כיכר השבת

הממשלה והרפורמה

הממשלה והרפורמה בסלולר הכשר: שר התקשורת באולפן

התפוררות הקואליציה; רה"מ עם חמשה מנדטים; החקיקה בדת ומדינה; הסירוב לשתף פעולה עם 'המשותפת'; רפורמת הסלולר והביקורת נגדו • שר התקשורת יועז הנדל בריאיון לישי כהן (מגזין חג)

39
ישי כהן | כיכר השבת | י"ז בניסן | 18.04.22
(צילום: אברומי לנשה)

עשרה חודשים לאחר שחזר למשרד התקשורת עם הקמת ממשלת בנט-לפיד, השר יועז הנדל, מתארח לריאיון חג באולפן 'כיכר השבת' ומתייחס למשבר המאיים על קיומה של הממשלה, לעובדה שבישראל מכהן ראש ממשלה עם חמשה מנדטים, הסירוב החד משמעי שלו לשתף פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת וכמובן - רפורמת הסלולר בשוק התקשורת החרדי, הביקורת הקשה על הרפורמה ופגישת הרבנים והאדמו"רים. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

המשבר בממשלה: "אני חוזרים לאמצע מאי לכנסת, הממשלה הזאת צריכה לעשות סיכומים של שנה. אני לא יודע להגיד לך איך וכמה זמן הממשלה תחזיק. יש כאלו שישיגדו שהמשבר קרה מאוחר מהצפוי ויש שיגידו שזה קרה מהר מהצפוי. אנחנו ברכבת הרים, כל רגע יש אירוע חדש שמשנה את המציאות הפוליטית".

ראש ממשלה עם חמשה מנדטים: "זו המערכת הפוליטית שלנו. זו השיטה שלנו. האם אני רוצה לשנות את השיטה? חד וחלק כן. השיטה הפרלמנטרית שלנו לא מספיק טובה. יש באגים בשיטה. אם אתה רוצה - תשנה את השיטה, אל תגיד שהשיטה לא טובה לך רק כי זה לא נתניהו".

ממשלה הנשענת על הרשימה הערבית המשותפת: "אני הוכחתי שאני אומר שהרשימה המשותפת לא לגיטימית לשיתוף פעולה פוליטי - אני עומד מאחורי הדברים. הם לא שותפים לגיטימיים של קואליציה כזו או אחרת. העובדה שהליכוד בחר לשתף פעולה עם המשותפת נגד חוקים ציוניים - זה לדראון עולם. אנחנו לא עושים עסקאות עם המשותפת".

שר התקשורת באולפן 'כיכר השבת'

חוקי דת ומדינה: "בעיני במשך הרבה שנים הציונות ויתרה על היהדות. אני זה מעניין אותי, אני זה החיים שלי. אני אוכל כשר, אני לא רוצה שש"ס יקבעו לי שאני חייב לאוכל רק את הכשר של ש"ס. הרבנות הייתה היריב של החרדי, הסטטוס קוו השתנה, הפוליטיקאים החרדים עשו ערבוב של כסף ופוליטיקה עם היהדות".

רפורמת הסלולר החרדי: "התקבלה החלטה ואנחנו נפרסם את זה אחרי החג. אם אני לא יעשה את זה - אף אחד לא יעשה את זה, תהיה את הקמובינה החרדית להחזיק את הקרטל שמחזיק את החרדים וגורם להם לשלם יותר ולהיות עם פחות נגישות לטלפונים". אחרי החג נפרסם את ההחלטה בצורה מסודרת.

השאלה אם אתה לא שופך את האמבטיה עם התינוק?

"תן לי להוציא את ההחלטה ואחרי זה תשאל אותי מה אני שופך ומה אני לא שופך. אני מאמין שיהיו פה הרבה מאוד כשרויות , כל חסידות, כל קבוצה, כל עיר".

התחושה שאתה מנסה לחנך את הציבור החרדי

"אני לא פטרון אני ממשלה. ממשלה לא יכולה להסתכל על ציבור מסוים ולהגיד שהציבור הזה הוא אוטונומיה. אני לא גורם לזה ש-70% מהחרדים גולשים באינטרנט".

הנדל התייחס לפגישה שלו עם האדמו"רים והביקורת שלא חבש כיפה: "בוא נעשה סדר, האדמו"רים הגיעו אליי לפגישה, אני לא ידעתי מי מגיע, קיבלתי אותם בסבר פנים יפות, הלכתי וקיבלתי את האדמו"ר בכניסה, ליוותי את האדמו"רים ביציאה. מה קשור כיפה בדיון מקצועי? שאני הולך לבית כנסת אני חובש כיפה. מי שרוצה להפוך אותי למה שאני לא - אז שלא יבוא ליי".

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
דאגה ??? איך זה שאני לא דואג מהרפורמה הזאתי חחח 😂😂 אני דווקא יישמח אם הרפורמה תצא לפועל כי כולם יודעים מי עומד מאחורי הוועדה שמיתימרת להיקרא וועדת רבנים רפורמה פצצה אבל עד שזה לא קורה זה לא קורה נחכה ונמתין
דוד יוסף19.04.22
28
הם היו חוסמים קווי חדשות בקצב מסחרר שאין בהם שום תועבה כדוגמת קו הסקופים קו חדשות מצויין והקו החרדי גם קו חדשות מצויין בלי תועבה ועכשיו נגמרו החגיגות של העסקנים שהפכו את עצמם לרבנים
בן ציון19.04.22
27
טוב שנזכרו רק עכשיו לעשות את הרפורמה המצויינת הזאת אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם .
ללא שם19.04.22

הצגת כל התגובות

26
כיכר השבת מה אתה נותן במה לקואליציה. ובמיוחד לעוכר ישראל. שביזה את כל חכמי ישראל. בושה.
ללא שם19.04.22
25
סוף סוף יש שר שעושה מעשים בפועל ולא מקשקש בשכל תודה רבה יועז הנדל 🙏🙏❤️
איבגי19.04.22
24
יועז הנדל בקטע של הסלולר הוא גדול!!!!!!! רק תן גז ותתחיל לעשות........ למרות שיש דברים אחרים שלא הייתי מסכים איתו
ללא שם18.04.22
23
אחלה יועז הנדל כל החרדים העובדים תומכים ברפורמה שלך לניוד המספרים גם בקומה הכשרה אבל מתי יהיה אפשר כבר לנייד את המספרים כי כבר לפני הרבה זמן זה היה אמור לצאת לפועל ???
אביאל18.04.22
22
די לאלימות יישר כוח השר הנדל
יצחק19.04.22
21
הייתי רק חייב להגיב שלא יחשבו שהציבור החרדי דואג כי ממש לא בדיוק הפוך אני יידאג אם הרפורמה הזאתי לא תצא לפועל ותודה להנדל חייב להוקיר טובה לשר שדואג לכולם ולא לכמה עסקני חסידות גור .
תורתי19.04.22
20
יש משהו אחד שהוא כן צודק בו--- המון חרדים מחזיקים 2 מכשירים! ולא צריך להיות תמימים... וכן היום הציבור החרדי צורך אינטרנט...
2 מכשירים19.04.22
או/ו מחשב.
ישראלי20.04.22
19
אם רק בשביל מהפיכת הסלולר הכשר קמה הממשלה החדשה - דיינו.
שמואל18.04.22
18
ממשלת בנט אתם גמורים תהיו את המפתחות תלכו הביתה
ללא שם18.04.22
17
אם אינני טועה, הסבא רבה שלו, היה ה"גבאי" של הויז'ניצע שטיבל בפ"ת שהיה מאחורי ביהכנ"ס הגדול בפ"ת, יחד עם ר' מאייר שטרן (וייס), שאח"כ ניהל את אולמי ויז'ניץ בב"ב. ובנו הגדול הג"ר מרדכי שטרן שליט"א ר"מ בישיבת ויז'ניץ, ומזכיר המועצג"ת לשעבר. חז"ל אומרים: שנה ופירש, יותר מכולן... אינני יודע עד כמה הוא "שנ
ויז'ניץ פ"ת 19.04.22
16
שיגמור כבר את הרפורמה וצריך שיבטל את הכוח מוועד הרבנים
תענוג לראות ראיון עם יועז רק שיבצע 19.04.22
15
אשריך השר הנדל, אתה תקבל הרבה גן עדן שאתה שליח של הרבנים לעשות סדר עם מאפייה של וועד הרבנים לעניני תקשורת! רק תמים יחשוב שכולם ירדו מהדרך בגלל האפשרות להעביר מספר לסמארטפון, בארה"ב כולם מחזיקים פלאפונים כשרים בלי קשר לאפשרות להעביר את המספר.
חרדי שלא משקר18.04.22
זה השקר הגדול של המתנגדים לאינטרנט מכיוון שחרדים לשעבר לא "יורדים מהדרך" בגלל האינטרנט אלא יש להם אינטרנט בגלל שהם ירדו מהדרך(או שהם פחות חרדים גם אם במידה נמוכה) ובימנו לא חסרים רבנים שמפמפמים כל הזמן שהאינטרנט גרוע ומי שבכל זאת גולש באינטרנט עושה את זה למרות התנגדות הרבנים.
ישראלי20.04.22
14
לדעתי יותר טוב שלא שם כיפה. לפחות לא היה מזויף. עדיף מאשר ישים כיפה בשביל לקנות קליינטים(דתיים וחרדים). שנית חשוב מאוד להוציא את הכוח של "איגוד הרבנים לענייני סלולר".
מני18.04.22
13
לפי התגובות לא נראה שהציבור החרדי דואג במיוחד בגדול מי שמתנגד לרפורמה הזאתי מנסה לכפות את דעתו על אנשים שחייבים פלאפון עם גלישה והיו מחליפים מספרי פלאפון וסתם מבזבזים כסף על כמה פלאפונים ומי שלא רוצה אינטרנט בפלאפון שלא יעשה אז ההתנגדות שלהם מגוכחת כי הרפורמה נועדה למי שעובר לפלאפונים חכמים ומי שרוצ
דביר19.04.22
הם מתנגדים לזה כדי שנער שרוצה להחזיק במכשיר חכם וההורים שלו לא מרשים לו יהיה לו כמה שיותר קשה לעשות זאת ואני אומר את זה מניסיון אישי מהשנה האחרונה.
ישראלי20.04.22
12
זה אותו הנדל שקרא לאדמורים ורבני חשובים לפגישה כדי לבזות אותם בפרהסיה כאילו הוא פה לחנך אותם. הרשע אפילו כיפה לא הסכים ללבוש. ידוע מה נאמר על מבזי תלמידי חכמים אין להם חלק לעולם הבא.
יוני18.04.22
לא. זה אותו הנדל שהרבנים ביקשו להיפגש איתו וחושבים שהוא צריך לשים כיפה לכבודם במעונו.
לא19.04.22
11
רפורמת הסלולר של השר הנדל תיהיה הדבר הטוב היחיד שיצא מהממשלה הארורה הזאת. אני מתפלל שהממשלה הרעה הזאת תשרוד עוד שבועיים ולא תיפול עד אז, כדי שהרפורמה תעבור ואז שתתרסק ממשלת החורבן הזאת.
דוד18.04.22
10
למה אתה לא שואל אותו על תאריכים מדוייקים הציבור כבר מחכה מדי הרבה זמן
ישי19.04.22
9
יו-עזות שלא בקדושה. יטופל, על ידי המשפיל גאים.
ללא שם19.04.22
8
הוא בסדר גמור, טוב מאוד ברפורמה בסלולר, אם הייתה לו מפלגה הייתי מצביע לו בבחירות הקרובות.
בני ברקי18.04.22
מה אכפת לך שהוא לא מספר 1?
ישראלי20.04.22
7
עצם זה שאני גולש בכיכר השבת אני צריך לתמוך ברפורמה הזאתי כי הייתי צריך להחליף מספר בשביל לגלוש בכיכר השבת ומעכשיו לא באמת הגיע הזמן כי אנחנו לא בצפון קוראה ולא באירן תודה לשר התקשורת
בטיטו19.04.22
ממש לא נכון ! אני גולש בככר, ולא מחליף שום מספר. אני משתממש בטלפון כשר בלבד. וגם את ה ככר השבת, אז מה ? למה צריך להכריח אותי ואת חלק הגדול יותר מהציבור החרדי והדתי להשתמש עם טלפון פרוץ ! אינני רוצה שזה יהיה הסטנדרד של הטלפוניה הדתית/חרדית, די למי שרוצה, קונה לעצמו טלפון חכם וזהו ! אולי היו צריכים ל
יואל19.04.22
אף אחד לא מכריח אותך אתה תוכל להמשיך להחזיק בפלאפון קשה אבל גם לא תוכל להכריח את החבר שלך איזה פלאפון להחזיק
הבנת הנקרא19.04.22
6
שאפו ליועז הנדל מי היה מאמין שרפורמה כזאת תהיה מתישהו בחיים כי אני למשל נאלצתי להחליף מספר כי מה לעשות התגייסתי לצבא ( נצח יהודה ) ולצערי החלפתי מספר וכתוצאה מזה עד היום הרבה חברים שלי לא יודעים את המספר החדש שלי והרפורמה הזאתי הייתה צריכה להיות מזמן . וההזוי שבמקרה הזה המפלגות החרדיות שלכאורה אמורו
בצלאל19.04.22
הופהה נצח יהודהה כל הבנדודים שלי שם
מוריאל19.04.22
5
יועז הנדל הוא ההגדרה המדויקת ל'מתיוון'.
חרדי218.04.22
4
תודה רבה יועז הנדל אל תכנע רק לא הבנתי מתי הרפורמה תהיה כי כבר חודשים היא תקועה ולא זזה .
דניאל18.04.22
3
פשוט סתום כל מילה מיותרת מדבר כמו ערס ומכוער כמו הלילה שם רשעי ישראל :-)כול עוד לא חזרו בתשובה) ירקב
שלוימה25.04.22
2
יואב הנדל ממור להכעיס
יואב הנדל יכול להתבייש איך שהוא מתנהג19.04.22
קוראים לו יועז ולכן יכול להיות שאתה תוקף אותו כי אתה לא מספיק מכיר אותו.
ישראלי20.04.22
1
אחלה יועז רק שמתם לב קטע מגניב? יושב לו ישי ומדבר על האינטרנט עם סמארטפון לידו. וכן עצם הימצאותו של האתר הזה מוכיח שיש חרדים באינטרנט-(למרות שרוב הציבור החרדי עם אינטרנט חסום)
אחת19.04.22
אולי גם יעניין אותך
אחד על אחד

ניר ברקת: "זהו יום של חשבון נפש; החרדים יודעים לכבד"

ישי כהן | 04.05.22

הרצח, השכול והרצון באחדות

הגן על בנו בגופו ונרצח | האח בריאיון דומע

ישי כהן | 03.05.22

יורה לכל הכיוונים • צפו

אלי אבידר: הרוטציה לא מעניינת את בנט

ישי כהן | 20.04.22

אחרי ההדחה מגל"צ

"אני לא ביביסט": ברדוגו מדבר בריאיון סוער • צפו

ישי כהן | 19.04.22

מדבר על הכל

ח"כ משה גפני יורה לכל הכיוונים בריאיון חג מיוחד

ישי כהן | 17.04.22
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

מדבר על הכל • צפו

גנץ בריאיון: צר לי שאין ייצוג חרדי בממשלה

ישי כהן | 16.04.22

ריאיון לוחמני • צפו

הגר"ד לאו: "לא חושש מהדחה, לא פוגע בי"

ישי כהן | 22.01.22

מי הוא חרדי?!

הרב מוטקה בלוי בריאיון סוער במיוחד • צפו

ישי כהן | 06.12.21

תקציב, חרדים ומדינה

ח"כ משה גפני בראיון לוחמני לישי כהן • צפו

ישי כהן | 02.11.21
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

צפו

פרויקטור הקורונה מסכם גל רביעי בריאיון מיוחד

ישי כהן | 21.10.21

סיפורה של הפוליטיקה הישראלית

תם עידן נתניהו? עמית סגל בריאיון מרתק

ישי כהן | 18.10.21

באולפן 'כיכר'

נתניהו, בנט והחרדים? העיתונאי בן כספית בריאיון

ישי כהן | 12.10.21

שמונה שנים להסתלקותו

הגעגועים למרן; הרבנית יהודית יוסף בריאיון

ישי כהן | 04.10.21
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"טובים השניים"

יהודה שוקרון ואלעד כהן בריאיון חג משעשע

ישי כהן | 25.09.21

הריאיון המלא

נשיא המדינה בריאיון מיוחד לישי כהן • צפו

ישי כהן | 23.09.21

ישראל הראשונה נגד השנייה

על ההגמוניה: אבישי בן חיים בריאיון • צפו

ישי כהן | 23.09.21

ההחרמה, הגזירות ו'הבוס'

שר החוץ יאיר לפיד בריאיון בלעדי לישי כהן

ישי כהן | 22.09.21
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

באולפן 'כיכר השבת'

רה"מ לשעבר אהוד ברק בריאיון מיוחד • צפו

ישי כהן | 22.09.21

בני גנץ בריאיון חג

שר הביטחון גנץ מדבר על הכל בריאיון מיוחד

ישי כהן | 21.09.21