כיכר השבת

איום לעבר בית הדין הצבאי

אנשי 'הפלג הירושלמי' מאיימים: נשבש את מרתון ירושלים

בעיצומו של חג פורים עצרה המשטרה תלמיד ישיבה ספרדי בגין עריקות מצה"ל. היום, יגזור בית הדין הצבאי את עונשו וב'פלג' מאיימים בהפגנות ענק שישבשו גם את מרתון ירושלים ביום שישי (חדשות)

60
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באדר | 14.03.17
הפגנה. ארכיון
הפגנה. ארכיון (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": מעצרו של תלמיד ישיבה נוסף שנחשב עריק בשל סירובו להתייצב בלשכת הגיוס, עלול לגרום שוב לשיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ ולפגוע - לפחות לפי איומי אנשי 'הפלג הירושלמי' - בקיומו של מרתון ירושלים, הנחשב לאירוע ספורטיבי בינלאומי, שאמור להתקיים בסוף השבוע בירושלים - זאת במידה ובית הדין הצבאי יגזור היום (שלישי) מאסר בכלא צבאי על הבחור.

ביום ראשון בלילה עצרה המשטרה הצבאית תלמיד ישיבה ספרדי בביתו באופקים, לאחר שהוכרז כעריק מזה למעלה משנה. הבחור נשמע להוראותיו של הגר"ש אוירבך אשר מתנגד לכל שיתוף פעולה עם לשכות הגיוס.

כזכור, לפני מספר שבועות נעצר תלמיד ישיבה מסיבות דומות והדבר גרם להפגנות בכל רחבי הארץ ולשיבושי תנועה קשים ויש שיאמרו אף לחילול השם, כאשר המשטרה נקטה ביד קשה נגד המפגינים ועצרה עשרות מהם.

דוברי "הוועדה להצלת עולם התורה", הגוף שמוביל את צעדי המחאה מטעם הפלג הירושלמי נגד גיוס תלמידי הישיבות, אומרים כי הם מתייחסים בחומרה מיוחדת למעצר האחרון, משום שבניגוד למקרים שבהם התרחשו מעצרים באקראי, הפעם נעשה המעצר בצורה יזומה על ידי שוטרים צבאיים שניצלו את שהותו של הבחור בביתו לחופשת פורים. מבחינתם זו עליית מדרגה שמחייבת תגובה הולמת.

מתנגדי הגיוס המשתייכים לפלג הירושלמי הציבו ברשימת היעדים שלהם את שיבושו של מרתון ירושלים שאמור להתקיים ביום שישי הקרוב.

המרתון שיביא לסגירת כבישים בירושלים החל מיום חמישי בלילה אמור לפקוק את העיר וההפגנות רק יחריפו את שיבושי התנועה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את כל התחרות השנתית.

במרתון צפויים להשתתף אלפי משתתפים מכ-60 מדינות מרחבי העולם ומרחבי הארץ, והוא נחשב אירוע משמעותי שאמור לעודד את התיירות לירושלים ובד בבד לקדם את המעמד המדיני של העיר בזירה הבינלאומית.

מארגני ההפגנות אומרים כי באם יוחלט לצאת להפגנות ביום שישי הקרוב, הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים. "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה".

לדבריהם: "באם יתעקשו רשויות הגיוס למצות את הליך המשפטי, הם יגרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים". הם מאיימים ומזהירים כי "בית הדין הצבאי יגזור היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
הספרדים התמימים הם היחידים שמאמינים לתעמולה של הפלג והם היחידים שבאמת לא מגישים דחויים בלשכות ולכן הם תמיד נתפסים ואז העצניקים האשכנזים שולחים את התמימים הספרדים שוב לחטוף מכות ולהעצר בכבישים והם עצמם טסים לאמריקה לעשות סיבוב של כסף על הגב של התמימים אחים ספרדים !! מתי תקלטו שמנצלים אותכם זה אותם א
ספרדי14.03.17
זה ספרדים שרוצים להיות אשכנזים בכל מחיר או לפחות ללכת בדרכיהם אז כיון שאצל השואנים לא ממהרים לקבל אותם בזרועות פתוחות הם הולכים למחבלים שקופצים עליהם ומכניסים אותם לקהילה ולמוסדות בשמחה והולכים להיות הפריארים שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי15.03.17
18
מנסה בכח לתפוס כותרות. יש לבטל מיידית את צבא החובה.
נצר חזני14.03.17
17
במקום לתת פטור גורף לכל מי שלא רוצה להתייצב, עושה איתם מלחמות... מה זה ייתן בדיוק? אף אחד לא יתגייס במצב הזה. הם רק שוחרי מלחמות.
תמר בן ארי14.03.17

הצגת כל התגובות

16
מה הם מחפשים צרות! שיתנו כבר פטור גורף לכל מי שלא רוצה להתייצב ונגמר הסיפור
יריב אזולאי14.03.17
15
מחפשים עוד עקשן ..... סתם אנשים בטלים וחסרי מעש.....
אני14.03.17
14
הרב שך צעק וכתב הרבה ובחריפות נגד הפגנות כאלה. זו לא דרכה של בני תורה! ועוד בחוצפה כה בוטה לאיים להם על המרתון שלהם, איזה חילול השם! והם מעיזים למכור את עצמם כאילו הולכים בדרך הרב שך. וכל זה על מה, על איזה "גזירת הגיוס" מדומיינת שלא קיימת. שום דבר לא השתנה בחמישים שנים אחרונות, תמיד הלכו ה
נאמן ממונסי14.03.17
13
לימוד תורה זה עבודה קשה ודורשת מסירות ובני הישיבות בדיוק כמו חיילים ולומדים קשה אז לא לזלזל בהם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלון14.03.17
קשה כמו לשמור בקור כלבים? דופק את הגוף כמו ללכת עם שכפ"צ קרמי פטרול של 12 שעות? מייסר כמו להיות שלוש שנים במסגרת שאין לך בה שליטה על העתיד שלך ועל מתי תראה את האנשים שאתה אוהב? אדוני כנראה לא שרת בצבא..
עדן14.03.17
ויותר קשה מכל לימוד באוניברסיטה. בשביל צבא צריך רק קצת כושר ובעיקר דברים גופניים-בשביל לימוד תורה צריך כוחות נפש אדירים. לא דומה לשום לימוד אחר של דבר של חול. לימוד של חול יכולים גם גויים. לימוד תורה לשמה עם הבנה מעמיקה *בעיון* יכולים רק יהודים. ולא סתם לומדי התורה נקראים חיילי הסיירת של הקב"ה.
שיא מאמץ הרוחני15.03.17
בא נראה אותך לומד רצוף 8 שעות, ללא הפסקה!
רפי14.03.17
לומד מתשע בבוקר עד שש-שבע בתקופת מבחנים. כרגע במאסטר אני רוב היום מתעסק במחקר, שזה די ללמוד רוב הזמן...
עדן14.03.17
אתה חי רחוק מאוד מאוד מהאמת. תבדוק מה ההוכחות לתורה מן השמיים,כי אחרי זה תוכל גם לדעת שהעולם הבא זה בא "בילט-אין" עם התורה. אני פשוט לא מסוגל להבין איך אפשר לחיות בנכות רוחנית ללא התורה. על מנת שתוכל לקבל אומדנה ראשונית למרחק העצום שלך מאמת החיים תבדוק למשל איך אתה עם חידת החיים: אם נולדת בשביל לחיו
מעריץ תורה18.03.17
מסכן! אם לפחות היית משקיע את המאמץ הזה על התורה, היית מרוויח על זה שכר לעולם הבא. ככה אתה גם מתאמץ וגם לא מרוויח כלום!
אני לא סטודנט!14.03.17
מעבר לזה שאין "עולם הבא", לא רק שעל הלימודים שלי אני ארוויח שכר לא רע בעתיד הלא רחוק, וכבר עכשיו אני לומד דברים חשובים על המציאות שבה אנחנו חיים (אני לומד פיזיקה..) אבל עזבו.. אם אתם לא מסוגלים לענות לטענה שלי למעלה בצורה מדידה וברורה, אין ספק שלברוח לטיעונים על העולם הבא ללא ספק סוגר לכם את הפינה.
עדן14.03.17
כנראה שאתה ממש גאון..
החיים יפים14.03.17
רק כסף מעניין אותך, אה?? אז אנחנו מדברים בשני ערוצים שונים, אתה לעולם לא תבין, גם שום לימודי פיזיקה או מה שזה לא יהיה לא יעזרו להבנה שלך. צר לי עליך אחי...
ללא שם14.03.17
אלא סתם להתפרע ולהוציא אקשן וכמובן "עוטפים" את שזה בפקודת הזקן ממרא, כשלמעשה הוא בובה על חוט בידי הלהלר הארור עורך הפלס וחבורתו ימח שמם וזכרם. אז עדיף, במקום להיות בטלן ומופקע כמו המחבלים והפלג הארורים, להיות סטודנט לפיזיקה או לכל מקצוע אחר.
אבי15.03.17
אתה חי בשקר. תבדוק מה ההוכחות לתורה מן השמיים,כי אחרי זה תוכל גם לדעת שהעולם הבא זה בא "בילט-אין" עם התורה. אני פשוט לא מסוגל להבין איך אפשר לחיות בנכות רוחנית ללא התורה. על מנת שתוכל לקבל אומדנה ראשונית למרחק העצום שלך מאמת החיים תבדוק למשל איך אתה עם חידת החיים: אם נולדת בשביל לחיות למה אתה מת ואם
מעריץ תורה15.03.17
הקב"ב לא דורש לשבת וללמוד כל היום, ואגב את זה אומר הח"ח, אלא בעיקר לקבוע עיתים לתורה ובשאר הזמן לעסוק לפרנסתך, שלימודיוף לפחות יכולים להביא אותו להתפרנס בכבוד ולא כמו כל חלאות המחבלים והפלג שדופקים על הדלת "הב הב למען לומדי תורה" כשלהם אני לא נותן יען כי הם בני פקועה.
אבי14.03.17
הרבה יותר, כי הוא פיזי בעוד שהלימוד הוא אינטלקטואלי ומחייב אימוץ המח, ולא כל אחד בנוי לזה, כמאמר הגמרא: "אחד מאלף שנכנסים יוצא להוראה".
אבי14.03.17
אם אתה פה סימן שאתה לא ממש מקיים את זה ורק משתמש בפטור על כך שאתה אמור לעשות את זה
בחור ישיבה14.03.17
קורא מאמרים וכיו"ב.. להיכנס לפה ולהגיב זה לא בדיוק חלק נכבד מהיום שלי..
עדן14.03.17
באוניברסיטה
דמוסתנס14.03.17
אני יודעת שהאחוזים של החיילים הקרביים והאלה שבאמת עושים עבודת קודש (ואשריהם אף אחד לא מזלזל בהם ויש רבנים גדולים שאומרים שכשרואים חייל לנשק לו את היד ,להעריך אותו וכו..)רוב החיילים בצבא הם שובניקים ונהגים ופקידים וכו..מה שמראה לנו שלא צריך כל כך הרבה חיילים הם מגייסים הרבה מעבר למה שצריך . ותבדוק ל
אודליה14.03.17
12
מה זה משנה בחור/תלמיד ישיבה סבבה ‏למה אומרים לנו שהוא ספרדי ‏כל שלא כתוב ספרדי אז הוא אשכנזי ??? ‏אתם לא פחות מהמשטרה שעצרה את הבחור יגיזעניבדעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 14.03.17
המכונים הפלג הירושלמי... למרות שהם ממש לא... מדובר באלו שעדיין נשארו חרדים בהגדרתם הישנה... בכל מקרה, המלחמה אינה על האשכנזים הרגילים... אותם הצבא גם לא מנסה לשכנע... הם הרי באים מבתים בנויים. הצבא המתוחכם, מנסה בכל כחו לזנב בציבור הספרדי, בידיעה כי יותר קל לפתותו. לכן, הורה הגר"ש שליט"א מנהיג הדו
רפי14.03.17
הם לא פלג ירושלמי אלא "קמצוץ אילתי"
ליטאי14.03.17
אלא מנהיגם של אותה חבורת מופרעים ומטומטמים ימח שמם וזכרם, כי חילול השם שהם גורמים הנו עצום ונורק, הן במרדם נגד גדול הדור האמיתי, הרב שטיינמן, והן בכך שמשניאים את הדת על כולם, באמרם "אם זה הפרצוף של החרדים, עדיף לגייסם ולא לתת להם דחיה".
אבי14.03.17
11
עוד שעות של ביטול תורה?
דני14.03.17
תמיד היצר הרע יותר קל מהיצר הטוב.
רפי14.03.17
אתה מוזמן לפנות לבתי הכלא הצבאיים ולגלות כמה בחורי ישיבה שכן יתייצבו עצורים שם. כשתראה את העובדות בעיניים, לא יהיו לך שום שאלות...
צבי14.03.17
אתה באמת חושב שהתורה חשובה להם...
דני אחר14.03.17
10
כנראה הם היחידים שלוקחים את ההנהגה של הפלג ברצינות.
שמואל 14.03.17
את הליטאים הרגילים הצבא כבר הבין שאין לו עסק איתם. על הספרדים המלחמה, וגם שם יבין הצבא בטוב או ברע כי אין לחרדי מה לעשות בצבא כלל וכלל.
רפי14.03.17
9
האים גם המרטון זה קשור לגיוס אנשים משועממים חילול השם גדול שבו תלמדו תורה נהיתם נתורי כרתא אתם בדיוק מזכירים את המבצעים של חיים ולדר חבורת מצוות
יעלה18.03.17
8
יש כבר מאות רבנית ספרדים שמתנגדים לכל ההתייצבות, אז אשכנזים מדגל התורה היקרים לפני שאתם מגיבים שהם לא שמעו לרבנים הספרדיים שמשועבדים לתקשורת ןלפןליטקאים שבסוף זה עסקני דגל התורה, ולכן מעדיפים לשתוק לכאן ולכאן, לכו תכירו את הרבנים שלא משועבדים לתקשורת ולפוליטקאים ותגלו שהתלמידים שמעו לרבותיהם.. אבל כ
ידידיה חסון14.03.17
7
למה הם לא עוצרים את המטורפים באלו? חילול ה' גדול.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס14.03.17
הנה אתמול התפרסם על אנשים שחסמו אוטובוסים במוצאי פורים וחסמו את התנועה מכיון שהאוטובוס שלהם לא הגיע (עקב מחדל של משרד התחבורה - וזה עוד נושא...) מדוע שם אף אחד נזעק "חילול ה'" ???
שמואל14.03.17
ולכן אומרים שלא להתייצב כלל. ובמקרה של מעצר ב'עוון' לימוד תורה ושמיעה לרבנים, להפוך את המדינה. אשרי חלקם!
יוסף חיים14.03.17
כל היום על האינטרנט יבטלן ועוד חשבתי שאתם הפלג לומדים תורה תילכו כבר לצבא אם כל הבטלנות שלכם
ישראלי שפוי16.03.17
6
רק על זה שהוא לא שמע לרבותיו , כבר מגיע לו עונש ומאסר ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד14.03.17
5
היזהרו לנפשותיכם !!!
yossi1014.03.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני מוקף במטומטמים16.03.17
3
ספרדים, אשכנזים, פלג פה, פלג שם...עד מתי נישא על כתפינו את זכר הגולה? מה עם סתם ישראלים? מה עם חיה ותן לחיות? למה לא לנסות לקבל את האחר? אל כל יכול לא צריך שנילחם בשמו הוא מספיק חזק. שכחנו....
אלי16.03.17
2
לא בכדי הורה הרב אויירבך לתלמידיו שלא הגיש דיוחי. עבור רבני הפלג ועסקניו המלחמות האלה עם החילונים זה אוכל נפש. בלי לעורר מהומות איך הם היו מצדיקים את עצמם בפני הציבור שלהם? איך היו מגייסים כספים מחו"ל? תנו להם להפגין! שהרי הכא מלאכת אוכל נפש
ברוך14.03.17
1
כפפות ושסתום לאף חובה !!!
שפוי14.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן; מסכנים את עתידנו הרוחני"

חזקי שטרן | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 20.05.24
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הפילוג החסידי - לשיא

סוער באלעד: הנציג חרדי הפר צו מניעה של גדולי הפוסקים?

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם