כיכר השבת

למרות התנגדות גדולי ישראל

'עקירת היהדות מהמדינה'; רפורמת הכשרות אושרה סופית

דאגה בעולם היהודי; רפורמת הכשרות של השר כהנא אושרה במליאת הכנסת • מעתה רבני עיר יוכלו להעניק כשרות גם מחוץ לעירו • בעוד שנה, הכשרות תינתן באמצעות תאגידים פרטיים בלבד (חרדים)

62
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 04.11.21
השר מתן כהנא
השר מתן כהנא (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

גדולי ישראל הזהירו כי רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, משמעותה עקירת היהדות ממדינת ישראל, אך מליאת הכנסת אישרה בצהריים (חמישי) באופן סופי את רפורמת הכשרות, במסגרת חוק ההסדרים.

במשך החודשים האחרונים ניהלו חברי הכנסת מאבק נגד הרפורמה, הרבנים הראשיים הזהירו כי החוק מסוכן ליהדות, אך השר כהנא נותר בעמדתו כי רפורמת הכשרות תאושר במסגרת חוק הסדרים.

רק בשבוע שעבר פרסמו הרבנים הראשיים מכתב חריף נגד רפורמת הכשרות. במכתב משותף של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, נכתב: "מתווה הכשרות החדש - עקירת יהדותה של מדינת ישראל, הרפו ידיכם מקודשי ישראל".

קראו עוד: ברגע האמת מתן כהנא נותר לבד // ישי כהן

לדברי הרבנים: "ההחלטה על מתווה הכשרות החדש שהתקבלה היא הרס הכשרות ומביאה לידי ביטוי מגמה לעקירת יהדותה של מדינת ישראל, צעד נוסף להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

רפורמת הכשרות

• מועצת הרבנות הראשית לישראל תקבע סטנדרט כשרות מחייב בשתי רמות - רגיל ומהדרין. המועצה רשאית לקבוע סטנדרטים מחמירים יותר אם תרצה בכך, סטנדרטים אלו יפורסמו ויהיו שקופים לציבור הרחב.

• תוקם יחידה הממונה על הכשרות ברבנות הראשית ויוקנו לה סמכויות פיקוח ואכיפה רחבות מהסמכויות הקיימות כיום. במסגרת זו, בין היתר, יוכל הממונה להורות על הסרת תעודות הכשר, ליטול דגימות ומסמכים ואף להיכנס לבית העסק ללא צורך בצו מיוחד.

הסעיף הבעייתי ביותר מבחינת הרבנים: שלושה רבנים מוסמכי רבנות ובעלי כושר לרב עיר ולרב איזורי ושכיהנו כרבני עיר או כרבנים מקומיים, בעלי ידע וניסיון מוכח בכשרות, יוכלו לקבוע סטנדרט נוסף לכשרות (לקולא או לחומרא). סטנדרטים אלו יפורסמו ויהיו שקופים לציבור הרחב.

• כשרות תינתן בפועל על ידי גוף פרטי נותן הכשר שקיבל רישיון מהממונה על הכשרות ברבנות הראשית או על ידי רב מקומי או רב עיר במועצה דתית שהוכרה על ידי השר כמועצה דתית מוסמכת. לצורך הכרה כמועצה דתית מוסמכת תבחן המועצה בשלושה פרמטרים:

א. התנהלות מקצועית תקינה בתחום הכשרות בהתאם לחוות דעת הממונה על הכשרות ברבנות הראשית.

ב. התנהלות כספית וניהולית תקינה לפי כללים שייקבעו.

ג. בדיקת אי קיום בעיות של טוהר מידות.

This browser does not support the video element.

• מועצה דתית מוסמכת תפעל אך ורק בהתאם לסטנדרטים שקבעה מועצת הרבנות הראשית לישראל. גוף פרטי נותן הכשר רשאי לפעול גם לפי סטנדרט שקבעו שלושת הרבנים.

• כל גוף נותן כשרות בישראל, בין אם הוא גוף נותן הכשר ובין אם הוא מועצה דתית מוסמכת, יפוקח על ידי יחידת הממונה על הכשרות ברבנות הראשית.

• בראש כל גוף נותן הכשר תעמוד סמכות הלכתית, בעלת ניסיון משמעותי בדיני כשרות ובמתן כשרות. גוף זה מחויב לפעול בהתאם להנחיות ההלכתיות של בעל סמכות זה.

• מחיר תעודת הכשרות יקבע על ידי התאגידים והמועצות הדתיות מול בתי העסק במסגרת תחרות חופשית.

• גוף שלא הוכר על ידי הממונה ולא קיבל רישיון כגוף נותן הכשר לא יוכל לתת כשרות וגם לא יוכל לתת שירותים נוספים כמו פיקוח על גבי גוף כשרות בעל רישיון.

• גוף נותן הכשר העומד בכללים יוכל לעסוק גם בכשרות ליבוא מוצרים מחו"ל ובלבד שיביא לידיעת הרבנות הראשית על שיווק המוצר בישראל בטרם החל לשווקו.

הרב שמואל אליהו: "כהנא מפרק את הרבנות"

בריאיון ל'כיכר השבת', תקף חבר מועצת הרבנות ורבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, את רפורמת הכשרות ואמר: "בעיני יש נקודה אחת שהיא האפשרות לתת לשלושה רבנים את הסמכות לקבוע את הקריטריונים לכשרות, לדעתי זה המפתח, זה לא מוריד את מחיר הכשרות, רק מעלה, לא משפר בכלום.

This browser does not support the video element.

"אבל ברגע שאתה קובע שכל שלושה רבנים... היו תמיד רבנים שסרחו, יש את זה בכל מערכת. די בכך שאחד מהם יקבע קריטריונים שאין בנהלי ההלכה ובפיקוח לא טובים וכל המים ייצאו מהדלי. זה מפרק את הרבנות הראשית. זה מפרק את הסמכות של הרבנות, גם בגיור אותו דבר הוא רוצה לעשות ולהשאיר את הרבנות ככלי ריק מתוכן".

הרב יצחק לוי: "זאת כשרות רפורמית"

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות, תקף באולפן 'כיכר': "הרי מה יקרה, יבואו שלשה רבנים.. יש את הרב אמסלם שמרן כתב עליו שיש להתרחק מדעותיו המוזרות והכפרניות. יש את הרב סתיו שאמר עליו שהוא מסוכן לרבנות וליהדות.

This browser does not support the video element.

"בזמנו שמרן אמר זאת, לא הבנו. חשבנו.. היו כאלה שחשבו חס ושלום שהרב מגזים. ויש עוד אנשים מכל מיני... מארגון ותראנו וכל מיני מקומות ויש להם כושר רב עיר. מה לעשות הם עשו את המבחנים של הרבנות. יש להם תעודה".

"אני אומר שזה פשוט רפורמים זה לא רפורמה בכשרות, זאת כשרות רפורמית. מסיבה פשוטה כי אנחנו מכירים היום לצערנו שמחזיקים היום התעודה לכשור לרב עיר והם קרובים מאוד מאוד לרפורמים. מאוד. אין שום בעיה, אפשר ליטול את הכח של הרב ועוד לצעוק 'אני בא לחזק את הרבנות'. איך אפשר לתת סטירה לבן אדם ולהגיד זאת לטיפה".

הגא"ש וייס: "כהנא הורס את הכשרות"

הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות, תקף באולפן 'כיכר': "אני מאמין שבצעדים שקשורים לכשרות יש מגמה של ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל. האם מישהו ידע להגיד בעתיד מה כשר, האם זה כשר וכו'? כל אחד ואחד שירצה יקים לו גוף פרטי משלו, וימצא לו רב פנסיונר שינהג כפי האינטרסים וכפי הביזנעס הפרטי שלו".

לדבריו: "מה שקורה כאן זהו דבר איום ונורא שמחזיר את מדינת ישראל לתקופת ה'שטעטאלע' של פעם, ולא רק שזה אנטי ציוני, זה גם יגרום ליהודים לא לעלות ארצה".

This browser does not support the video element.

"שר הדתות אמנם מגיע מבית דתי", הוסיף הרב וייס: "אבל כפי שאני או כל אחד אחד לא היינו מתיימרים להפוך לטייסים בלי ללמוד, כך הוא, שאינו מבין כמעט כלום בנושא הכשרות, צריך קודם ללמוד. לא כל דתי מבין אוטומטית בכל העניינים של הדת".

בנאום שנחשף ב'כיכר השבת', תקף הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, את השר כהנא: "מורי ורבותי, אני בחודש האחרון פשוט מודאג, שר הדתות איך שהתמנה, הוא ביקש להגיע אלי, הוא בא, אמר לי אני מכבד את הרבנים הראשיים אבל יש לנו חילוקי דעות', שמעתם? הרבנים הראשים שכל ימיהם עוסקים בתורה, מחברי ספרים מרביצי תורה שישובים ועוסקים בתורה, יש לו חילוקי דעות איתו מה זה? פרופורציה.. יש חילוקי דעות? מה זה חילוקי דעות?, הוא יקבע אם אשה תהיה משגיחת כשרות? האם הכשרות הזאת תהיה בכל העיר.

"איך אפשר שרב בעיר אחת ייתן כשרות בעיר אחרת, איך אפשר שמשגיח כשרות מאפרת שיהיה גם באילת? איפה ההשגחה הנכונה? למה להרוס? בשביל מה להרוס ובשביל מה לקעקע?

This browser does not support the video element.

"בחודש האחרון, קשה לי להירדם בלילות, אני חושב הרבה מה יהיה עם הנישואים, מה יהיה עם הכשרות, מה יהיה עם הנישואים האזרחיים, באה השרה שקד שרת המשפטים, היא הכינה חוק של פונדקאית ובאה אצלי לרבנות הראשית שאני יאשר את החוק כנשיא בית הדין הגדול, הם רוצים לעשות מה שהם רוצים, כל מיני דברים שאנחנו לא מעלים על דעתנו ולכן זה דבר חשוב שהרבנים יהיו מאוגדים כולם יהיו ביחד, יש פה כוח של הרבנים,.

"קודם כל העניין של הכשרות לא ייתכן שרב שלך עיר אחרת ייתן כשרות בעיר של חברו זה יורד לאומנתו של חבירו, יש כאן מרא דאתרא בעיר הזאת הוא קובע הוא יכול לבדוק הוא יכול להשגיח ולא רבנים אחרים, הרבנים יהיו מאוחדים כולם בדבר הזה.

הגר"ד אוחיון: "ממשלה מסוכנת, מיליונים ייכשלו"

הגאון רבי דוד אוחיון, יו"ר ועד רבני הערים, תקף באולפן 'כיכר': "זה בא על חשבון האנשים הפשוטים שילכו לסופר, מניח שמדובר בכמה מילוני אנשים שאוכלים כשר, ובעקבות הרפורמה מיליוני אנשים יאכלו אוכל לא כשר".

הרב אוחיון הוסיף: "עוזרים של השר ביקשו ממני לבוא אל השר כביכול לפגישה, אבל אנחנו ידענו שהמטרה היא לסדרת צילומים, ואני הצעתי בבדיחותא שהשר יעשה צילום עם תמונה של הבאבא סאלי, אולי זה יעזור לו יותר".

This browser does not support the video element.

"לדעתי המשרד המסוכן ביותר בממשלה הנוכחית זה משרד הדתות", תקף הרב אוחיון: "אני הבנתי שה'מזרח' של כהנא זה אביגדור ליברמן, הוא הרבי שלו, ולכן משרד הדתות זה הדבק של הממשלה הזאת.

"אני חושב שמדובר בממשלה מסוכנת מאד, מסוכנת יותר ממשלת שינוי דאז, ממשלה של אנשים שהם סוג של מינות - דתיים שבפועל הורסים את הדת".

מתן כהנא: "שמח לתקן"

מיד לאחר אישור הפרומה בוועדה, בשבוע שעבר, התייחס השר מתן כהנא לאישור ואמר: "שנים ארוכות מערך הכשרות סבל מבעיות קשות. הצביעו על כך דוחות מבקר המדינה, סיפורים קשים שחלקם התפרסמו ודוחות פנימיים של הרבנות הראשית. כולם ידעו שמערך הכשרות חייב לעבור ניעור רציני אבל לאף אחד לא היה את האומץ לתקן.

"אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לתקן. שינויים תמיד קשים. אני מבין היטב את המתנגדים ואת חששותיהם אך אני מאמין שבעוד כמה שנים נסתכל כולנו אחורה ונבין שהמהלך הזה היה נחוץ והכרחי.

"תכנית הכשרות תחזק את הרבנות, תשפר את הכשרות ותביא לקידוש ה' גדול. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
47
כהן עבודה זרה הוא מצד הסיטרא!
ללא שם04.11.21
יש לומר שהוא מסטרא דשמאל. וגם אם נראה דהוא מסטרא דימין. הרי שמגיע מהיכל התמורות, דשינה מימין לשמאל. ועוד יש להאריך טובא.
דודו05.11.21
46
אני עדיין לא מבין מה רע בהשגחת הרבנית יוליה והרב איווט , נראים לי דווקא טוב , מקסימום יש את הרב לפיד לסמוך עליו בשעת הדחק .
בושה04.11.21
45
מדינת ישראל אינה מקום טוב ליהודים.
גילה04.11.21

הצגת כל התגובות

44
אני מכיר את בנט שנים רבות,הוא רמאי
מושיק גולדשטיין04.11.21
43
מתן כהנא - איש סיירת מטכ"ל, מפקד טייסת קרב, הולך להעביר 53 מליארד שקלים מהכיס שלכם למשפחות השאהידים של החמאס. שהתמונה לא תבלבל אתכם... הוא רק נראה ישראלי.
אהוד04.11.21
אה, הוא לא ישראלי? מי כן ישראלי? ההוא שהתעקש, בניגוד לדעת המשטרה, לאפשר בכוח למאות אלפים להגיע למירון, סחט בכוח את השבחים והתהילה בליל ההילולא לרבי שמעון, וכעבור שעה נעלם כשהוציאו משם בשקים חמישים צדיקים? ושאחרי שבוע העיז פנים לעלות לדוכן הכנסת וליילל שזו גזירת שמיים ואין בכלל אשמים? ושצריך לרחרח בצ
ומי קובע בדיוק?04.11.21
מתן כהנא. תזכר לדרעון עולם כמי שפגע בכשרות, ובכך ייגרם להרבה לאכול לא כשר, אוי מיום הדין. מסכן. הלכת להיות קבלן ביצוע של איווט..... לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב אלא שהוא......מינו
אבי05.11.21
42
בושה וחרפה
הילה04.11.21
41
ישר כוח לשר כהנא. כולנו רוצים כשרות מהודרת - וזולה!
תחי הרפורמה04.11.21
40
נדבר עוד כמה שנים.
תיקון חיובי 04.11.21
39
לא מבין את הראש שלו למה הוא רוצה ליהות השליח של ליברמן נסתרות דרכי האל
אזרח מודאג04.11.21
38
את הכבוד שיש לנו לתורה ונציגיה עמוק וטבוע בנשמה הם לא יבינו לעולם -- הם יכולים לדבר גבוהה ולהישאר בתקרה מרוב גאווה ופתאום נזכרתי בפסוק 'ואת מתן כהן הבעל' כנראה כשאתה משרת את הרפורמים אתה מבוזה אצל כל העם
אלקנה04.11.21
37
לא סתם ליצמן כינה אותם כלבים. ראשי תיבות של השמות שלהם כלב = כ.הנא- ל.יברמן-ב.נט
עם ישראל חי04.11.21
36
זהו נגמר תקופת העסקנים וסידורי ג׳ובים בתחפושת של כשרות
ללא שם04.11.21
35
אולי שהרבנים הראשיים והרב שמואל אליהו יעשו צעד אמיץ ויתפטרו מתפקידם. נראה אותם עושים את המחאה הזאת. שלא יסתפקו בדיבורים.
יוסי04.11.21
נראה לך? בחיים הם לא יעזבו את כהונתם המרופדת, גם אם יאלצו אותם לחתום על תעודות כשרות לבתי אוכל שמוכרים טריפות.
עמרם04.11.21
אתה לא תכנס לשיקולים של גדולים
ל04.11.21
34
נראה כמו משוגע, מדבר כמו משוגע, = משוגע. זקוק לאישפוז בכפיה נוכל רמאי ושקרן. עמלקי, ייתמו חטאים מהארץ, חוטאים ייתמו, ייעלמו ויתאדו.
ה04.11.21
33
ההיסטוריה היהודית תשפוט אותך כשרות זה לא מטוס קרב..
עומרי04.11.21
32
שיעשו פולסא לבנט וכהנא
ללא שם04.11.21
חחח יש בכפרים באוקריאנה ובשבטים באפריקה הרבה טקסים מיסטיים שאתה יכול להצטרף אליהם.
דודו05.11.21
31
כהנא עוכר ישראל
אפשטיין חרדק ים04.11.21
30
מצוין--מספיק עם השטיקים והטריקים--אני מכיר מבפנים!!!
עקיבא04.11.21
29
את החיוכים שלך ושל יוליה נמחק בקרוב, אל תדאג
לידור04.11.21
28
אתה היד המבצעת של ישראל בתינו ומרצ, שתי מפלגות שרצו לקדם את אותה רפורמה במטרה להרוס את הדת.
יצחק04.11.21
27
אל תדאג כשנחזור נדאג להעיף אותך לפח האשפה של ההיסטוריה לשם אתם שייכים
יעקב04.11.21
26
כהנא רשע מנובל ועוכר ישראל. הוא העמלק של הדור האחרון.
מנחם04.11.21
לא בריא להתעצבן. קח את זה בקלות. תצא לחופשה קצרה.
חיים05.11.21
25
כך תעקר כל הדת מישראל ונאמר אמן
ללא שם04.11.21
24
תזהרו!!!!! אל תתעסקו עם היהדות כי יצאו עליכם רבבות דתיים וחרדים ויהיה דם ברחובות, שמאלנים נגד ימנים. זה לא יגמר בטוב. יתנפלו על משכן הכנסת במאות אלפים והמשטרה תיבהל ולא תשתלט על ההמון. יהיה פה אסון!!!!! שמאלנים וחברי כנסת ושרים מהממשלה השמאלנים הזאת זה הסוף שלכם לפי דעתי, אני כבר שומע הדים ברחוב ה
אדם מהרחוב החרדי04.11.21
אני לא יודע אם אתה מרחוב חרדי, אבל בטוח שאתה מהרחוב. איזו שפת ביבים, איזו בושה, "[י]יצאו עליכם", שפה נחותה של אינשי דלא מעלי. זו תורה שלמדת? אתה לא שומע את עצמך? מה עם דרך ארץ, היא לא קדמה לתורה?
תפסיק להתבזות.04.11.21
23
שהחיינו וקיימו והגיינו לזמן הזה. הגיע הזמן לעשות ניקוי אורוות. חילול ה' איך שחלק ממשגיכי הכשרות מתנהלים.
מישהו 04.11.21
22
צריך להבין את המטרה של ליברמן. בקמפיין הבחירות ישראל ביתנו הוא, עיקר הקמפיין שלו היה הסתה נגד החרדים, כאילו שהחרדים שולטים במדינה וכופים את הדת על כל השאר. הגזירות עצמם, אביגדור מבין שזה לא ישפיע על החרדים, כי החרדים יאכלו בד"ץ איך שלא יהיה. הכוונה הוא ליצור פירוד תהומי בין החילונים לחרדים, כדי שי
אליהו פריד04.11.21
אל אליהו פריד היקר. הנה כמה שאלות מעניינות שכדאי שתחשוב עליהן: 1. ליברמן בחר "להיכנס" בחרדים, ואכן, המון אנשים הזדהו עם העמדות הללו והצביעו לו. חלק גדול מהם יהודים ישראלים לכל דבר, ולא עולי בריה"מ. מה זה בעצם אומר על החרדים? האם יכול להיות באמת שהם הצליחו להשניא את עצמם על הציבור? ואם כך, מה צריך ל
חנן. ב.05.11.21
אם זה נכון אכן תכנית גאונית.
משה. 05.11.21
21
מצב הכשרות בארץ טעון תיקון. אנו עובדים על כך כבר שנים ונמשיך גם הלאה. על השולחן עמדו שתי הצעות הפוכות לתיקון המצב: לקיחת אחריות כוללת של המדינה על המצב. או הסרת האחריות של המדינה והעברת האחריות על הכשרות לתחרות בשוק הפרטי. איני מתכוון כעת לדון בשאלה איזו מן ההצעות טובה יותר, אלא בשאלה אחרת: האם באמ
שרון04.11.21
20
מדובר במערכת שתתן לכל צרוע וכל זב וכל טמא לנפש שהוא גם אינטרסנט כי יעשה מזה כסף פרטי להאכיל נבלות וטרפות את עם ישראל במסוה של כשרות הדרך ל"שכרות רפורמית" (סליחה... "כשרות רפורמית") סלולה דרך "כשרות" של רבני צוהר. קחו כדוגמה נושא אחד: הם אומרים שלא יתנו מתן תעודת כשרות בשמירת שבת. והטפשים האלה לא מ
יחזקאל04.11.21
אל יחזקאל: לגבי הכשרות בשבת, זה פשוט לא נכון. יש הרבה בתי עסק שרוצים לפתוח בשבת ולהגיש אוכל שבושל לפני שבת וחומם על פלטה. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, אבל אי אפשר לשקר. אף אחד לא מתכוון לעבור על ההלכה. אתה חושב שגילית את אמריקה? פתאום כל הרבנים והמומחים יגידו: אוי בעצם אסור לבשל בשבת! (ציניות).
חנן. ב.05.11.21
19
אין ברירה אלא להתנתק לגמרי ממעקכת הכשרות של המדינה לאסור את הכשרות שלהם ולעשות מערכת כשרות עצמאית, להתנק מהם לגמריע
חיים04.11.21
18
ברור בהשגחת הרבנית יוליה
נתנאל04.11.21
17
שמעון
כהנא השם ישרוף אותך ואת המשפחה שלך הלילה10.11.21
16
יש הרבה שחיתות היום בעולם הכשרות. מהלך לא כזה רע
אחד שיודע04.11.21
אז נמכור לא כשר וזהו למה לא?
ח04.11.21
15
אם הרבנות במשך כל השנים היתה מתקנת את הליקויים אז המצב היה אחרת.
המצב היום לא טו04.11.21
14
אנו סבור שההתנגדות החרדית פוליטית, כי החרדים כבשו את המשרות וזה כסף, ותמהתי שכל האברכים שאני מכיר גם חושבים כך כדבר פשוט.
אלי06.11.21
13
האם "גדולי ישראל" עברו על דף אחד מהרפורמה??
מו04.11.21
עברו יותר משכהנא עבר , אתה מוזמן להכנס לאתר כושרות לראות שהם לא שכחו פרט קטן .
ח04.11.21
12
הגיע הזמן שגדולי ישראל יקומו וימחו ויטילו חרם על מי שמשתף פעולה ויגידו לציבור לצאת ולמחות מספיק עם המחאות השקטות האלה המדינה שלנו נהרסת ע"י אנשים בלי יראת שמיים דייייי כבר צריך לעשות משהו בנידון
ללא שם04.11.21
11
אתה שקרן וגנבת בחירות. עכשיו הוספת גם החטאת הרבים.
זאב04.11.21
10
מה מצפים מכלב רחוב
ללא שם04.11.21
9
חרדים ממילא לא אוכלים רבנות...
לא מתרגש...04.11.21
8
כל מה שקורה זה בשל הפרת הנדר של דרעי לגנץ,דרעי אפילו לא עשה התרת נדרים.הוא ניסה להתחמק שלא בדיוק נדר אך כולנו שמענו אותו.בשמים לא אוהבים זאת וכל מה שדרעי נוגע בו לאחרונה מזזיק כמו ביטול ההגבלות במירון שעשה.
אבא04.11.21
מי שגרם להפלת הממשלה הם אבי ניסנקורן וחבריו לכחול לבן שהצביעו נגד חוק הארכת התקציב ובכך גרמו לגנץ להפסיד את ראשות הממשלה
דביר04.11.21
7
ממשלה של חולי נפש!!
ללא שם04.11.21
6
כשרות טובה? לא ישראל? על מה אתה מדבר? אנחנו לא בקטע של להיכנס באמאמא של הרבנות? לא עידכנה אותך השותפה שלך?
רביד04.11.21
5
הכול כסף.
טוט10.11.21
4
כהנא מצטרף לרשימה של צוררי ישראל וסופו כסופם
אפשטיין חרדק04.11.21
3
עוד רפורמי
ללא שם04.11.21
2
אז מה צריך להתחיל חפש עבודה מעכשיו
משגיח04.11.21
והתשובה היא, לא, פשוט צריך להתחיל לעבוד...
שאלה גדולה שאלת04.11.21
1
אמר המוסלמי מתן כהנא
שרון04.11.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בכיר ב'דגל' תוקף: "המשבר עם המורות, הוא צעד מכוון וזדוני של פקידים באגף תקציבים"

חנני ברייטקופף | 02.06.24

ההתעמרות במורות החרדיות | צפו

הגרמ"ה הירש במסר למורות: "מייחל שה' יתן לכם כח ועל ידי החיזוק - יתבטלו הרשעים"

חנני ברייטקופף | 02.06.24

"עדיף לשבת באופוזיציה"

לבכיר באגו"י נמאס: "מי שניהל את המו"מ - מייצג את עצמו"

חנני ברייטקופף | 02.06.24

יוצאים לדרך

שרי הממשלה יאשרו את הרכב ועדת הבחירות לרבנות הראשית

ישי כהן | 02.06.24

פרשת בחוקותי

אור החיים אקטואלי עם יוסי אליטוב: לדעת את המידות | צפו

יוסי אליטוב | 31.05.24
ש

זקוק לעזרה דחופה

הרב אייכלר נסע להתפלל בקרעסטיר לפני חתונת ביתו – ונפצע בתאונה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שהיו מסובים בבני ברק

שגריר שווייץ אכל 'געפילטע פיש' בבני ברק | תיעוד

חיים רוזנבוים | 31.05.24

ושמרתם את המצות 

תיעוד | מתוך שמחה של מצווה קצר הפוסק את החיטים 

חיים רוזנבוים | 30.05.24
ש

חלום הדירה מתרחק?

בהזדמנות בפרדס חנה: אחיזה בקרקע בייעוד למגורים ב-₪99,000 בלבד

כיכר בשיתוף המרכז הישראלי לקרקעות | מקודם
ש

חובת קריאה!

סמנכ"ל 'פאוור גרופ' על שוק הנדל"ן החרדי: זו כנראה ה'בית שמש הבאה'

כיכר בשיתוף פאוור גרופ | מקודם
ש

חלום הדירה מתרחק?

בהזדמנות בפרדס חנה: אחיזה בקרקע בייעוד למגורים ב-₪99,000 בלבד

כיכר בשיתוף המרכז הישראלי לקרקעות | מקודם

המדריך לנוכל | פרק 3

עלו עליך שאתה גנב ונוכל? אל דאגה! | העצות שיעזרו לך להינצל

בן חנניה | 30.05.24

היו על סף גירושין

לבעל נמאס מאשתו, היא אומרת לו משפטים ששורטים אותו; אלא שאז התברר ש... הוא הבעיה

מרדכי רוט | 30.05.24

צפו בגלריה

רבבות בהילולת הרשב"י ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק

שאול כהנא | 30.05.24

במצוות שבת גרוסה 

גדולי ישראל בקריאה נרגשת לכלל הציבור | צפו

חיים רוזנבוים | 30.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

נועד בשביל בג"צ

בש"ס מבהירים: חוג הגיוס שמקדם נתניהו לא מקובל עלינו

יוני גבאי | 30.05.24
ש

צעירים חרדים בהייטק

תוכנית "אלפא" – מחזון למציאות: השקת תוכנית מצוינות לצעירים חרדים בהייטק

כיכר בשיתוף אלפא | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

"שר וגדול נפל בישראל" | כך ספדו העיתונים לפטירת הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 30.05.24