4 דברים חשובים שכדאי לשאול את המורים באסיפת הורים

תמיד יוצאים מאספות הורים עם תחושה שלא גיליתם בהן שום דבר חדש על הילד שלכם? הפעם תגיעו מוכנים. הנה שאלות שכדאי להציף אצל המורה של יורש העצר שלכם שיפתחו בפניכם עולם שלם (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"איך עבר עליך היום?", אתם שואלים. "טוב" או "בסדר" זו מן הסתם התגובה של ילדכם ותחושת חוסר אונים אופפת אתכם. 'מזל שיש אספת הורים בקרוב ונוכל להתעדכן מה באמת קורה בכיתתו', אתם חושבים. ובכן, שימו לב, כדאי שתגיעו מוכנים לפגישה הראשונה הזו עם הצוות החינוכי, על מנת שתצאו ממנה עם כל האינפורמציה הזקוקה לכם על בנכם. ג'ודי שטרן, מנהלת בית ספר בברוקלין, שלה ניסיון של 15 שנים בהוראה, ממליצה אילו שאלות כדאי להציף אצל המורה של יורש העצר שלכם. הנה ההמלצות שלה:

1. באילו רגעים ראית את הילד שלי משגשג? נאבק?

זה די פשוט, אבל טוב להכיר את התחומים שבהם בנכם מצטיין באופן טבעי, כמו גם את אלה המהווים עבורו אתגר. היופי בשאלה זו הוא שהיא מאפשרת למורה לגעת במגוון רחב של חוזקות וחולשות, מביצועים לימודיים ועד התנהגות בשיעורים. ואכן, שטרן אומרת כי מניסיונה "שאלות קצת יותר רחבות כמו זו נוטות לדרוש תגובה מחושבת יותר מהמורים".

2. האם הילד שלי שמח לשחק עם חבריו?

חלק גדול מהלמידה המתרחשת בבית הספר היסודי הוא מהסוג החברתי-רגשי - וסביר להניח שלא תצליחו לראות את הכישורים הסוציאליים של יורש העצר שלכם בזמן אמת, באותה תדירות כמו המורה שלו. וככאלו, "תהיו בעמדה הרבה יותר טובה לקדם את הצמיחה החברתית-רגשית הבריאה שלו בבית, אם תבקשו מהמורה לקבל תובנות בנושא", אומרת שטרן.

3. האם הילד שלי שואל שאלות כאשר הוא לא מבין?

לפי שטרן, "ילדים צעירים לפעמים מתקשים בלימודים פשוט בגלל שהם מתביישים או נבוכים לבקש עזרה או אפילו רק הבהרה בסיסית לפני שהם מתחילים בעבודתם". אלו שכן מבקשים הדרכה נוספת כשהם זקוקים לה, לעומת זאת, נוטים הרבה פחות לפגר בחומר. גלו עד כמה בנכם מרגיש בנוח לשאול שאלות, כדי שתוכלו לעזור לו לתרגל את המיומנות השימושית הזו בכיתה (ובחיים) במידת הצורך.

4. איך אוכל לתמוך בילד שלי בצורה הטובה ביותר בבית?

"כשהמורים וההורים עובדים ביחד, כולם מנצחים", אומרת שטרן. עם זאת, לא תמיד קל לאבא ואמא לקבוע כיצד לסייע לבנם בצורה האופטימלית וזו הסיבה שחשוב להידבר. (רמז: התשובה תהיה תלויה בצרכים הספציפיים של ילדכם ויכולה לנוע בין כל דבר, מ"קביעת שגרת קריאה יומית אחר הצהריים" ועד "לקיחת מורה פרטי".

בברכת שנת לימודים פוריה ושלא תצא תקלה תחת ידינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר