גם אתם רבים מי ישן יותר שעות בלילה? כדאי שתפסיקו

"בקושי ישנתי הלילה, אני גמור" - "אתה?! תזכיר לי מי קם ב-4 בבוקר להחליף חיתול". הדיאלוג הזה מוכר לכם? לא נורא, קורה במשפחות הכי טובות. אבל תנו לנו לגלות לכם משהו: אפשר גם אחרת (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הרימו את ידכם אם אי פעם התעוררתם בבוקר והכרזתם (בקול רם) בפני האישה "בקושי עצמתי עין הלילה, אני גמור" ומיד שמעתם את התשובה "אתה עייף?! תזכיר לי מי קם ב-4 בבוקר להחליף חיתול מלוכלך". זה לא רק מעצבן, אלא גם מעלה את השאלה: למה אנחנו לא יכולים פשוט להביע חמלה, להכיר בקושי של בן הזוג שלנו ופשוט להמשיך הלאה?

במקום זאת, הורים ברחבי העולם עושים משהו אחר: מתחשבנים על שעות התנומה שלהם.

מתי זה קורה? כאשר אחד מהם לא יכול לדבר בפתיחות על חוסר שינה שמקורו בילדים, מבלי שהפרטנר שלו לחיים יתן תגובה שתקטין את דבריו. זה לא משנה אם התינוק שלכם בן חמישה חודשים או חמש שנים - אתם תמדדו את דקות השינה שלכם ברגע שתחוו אפילו לילה אחד מאתגר שהורס את השגרה.

ובוודאי שזה לא טוב לנישואים שלכם, כן?

אמת, אומרת ג'וסלין פרימן, מאמנת למערכות יחסים, שמציינת ששימוש בשיטה הזו של ההתחשבנות, למעשה נובע מתחושות טינה על כך שהבעל / הרעיה שלכם לא מכירים במאמצים שלכם. "כשאנחנו מתחרים מי ישן יותר או פחות מהאחר, מה שאנחנו באמת אומרים זה, 'האם אתה רואה אותי, מעריך אותי ויודע כמה טוב לך?'", אומרת פרימן.

כי זה העניין: כשיש לכם פעוט, הגיוני שתחוו מחסור בשינה. אתם, כצמד, נמצאים (כנראה) בסיפור הזה ביחד ולמרות שזה לא קל ונעים, יש ביניכם אהדה משותפת. אבל ככל שיעבור הזמן והלילות יחזרו למוטב, תהיה פחות הכרה ואימות של החוויה הלא פשוטה של ילד שצווח בחצות בלי הפסקה.

ציפי, 37, מירושלים, מסכימה: "כשבני היה בן ארבעה חודשים, למרות שהייתי מניקה ולכן הייתי האדם העיקרי שצריך לקום אליו, בעלי היה מנסה לפחות להצטרף אלי בסולידריות. או להכין את הקפה שלי בבוקר - כסוג של הזדהות ואמפתיה, אבל עכשיו, כשהוא בן ארבע ועדיין ישן במיטה שלנו רוב הלילה, אני מודעת מאוד לכך שאני היחידה שמאבדת שינה בזמן שבעלי נוחר - או גרוע מכך, מתעורר ועובר למיטה הפנויה של הילד שלנו".

אז במקום להתלונן ולהמשיך להתחשבן, שבו בצוותא מדי שבוע ודונו ברצונות, ברגשות ובצרכים שלכם. "במקום לבטא את התסכול שלכם באופן אינסטינקטיבי, נסו פורמט מועיל יותר כמו 'אני מרגיש/ה מותש/ת לאחרונה ומתעורר/ת שוב ושוב. האם תוכל/י לטפל בקטן בבוקר, כדי שאוכל לנסות להשלים שינה? או לעזור לי בערב כדי שאוכל להירגע/ללכת לישון מוקדם?’”, אומרת פרימן.

בשורה התחתונה: מצאו זמן להקשיב איש לרעייתו ולהיפך, בעת שבה תוכלו להיות גם רגועים (כלומר: לא באמצע הלילה) וגם לפתור בעיות ביחד. אה - ואל תשנאו אותנו על כך שאנחנו אומרים את זה - אבל לאפשר אחד לשני לישון יותר זה לגמרי לא מזיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר