בלי התחמקויות

לא מסובך: כך תפתחו שיחה עם הילד כשחוזר מהלימודים

בראש שלי, אני אוסף את בן השש מתלמוד התורה, מתעניין בו ומקבל פירוט של כל מה שעבר עליו היום. בפועל, הוא לא ממש משתף איתי פעולה. זה מתסכל מאד, אז חיפשתי דרך אחרת לתקשר איתו (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

החזון בראש שלי לגבי החזרה לבית הספר הולך בערך כך: פרידה דומעת בבוקר ולאחריה מפגש מחודש בסוף היום שבו בני משתף בסיפורים למכביר על מה שעבר עליו בתלמוד התורה. אני ממש חי את שיעורי החשבון שלו ובמקביל, גם מקבל עדכונים חמים - עם מי הוא שיחק או רב בהפסקה.

כמובן שבמציאות הדברים נראים אחרת לגמרי. לעתים קרובות, הבכור שלנו תוחם את העדכונים שלו לקופסת האוכל שבתיקו. אני: "איך היה היום שלך?", הוא: "תבדוק מה לא אכלתי בקופסת האוכל שלי, אבא!". הסוף.

ואני לא לבד. זו בעיה שחוזרת על עצמה אצל הורים שרוצים שיורשי העצר שלהם ישתפו ביומם, במיוחד מכיוון שאנו יודעים שהמפגש לאחר כמה שעות שלא התראינו הוא אחת ההזדמנויות המשמעותיות ביותר לחזק את הקשר עם הדור הבא.

אז, שאלת מיליון הדולר: איך נגרום להם לשתף?

ראשית, היכנסו לחשיבה הנכונה. לפי ד"ר גרטרוד ליונס, מאמנת חיים מוסמכת, אינכם יכולים לצפות להתחבר לצאצאים שלכם אם דעתכם מוסחת. "ילדים הם מאוד תפיסתיים ויכולים לחוש מתי אנחנו סתם שואלים ומתי אנחנו באמת רוצים לדעת מה קורה איתם", היא מסבירה. כדי להיכנס ל'מוד' הנכון, ד"ר ליונס ממליצה להקדיש 5 עד 10 דקות לפני מועד המפגש כדי לעצור את מה שאתם עושים ולפנות את המרחב הפנימי שלכם. "זה יכול להיות בנסיעה בדרך לאסוף אותם או פשוט בהתרחקות קצת מסביבת העבודה שלכם. עשו כמה תרגילי נשימה, קחו לגימות מכוס קפה - כל מה שנדרש כדי לגרום לכם לעצור לדקה, על מנת שתוכלו להרגיש נוכחים בזמן האיחוד איתם".

והנה כמה חדשות טובות להורים עסוקים (דהיינו, כל ההורים): אתם לא צריכים להקדיש שעה שלמה אחרי בית הספר כדי להיקשר לילדיכם. ד"ר ליונס אומרת שנטילת כמה דקות בודדות לישיבה על הספה ביחד, למשחק או ליציאה החוצה יכולה לתת טון שונה מאוד ולסייע להם להיפתח. "זה לא קשור לכמות הזמן שאתם מבלים בהתעדכנות, אלא בפעולות החיבור הקטנות שפשוט מועילות", היא מסבירה.

זה נכון במיוחד לאחר זמן מה שלא ביליתם ביחד. הקדשת זמן להתחברות (כלומר, שאתם נותנים להם את תשומת הלב המלאה שלכם) אחרי הלימודים, מחזקת את תחושת ההתקשרות של הילדים שלנו ועוזרת להם להרגיש ביטחון. בסופו של דבר, זה מה שבונה את תחושת האמון שלהם.

הביטויים שיגרמו לילדיכם להיפתח

זה נכון: לשאול "איך היה היום שלך?" אף פעם לא נותן לנו את התגובה שאנחנו רוצים. זה קשור רבות לעובדה שניתן לענות על כך בתגובה של מילה אחת (כלומר, "טוב"). במקום זאת, עדיף להשתמש בשאלות פתוחות שנותנות לילדים את המרחב והחופש לשתף, לדברי ד"ר ליונס.

הנה כמה ביטויים יעילים שכדאי לנסות:

• במה שיחקת היום?

• קרה משהו מצחיק בבית הספר?

• מה היה החלק האהוב עליך ביום?

• ספר לי על... [הכניסו משהו ספציפי על היום שלו]

• אני אוהב לשמוע על [הכניסו משהו שאתם יודעים שהוא נהנה לדבר עליו מהיום שלו]

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר