כיכר השבת

שיח נוקב

בחדר הסגור: גפני פרש את משנתו בפני 'החרדים העובדים'

הוא נגד ההליכה לאוניברסיטאות - אך יסייע ל'חרדים העובדים'; הוא נגד הממ"ח ומצהיר כי מי שרוצה אותו - שלא יצביע ג' • ח"כ משה גפני התיישב לשיח נוקב עם חרדים עובדים • כך זה נראה (אקטואלי)

44
אבי רבינא ויענקי כץ | כיכר השבת | ח' בשבט | 03.02.20
(צילום: באדיבות המצלם)

לא מעט מבני הציבור החרדי, המגדירים עצמם "חרדים עובדים", טוענים מדי מערכת בחירות כי לא קיבלו מענה ראוי מהבית הפוליטי לו הם משתייכים. כעת, יוצא יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ופורש לראשונה את משנתו בסוגיה המורכבת של שילוב תורה ועבודה.

בשיח חריג שקיים ח"כ גפני עם מספר מצומצם של חרדים שיצאו לעבוד לפרנסתם וללמוד לימודי תואר באוניברסיטאות, הוא פרש את משנתו בשורת נושאים שהגיעו בשנים האחרונות לקונפליקט בין החרדים העובדים וההנהגה החרדית.

גפני על היחס לחרדים העובדים

לאורך השיחה כולה שתועדה עבור 'כיכר השבת', מדגיש גפני את סדרי העדיפויות, כאשר מחוייבותו התמידית היא לדאוג תחילה לבני הישיבות ועולם התורה בעדיפות ראשונה, ולאחר מכן לאלו המבקשים להשתלב כחרדים באקדמיה ולקבל תואר.

גפני נשאל שאלות בלתי מתפשרות ממשתפי הפאנל, אך תחילה פרש את משנתו: "אנחנו מתמודדים כל הזמן עם מערכת החינוך החילונית. לא רוצים להיות שותפים שלהם, לא רוצים לעשות אתם פשרות. שי פירון הקים את הממ"ח (ממלכתי חרדי. א"ר) והוא רוצה שהחרדים יהיו משהו אחר, הוא רצה שהכל יהיה ממ"ח. הממלכתי חרדי נתון לשליטה מוחלטת של משרד החינוך. אנחנו נלחמים נגד זה, זו התערבות בוטה וגסה. הם לא מציעים לנו הצעת חינוך מצוינת, היא בתחתית המדרג של מערכת החינוך כללית".

גפני במפגש (באדיבות המצלם)

לפני שהסביר לנוכחים כיצד הוא, כיו"ר מפלגה חרדית, מסייע להם להשתלב בשוק העבודה, הוסיף גפני להזהיר את ההורים מההשתלבות בממ"ח: "לא ניתן סעד למי שרוצה ללכת לממ"ח. כשנבחרתי לכנסת דאגתי קודם לתלמידי ישיבות, הם הרדופים ביותר, אותם רוצים לחסל ועליהם נלחמתי. החרדים רוצים שתהיה הפרדה, הם לא רוצים ללמוד אפיקורסות, הממ"ח זה דרך לקחת אותנו החרדים ולהפוך אותנו למשהו אחר. כשהילד שלי לומד בממ"ח, המשמעות שהפקיד החילוני הוא בעל הבית שלו".

גפני המשיך והסביר כי "פקיד חרדי בממ"ח הוא יותר גרוע מפקיד חילוני, הוא צריך למצוא חן בעיני המעבידים שלו החילונים. הוא צריך להוכיח שהוא אכן לא חרדי. אני מתנגד לעניין הזה שעל החינוך שלנו ישתלטו פקידים חילונים, לנו יש כללי איך לומדים ומה לומדים".

גפני במפגש (באדיבות המצלם)

גפני החריף את הטון: "אם אתם שואלים אותי, אם כתוצאה מזה שאלחם בממ"ח אתם לא מצביעים ג' - אל תצביעו ג', עדיף להצביע למפלגה אחרת, כדאי לליכוד, שם אולי יעזרו לכם. היחיד שמבין אתכם, ואתכם ביחד, זה אני.

"יכול לבוא אחד כזה או אחר ולהגיד לכם, 'אני אדאג לממ"ח', אני לא אתן לזה. אני יכול ללכת לנתניהו ולהגיד לו אם אתה מקים ממ"ח אין לך ממשלה. וידר לא יכול לעשות את זה, אלא להילחם עם רובינשטיין. צריך לקבל על זה הסכמה עם גדולי התורה. ממ"ח לא יהיה. מותר לעשות רק מה שגדולי התורה יאפשרו לנו. ביום חמישי שאלתי שוב את גדולי התורה בנושא הזה, אני עומד בחזית הזאת כל הזמן. ממ"ח לא! שליטה של המערכת החילונית לא תהיה בשום צורה, אנחנו לא נהיה שם.

"אני מתמודד עם הדברים האלה. מי שרוצה ללכת ללמוד שלא במעורב - אני הכתובת. אני בא אליכם בכוונה, אני חלק מהעניין הזה. אני מדבר בישיבות סגורות, לא בגלל בחירות. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להיות כתובת לזה. אתם לוקחים את הילדים שלכם ונותנים אותם לפקידים חילונים, אתם לא מעוניינים שהם ישלטו על הנשמות של הילדים שלכם".

גפני אצל מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

בשלב זה עבר גפני לדבר על הפתרונות עבור החרדים שכן מעוניינים להשתלב בשוק העבודה, ולנסות ללמוד תארים באורח חרדי: "פעמים רבות ישבתי עם ראשי המל"ג, עשיתי להם את תוכנית החומש. אבל האוניברסיטאות נעמדו על הרגליים. קראתי להם אליי לחדר, אמרתי: 'אם זה לא יהיה, יהיה לכם קשה בפעם הבאה לעבור את ועדת הכספים'. הם טוענים שהם רוצים שילוב? איפה השילוב של החרדים?

"הם עושים את ההיפך, הם אומרים דבר והיפוכו. מאחורי הדיבורים שלי יש עבודה קשה ועבודה אינטנסיבית כל הזמן. לעמוד ולדבר בחוץ ולהגיד 'אני רוצה שילמדו בהפרדה לתואר שני' - אני לא רוצה, אבל אני אעזור לכם.

"העברתי חוק שעבר בכל הקריאות, מביא אותו כדוגמה, 'העדפה מתקנת לחרדים'. מי שלומד תארים ומגיע עם תואר ומתמודד מול אדם שאינו חרדי, תהיה לו העדפה מתקנת. זה אומר שאני מבקש שהסטודנט החרדי יקבל העדפה. אני אומר את זה מעל במת הכנסת, אני נלחם בוועדות, זה מעיד על חלק מהעניין של המאבק שלנו.

"אני נלחם על זה שיתנו ללמוד בהפרדה באוניברסיטאות. אמרתי להם: 'אני אעצור לכם תקציבים'. אני לא אדבר על זה במליאת הכנסת, כי אצלי ה'אליטה' זה תלמידי הישיבות".

גפני במפגש (באדיבות המצלם)

יו"ר 'דגל התורה' הדגיש לכל אורך המפגש כי חרדים שרוצים להשתלב יקבלו את כל הסיוע, אך בד בבד תקף את ההליכה לאוניברסיטה: "לימוד באוניברסיטה הפך להיות עבודה זרה. באים לוועדת הכספים אנשים שלא למדו ליבה ולא למדו באוניברסיטה, ומבינים בכלכלה פי אלף מפרופסורים סתומים שלא יודעים להגיד סברא. העיקר יש לו תואר. הוא טיפש, לא יודע להקיש דבר מתוך דבר.

"אנחנו ב'יהדות התורה' לוקחים על-פי רוב את תפקיד יו"ר ועדת הכספים. שאלו אותי, למה אתם לוקחים את ועדת הכספים? אמרתי: א. אנחנו אוהבים כסף. ב. אנחנו לא לוקחים שרים ביהדות התורה באופן עקרוני כדי לא לשאת באחריות, אם אני רוצה להיות מעורב בכל המשרדים, צריך לקחת את ועדת הכספים. הציעו לי כמה פעמים להיות שר, לא לקחתי.

"אני בוועדת הכספים, כולם ביהדות התורה למדו בישיבות, אף אחד אין לו תואר והם היו מצוינים בנושאים הכלכליים הכי מורכבים במדינה. העברתי 117 חוקים - רובם כלכליים חברתיים, אף אחד לא מתווכח על היכולת המקצועית שלי. למדתי אנגלית, מתמטיקה ברמה בינונית".

"זה עבודה זרה התואר, אני מתנגד לזה", הוסיף גפני, "משרד המשפטים במלחמה נגד חוק העדפה מתקנת לחרדים. הוא אמר שחרדים לא יקבלו העדפה מתקנת, למה כולם כן וחרדים לא? אמרו במשרד המשפטים, שהחרדים זה לא דת לא גזע ולא מין, טיעון של משרד המשפטים.

"מה עומד מאחורי העניין הזה? הם מנהלים נגדנו מלחמה השקפתית ברורה, הם לא רוצים שהחרדים ישתלבו. הם רוצים שיהיו חילוניים, המציאות היא לצנינים בעיניהם, הם רוצים שתהיה חילוני. אני יודע יותר מאחרים בגלל הניסיון עם משרדי הממשלה. שי פירון אמר לי במפורש שהוא רצה לשנות אותנו.

"אני מדבר בישיבות הסגורות אצלנו לא בגלל הבחירות. אנחנו צריכים להיות כתובת לאנשים האלה שלא יפנו לממ"ח. נלחמתי בערים שונות לפתוח בתי ספר מתאימים, אני הכתובת של למצוא פתרונות, אני מדבר עם גדולי התורה על העניין הזה. התפקיד שלי לדאוג לציבור הזה, לא אמרתי את זה עד היום באופן כל כך נחרץ".

ח"כ גפני הודה במהלך שיחתו כי ברבות השנים, השתנו היוצרות, דברים עליהם לא היה נלחם עבורם פעם, יילחם עבורם היום: "יש דברים שלא עשיתי בדור הקודם ואני עושה היום. אז לא הייתי מעביר את החוק של העדפה מתקנת לחרדים, אני כבר 32 שנה בכנסת. היום אני במליאת הכנסת יורה אש וגופרית על הצביעות שלא נותנים לחרדים להיות משולבים בעבודה וללמוד באוניברסיטה, אני לא אעמוד במקום ציבורי ויגיד שאני מעודד חרדים ללכת לאוניברסיטה.

"אין מציאות שאני אומר שאני בא ואומר בריש גלי שאני נלחם על הדבר הזה, אבל אתם תראו את זה בפועל. יש לכם בעיות? אני הכתובת".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
כל היום מתעסקים בדברים פרטיים דרך המשרדים עבור כסף. אם לא תתן, אעצור תקציב למשרד שלך!!!! שיראה מה עשה בשביל הציבור. גננות וסייעות בוכות ממשכרותן. אחרי 120 יראה כל אחד מה בנה עבורו בעולם האמת. שרייך סוררים אינה בדיחה.
שטויות04.02.20
35
איך רואים את השינאה של גפני לשס הוא יעדיף להגיד חפשו לכם מפלגה אחרת כמו ליכוד העיקר לא שס זה פשוט לא יאומן
נ.י.א07.02.20
34
אני עובד אבא שלי עובד והבן שלי יעבוד, גפני מדבר שטוית הוא פשוט מעצבן אותי, אם הוא לא רוצה לתת גב להחרדים עובדים, והוא נגד ההליכה לאוניברסיטאות שלפעמים אין ברירה, כדי לקבל איזה עבודה חייבים תעודה, ביי אני מחפש מפלגה חדשה!
יצחק03.02.20

הצגת כל התגובות

33
וכרגע איבדת את הקול שלי. עד היום, משך הרבה מערכות בחירות, הצבעתי ג'. תודה שהסברת לי שאני לא רצויה. קבל טיפ קטן - לא תצליחו להטיל פחד ולעצור את הממ"ח. זו כבר עובדה קיימת. חבל שבטיפשותכם אתם דוחקים אותנו החוצה. אבל זה בסדר, נסתדר בלעדיכם. אנחנו הולכים וגדלים ויש לנו כבר קהילות, תלמודי תורה, תיכונ
אני שייכת לממ"ח03.02.20
32
חח ''אנחנו אוהבים כסף''
יאיר03.02.20
31
יתד הוא עיתון משעמם מאוד ולגמרי מכוער
ספרדי גאה03.02.20
30
סתם לידע הכללי השולחן ערוך כותב בפירוש שצריך לעבוד (בלי לדבר על הגמרא והרמבם), אם הגדוילים יגידו לכם לחלל שבת תעשו את זה? עכשיו שאני חושב על זה, נראה לי שהתשובה היא חיובית (אם זה יתאים לכם כמובן).
חרדי שנמאס לו03.02.20
29
פחחח גפני היקר, אין פרופסור טיפש!!! טיפשים לא עוברים מבחן של סטטיסטיקה בסמסטר א' ,ש-למי שלא יודע זה הקורס הראשון בתואר לכלכלה, נו באמת מספיק עם זה, מי שרוצה לעבוד חייב תואר...
בני03.02.20
28
טוב שאתה אומר את האמת שלך. בתורה שלי כתוב "ששת ימים תעבוד " אם בתורה שלך כתוב אחרת, אמצא לי מפלגה אחרת שמתאימה לאמונתי בתורה ולא לדת החדשה שאתה וחברך המצאתם.
יענקל משה03.02.20
27
מה אתם רוצים? גפני אומר את האמת בלי להתייפיף, הוא לא ימכור את היהדות בשביל ספק עוד כמה אלפי קולות של מודרנים מאד.
חרדית03.02.20
26
כשיעקב בירך את יששכר וזבולון הוא לא היה צריך להשפיל את יששכר בשביל שזבולון ירגיש טוב ולהפך הוא הנכון מן הראוי שתייצג גם את העובדים והסטודנטים וכל עובד שיהיה לו הו"ק לתמיכה בכולל אבל כנראה שהאברכים לא באמת אוהבים את הלימוד ורק כאליטה הם ירגישו טוב פשוט דל גאה וגישה רדודה לתורה
כמה רדוד03.02.20
25
בהצלחה!
אסף03.02.20
24
צודק בכל מילה
חרדי עובד 06.02.20
23
גפני שכנעת להיפך מה זה בכלל המושג שהמציאו הליטאים חרדים עובדים??? כולנו יהודים ............. אינך תחליף לשס
משה03.02.20
22
בנצי שוורץ האחד והיחיד
אלעדי03.02.20
21
גפני רוצה חרדים בורים שאם כבר הם עובדים שיהיה בשכר מינימום .הגיע כבר הזמן שיפתחו מסגרות מתאימות לאותם אלה שלא מוצאים את עצמם בישיבה .דרושים לנו רופאים מהנדסים .אנשי תכנה .מדענים .....חרדים ולצערינו אין בנמצא.
משה03.02.20
20
יודע רק ללקק לפני בחירות
ר03.02.20
גפני עוזר הרבה כשמבקשים ממנו
דווקא לא מסכימה03.02.20
19
החרדים העובדים הם האויב המר ביותר של גפני.כי חרדי שחי מיגיע כפיו גם צאצאיו יחיו מיגיע כפיהם, ובוודאי לא יצביעו לגפני וחבריו
רבינו03.02.20
18
עוד לענ"ד, צריך לראות את המציאות ולחשוב להקים מסגרות לבחורים שמעוניינים ללמוד מקצוע במקומות מתאימים וכמו"כ להרים את רמת לימודי החול בתתי"ם כדי לדאוג לעתיד ולא לטמון את הראש בחול ולומר "חדש אסור מהתורה". זה נכון והלואי שכולנו היינו משקיעים את רובנו בתורה אך מה לעשות שהמציאות
שלום03.02.20
17
תודה רבה שסוף סוף אמרת את זה ברור. הפעם כבר לא נראה את הסרטון המביש של החרדים העובדים שהגישו את הלחי השניה והצביעו ג. אתה לא תומך בממ"ח - תאבד 2 מנדטים.
משה03.02.20
משה, דבר בשם עצמך. אני לא יודע איפה את גר - אבל שילוב של לימודי קודש וחול יש כבר כיום. איך אתה רוצה שהוא יעשה משהו נגד מה שגדולי הדור אומרים? איך אתה עושה משהו נגד מה שגדולי הדור אומרים?
אסף03.02.20
גם אם הרבנים יאמרו לעשות משהוא הזוי אנחנו לא חייבים בכלל להקצין יחד עם הרבנים
אזרח04.02.20
הבעיה היא באת מי שואלים ומה שואלים. כשהפוליטיקה שלנו היא ענן של ערפולים ושום דבר לא ברור. אני לא מאמין לו שהוא עושה רק מה שגדולי ישראל אומרים.
זבדיה03.02.20
16
גם במערכת הבחירות הבא יתמודד עם שאלות של חרדים עובדים וימכור את הלוקשים
ג'-פני לטיוח03.02.20
15
תגובה 2 אני איתך בכל מילה ותגובה10 לא כולם מוזמנים כי הכל מכור מראש במיוחד התרשמתי מתגובה 22 25 ו 26 מחכים לכם בשס אנחנו איתכם....
נ.י.א07.02.20
14
באיזו זכות הוא מונע לפתוח ממ"ח! שלא יעזור אבל גם שלא ימנע! חצוף מחוצף!! אני מקווה שהציבור ברגע האמת ישים את הפתק שהוא צריך לשים
אבי03.02.20
13
אולי זה יחזיק עוד בחירות או שתיים בסוף המגדל קלפים הזה יפול כי ללא לימודי מתמטיקה אנגלית ומדעים הנוער שהיום במוסדות לא יצליח להשתלב במקצועות רציניים וכשאחוז החרדים יהיה גבוה הציבור הכללי ירגיש את זה בכיס ויפעל. חבל היה אפשר לעשות זאת לאט לאט ובהסכמה במקום לקבל יום אחד נבוט בראש
סתםאחד03.02.20
12
אין על גפני... וגם על בנצי שוורץ
אחת שמבינה03.02.20
11
מישהו הבין את ההשקפה? מצד א לא רוצים להשתלב ולעשות תואר כי זה ע"ז, ומצד שני החילונים לא נותנים. אתה בעד או נגד שילוב? התבלבלתי!
אליאב04.02.20
10
גפני נגד כפייה של השלטון אך מאיים שיפנה לנתניהו (שלטון) על מנת לעכב זאת, אבסורדי משהו לא?
גפני נגד כפייה 04.02.20
9
איך מגיעים לכזה כנס? בוא נאמר שהייתי רוצה גם לדעת על כנס כזה לפני שהוא מתקיים....
סתם מעניין..03.02.20
8
גפני חמוד, אתה לא מפחד מהפקיד החילוני... אתה מפחד מאיבוד השליטה בציבור. שנים שלטתם בנו באמצעות מוסדות החינוך ותנאי הקבלה הגזעניים. זהו, נגמר חביבי.
ישראל03.02.20
7
תכניסו אנגלית , ולא נצטרך מממח,
חיים.03.02.20
6
כמה נכון. כמה חזק. כמה טוב שהאיש הזה עומד מול הלחצים הללו. כל מי שניסה לחפש עבודה במקומות חילוניים נפגש במבטים השורפים שלהם - שאומרים הכל. או שתהיה כמונו- או שאתה לא רצוי פה. כאילו עושים לך טובה שמקבלים אותך. אפילו בספריות הנשלטות על ידי אליטות חילוניות - אוי לדתי/חרדי שיעז לדרוך עם בוץ או להקים רעש
דן04.02.20
לא חושבת שזה נכון. להפך, כל מקום חילוני שמגיעה אליו רואה רק מבטי הערכה על כך שאני מתקדמת עם מקצוע ותואר ו-חרדית. מעולם לא ניסו לדבר איתי על ויתור על ערכים. (ותאמינו לי שזה מקשה עליהם... לא רק הסנדוויצים המהדרין שהם צריכים להזמין לי...) ועוד משהו - האקדמיה, טרם התאימה את עצמה לחרדים. גם אם מאפשרים לי
קוראת04.02.20
מאיפה הנתונים שלך על ה"מבטים השורפים שלהם" במקומות העבודה החילוניים? אני חסיד שעובד במקום עבודה חילוני ואין לי מושג על מה אתה מדבר.
עובד חרדי05.02.20
5
לא רוצים ממח ,אבל תעשו לנו בתי ספר ברמה של שובו ,זה הזוי שאנחנו מממנים את ילדיי הרוסים בבתי ספר ברמה ,ואנחנו נשארים בורים
חיים.03.02.20
שום דבר לא הזוי עם הממסד החרדי
חרדי ממורמר05.02.20
4
לציונות הדתית הוא מבטיח שידאג למוסדות ההסדר ולהתנחלויות, לחרדים העובדים הוא מבטיח שיסדר להם עבודה, פתי מי שמאמין לאיש הזה, הוא לא חרדי ולא ציוני דתי, הבן אדם מחפש נטו את הכסא של יו"ר וועדת הכספים.
יוני03.02.20
3
גפני בסרטון מספר שהוא למד בת"ת אנגלית ברמה בינונית "כמו שמלמדים בחינוך העצמאי". הוא לא יודע שהיום בתלמודי התורה לא מלמדים אפילו פסיק באנגלית? או שהוא מנסה לעבוד על הציבור?
גפני למד אנגלית04.02.20
הוא גם אמר פעם שמלמדים רבי יהודה הלוי בישיבות, בלי למצמץ
א ייד04.02.20
2
אתם לא מבינים כלום. גפני בא ואמר: אני כשליח של גדולי ישראל לא יכול לבוא ולהצהיר ולתת גושפנקא והכשר לחרדים שהולכים לאקדמיה שגדו"י אסרו, אבל מאחורי הקלעים בתכל'ס מי זה זה שדואג להעביר את הוועדות ואת ההטבות בשביל החרדי העובד? גפני או מישהו הליכוד? התשובה ברורה.,.. ולכן אם הם רוצים מישהו שידאג להם בסופ
ריאלי04.02.20
1
אלו סיסמאות חרדיות נבובות. בשורה התחתונה, אותו "פרופסור סתום שלא יודע להגיד סברא" הוא אדם משכיל, יודע הרבה מאוד מונחים בסיסיים וידע כללי, מומחה לתחום שאותו הוא חוקר, דובר אנגלית רהוטה ויודע כיצד מתנהלים בעולם ואיך לדאוג לעצמו. בשורה התחתונה, אברך משי חרדי הוא (על פי רוב) בור, שאינו יודע מונחים בסי
חנן. ב.04.02.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 20:00

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 17:15

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם