כיכר השבת

"לא עת לפופוליזם"

נפטרים פי 10 מכולם • "לציבור החרדי אסור לחזור לשגרה"

אנשי רפואה חרדים בכירים - שפילחו סטטיסטית "מספרי מוות" מבני ברק - משמיעים כעת תחינה נרגשת באוזני הנציגות החרדית: "הסתמכות על 'הקלות', תוביל בוודאות לעוד אסונות" (חרדים)

71
אלי רוטמן | כיכר השבת | עודכן ב-י"ב באייר תש"פ | 06.05.20
הכתבה פורסמה ב-י"ב באייר תש"פ | 06.05.20
הלווית נפטר קורונה
הלווית נפטר קורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הדבר החשוב ביותר שהנציגות החרדית חייבת לעסוק בו עכשיו, הוא שכל החלטה על הקלות בהגבלות או פתיחה של מוסדות לימוד שלנו, לא תתבסס על סמך הנתונים והמחקרים שנעשו בציבור הכללי, כי אלו אינם לא מתאימים למציאות בציבור החרדי; אצלו, כפי שמיד נראה, המצב שונה לחלוטין - ולרעה". את הדברים הללו משמיעים היום (רביעי) אנשי רפואה בכירים, שניתחו את הנתונים העדכניים והגיעו למסקנות קשות ביותר מבחינה סטטיסטית.

לדבריהם, בשיחה ל'כיכר השבת', "עם נתוני התחלואה מקורונה, גם אם אלו חלילה ישובו לטפס, ניתן עדיין להתמודד, במיוחד כאשר מדובר על אוכלוסיה צעירה שאינה חוששת על חייה; עליה במספר החולים לא תמיד חייבת להדאיג אותנו, כאשר בסופו של דבר החולים מבריאים ויהיו שיאמרו שאפילו מתחסנים כך לעתיד".

"אבל כשמדובר במקרי מוות", מסבירים הגורמים, "כאשר אנחנו עומדים מול מספרים הזועקים את דבר המגיפה, מספרים שאי אפשר להתווכח מולם בטיעונים ותיאוריות, וכאשר מדובר בנפשות שברור שבשל המגיפה עלו בסערה השמימה - מי יוכל לבוא ולומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

פילוח הנתונים הקשים

ואלו 'מספרי המוות', להם נבחרו, כדוגמה, הערים בני ברק, ירושלים, בת ים, והושוו בניתוח שנעשה לסך הכללי בשאר חלקי הארץ:

• בעיר התורה והחסידות, שאוכלוסייתה לפי הרשומות עומדת על 195,298 תושבים, נמנו למרבה הצער 34 מקרי פטירה מהנגיף. מה שאומר, בערך, נפטר אחד על כל 5,744 בני אדם.

• בירושלים, עיר בת 914,559 תושבים, אירעו לא פחות מ-55 אסונות קורונה = קורבן אחד על כל 16,628 מתושבי עיר הקודש.

• בבת ים (אוכלוסיה בת 130,523 בני אדם), עיר שאירעו בה לא מעט טרגדיות מהנגיף, נרשמו 18 מתי קורונה; אחד ל-7,251.

• בשאר חלקי הארץ, למעט הערים הנ"ל, מדובר על 128 נפטרים מהנגיף, מה שאומר אחד על כל 61,703 (בהתחשב בנתון שמדובר ב-7,898,020 אזרחים בסך הכל).

• בסיכום כללי, למצב הנוכחי בכל מדינת ישראל - המונה 9,138,400 אזרחים - 239 חללי הקורונה משקפים נתון של אחד מתוך 38,235.

כלומר, אם בחישוב ארצי סטטיסטי התוצאה היא נפטר אחד לכשישים ואחד אלף איש, בבני ברק - בה ספרנו עד היום נפטר אחד לכמעט ששת אלפים איש - מספר המתים במגיפה הינו יותר מפי עשר(!) מהממוצע הארצי.

"מחריד לחשוב על כך", מוסיף גורם בכיר שפילח את הנתונים, "שמתוך 33 נפטרים בעיר, שלפי הממוצע לא אמורה להוציא מתוכה יותר מחמישה נפטרי קורונה, ישנם 28 בני אדם שנפטרו רק בשל היותם תושבי בני ברק. וכמה אלמנות? וכמה יתומים הם הותירו אחריהם?...".

ראש הישיבה מסביר: מדוע החרדים נפגעו יותר (צילום: שיא לייב)

אך מתברר, כי המצב עגום הרבה יותר. בשים לב לעובדה שמספר הצעירים והילדים בבני ברק גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. לדברי איש הרפואה, "המשמעות הינה שעבור תושבי העיר בשכבות הגיל שנמצאות בסיכון (ולכלל הנמצאים בסיכון גבוה), סיכויי ההישרדות ממגפת הקורונה נמוך בהרבה מהממוצע המחריד של 1 ל-6000. נורא ואיום!".

"יתכן, שלחלק מהנתונים ניתן למצוא הסברים משכנעים, ואולי אף נכונים, אבל מדובר בדיני נפשות, ובשל כך הדבר החשוב ביותר שעסקני הציבור החרדי חייבים לעסוק בו עכשיו, הוא לדאוג שכל שינוי ו/או הקלה בסגר ו/או פתיחה של מוסדות לימוד, וכל דבר דומה הנוגע לציבור החרדי, לא יתבסס על סמך הנתונים והמחקרים שנעשו בציבור הכללי, משום שאלו אינם מתאימים למציאות בציבור החרדי".

גורם בכיר אחר מדגיש: "חייבים לעשות מחקרי עומק מיוחדים בציבור החרדי, לפני כל שינוי בסגר, ו/או פתיחה של מוסדות ציבור; חייבים לקחת בחשבון את כל הנתונים המיוחדים לציבור החרדי. וכן: חייבים גם לקחת בחשבון כמה 'חכמולוגים' מסתובבים בינינו (וכלל לא משנה בשל איזו טיפשות הם מוכנים, בטעותם, להרוג יהודים)".

"רק כך יש לבנות את ההקלות שמתאימות לציבור החרדי, בפרט שעתים השיקולים שמנחים את מקבלי ההחלטות נעוצים בגורמים צדדיים - חשובים ככל שיהיו - כמו מצב הכלכלה וכדומה".

ולסיום, מתחנן איש רפואה מוכר: "בינתיים, עד שלא יהיה מחקר מעמיק לגבי הייחודיות של הציבור החרדי, ועל ההקלות והשינויים שניתן לעשות לו, הפנייה לנציגינו היא: אנא, עשו את מה שניתן שלא יתממשו שום שינויים והקלות. חוסו ורחמו עלינו. אל תגרמו חלילה, בכוח השפעתכם, לעוד ועוד יהודים ליפול חללים על מזבח הפופוליזם. הצילו"!

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
הפתרון למניעת קורונה אצל החרדים זה ליצמן שר השיכון,גפני הבעלים של אוצר המדינה ובניית העיר כסיף. ליצמן מצד אחד יכין תוכנית לבניית העיר כסיף, שם יש שטחי ענק,וגפני יביא את המיליארדים מאוצר המדינה החרדית (לשעבר הציונית) ולא עוד דירות שלושה חדרים אלא דירות לפי מספר הילדים. והיות וממוצע הילדים 8 למשפחה. כ
רבינו07.05.20
45
הארי הקדוש נפטר ממגיפה שהיתה בדורו. מישהו יכול להגיד שהוא למד תורה יותר מהאר"י הקדוש ? אז תורה מגנא ומצלא, אבל לא בשעת המגפה ככתוב : כיון שניתנה רשות למזיק, אינו מבחין בין צדיק לרשע. איפה שישנה צפיפות, ימותו ויחלו יותר. עם/בלי תורה. תפתחו את העיניים. יש מספרים ועובדות!
הארי הקדוש06.05.20
44
שליש מהנפטרים בארץ הם מבתי אבות והשאר רובם מבוגרים עם מחלות רקע שלא קשורים בשום צורה לשגרה החרדית אז אפשר להמשיך כרגיל
קשקוש06.05.20
קצת מוח... ברגע שהחרדים משתתפים במסיבות הדבקה המוניות, הרי שהגעת הנגיף לבתי אבות היא לצערנו כמעט בלתי נמנעת...
מצדרביעי07.05.20

הצגת כל התגובות

43
כנראה שלא תפרסמו את דעתי כי היא פשוט לא צואמת לדעתכם.. מדוע "עסקן רפואי מוכר" לכ מזדהה בשמו? הרי לפי דעתו זה פיקוח נפש!!! ו"רב מפורסם" (ראה ערך עסקן רפואי בכיר) אמר שבציבור החרדי יש יותר נפטרים כי הקב"ה תובע מאתנו יותר, וההתנהלות לאורך המגיפה היתה לא ראויה. איפה היה בהיסטוריה של עמ"י שבזמן מגיפה סגר
אסתר06.05.20
42
בקיצור, תמשיכו בחייכם
איזו שגרה בדיוק ? צבא? עבודה ? תשלום מיס10.05.20
41
האם הייתם אומרים שלא להקריב קטורת במצב זה בגלות התורה היא במקום הקטורת זה אכן לא פוטר מזהירות המינימלית, אבל גם אינו פוטר אותנו מלימוד התורה באופן הראויה ביותר. שהיא החיסון האמיתי כדברי חז''ל. אמונת חכמים היא ודאי להאמין קודם לדברי חז''ל.
הקטורת06.05.20
מי אמר לך לא ללמוד? תלמד בבית. בזמנים כאלה האופן הראוי ביותר מסכן חיים אז עדיף שתלמד בבית.
שומר נפשו06.05.20
אכן אמרתי באופן הראויה ביותר, לכן לימוד תורה בבית נחשבת כביטול תורה לעומת הלימוד בצוותא. הרבה מאמרי חז''ל מדברים בגנות לימוד התורה שלא ברבים [כמובן כשיש אפשרות]. חבל על הבדים וכדומה.
הקטורת07.05.20
לימוד תורה הוא איננו במקום שמירת תורה. ונשמרתם הוא קיומה של התורה.
לקטורת07.05.20
תבדיל בין ביטול תורה בכמות לביטול תורה באיכות. ביטול תורה בכמות זה לא ללמוד. ביטול תורה באיכות זה ללמוד חומש במקום גמרא, אבל מי שילמד חומש עובר עברה? ודאי שלא אלא יש עליו תביעה שיכלת ללמוד משהו יותר טוב. ו"ונשמרתם" דוחה את העברה של ביטול תורה בכמות ק"ו באיכות.
שומר נפשו07.05.20
40
אני לא גר בבני ברק או ירושלים ואני חרדי זה מתייחס גם אלי?
נתי06.05.20
39
כתבה נכונה ומציאותית....אסור להמשיך כרגיל
מיש06.05.20
38
ברור שהכל מגמתי, למה לא כתבו מה קורה בביתר, בקרית ספר ועוד ערים חרדיות, זה שקוף שהמחקר הזה הוא ממוקד מטרה.
אלעד 06.05.20
בערים הצעירות לא נפטרים אנשים כיון שהם צעירים בד"כ ויותר בריאים.. ברור שבב"ב וירושלים נפטרו יותר. כי שם האוכלוסיה מבוגרת יותר. א"א להשוות בין מודיעין עילית לב"ב..
אחת06.05.20
37
חייבים להבין אורח החיים החרדי שונה, והוא בנוי על שלש פעמים ביום בבית הכנסת, עוד שעות של בית המדרש, משפחות גרעניות ורחבות וגדולות. כמות נערים ובחורים גדולה שתסיסת הנעורים אינה מאפשרת להם להיות זהירים. וכפי שכתוב בכתבה קבוצת מטוררללים שנמצאת כמעט בכל ריכוז של "חכמים" שלא שומרים על הכללים, כל זה מחייב
צחי07.05.20
36
לא מובן הבולמוס של מנהלי התתים וראשי הישיבות לפתוח ואפילו אם אחד ההורים יחלה או חלילה ימות ברור שאם היה סנהדרין לא היו מאשרים להסתכן ולפתוח אם החשש הוא הפסד ממון שההורים לא ישלמו אפשר להסתדר בענין הממון אולם בענין החיים אין מה להתפשר. והורה שישלח וחלילה יקרה אסון שיפנה ויאשים רק את עצמו.
אס06.05.20
35
במילים אחרות אל תבואו לפארקים לאזורים שלנו....תשארו בבני ברק וכו'.ההפך מהסתה דאגה!!
ללא שם06.05.20
34
כבר כתב ע"ז החכם מכל אדם אמר עצל ארי בדרך שחל בין הרחובות מי שלא מכיר בערך התורה והתפילה בציבור לא יכול לכתוב ע"ז תשאירו את הדיון לאלו שעוסקים בתורה ומנת המשכל שלהם גבוהה ולא לאלו שכבר שנים לא ראו איך נראה בית כנסת בשחרית יום יום וודאי לא למדו בבית מדרש סוגיא בעיון או לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא
יהודה06.05.20
כמה טוב לראות תגובות עם שכל בריא
כמה טוב06.05.20
33
'גורם בכיר' שרוצה שישמעו, מזדהה בשמו
רק אומר06.05.20
לידיעתך כפי שידוע לכל גורם בכיר בדרך כלל הכי בכיר שאפשר גורם בכיר בליכוד זה יו"ר גורם בכיר בכנסת זה יו"ר הכנסת וכו'
שמויגר06.05.20
32
כל הכבוד על הדברים הנכונים!! הלוואי שמישהו יקשיב לדברי ההיגיון, ויזהר מנביאי השקר למיניהם
איש יהודי06.05.20
31
בלוף אחד גדול 👹👹👹👹
לאה06.05.20
30
הבעיה היא שהפתרונות הקיימים מולידים בעיות חדשות פי כמה מהקורונה. 1) במקום לטפל בבעיה, התקשורת והרשויות עוסקות בהטלת סטיגמות על כלל החרדים, והמשמעות: פיטורין של חרדים מעבודה, מניעת שירותים חיוניים ע"י בעלי מקצוע שבורחים מחרדים כמו ממגפה, ועוד. 2) עושים 'סגרים' שרירותיים שאין בהם שום תועלת, מלבד התעלל
בער06.05.20
תודה
תגובה לעניין06.05.20
29
עכשיו נזכרתם ולמרות הכל דורכים במקום כשגרים בתוך קופסאות גפרורים וכל המנהיגים במקום לדאוג למצוקת הדיור של הצבור החרדים הם מבזבזים את הזמן על קברי צדיקים חתונות יוקרה נופש בשווייץ כינוסים ראוותניים
ג'פרי06.05.20
אני מוחה מחאה נמרצת
דניאל06.05.20
אידיוט, לפני שיהיה מאוחר
בועה06.05.20
איזה נס שאתה חילוני ככה אתה רק כותב את זה ולא אומר את זה
יצחק לוי06.05.20
מזה המילים האלו חילני
ינוט06.05.20
28
עשר תעשר את תבואת זרעך. המעשר הוא קודש לה'. והוא הדין בנפטרי הקורונה החרדים.
רבינו06.05.20
27
אתה בובקס וכך תישאר. שנהיה בריאים ופחות טיפשים
ל 3307.05.20
26
בגשמיות,בפרנסה לכולנו ברור שצריך לעשות השתדלות!!! אז כן,גם ברוחניות ברור שעושים השתדלות, מוסיפים זמן בלימוד. מוסיפים לימוד הלכות לשוה"ר. מוסיפים חיזוק בצניעות.
קצת יראת שמים07.05.20
25
כתבה חשוב וחשובה לא פחות -האכיפה בבני ברק ישנם תלמודי תורה שמתכננים / כבר התחילו לימודים בכל הכיתות שלא אושרו על ידי משרד החינוך - ומתיימרים לו שאם תהיהנה קבוצות קטנות - זה בסדר רק אכיפה מוגברת וסיורים בכל תלמודי התורה בעיר על ידי המשטרה - ימנעו ממנהלים לעשות הישר בעיניהם באמתלא של 'לימוד לשמה'
מבני ברק06.05.20
24
כל מי שכותב "אסור להמשיך כרגיל" למה הוא מתכוון? אני אכתוב למה אני מתכוון. במקום לבוא בטענות, צריך לשנות גישה. אנשים חייבים להיות אחראים להתנהלותם. אף אחד לא ימחול לכם בזה או בבא, אם לא תשמרו את המוטל עליכם מסיבה זו או אחרת. תתרגלו לאסוף מידע, לדעת מה קורה בעולם ומסביב. קחו אחריות על חייכם ממקום של י
בובי06.05.20
23
או, סופסוף קול שפוי! מה שקורה זה קטסטרופה,הולכים אוטוטו לפתוח מוסדות לימוד והכל ,בו בעוד שהציבור החרדי לא ערוך בכלל להתנהלות של חירום קורונה, מה שאפשרי בציבור הכללי לא אפשרי בכלל אצלינו בגלל היעדר תנאים בסיסיים גם בזמנים רגילים, לאן נעלם הטמטום של הנציגים החרדים???? העיקר לפתוח???? תחשבו קצת, מספיק
מישהו06.05.20
לא הולכים לפתוח הם כבר פתוחים לפחות חלק בלחץ משרד הבריאות והאוצר אחרי השואה אמרנו לא עוד!!! לא נלך כצאן לטבח נקים מדינה לשמור על היהודים ועכשיו המדינה בעצמה מוביל אותנו לאבדון למות מקורונה במקום לשמור עלינו
שמויגר06.05.20
אולי מספר המתים בבני ברק גבוה כי יש בה הרבה זקנים ? גם אנשים במקומות אחרים שגרו פעם בבני ברק רשומים כבני ברקים
אסתר06.05.20
22
המחלה כבר מאחורינו. אפשר לחזור לשגרה
אבנר11.05.20
21
אסור בתכלית האיסור אבל מה לעשות שיש כאלו שמזלזלים ובגללם אנו סובלים גם מההסתה וגם מריבוי מחלת הקורונה בציבור החרדי
צבי06.05.20
בגלל עמי הארץ ששונאים אותנו כדברי חז''ל כרבי עקיבא לפני שהתחיל ללמוד תורה. רק כמו תמיד מוצאים איזה סיבה כדי לשנוא. ואחר כך אומרים חילול ה'. גם כשמקדשים את ה' הם מוצאים סיבה לנשוך כנחש.
הסתה06.05.20
20
ראסבנענק עד שלא תסלקו 100 אחוז הפאות הנכריות מעולם החרדי המגפה תשתולל ראו הוזהרתם. סבא שלי איש צדיק וישר שכל אימרותיו קולעות. הוא לא מפסיק לומר זאת ונאנח מרה עלינו מה עוד יקרה. אני מפחד להתקרב אליו
כנסו מסר חשובבב06.05.20
אולי בגלל שאלו שלא לובשים פאות רואים את השערות שלהם?
הגיוני06.05.20
19
בל נשכח שגם הסיכון בהישארות בסגר בבני ברק היא יותר קשה מבכל עיר כשהבתים מלאים בילדים ואי אפשר ללמוד תורה בצורה מיטבית ואי אפשר להביא פרנסה שגם כך היא לא בשפע גדול... אז עם כל הכאב צריך לשחרר דחוף!
משה06.05.20
18
בוודאי שאצלנו מתים יותר מהמגיפה,הלא אנו תקועים עדיין בימי הביניים,שאז התמותה ממחלות הייתה גבוהה עשרת מונים
מייק07.05.20
17
משרד הבריאות יודע טוב מאוד מה מתאים לציבור החרדי ומה לא. כל מקום עם תחלואה גבוהה, לא ייפתחו בו מוסדות ציבור. מקום רגיל, יהיה אפשר לפתוח. אז מה נזעקו "עסקני הרפואה" החרדים?? ובכן, תבדקו ותגלו, שלרובם ככולם יש קרובי משפחה שמנהלים גנים ומוסדות ציבור אחרים. אלה פשוט מעדיפים להמשיך ולשבת רגל על רגל בבי
עסקנים עסקנים..06.05.20
עסקנים אבל שכל במוח. מה אשמים אנו שחלק גדול מהנפטרים הם מבתי אבות, שם ההדבקה עשתה שמות. וכמה מהנפטרים הצעירים יותר נזהרו מהקורונה עוד מלפני פורים ויתר ממה שציוותה משרד הבריות [כפי ההספדים]. לכן גם משרד הבריאות טועה
עסקנים06.05.20
16
מזעזע לראות בירושלים אברכים צעירים מסתובבים בשכונות ובמכולות ובסופרים בלי מסכות ולא מתחשבים באחרים ובמבוגרים ואתה מעיר להם הם עונים לך לא לענין, הציבור החרדי בשבר גדול ועמוק, בקושי רואים מנהיגות אחראית והזלזול נורא ואיום הכל מתרסק לנו בפנים והתוצאות מי ישורנו,
אברמלה החרדי06.05.20
15
בטח, כאשר יעשו הקלות במגזר הכללי ואצלנו החרדים, ימשיכו עם ההחמרות, יגידו כולם- אנטישמיות ורק רוצים לבטל את לימוד התורה.. בעיה חמורה שהציבור שלנו חושב שהממשלה תמיד לרעתנו.. חבל שגם אחרי כ"כ הרבה אסונות, עדיין לא שומרים.
אחת06.05.20
14
13 הגיוני היווני אצלך המצב סבאבא אינך מרגיש באיזה צרה אנחנו נמצאים
הגיוני מגיב 13 אתה יווני07.05.20
13
היכן הביטחון בשם??? מה עם תורה מגנא ומצלא??? ואולי זה בגלל הצפיפות והאויר המזוהם והאוכל הלא בריא ואי החשיפה לשמש וכתוצאה מזה חוסר בוויטמין ????
ללא שם06.05.20
תורה לא מגנא ומצלא בשעת מגפה.
אפר ועפר06.05.20
הכל תלוי ביראת שמים חוץ מצינים וכו'ד
נכון מאוד06.05.20
12
בהתחלה מתעלמים מהוראות, אחר כך דורשים שיהיה כמו לחילוניים ולא לתייג אותנו, אחר כך מנסים לפתוח ישיבות ושולחים שליחים בר סימן טוב לפני שמדינה רוצה ועכשיו שמדינה מאפשרת רוצים לדחות פתיחה. זו לא מנהיגות וזה עצוב כל כך כי בסוף וקשה לי לומר את זה לפני שחרדי אני אזרח במדינה ומצפה ממנה לתת לי שירות מותאם .
מטורפים כולם 06.05.20
11
לא כותבים כך. אלה מספרים שאיש אינו מבין אותם. כותבים באחוזים! מכינים גרף! גרף אחד שווה יותר מאלף מילים. אם אתם רוצים להשפיע - תכינו גרף. חצי דקה עבודה!!!
יהודה לוין06.05.20
10
אגב- זה ממש מלחיץ!!!! (מיותר לציין שאצל החרדים יש צפיפות מטורפת במוסדות בשונה מהחילונים ולכן אנחנו לא חוזרים)
נ07.05.20
9
שימו לב שהנפטר הראשון היה מרגעמשסגרו את הישיבות ואיך שהתחילו את הישיבות מספר הנפטרים ירד ל0-1 אז תפסיקו עם ההסתה נגד בב"ב והציבור החרדי אנחנו יורים לעצמנו ברגלים תורה מגנא ומצלא אל תהיו יותר חכמים מרבי חיים שליט"א
בובקס06.05.20
אתה לא חכם במיוחד, סגרו את הישיבות עקב המספר הגבוה של החולים הקשים שלאחר מלחמה על חייהם נפטרו, ופתחו (באופן חלקי) את הישיבות עקב מספר החולים הקשים המועט שכמט ולא גרם מוות.
שומר נפשו06.05.20
אמת לאמיתו טוב לשמוע דעה אמיתית בפרט כשהמציאות מוכיחה
עצניק עובד06.05.20
8
גם אם מוצאים כזה מכתב עושים כזו כתבה צריך לחשוב על גדולי הדור שאמרו שיש לפתוח את הישיבות. אם אנחנו לא נכבד את גדולי הדור אז מי כן?
חיים06.05.20
התלמידי חכמים שבדור הם המדריכים אותנו על פי שיקול דעת תורני. זו אמונת חכמים ולא כיבוד חכמים.
לכבד?06.05.20
7
בייחס מתים למספר חולים אנחנו במצב טוב בהרבה
אבי06.05.20
6
לא מעוניין להסתמך על גורמים ויועצים ומאכערים רפואיים עלומים למיניהם. רובם הם בס"ה מתווכי שרותי רפואה מסוג ג'. תביאו רופאים מומחים, והם יאמרו.
רואה חשבון06.05.20
כשמשרד הבריאות והמומחים בעצמם אמרו לסגור - לא סגרת אמרו לשמור - לא שמרת אמרו לשמור מרחק 2 מטר- התקרבת אמרו להתפלל דרך המרפסות - חיפשת מנין במקום סגור ודחוס אמרו ללבוש מסכה - התביישת ועכשיו זה בגלל שיועצים למיניהם ולא מומחים אז איזה חשבון אתה עושה למי??? חשבון פשוט ס"ה בגימ' = רצ"ח בד"ם ק"ר
אינו עושה חשבון06.05.20
היחיד שלא מסתתר - והיחיד שמדבר בגלוי ורהוט זה הרב פישר ממגן לחולה אז זה לא הוא ואני לא יכול לסבול שעליו (אם התכוונת) השתמשת בהתנסחות מבישה מתווכי שירות סוג ג' "מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה.. כי הוא באמת זן נדיר ו
תגובה לרואה חשב06.05.20
5
תראו את הסדרה, תבינו למה.
סדרה המורדת07.05.20
4
נכון מאוד יהיה מסוכן שהחרדים יחזרו לשגרה
מוטי06.05.20
3
אין שום ייחודיות של הציבור החרדי, יש זלזול בהוראות של משרד הבריאות, מישיבות שלא נסגרו בזמן ועד למניינים מחתרתיים. זה קרה גם בבני ברק וגם בבורו פארק.
שי06.05.20
2
העקומה בירידה! יש מקומות בב"ח אנשים למדו מזה וירוס ואך לחיות איתו! תשחררו אותנו לפני המגפה הכלכלית חברתית ואל תתנו למספרים לבלבל אחרת הם יחזיקו אותנו עוד הרבה זמן!
יהודי06.05.20
1
זעקת העני מביאה דבר לעולם
אברהם06.05.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22