגרום לילד שלכם לדבר

כיכר השבת | 30.08.22

החוק שיכול להציל את חיי הנישואים שלכם

תהילה אלטמן | 22.08.22

בלי לתקוף

אומנות השיחה: הנה 4 דרכים להעביר ביקורת נכון

ארי טננבוים | 26.07.22

הילד לא מפסיק לשאול 'למה'? כך תפעלו

תהילה אלטמן | 20.12.21
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

נשואים? הנה 5 דברים שאסור להגיד לרווקים

תהילה אלטמן | 13.12.21

הכללים הכי חשובים

בלי פדיחות: כך תתנהגו בפגישה ראשונה

תהילה אלטמן | 28.10.21

תריבו איתה, רק אל תשתמשו במילה *הזו*

תהילה אלטמן | 04.10.21

זוגות שמפרסמים תמונות יחד לא מאושרים

תהילה אלטמן | 20.04.21
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תיזמו: 8 רעיונות לדייטים זוגיים מחוץ לבית

תהילה אלטמן | 08.04.21

מה כדאי לשאול במקום 'איך היה היום שלך'?

תהילה אלטמן | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 01.11.20

מכשיר הקלטה הוא הפתרון למריבות זוגיות

תהילה אלטמן | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 27.10.20