הבן שלך חכם? הוא כנראה לקח את זה מאשתך

צר לנו, אבל מסתבר שהמדע יודע להגיד בדיוק מאיפה הצאצאים שלכם לקחו את הידע הנרחב שלהם. וסליחה, אבות, רוב הסיכויים שזה לא מכם. הנה ההסבר לדבר (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הורות היא עבודה של שני אנשים, לא אחד. ועדיין, אימהות ואבות רבים אוהבים לקחת קרדיט בלעדי על התכונות הטובות של ילדיהם, בין אם מדובר ביכולת ספורטיבית, הומור, כישרון מוזיקלי וכדומה.

אבל לגבי דבר אחד לא ניתן להתווכח, כי מסתבר שהמדע יודע להגיד בדיוק מאיפה הצאצאים שלנו לקחו את הידע הנרחב שלהם. וסליחה אבות, אבל רוב הסיכויים שזה לא מכם. הנה ההסבר לדבר:

ידוע כי לנשים יש כרומוזומי XX ואילו לגברים יש כרומוזומי XY.

ובכן, מחקרים מרובים הראו שכרומוזום ה-X אחראי לנשיאת חוכמה. כלומר, שלנשים יש סיכוי גבוה פי שניים להעביר אותה לילדיהן, מאשר לבעליהן - כך דווח בעיתון "דיילי מירור".

מחקר אחד במועצה למחקר רפואי ביחידה למדעי החברה והבריאות הציבורית בגלזגו, סקוטלנד, גילה כי מנת המשכל של ילדים נוטה להיות דומה לזו של אימהותיהם: חוקרים ראיינו נערים בגילאי 14-22, תוך התחשבות בגורמים שונים כמו השכלה ומצבם הסוציו-אקונומי. הם גילו שהאינדיקציה הטובה ביותר לתבונה, ברוב המקרים, היתה האימהות של הנבדקים וכי מנת המשכל של הצעירים הייתה שונה בכ-15 נקודות בלבד מזו של אלו שילדו אותם.

עם זאת, יש החולקים על התפיסה הזו וטוענים שיש הרבה יותר גורמים מאשר רק גנטיקה שאחראיים על מידת התבונה של אדם.

"ההערכה היא ש-40-60% מהאינטליגנציה היא תורשתית", לפי "סייקולוג'י ספוט". השאר מגיע מהסביבה שלנו.

אז אל דאגה, אבות, אתם עדיין יכולים לשחק תפקיד ענק בהתפתחות האינטלקטואלית של יורשי העצר שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר