כיכר השבת

וְהַצְנֵעַ לֶכֶת

הנזק הפסיכולוגי | מכל 100 נשים שמתקשרות לקו הצניעות - ל-2 זה מסוכן

חיזוק בצניעות - הוא דבר חשוב אך לפעמים הוא עלול להגיע ממקום כפייתי ולפגוע בנפש • העדות המטלטלת של האבא על בתו שהתחילה לעשות "דברים מוזרים" • פסיכולוגית בהתמחות קלינית ומטפל המוסמך מסבירים - מי עלול להינזק, מה הם סימני האזהרה וכיצד מטפלים? • וגם, המסר הסמוי שמתחבא במסרי ה"חיזוק" והאינטרסים הנסתרים • הסכנות של קווי הישועות והצניעות, כתבה שניה בסדרה (חרדים)

220
משה מנס | כיכר השבת | ט' באדר | 02.03.23
הנזק הפסיכולוגי | מכל 100 נשים שמתקשרות לקו הצניעות - ל-2 זה מסוכן
(צילום: כיכר השבת)

"הבת שלי סיפרה לי שהיא מקשיבה בשביל לראות מה היא לא בסדר. התעקשתי איתה שהיא בסדר, שהיא בסדר גמור, שאני ואמא והמורות שלה יודעים מה בסדר ושהיא בסדר, אבל היא לא רצתה להקשיב לי. היא התעקשה שצניעות אמיתית זה רק כמו פעם. אני מבין שהיא מתכוונת ל'נשות השאלים', ותאמין לי שאין לי דרך להתמודד עם זה".

>> למגזין המלא - כנסו <<

את הדברים האלו אומר לנו יהודי ירא שמים, אדם מוכר ובעל מכון מוכר לתשמישי קדושה. הוא התקשר להודות לי על הכתבה על 'קו הצניעות'. להודות ולבקש שלא נרפה מהנושא. הכתבה שעוררה הדים רבים, והגיעה למאות אלפי צפיות, גררה גם תגובות רבות. מאות מהן בכתבה, אך גם במיילים ופניות שקיבלתי. רובן חיוביות, אנשים שקראו לעומק והבינו שאין כאן רצון חלילה לפגוע בערכי הצניעות, בהלכות ובנושא של חיזוק וקבלה נכונה - כפי שמקובלנו שתשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, וכמובן מסוגלים לישועה.

תמיד נחמד לגלות פסוקים חדשים (צילום: משה מנס)

אך כמובן היו גם תגובות שליליות בהם גם כמה איומים ואיחולים, מה שגם מסביר את הרצון של כל המרואיינים בכתבה להישאר בעילום שמם. "בשביל מה לי?", אמר לי איש חינוך ומנהל סמינר. "אני יודע בדיוק מי עומד מאחורי אותן קבוצות, אלו בדרך כלל אנשים מקבוצות חסידיות מסוימות מאוד, בדרך כלל גם חוזרים בתשובה או מקומות ספציפיות. במרבית המקרים הם מאמינים שהם עושים את זה לשם שמים, או כתיקון על הבעיות שלהם - אבל לא זו ההשקפה שלנו".

בכתבה הסברנו את הבעיות שהקו עלול לייצור: 1. מיסטיקה / אמונה מסוכנת / עבודה זרה - שאומרת שהקשבה לסיפורי ישועה מביאה ישועות; 2. קיצוניות, בניגוד להלכה ולהשקפה שמקובלת עלינו.

תולה אזהרות צניעות וגהינום וגם פרסום למכירת בגדים צנועים (צילום: משה מנס)

הפעם, אני רוצה להתמקד בנזק הפסיכולוגי שנגרם, כפי שסיפר לי אותו אבא, שעם סיפורו פתחנו את הכתבה. הוא מספר על ילדה רגילה שהקו הפך לה את הראש. "הבת שלי רגילה, לומדת בסמינר טוב", הוא מספר, "לבושה כמו כל החברות שלה, שום דבר חריג או מוזר. תמיד הייתה קצת צדיקה ואני שמחתי, מי לא רוצה בת צדיקה? לא ראיתי שום בעיה עם זה שהיא תקשיב לקו. ההיפך, זה חשוב וטוב להקשיב להלכות צניעות. מה שקרה שהיא התחילה לעשות דברים מוזרים".

'דברים מוזרים', כמו מה?

"אני לא יודע להגיד לך איפה בדיוק הייתה הנקודה, אבל היא התחילה להיות שונה. חריגה משאר האחיות שלה, ולקח לנו הרבה זמן להבין שזה קשור לקו הזה. דווקא בגלל צניעות, אני לא חושב שזה נכון להתחיל לפרט, אבל אתן לך דוגמאות. היא התחילה ללבוש 2 זוגות גרביים כשהיא הולכת לישון, היא לא משתמשת במראה או כל מיני דברים בסיסיים, ולא נעים לי להגיד שהיא הפכה להיות מוזנחת".

ולמה אתה מאשים את הקווים האלו?

"אני לא אומר שזה דווקא בגלל הקו, אני כן יודע שזה חלק מהעניין. בשלב מסוים לקחנו אותה למטפלת רגשית מאוד מקצועית שעשתה אתה כמה וכמה פגישות ואח"כ גם לאשת מקצוע מסוימת וב"ה היא די חזרה לעצמה, אבל הנושא הוא שכל מה שהיא קיבלה ולמדה מהקווים האלו - זה המסר של 'כמה אני לא טובה', 'כמה אני לא צנועה', 'כמה כל מה שאני אעשה יהיה לא טוב', כמה שהיא צריכה להתנצל על עצם קיומה.

"דיברנו בזמנו עם המטפלת שאמרה לנו שזה לא רק הקו, שהבת שלי באמת רגישה לעניין הזה אבל הקו העצים את התופעה. היא כנראה הרגישה איזו תחושת אשמה והקו הוא מה שגרם לה לתחושת ייאוש גדולה כי הרי כל מה שהיא תעשה אין לה דרך להיות צנועה.

"אני לא רוצה שתכתוב שהקווים אשמים בכל, אולי זה גם איזו מחנכת שהפחידה אותן, אבל עם המחנכת אפשר לדבר, אפשר לשאול ולהתייעץ. כאן זה משהו מנותק. חשוב לי גם שתכתוב שיש הרבה שאולי שומעות ויודעות לקחת את העיקר, ללמוד את ההלכות ולהתעלם מכל מיני סיפורי ישועות מוזרים, אבל מי שרגישה - ויש הרבה בנות שרגישות, הן מתחברות לכל האווירה ויש שזה משפיע עליהם בצורה רעה. אז רק צריך לדעת להיזהר".

עד כמה באמת ההשפעה הזו משמעותית? פניתי לפסיכולוגית בהתמחות קלינית, אשת מקצוע חרדית, שאמרה לי את הדברים הבאים: "אני בעד צניעות. צריך להדר בצניעות, ללמוד ולדעת היטב את ההלכות. אבל ממה שאני מכירה כאן בקו יש אמירה ושליטה טוטאלית על התודעה, זה כאילו צינור של אלוקים להעביר את המסר שלו, מפעילי הקו הם כביכול כביכול סגנים של אלוקים והם דואגים לישועות דרך זה שאת תאזיני לקו.

סיפור אופטימי ומחזק על צניעות על סף שערי מות (צילום: משה מנס)

"המורכבות והבעייתיות של קווי הישועות והצניעות היא שמדובר בנושא של שאיפה קטלנית לשלמות בדבר שהוא מאוד מאוד מורכב ואנושי. גם ככה הרבה נשים נמצאות במקום של אשמה. יש פה שאיפה לשלמות. כל הזמן להימדד ולבדוק ומבחן עצמי בלתי פוסק שהשאיפה היא שיהיה תגמול עכשיו ומידי. זה עיוות פסיכולוגי מאוד קשה וזה לא ככה גם בעולם האמיתי וגם בעולם הרוחני. סוגיות מהותיות של צדיק ורע לו ושכר בעולם הזה.

"אנחנו הנשים נבראנו כדי להיות צנועות. זו המשימה והאתגר שלנו. אבל אנחנו רוחניות גם ככה ובכך שאנחנו שומעות דברים שלא מותאמים לנו, כגון לא להתאפר או להתלבש בצורה חריגה - דברים שבכלל לא בהשקפה שלנו - נוצרת כאן חוויה של אשמה שנשים סוחבות אתן ביקורת מתמדת. בעיני זה טריגר קשה. גם ככה זה נושא מורכב, כל בוגרת בת יעקב יש לה 'אישו' וכל אישה צריכה לעבוד עם הניסיון שלה, אני חושבת שזה טריגר של כפייתיות וחרדה. כשאנחנו מנסים לייצר שליטה על מרחב מסוים, על דבר מסוים, וזה נעשה לא מתוך הבנה מבוססת או רציונל, יש כאן טירוף וחרדה.

"הדיבור בקו גם מהיר, צריך להקליט ב-3 דקות. שמעתי פעמיים שלוש ונחרדתי. קיבלתי טלפונים מנערות סמינר שהקשיבו ואמרה לי אחת שהיא מאוכזבת מהשם, היא קיבלה על עצמה קבלה מאוד קשה והיא לא הצליחה, ממתי חינכו אותנו שאנחנו שמים קבלה בכספומט ויוצא כסף?".

"לסיכום", היא אומרת, "אם אתם מזהים שמישהי עושה דברים שהם לא בדרגתה הרוחנית, שהם בניגוד להלכה המסורה לנו או ההשקפה שלנו, או שהיא עושה דברים מתוך פחד, לא מתוך החלטה מושכלת והתחזקות ראויה, זה מראה על פגיעה בנפש ומצריך עזרה.

"ועוד דבר שחשוב לי להוסיף: הנושא הזה של צניעות חשוב, שחלילה מתוך הדברים לא יגרם זלזול. אבל אני יכולה להגיד לך שהרבה פעמים זה דווקא אלו שכביכול דואגים לצניעות, עושים את זה מתוך מקום של רצון לכפר על בעיות שלהם או על דברים שהם עצמו בעבר, כמו גם אינטרסים של כסף שעושים מהקווים או ממכירות - אבל לא הייתי רוצה להכליל, יש שעושים לשם שמים אבל כשעושים את זה שלא בהתייעצות עם דעת תורה גורמים נזק לטווח הארוך".

כתובת גרפיטי שמחדדת את נושא הצניעות והאייפונים (צילום: משה מנס)

מטפל מוסמך נוסף אתו רבנים מתייעצים בסוגיות של בעיות עם בני ובנות נוער, אומר לנו את הדברים הבאים: "אנשים מניפולטיביים, כמו גם כתות, יודעים בצורה מאוד חכמה כביכול להראות שהם דואגים לך, לצניעות שלך, אבל בעצם מחדירים לך את המסר שאתה לא בסדר. זה נכון לנושא הצניעות, אבל זה נכון לתחומים רבים, ונשים מאוד רגישות לכך מטבען".

"קראתי את הכתבה שלך בשבוע שעבר על ההתמכרות למריחואנה", הוא מוסיף, "כתבת על האישיות ההתמכרותית, אז תחשוב על זה שכשילדה גודלת עם תחושה שהיא לא בסדר, ופתאום באה מישהי ואומרת לה - 'לא נורא שהיום את מתלבשת ככה, אבל מחר בעזרת השם את תתחזקי'. אבל מה? היא לובשת גם היום בסדר גמור. רק שככה מחדירים לה לראש שהיא לא בסדר, ובעצם זה טבע של כל אישה וגם של איש להיראות מטופח ויפה, אז אם היא מתלבשת יפה גורמים לה להרגיש רע עם התנהגות נורמלית מה שעושה לה שריטה במוח, תחושת אשמה, וזה מסוכן מאוד".

לא הגזמנו כשאתה משווה את זה להתמכרות?

"אתה מדמיין התמכרות לסמים ואלכוהול, אבל יש גם התמכרויות והתנהגויות שלכאורה נורמטיביות אבל הם רחוקות מכך. קח לדוגמה התמכרות לקניות, לעבודה או תלותיות. זה מציאות שנגרמת מכך שמישהו, וכאן אני מדבר על מישהי שעושה דברים שהם לכאורה נורמליים - אבל היא עושה אותם בצורה לא נורמלית. צניעות זה טבע בסיסי של כל בן אדם ואפילו של בעלי חיים, אבל אם מישהי מקפידה על צניעות כתוצאה מפחד, מרגשות אשמה או בשביל לרצות, ואז היא לא מצליחה לעמוד בכל אותן קבלות שהיא קיבלה על עצמה - היא הופכת למכורה. היא מפתחת אובססיות, כפייתיות, התנהגות שהיא לא שולטת בה, שפוגעת בה ובמהלך החיים שלה. אין לה תחביבים, אין חברות, מזניחה את הבריאות, פיזית ונפשית, הזנחה בריאותית לפעמים עד לכדי פגיעה עצמית, סיכון החיים עצמם ועוד. אני כמובן מקצין מאוד. מניח שאלפים אלפים ישמעו ויהיו בסדר, אבל זה דבר שיכול לקרות ולהעצים".

רק בלי אינטרנט וסרטים תוותרי על הזכות להיות צנועה (צילום: משה מנס)

אפשר לדעת מי עלולה להינזק?

"זו שאלה גדולה. אם אנחנו מדברים על OCD (הפרעה טורדנית כפייתית) המחקרים מראים על בערך אחוז וחצי מהאוכלוסייה שתסבול מכך ואני מניח שכאן בגלל המורכבות והרגישות זה יהיה יותר. אז אולי 2 אחוז מהמתקשרות לקו, מכל 100 נשים יהיו 2 שזה מסוכן להן. חייבים להגיד שזה לא בהכרח בגלל הקו אבל לזה הן ידבקו".

מה ניתן לעשות?

"תראה, אני אישית לא מטפל בנשים, אבל אקח אותך לעולמות שלי. דבר ראשון צריך להכיר בבעיה, מה שכאן זה אתגר כי הנערה לא מודעת לכך שהיא במצוקה".

אז אולי היא לא במצוקה?

"או שהיא כן, ושוב מגיעים אלי בחורים שסובלים באובססיות בבעיות שלנו. יש הגדרות מאוד ברורות וניתן לראות מישהו שהוא בחוסר אונים מול הבעיה שלו, זה פוגע בהלך יום הנורמלי, בקשר שלו עם החברה והמשפחה וגם כמובן בבריאות שלו".

אז מה עושים?

"ראשית. המטופל צריך להכיר בהתמכרות שלו ושיהיה בעל רצון לשינוי ומוטיבציה. עושים אבחון מסודר ומטפלים יחד עם המשפחה והקהילה או אפילו סמכות רבנית. יש כמה דרכים לטפל, כל מיני גישות פסיכולוגיות וטיפוליות ולפעמים גם נדרש טיפול תרופתי. חשוב שמטפלים אצל אשת מקצוע ולא אחת שעשתה קורס של מטפלת רגשית ולא חסרות שרלטניות שרק גורמות נזק".

אוקי, אז אם יש מישהו שיש לו בעיה - אני שואל באופן כללי ולא דווקא בנושא הקו, מה עושים?

"בדרך כלל הטיפול בבעיות אקוטיות מתחילות במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות, הם יודעים לתת טיפול ראשוני, טיפול פרטני, משפחתי וקבוצתי וגם להפנות למרכזים וגופים מטפלים".

תוכן שאסור לפספס
220 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
כל הכבוד על הצפת הנושא הכאוב... יש לי חברה נורמלית שפשוט התגעה מהקו הזה. אין דרך אחרת להגדיר את זה
שולמית02.03.23
שולמית, שהחברה שלך שכנראה הייתה מטורללת כבר לפני כן-שלא תקשיב לקו. דברייך הוצאת דיבה.
ירושלים02.03.23
אבא שלי מההתחלה לא הסכים לנו להאזין לקו הזה! ועוד בהתחלה לא ידעו את הסכנות שלו...וזה היה המזל שלי כי למשל כשמשהו לא היהמסתדר חברות שלי ניסו להכריח אותי להקשיב לקו,או כשהם רצו שאחותם תתארס אבל לפחות יכלתי להגיד שאבא שלי לא מרשה לי!
טלי🍒02.03.23
בסדר טלי זה בסופו של דבר לא סם שאין לך אפשרות להתמודד איתו! אני הייתה לי תקופה ששמעתי במשך חודש רצוף ואז הפסקתי וממש לא התמכרתי וזה לא חיזק אותי בשום דבר צניעותית!! אני לא בעד הקו כי יש כאלו שזה מזיק להן אבל הכול זה בבחירה שלנו
מריים03.03.23
אני לא רוצה לצאת כאילו אני לא יודעת מה, אבל אני הרגשתי את זה מההתחלה. כולן מסביבי שמעו את זה ורק אני לא הסכמתי... כל אחד ייקח את המסר לעמו
מישהי05.03.23
אני עישנתי סם במשך חודש ואז הפסקתי וואלה לא התמכרתי! אז יאללהה תציעי גם לבן שלך....
המרכז לתמלול05.03.23
היא לא השתגעה . פשוט קשה לך עם זה שהיא לא כמוך .
רפאל03.03.23
בדיוק
צודק05.03.23
אחת הייתה ופרסמה הכתוב שולמית בת דברי יצאנית הייתה והיתה נותנת שלום לכל אדם ואלה שלא דיברו ברחוב ולא החזיקו איפון ולא הלכו עם גרביונים שקופות וחצאית גבולית כנראה שהם היו משוגעות גם בעניה
אברך12.03.23
78
תקשיבו אתר שונא תורה שכמותכם-בקרוב יתבעו אתכם ובצדק! הקו הזה הוא קו קדוש ומי שלא רוצה או לא מסוגלת-שלא תיכנס להקשיב או להתחזק בקבלות. חצופים!
בעלת תשובה02.03.23
לא נורא. אאזין לקו הישועות וכך אנצל מהתביעה
משה מנס02.03.23
לא מקנאה במה שאצה עושה , איך אתה מעז להוריד לבנות מהקו הזה ??? מקווה שאתה מבין את ההשלכות
אחת שאוהבת את קו הצניעות02.03.23
דווקא בגלל שהפריצות כל כך קיצונית . חייבים גם את הקיצוניות השניה כדי לאזן .
מירי03.03.23
זה טיעון כל כך נדוש, שקרי ואידיוטי. הפריצות היא לא קיצונית בכלל, הסטנדרט החרדי הוא בסדר גמור, יש נשים בשוליים שהולכות בחצאיות מעל הברכיים אבל הרוב ממש בסדר. רק בעיני מי שאצלו צניעות פירושה כיעור, זה לא בסדר שהנשים החרדיות הן יפות.
אפי06.03.23
הפאות עד המותניים הצמוד הקצר בזמני ,לפני כמה עשורים ,,אים היית אומר ,שנשים יחבשו פאות כאלה ארוכות ,לדעת כולם ,זה היה פריצות גם למודרניות , ברור שכוח הטומאה גובר בעולם ,עד שיעלם.
לא מדויק07.03.23
כל מי שיצא לרחוב החרדי יראה שאת מגזימה בטירוף. פאות עד המותניים לובשות רק בודדות. גם קצר (באופן שאסור ע"פ ההלכה, דהיינו מעל הברך) הולכות רק בודדות ממש. וזה לא משנה מה היה לפני כמה עשורים, פריצות או צניעות נמדדת לפי מנהג הרחוב העכשווי, ומה שיוצא דופן וחריג אסור. אבל אין בעיה מהותית בפאה ארוכה.
אני08.03.23
טעות אל תקשקש גם מי שהתיר פאה אסור שתהיה ארוכה מקסימום עד הכתפיים ופה המקום לציין בציבור האשכנזי יש המון המון דברים טובים כמו לימוד תורה ותמיכה באברכים וכו אבל בנושא הפאות יש כישלון מהדהד פה כבר רובן לעובדות דברים שאינם בגדר ההלכה
יהודי פשוט 10.03.23
ענין האורך לא מוזכר בפוסקים אלא בתקנונים של בתי ספר וכדומה, ואינו ענין להלכה, כי אין בהלכה איזכור לכתפיים או לסנטימטרים, אלא שהפאה לא תהיה חריגה ממנהג המקום. ממילא אי אפשר לומר ש"רובן עם פאות אסורות" כי זה תרתי דסתרי, אם רובן אז מותר כי זה נדוש.
רפאל12.03.23
אני דווקא מקנאה בשכר שהוא יקבל על הכתבה הנחוצה הזו, אנשים איבדו את הכיוון תולים ישועות בהאזנה לקו, מה עם תפילה לקב"ה? מה עם צדקה? נוראאאא נח להקשיב כמה דקות לסיפורי בובקעס במקום להתפלל מעומק הלב ולעשות השתדלות רוחנית אמיתית על פי דרכי ההלכה ולקוות שזה יביא את הישועה דור האינסטנט והטירופים!!
משה אמת ותורתו אמת05.03.23
מאמינה שזה לא משה מנס אבל איך מתאים לו לכתוב תגובה כזאת צינית!!!
מישהי02.03.23
חחחחחחחחחחח גמני חשבתי ככה
הונגט03.03.23
שנון ביותר
שמעון02.03.23
רק אם תאזין במשך 12.5 דקות רצופות ואל תשכח אחרי זה להקליט בשלוחה 9
אלעד 02.03.23
ולהעביר לעוד 50 אנשים את הבשורה... ממש מזכיר כתות נוצריות שהמוטיב העיקרי זה "תעביר לעוד 50 אנשים ותזכה לישועות"
גל06.03.23
תקשיבי! הבעייה בך! לפעמים יש כאלה שחוזריםם בתשובה והולכים ישר על הקיצוני! וזה לא טוב! רואים שמלא ילדים להורים שחוזרים בתשובה נהפחים לפרחים,כי חונקים אותם יותר מידי! מי שלא מבין את הכתבה הבעייה בו! זאת הכתבה הכי ברורה ומובנת שיש! מי שנגד כנראה יש לו בעייה נפשית...
טלי🍒02.03.23
מדוייק
03.03.23
לא אמרנו שזה לא קו קדוש רק אמרנו שלפעמים הוא מזיק
ממציאה דברים מהפה 02.03.23
ברור שהצניעות היתרה ,מקרבת את הגאולה .ומי שמתנגד שזה לא בא מצד הקדושה .
צחי03.03.23
הצניעות היתרה היא פריצות בפני עצמה, כי היא מושכת מבטים וגורמת לגברים להסתכל. הצניעות האמיתית היא להתלבש נורמלי (וכמובן יפה) אבל לצאת מהבית כמה שפחות, רק לפי הצורך.
משה06.03.23
חחח דווקא בגלל ההצהרה שלך "הקו הזה הוא קו קדוש" אנחנו יכולים להבין יותר טוב את הכתבה.... היית לנו לדוגמא מצויינת של השתיים מתוך 100!
גילי03.03.23
77
אין פלא שמאזינים לקווי פסיכומטיזם הממציאים רעיונות מסולפים לדכא ולרמוס נפש האדם, מוביל להשלכות חמורות
גיוואלד02.03.23
מה הקשר ??????? תפסיקו לבלבל
אחת שאוהבת את קו הצניעות02.03.23
מה הקשר?? טבע האשה להתייפות ולמצוא חן בעיני כל רואיה (מאידך גיסא הגברים מצווים לא להסתכל, אבל זה טבע האשה). התורה מעולם לא הלכה נגד טבע האשה, ולא ניסתה לגרום לה עצבות ודיכאון, אלא רק ביקשה ממנה להיות צנועה - לא להתבלט ע"י לבוש חריג או להסתובב כל היום ברחובות. אבל יופי וקישוט הוא לא איסור הלכתי.
שלמה08.03.23
תקשיבו שנייה אין בעיה להדר בצניעות וללמוד בקו הלכות צניעות. יש בעיה שכשקורה משהו לא טוב או שצריך ישועה אנשים ישר מתקשרים לקו הזה בלי לקרוא פרק תהילים, להתפלל ישר קו צניעות.
כהן03.03.23

הצגת כל התגובות

76
הרב מנס, תודה ענקית על הכתבה המדוייקת. סוף סוף קול מאוזן.
אילה02.03.23
לא לא ניסחפתם...
הרב?02.03.23
75
נשים חרדיות שמנותקות מאמצעי תקשורת הן תמימות שבעתיים וקלות מאוד לפיתוי, הבעלים הם הסובלים הראשנים מתדבר הזה
למרבה הצער02.03.23
מה הקשר ? הזוגיות שלי נהיתה טובה יותר , תפסיקו לבלבל תמוח
אחת שאוהבת את קו הצניעות02.03.23
את זה צריך לשאול את בעלך....
ישראל02.03.23
למה כדאי לאישה ללכת בצניעות ושזרים לא יביטו בה ?. כשאישה גורמת שיביטו בה זרים , הם בעצם גונבים לה את השפע שלה . (כמו שתלך ברחוב ,ויגנבו ממנה תכשיטים . בעלה -מקבל שפע חסר . ומעביר לאישתו -שפע חסר . והאישה ,שלא קיבלה את כל השפע ,, מרגישה חוסר . ואותו היא מנסה נואשות לקבל שוב .איך? מתשומת לב זרים
חשוב 02.03.23
מענין , כיוון חשיבה שלא חשבתי אף פעם
טובי03.03.23
כיוון החשיבה שלך מוטעה מלכתחילה. אם אשה לא רוצה "שיקחו לה את השפע" אז שתהיה צנועה פשוטו כמשמעו, שהשכנים לא יכירו אותה... אבל מה שכתבת זה עיוות של המושג צניעות, זה "תצאי החוצה כמה שבא לך, העיקר שתהיי מכוערת". מה המקור לזה? איפה כתוב בהלכה שלאשה אסור להתלבש יפה?
לוי06.03.23
וידוי אני מקפידה בחוץ להתלבש בצניעות ,כרצון בעלי . ובעלי מצליח לאהוב אותי כלבבי . פעם ניסיתי להתחכם ולפני לכתי לבדיקה אצל רופא התלבשתי אחרת .(ללא, ידיעתו ) כשחזרתי -הוא לא היצליח ,לאהוב אותי כתמיד . הוא לא הבין למה ,אבל אני ,ידעתי . והבנתי -שהאהבה הגדולה שזכיתי לה ,-כי שמרתי את עצמי . רק אליו .
לא חסר לי דבר 03.03.23
שקרן
נו באמת04.03.23
שאני אבין התלבשת יותר יפה לכבוד הרופא? אההמממ אני לא מאזינה לשום קו מקווי הצניעות באופן עקרוני ואני לא חשה צורך להתייפות לשום גבר בעולם פרט לבעלי היקר ושום גבר\רופא לא יגרום לי להתייפות בשבילו כנראה שהקו לא עוזר יותר מידי
פמניסטית05.03.23
מאיפה את יודעת אם היא מאזינה לקו? היא רק אמרה שהיא הולכת בצניעות כי זה רצון בעלה.
אני תוהה🤔16.03.23
כי באמת בציבור הכללי הבעלים לא סובלים בכלל...
פחחח02.03.23
חחחחחחח הם אפילו לא יודעים מה זה אישה שהיא רק שלך . היא יכולה להיות עים כולם אה כן אבל אתה תחזיק את ידה במסיבה , ותביט באישה אחרת אך ,איזה אושר .
הצחקתם אותי02.03.23
כמה צודק
נכון05.03.23
74
רוב הבגדים שקונים היום הם בעיתיים בעיני ההלכה - רק תשוו למה שהיה לפני 30 שנה ותראו על מה אני מדברת! היום הגזרות והבדים צמודים, הפאות (למי שבמסורת שלהם זה מותר) ארוכות מדי, הנלעיים רועשות, האיפור מוגזם. אפשר להיות אופנתי, יפה ואצילית גם עם בגדים צנועים. צריכים להיות יפות אבל לא מושכות.
מישהי02.03.23
צודקת במאה אחוז. וב''ה הקו הזה מחזק מאוד. כבר כתבתי בפעם הקודמת שכח הטומאה-ניתנה לו רשות להתגבר כי הרי גם ב''ה התגבר כח הקדושה. אז חייב שתהיה בחירה.
ירושלים02.03.23
הגאון מוילנא אמר , תראו עים מה היצר נלחם הכי חזק ,ותדעו ,כמה זה חשוב . ודווקא תתחזקו בזה . הוא יודע טוב מכם ,כמה המצווה הזו חשובה . הוא באמת יודע .
דווקא05.03.23
היצר הרע נלחם הכי חזק כדי לפרסם את קו הצניעות, כי הוא יודע שבאמצעות קו הצניעות הוא יחרפן את הנשים ויגרום להן לעשות עבירות חמורות בהרבה. בתקשורת התפרסמו כתבות על כת השאלים - מצמרר לקרוא מה הולך אצל הנשים המכוסות מכף רגל ועד ראש (וכנ"ל אצל הערבים והנוצרים...)
יוסף חיים08.03.23
כי הטומאה מתגברת בעולם וילך ויגדל ,עד הגאולה .
נכון05.03.23
כשאומרים "הטומאה תלך ותגבר" מתכוונים למה שהולך ברחוב החילוני. אבל יש כאלה שחזרו בתשובה אתמול שלשום, והיום כבר רוצים להחזיר אחרים בתשובה, והם מסתכלים על הרחוב החרדי והנשים היפות מחרפנות אותם, אז הם מלבישים את כל ה"טומאה" על הרחוב החרדי הקדוש והטהור.
נחום08.03.23
73
הקו הזה מיועד לנשים בלבד! לא לנערות, למרות שאני ראיתי ישועות גדולות מאד מעל הטבע אחרי שהקשבתי לקו וקבלתי קבלות בצניעות אני חושבת שהרבנית האחראית צריכה לסנן את ההקלטות ,יש שם נשים שמקבלות קבלות הזויות. ומי זה הבעל שסובל מזה?זאת שאשתו הפסיקה להוציא את העיניים לגברים ברחוב? לא חסר בגדים יפים וצנועים!
אני02.03.23
גם אני ראיתי ישועות מעל הטבע רק מהאזנה לקו ,שקיבלתי על עצמי .
חני02.03.23
🤣🤣🤣😹😹😹תרשי לי לגחך על התגובה,את באמת מאמינה שזה עוזר? הסתדר בדרך הטבע לא בגלל הקו הזה,חוץ מזה שיש בזה כפירה שבמקום להתפלל ישירות להשם מתקשרים לקו...
טלי🍒02.03.23
תמשיכי לגחך את ורפאל.כל דבר צריך לעשות במידה.קו הצניעות הוא דבר מבורך ביותר.בכל דבר יש כאלה שלא מבינים את זה נכון.אם בחורים נושרים מישיבה צריך לסגור אותה???חוץ מיזה זה מאד מפריע כי הם מזהירים על פאות ובגדים קצרים.ולצערינו יש הרבה גברים ונשים שלא רוצים לשמוע ונלחמים בזה בכל דרך.
אההה03.03.23
אני דווקא צנועה נורמאלית! צריך ללכת לפי ההלכה ולא לנסות להרגיש צדיקי עולם ולהחמיר בכח! היחידה שלא מבינה את הקו הזה נכון זאת את! בגלל שבנות הופכות אותו לאליל,ובמקום להתפלל ישירות להשם בזמן קושי-הן מתקשרות אליו כאילו הוא יפתור להם את הבעייה!
טלי🍒05.03.23
התגובה רק מראה שנכנסנו לשער ה50 .שער הכפירה ,שאפילו בני ישראל במצריים לא היגיעו לשם . הרמבם כותב ,שמי שנעשה לו נס והוא תולה את זה במקרה ,זו כפירה .
לאן היגענו02.03.23
ובתורה כתוב:"לא תעשה אלילים אחרים"!! הקו הזה הוא שלמות הכפירה! בנות במקום להתפלל להשם בזמן קושי-מתקשרות לקו הזה שהוא כביכול יפתור להם את הבעייה,וזאת הכפירה הגדולה שמגיעה במעטפת של:"התחזקות בצניעות"
טלי🍒05.03.23
אני והחברות שמענו אותו 40 יום פעמיים כדי שהמורה הרווקה שלנו תחתן, מאז עברו 4 שנים טובות ויפות , חצי מהחברות שלי נשואות והיא עדיין לא...
הונגט03.03.23
היית בביקור בשעת התה בשמי קדם? ראית חשבונות שמיים? סתם כי אם כן יש לי כמה שאלות שמעניינות אותי בנוגע לדרכי ההנהגה של הקב"ה
די לפרימיטביות05.03.23
72
קצת קיצוני אבל מישהו צריך לאמר את הדברים
נטע02.03.23
לפעמים כשמשהו עקום לצד אחד , צריך לעקם לצד השני ,כדי שבסוף יתיישר ! לצערינו ,חוסר הצניעות ברחוב ,כל כך קיצוני . שלפעמים אין ברירה אלא להקצין לצד השיני . אנו בדור שהופך מר למתוק ,חושך לאור . הנביא זועק על זה .״אוי האומרים לרע -טוב . שמים חושך לאור ואור לחושך . הלוואי שהיינו מזדעזעות מחוסר הצניעות .
האמת הכואבת 02.03.23
71
נא לא לבלבל בין כפיתיות לצניעות שתולים בכל מקום בהגזמה לקו פתוח שמי שרוצה מתקשרת ומקשיבה !
אחת שאוהבת את קו הצניעות02.03.23
נכון וזה הבעיה שזה פתוח לכולם. וכל "וועדות הרבנים" למיניהם לא עושים דבר כדי למנוע ממסיונרים להפיץ תעמולה מסיונרית דרך קווי הטלפון הללו. לא מדובר בהלכה, המרחק בין ההלכה לבין ההלכות המושמעות בקו הוא מרחק עצום, כמעט ואין קשר בין הלכה לבין השטויות וההבלים שבעלי הקו משמיעים למאזינות התמימות שאוכלות הכל.
דניאל06.03.23
מי בחר לך את השם הזה בקידוש?! הוא ממש לא יפה,חחח
טלי🍒06.03.23
70
כל הכבוד, איזו כתבה חשובה!
יעל02.03.23
69
למה שלא תדברו על כל מאות הקווים והתכנים הכן טוובים? למה שלא תעשו כתבה על 98 אחוז שמתחזקות מהקו? משוגעות יש תמיד.
נחמה טובולסקי 02.03.23
98 אחוז מתחזקות מהקו? באיזה קטע "מתחזקות"? לדוגמא, אשה עם פאה ששמעה בקו שזה איסור חמור (בניגוד גמור לדעתם של גדולי הדור הסוברים שפאה היא הכיסוי הכי מהודר שיש), הורידה את הפאה ולבשה מטפחת בניגוד לדעת בעלה, היא התגרשה או שהוא התחיל להסתכל על נשים אחרות, זה נקרא חיזוק? או שזה הקלקול הכי גדול?
נחום איש גמזו06.03.23
68
חחחחח אהבתי שטישטשו את המספר פון של הקו בתמונה של המודעה האחרונה.
הונגט02.03.23
זו כבר הגזמה זה הסתה לכיוון שונה ממה שרצו כתבי הכתבה
מישהי02.03.23
67
אני ברוך השם אישה מאוזנת. לא שאלים לא בגדי אוהל. ואני מעידה שבזכות הקו הקדוש הזה המודעות לצניעות הצחזקה אצלי! זה שיש בעיות נפשיות לנשים זה לחוד. כמו בעלי תשובה שהופכים לקיצונים. אבל ככה חהכםיש ולקרר? לא מקנאה בכותב הכתבה עמלק שקירר
עמלק שמקרר02.03.23
למה את מכלילה שבעלי תשובה נהיים קיצוניים?
בעלת תשובה02.03.23
לי למשל קשה לשמור על כל גדרי הצניעות . אבל למדתי שצניעות ,זה לא רק לבוש ,זו העיקר התנהגות . וזה דווקא היה לי קל לשמור , וזה דווקא שמר עלי . כי לפעמים גברים מפרשים תגובות של נשים ,כמה צעדים קדימה . זה בסך הכל שןמר את האישה יותר מכובדת ופחות זולה . וגם מתיחסים אליה יותר בכבוד .
משהו 03.03.23
בקו הצניעות לומדים בעיקר על לבוש, שזה הנושא השולי בצניעות, ולא על הצניעות האמיתית - ההתנהגות. אז יש באמת נשים שהלבוש שלהן פרוץ לגמרי והקו הזה מחזק אותן טיפה... אבל לנשים חרדיות זה מזיק מאוד. גם בהלכות, שהן שגויות לחלוטין ותמיד כמה רמות של חומרה מעל עיקר הדין, וגם בהרגשה שהוא נותן לאשה, שהיא לא בסדר.
דן06.03.23
זה קו שלא מיועד לגברים, אני לא מאזינה לו אבל דווקא יש שם שלוחה לבכות לשון הרע ובשלוחה של הצניעות יש תמיד הלכות לנשים במקום עבודה עם גברים- בעיקר צניעות הדיבור וכאלה.
מי אמר לך?16.03.23
66
כתבה חשוב. הקשבתי פעם לאחד מקוי הצניעות ,זה נשמע כמו אתר נוצרי או מוסלמי ..קיצוני בטירוף.. ומסוכן לבריאות הנפש..
כתבה חשוב ביותר, הצלת נשמות!!!02.03.23
אולי יש כמה קווים ממה שאני האזנתי ,אין זכר לדבריך
חני05.03.23
65
מתוודה ! שנים העירו לי על צניעות . ויצא מהאוזן השניה אך ספר נדיר של סיפורים על צניעות .עים תמונות מהעבר . דווקא .החזיר אותי לפרופורציות הנכונות . ראיתי בברור איך פעם גם הגויות לבשו רק ארוך . מה שגרם להתקצרות הבגדים , היה לא אחר -מהסרטים !!!!!! שיצאו אז לאור והנשים שצפו בהם החלו לקצר את ביגדיהם
תהילה 02.03.23
אז כדאי שתסגרי את ספר התעמולה שדאג להביא את התמונות הבודדות מארצות המזרח, ותתחילי לפתוח ספרים אחרים. בספרי שבחי מהרח"ו הוא מתאר את לבוש הנשים היהודיות בדמשק לפני 400 שנה - כמו החילוניות הכי גרועות בארצנו בשנת תשפ"ג.
יגאל06.03.23
תגובה נוראית
למה להחליש אדם שעשה מאמץ?16.03.23
64
אין בעיה להתחזק בצניעות זה חשוב מאוד. אבל לא לצפות שיקרה ישעות בגלל זה כי זה סכנה אם לא יקרה זה גורם לכפירה הכל זה במתנת חינם מהשם לא בגלל שכר המצוות.
בחור02.03.23
אבל המציאות היא שרואים ניסים . אני אישית חושבת שהקווים קצת קיצוניים אבל לי אישית זה עזר לקבל פורפוציות .
חגית02.03.23
מציאות שרואים ניסים בכל דבר שעושים למען הקב"ה. אז זה לא חייב להיות דוקא מעשה של שגעון כמו שמלמדים בקוי הצניעות, אלא גם מעשה נורמלי, לדוגמא - היתה אחת שהרבי מחב"ד הורה לה ללבוש פאה, והיא ניצלה מהמחלה ואפילו שערה לא נשר.
שירה06.03.23
63
כתבה חשובה במיוחד וכל הכבוד שהצפתם את הנושא! אבל עם כל הכבוד אני קצת מסתייגת מנקודת המבט של הכותב שמראה שכביכול זה: קבלות רבות בצניעות=משהו משובש במוחה של האישה......צריך להבין שבסופו של דבר כל התחזקות בצניעות מביאה הרבה טוב לעולם אך כמובן הכל במינון הנכון ובהכוונה נכונה!
יעל02.03.23
נכון ,כל התחזקות בצניעות מקרבת את הגאולה והיצר הרע ,לא יתן .והוא עובד שעות נוספות . צריך איזון בחיים .
תהל02.03.23
חלק משטיפת המוח של כת השאלים (המפעילה את קוי הצניעות) היא שכל מי שמתנגד להם זה השטן ויצר הרע ומרחיק את הגאולה, והם ורק הם נציגיו של אלוקים, ואוי ואבוי למי שיעשה אחרת.
שמשון06.03.23
62
ברור שרוב התגובות פה חיוביות כי מי שנמצא באינטרנט מחפש ההיפך מצניעות.
אזרח02.03.23
פחדתי שככה הוא פני הדור:)
עכשיו נרגעתי02.03.23
לגמרי
צודק02.03.23
61
בלי קשר לקו הזה, צריך להסתכל על נשות גדולי הדור ולהתלבש כמוהן.
שירה02.03.23
והם ברובם המוחלט לא לובשות כמו קו הצניעות
אאאא03.03.23
זה ברור, כי נשות גדולי הדור הולכות לפי ההלכה, וקוי הצניעות הולכים לפי מה שבא להם, הכל אסור ומותר רק שמיכה על הראש.
דודי06.03.23
60
מישהו יודע איך אני יכול לכתוב למש מנס מייל פרטי ?
בני 02.03.23
59
הכל טוב ויפה ויכול להיות שאתה צודק , אבל מה עם לשאול דת תורה? בכל זאת מדובר בנושא רוחני, היה הרבה יותר יפה אילו בכתבה היית מביא דעה של רב אפילו ללא הזכרת השם מאשר להביא פסיכולוגים שאני מאד מכבד אותם אבל זה בכל זאת נושא רוחני שלא נראה לי מתאים להביע דעה בציבור בלי לשאול רב על זה,
נשמח אם תעשה כתבה עם דעות הרבנים!02.03.23
צודק בהחלט, אם כל הכבוד זה דעה אישית של כותב הכתבה שיכול להיות שצודקת אבל בהחלט מתאים לשאול קודם רב לפני שמפרסמים כתבה כזאת
נורמלית02.03.23
ברגע שישאלו רב יגלו שכל מה שנאמר בקוי הצניעות אין לו קשר להלכה הפסוקה... רוב הפוסקים מתירים פאה, וחלקם אפילו ממליצים, המשנה ברורה פסק שאין צורך בגרביים אבל נהגו להחמיר בגרביונים דקות (ולכן אין צורך בעובי של גרבי צבא), מותר להתאפר ולהתקשט כל עוד זה לא בולט במיוחד
נ. שפירא06.03.23
ברור שדעת תורה זה עם הכתבה,והיום אפילו בסמינר המורה אמרה לנו לא לחייג לזה! מה עדיף? להתפלל ישירות להשם או להתקשר לאיזה קו שאולי יפתור את הבעייה? ברור שלהתפלל,זה נשמע כאילו התייאשו מהשם וכביכול שתפילה לא מועילה ולכן חייב להתחזק ולהקשיב לרקו כדי שזה יפתר! ולא! זה לא נכון! זאת כפירה!!
טלי🍒02.03.23
גם אני חושב כך
נננ02.03.23
58
כתבה מעולה. כל מילה מדויקת ואחוז הנפגעות גבוה מ2%. כותבת את הדברים כמטפלת גם זוגית. כמות הגברים המפתחים סלידה לנשותיהם המתאדקות בצניעות בגלל הקו הוא קטסטרופלי!!!
חריף02.03.23
ובגלל הסלידה מסתכלים על נשים ברחוב. זה לא נקרא להכשיל וכו.
אאאא03.03.23
אף אחד לא מסתכל על נשות השאלים, הן מצחינות ממש. מסתכלים רק מתוך הלם, כמו שמסתכלים על חייזר.
גל06.03.23
כמות הבנות שהולכות עם פאות ,צמוד ,וקצר ,הוא יותר קטסטרופלי
אההה03.03.23
אין קשר בין פאות לצמוד וקצר. פאות זה הידור מצוה! וגם לא כל צמוד אסור, רק צמוד מאוד. וקצר, כל עוד זה מכסה את הברך, זה בסדר גמור. הזוי לראות כמה רב המרחק בין הדמגוגיה השולטת לבין ההלכה הצרופה.
המסביר לצרחן06.03.23
57
וגם האלה עם השאלים בטוחות שהן מה זה צנועות והם לא מושכות עניים,איזה...כל פעם שרואים אחת כזאת ברחוב כל העניים עליה! וסתם אם אתן רואות איזה טאליבנית תאמרו לה:"וואי,איזה עניים יפות יש לך" ועדיף שתצלמו זה יהיה אחד המצחיקים!
טלי🍒02.03.23
קו הצניעות לא מביא ללבישת שאלים
לא נכון 03.03.23
המייסדות שלו הן נשים עם שאלים!
טלי🍒05.03.23
מה הסיפור שלך? את מגיבה כל כך הרבה וברמה כל כך נמוכה לבנות בגילך יש עיסוקים אחרים מלשוטט באינטרנט ולהגיב על כ-ל כתבה, לא?
03.03.23
מגיבה על כ-ל כתבה?! תבדקי את עצמך לפני שאת כותבת פה!
טלי🍒05.03.23
מסכימה בהחלט!!
ייייי03.03.23
טענה מטופשת מה אכפת שהיא מושכת ענים ,היא לא מעוררת יצרים בשום אדם ושתימשוך עניים עד מחר נ.ב אני נגד שאלים אבל לא ליטעון נגדם בדברים טפשיים
שמעון04.03.23
אם רואים את פניה אז היא בהחלט מעוררת יצרים כשהיא יפה. ולכן גדולי הרבנים יצאו נגד שאלים (הרב מאזוז, הרב עובדיה ועוד) ויש הטוענים שאפילו אשה מכוסת פנים גורמת הרהור כשאנשים מדמיינים מה היא.
קובי06.03.23
56
אני בעלת תשובה בעלת ראש ליטאי, וכן התחברתי לקו הזה. ולא רק זה-ב''ה אני רואה ישועות. גבר אמיתי ירצה שאשתו תהיה צנועה. לכן מי שנלחץ בכתבה ובתגובות כנראה רוצה באשתו שתמשוך תשומת לב גם בחוץ. כל כבודה בת מלך פנימה.
בעלת תשובה02.03.23
תגידי מה את אמיתית?? רציני כתבת את זה???? איזה גבר ירצה שאשתו תמשוך תשומת לב בחוץ?? זה כבר לא קשור לדת זה פשוט מופרך לחלוטיןןןןן רוב התגובות פה הן נגד הקו אז ניראה לך שכולם פה רוצים שהנשים שלהם יכשילו גברים בחוץ??
מריים03.03.23
תגידי מה את אמיתית? רציני האמנת לה שהיא בראש ליטאי ושהיא רואה ישועות? ברור שהכותב הוא גבר שדואג ל"חיזוק" ולצורך הענין הוא משחק אותה
חרדי06.03.23
55
הכתבה כל כך ברורה וצודקת! הקו הזה גורם לבנות להתקשר לזה במקום להתפלל ישירות להשם! וזאת כפירה!כביכול כאילו כבר התייאשנו מהתפילה,ויאלה בא נתקשר ויש סגולה,זה יעזור! וזה הכי לא נכון שיש!יש בעייה?תתפללי אל תנסי לחפס דברים אחרים!מזלי שאבא שלי לא הסכים לי להאזין לזה מהרגע הראשון!
טלי🍒02.03.23
הרמבם אומר דווקא ההפך שמי שמיחס את הנס ,לטבע ולמקרה ולא רואה את ההשגחה -הוא הכופר .
חנן03.03.23
אולי זה נס!אבל זה לא קרה בגלל שהיא האזינה לקו! מי שהקים את הקו לא חתם חוזה עם אלוקים שמי שמאזינה לזה 40 יום נושעת!אין להן את הזכות הזאת,אני רואה את זה מחברות שלי שמתלוננות שלא מסתדר להן משהו,ישר כולן אומרות לה להאזין לקו הצניעות,ואז במקום להתפלל להשם,היא מאזינה לקו! ולכן היא לא מתפללת,יש לה אליל-הקו
טלי🍒05.03.23
לא מסכימה איתך השם מביא צרה כדי לקרב אותנו אליו, וכשאנו מבינות את המסר, ומתקרבות ,אין צורך בצרה . ווכל הצרות באות כי אין שכינה , וכתוב ,וראה בך ערוות דבר ,ושב מאחרייך, לכן היצר נלחם ויתן לך לעשות הכל ,רק לא להתחזק בצניעות.
נטלי02.03.23
אפשר להתקרב תמיד! אבל ממש לא דרך הקו הזה! רוצה להתחזק בצניעות?בכיף! אני מאמינה שכל אחת יודעת בדיוק במה היא צריכה להתחזק,אבל לא קיצוני ולא דרך הקו הקיצוני והכופר הזה! לב יודע מרת נפשו!
טלי🍒05.03.23
54
יכולה להעיד שבגדול רוח הדברים מהכתבה, זה מה שאמר מרן הרב שטיינמן זצ״ל בדברים שאמר בפני הצוות החינוכי אצלנו בסמינר. ואני לא רוצה לתת פרטים כי ידוע כמה הצקות נעשות למי שמעז לדבר
יהודית פ.02.03.23
הוא דיבר על כנסים נגד פאות . ולא על קווי הצניעות
נא לדייק 05.03.23
גם קווי הצניעות הם נגד פאות. במוקדם או במאוחר, או בדלת האחורית, או שמתירים רק פאות קצרות ומכוערות כדי שהמאזינה תבין לבד שעדיף כבר מטפחת. איפה ניתן לראות מה אמר הרב שטיינמן?
גבריאל06.03.23
53
כתבת המשך על הכתבה הקודמת. כל הכבוד על זה. ולא אאריך בנזק שהקיצוניות עושה לציבור החרדי משני הקצוות..
פיני02.03.23
52
אני גם פעם הייתי שומעת אבל הפסקתי ויש לי גם חברה שהיא קצת יותר מידי מגזימה עם הקו הזה וכל מי שכותב פה בעד הקו אז כדי שיבדוק בקו אם אסרו אינטרנט או שסתם משעמעם לו והוא בנאדם שאוהב תמיד להיות נגד ואי אפשר להגיד שהקו הזה לא עושה כלום כי אפילו יש אנשים שמתלוננים על בני משפחתם שהם השתבשו מהקו הזה ....!!
נסיכה02.03.23
51
מציאות היא שמי ששומעת סיפורי ישועות בקו הצניעות נושעת בעצמה מציאות!!!!
עדי02.03.23
מציאות שלא! חברה שלי הטובה היתה מאזינה לקו,וכל הזמן נסתה לשכנע אותי להאזין לו,והיה לנו על זה ויכוח מטורף,והיום אחרי תקופה שהיא האזינה לזה כמה שנים!היא מודה שצדקתי וזה בחים לא עזר לה,וזה מנע ממנה להתפלל נורמאלי! יכול להיות שדברים מסתדרים בגלל הטבע,הכל נס,אבל גם אם לא היו מאזינים לזה הנס הזה היה קורה!
טלי🍒05.03.23
50
אתן לכם דוגמה אישית - אני אישה שנחשבת מודרנית ועובדת באינטרנט, בעיקר מול גברים. לצערי הרב היו לא מעט נפילות, ב"ה לא מרחיקות לכת, אבל גם לא רחוקות מזה, עם גברים שעבדתי איתם. בזכות הקו, הכלים והכללים שלמדתי בו על איך להתנהל מול גברים בעבודה, ב"ה, בלי עין הרע, כבר תקופה ארוכה שמצליחה לשמור על עצמי. >>>
כותבת לכם מניסיון אישי02.03.23
היטבת להתבטא כל הכבוד לך
מירי03.03.23
תוכן התגובה נראה מהוקצע מדי, כמו פרסומת לקו. ולגופו של ענין, עבודה עם גברים היא דבר פסול לחלוטין... 99 אחוז מקו הצניעות זה הלכות מומצאות, חומרות מטורפות חסרות יסוד או שנשענות על מיעוט מהפוסקים. אז בענין עבודה עם גברים שזה דבר פסול לכשעצמו זה אולי יכול להועיל.
יחיאל06.03.23
49
לגבי הישועות, זה ידוע שבצניעות - סנטימטר של צניעות משפיעה קילומטר של ישועות. וזה לא כי אנחנו שומעות את הקו אז מגיע לנו, אלא משום שברגע שאישה נעשית צנועה יותר היא נעשית קרובה יותר לקב"ה, וכשאתה קרוב לקב"ה - "ואני קרבת אלוקים לי טוב", נעשה לך טוב. הקב"ה משפיע עליך ישועות כי את הבת הקרובה שלו..
המשך מניסיון אישי02.03.23
התגובות שלך ממש נכונות ,והצלחת להביע היטב את הדברים תבורכי
טליה 02.03.23
המשפט הנבוב הזה מוטעה כי צניעות לא נמדדת בסנטימטרים, אלא בהתנהגות. ביציאה מהבית רק לצורך ולא לטייל סתם ברחובות. לכן בתורה או בחז"ל לא מוצאים כמעט התייחסות לביגוד וכללי הביגוד, ואפילו לא בשו"ע. אבל יש התייחסות רבה להתנהגות.
גולן06.03.23
48
<<< גם בעלי נהנה מזה, יותר נאמנה לו. גם אני נהנית מזה, כי היחס שמקבלת הרבה יותר מכובד ומעריך. וגם המשפחה נהנית מזה - במקום להתעסק עם שטויות והבלים מתעסקת נטו בעבודה ומכניסה ב"ה הרבה יותר.
המשך מנסיון אישי02.03.23
והכי חשוב שהשם נהנה מזה , בדור שלנו ,כל קבלה הכי קטנה בצניעות ,שווה יותר ממעשים של צדיקי הדורות הקודמים . בגלל שאז בדורם ,כוח הטומאה לא היה כל כך חזק מה שאין כן בדורינו .
הארי הקדוש02.03.23
אולי זה טוב למודרניות שיקבלו קצת פרופורציות, אבל לא לנשים רגילות שהקו הופך אותן לקיצוניות.
מירי02.03.23
אני אישית מאזינה קבועה מתלבשת מאד מודרני ,לא שיניתי את לבושי . אבל זה בהחלט נתן לי פורפורציות . והיום אני מסתכלת אחרת ובהערכה על בנות צנועות .
חיני03.03.23
מצחיק שיש כאלה שחושבים שבאמצעות טוקבקים כאלה הם ישכנעו מישהו שהקוי צניעות הללו תורמים לסביבה.
מודרני06.03.23
47
פשוט עצוב לחשוב מה גורמים לנשים. במקום שצניעות ממקום נכון ומשמח גורמים לנזקים לכל החיים
נעמה02.03.23
מסכימה שיש נשים כפייתיות ,שעבורם הרבה דברים מסוכנים ,וצריך זהירות והכוונה ,אבל התועלת של השאר שווה את זה .
חני02.03.23
קוי הצניעות מזיקים ל99 אחוז מהמאזינות. בשם ההלכה הם מחדירים להם טירוף ושיגעון. בעל שנותן לאשתו או לבתו לשמוע את הקו, צריך לדעת שהוא ישלם על כך ביוקר. מאשה שמחה וחיונית היא תהפוך לשבר כלי דכאוני, כי חוש הטיפוח הטבעי שלה יחנק ע"י "אסור ואסור ואסור"
פנחס06.03.23
46
כתבה חשובה. תודה.
אישה02.03.23
45
עם כל הכאב מאנשים קיצוניים בושה להציף כזה נושא, התחושה כאילו כל מי ששומע את קווי הצניעות יכול להפוך לקיצוני ומשוגע, להיפך מהחרדי "הנורמטיבי"
בוששששהההההההההההההההההההההההההההההה02.03.23
צודק לגמרי
פנחס03.03.23
צודק
צודק05.03.23
נכון מאוד, החרדי הנורמטיבי הוא לא משוגע ולא קיצוני, הוא הולך לפי השולחן ערוך ולא לפי גחמה של מפעיל קו כלשהו.
נפתלי06.03.23
44
זה סתם לכלוך זול...היצר חוגג שגם החרדים מתנגדים לצניעות....אשתי מאזינה בקביעות וזה עושה לה רק טוב...לא 2 זוגות גרביים ולא נעליים...צניעות זה יסוד היהדות ומי שיוצא נגד כנראה משהו מקולקל אצלו שם בפנים...
יהודי של אמת02.03.23
הגאון מוילנא אמר שיש כמה. וג’ים של ערב רב ,לפני הגאולה . וזה אחד מהם (כח עמלק ,שתפקידו לקרר)
נכון05.03.23
מפעיל קו הצניעות הוא תמיד פנחס של הדור, למרות שמדובר בערב רב שטוף תאווה שכל היום וכל הלילה עסוק בזה וד"ל. אבל מי שמעיר לו בעדינות על זה שהוא הורס את הדור (כדברי הגרמ"י לפקוביץ) הוא עמלק...
דביר06.03.23
43
גם אני חושבת שהכתבה הזאת חשובה מאוד. ולצערנו הדברים שנכתבו בה נכונים מאוד. המטרה של קווי הישועות היא טובה, אבל לדעתי זה אמור להיות בגבול. כי ברגע שזה גורם לך להרגיש לא בסדר עם עצמך, וללכת לצד הקיצוני- זה כבר לא בסדר.
אחת02.03.23
42
מחריד בעיניי להבין עד כמה בקו הזה מחלישים את האישה ומקטינים אותה זה מצב מזעזע!!! למה שאישה כל היום תחשוב על העונש בגיהנום ועל זה שהיא תמיד לא טובה ובגללה קורים כל האסונות כי היא מכשילה וכו וכו מה זה????? ומה עם הגברים שמכשילים את עצמם מדעת? הם לא בעיתיים?
מריים03.03.23
מזכירה לי , שפעם דיברו עים חילוני ,והסבירו לו ,שיש גיהינום וגן עדן . והוא הגיב ״למה סתם להפחיד ״ אבל מה לעשות שזאת המציאות !
נאווה 05.03.23
זאת ממש לא המציאות. אשה לא תענש על כך שהיא מתייפה ומתקשטת ועושה כל מה שאשה עושה, כמאמר חז"ל "אין אשה אלא ליופי". אשה רוצה שיסתכלו עליה וזה טבעי ובסדר גמור!! יש כללים ברורים בהלכה, מה צריך להיות מכוסה, ולא צריך להשתגע יותר מזה!
אחד שלמד קצת06.03.23
41
לאדם יש צרות כי השם רוצה אותו יותר קרוב אים נתחזק ונתקרב (מנשים השם רוצה צניעות . כשברא את האישה אמר לה על כל אבר,״היי צנועה ״ אז הצרה מסתלקת .
מאד פשוטה03.03.23
40
כל הכבוד לכם על הכתבה,
מטפל חרדי03.03.23
39
מיהו שהוא יתלה מודעות על צניעות?! שילך ללמוד!
לא מבינה03.03.23
38
אני מציעה לכל אחד ואחת פה לא לדבר סרה בענין קדוש כמו צניעות. אל תוציאו לעז חלילה על נשים צדקניות ותזכרו כמה חמורה הליצנות וזה בדיוק זה. לקחת דבר קדוש ולהפוך אותו לשגעון. רק תזכרו השבת קוראים פרשת זכור שידוע שעמלק הוא מקרר בעבודת ד'. אל תידמו לעמלק ותנסו לקרר אחרים מעבודת ד'. שבת שלום!
שולי03.03.23
כל כך צודקת
נכון05.03.23
כרגיל, מפעילי קוי הצניעות הם קדושי עליון וכל מי שמעורר על כך שהם הורסים את הדור, הוא.... עמלק.
גבי08.03.23
37
והפריצות שמשתוללת היום בחוץ זה כן נורמלי? הקו הזה שינה חיים של מאות ואלפי נשים. צר לי על אותן בודדות שלוקחות את המסר בצורה לא בריאה תמיד יהיו בקהל את היוצאים מן הכלל. הקו הזה הוא פרסום שם ה' בעולם על כמה טוב ה'.
אור03.03.23
הקו הזה שינה את חייהם של עשרות מיליונים, מיליארדים מאזינים לקו וביליונים התחזקו מאוד ועכשיו הם חיים בגן עדן התחתון.
בודדה08.03.23
36
אפשר להתלבש מאוד יפה וצנוע ואפנתי גם בלי להקשיב לקו הצניעות! אני רואה את חברות שלי במקום להגיד פרק תהילים כשקורה משהו, ישר הן מתקשרות לקו הצניעות ומקשיבות, אם הן היו מקבלות על עצמן משהו הייתי מבינה שזה עוזר, אבל מה עוזר להקשיב לסיפורים עדיף שתגידי פרק תהילים! לדעתי זה כבר ממש נהיה כמו אמונה תפלה
אני02.03.23
מי אמר לך שהם גם לא מתפללות ?
ממממ05.03.23
35
כשרואים אישה מתחזקת בצניעות , כולם שואלים ,אים קרה לה משהו . וכשרואים אישה שהגלוי מרובה בה מהמכוסה , שנדמית לפעמים כגויה , זה לא מזעזע אף אחד אין זאת אלא שהשטן לא נותן ,וזה דווקא סיבה להתחזק .
צילה02.03.23
כשרואים אשה שמתנהגת בצורה מוזרה אז טבעי ששואלים מה קרה לה. כשרואים אשה שמתלבשת נורמלי בטוב טעם ובהתאם לגדרי ההלכה שהמרפק והברך והראש מכוסים, אין מה לשאול, ברור שמדובר באשה שפויה שלא מאזינה לשום קו משובש.
חרדי08.03.23
34
כבר הגבתי בכתבה הראשונה שלך שיש לי קרובת משפחה שהשתגעה, אבל זה לא בגלל הקו, רק שהקו הוא ממקד אותם בשגעונות. לא חסר חילוניות עם כפיתיות, אצלנו זה מתמקד בצניעות אז למה זה נורא כ"כ?
חיים עוזר י.02.03.23
33
הרב שלנו אמר שלהתקשר ולהקשיב לסיפור ישועה בשביל ישועה זה אפילו לא עבודה זרה, זה סתם טיפשות. וכמו שכתבת בהתחלה - תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה.
שרית גולד02.03.23
32
כפי מה שאתם כותבים אז אי אפשר לעשות כלום כי תמיד יש את האנשים שלוקחים את הדברים למקומות לא נכונים אז בגלל זה לא עושים. הגשם יורד ומצמיח את מה שיש באדמה, אז בגלל שיש מקומות שכתוצאה מהגשם יצמח קוצים אז להפסיק את הגשמים?
ציפי02.03.23
יפה מאוד
שמעון04.03.23
דברי טעם . אהבתי את הדימוי. קצר וקולע!!!
פשששששששש03.03.23
31
אני כנערה נכנסתי לשיעור קיצוני בנושא צניעות והנזק היה גדול- הרגשתי שמתייחסים אלי כמו לדבר נורא שצריך להעלים,הרב שם נקט בלשון קשה , מי שלא הולכת לפי הכללים שלא ניתן לעמוד בהם- הולכת מלווה במאות אלפי מלאכי חבלה ועוד ועוד.ניסו להכניס לי לראש שאני הרוע האנושי בהתגלמותו, כמעט עמלק ,יצר רע(בגלל העגילים)
אחת03.03.23
מה זה קשור לקווי הצניעות את נכנסת לכת ,השם ישמור
חנן05.03.23
נראה שהיית בכת !
הפחדות שווא 03.03.23
לצערי זה סגנון הדיבור בסמינרים הגדולים היום...
בני ברק05.03.23
וווואייייי מממש לא!!!!!!!!
יכלי09.03.23
30
חסר מקומות לחיזוק שנופלים בהם 100 אחוז עיין ערך אתרי פרוצים או משחקי ספורט או מסיבות למינהם או עיתונים פסולים או תכניות סאטיריות של צינון כל הקדוש והיקר לדעתי גם לשיטתך יש דיני קדימה אז פרופורציה בבקשה ונראה אותכם יוצאים חייץ בסדרת כתבות נגד כל הפזילות האחרות
דני03.03.23
29
הקוים האלה של ונשמרתם ודומיו קוים פשוט זוועה מכניסים לבנים או בנות שלא מודעים לכלום כמות מושגים של חילוני ממוצע וזה רק מדרדר חבל
השכל הישר03.03.23
כמו בספרים של קובי לוי, גם מי שלא יודע מה זה אינטרנט משתכנע שכדאי להתחבר ולהתחיל להנות מכל הטוב הזה.
אלי08.03.23
28
כמו השמאל הרידיקלי שמנכס לעצמו את המדינה....גם כאן הפוליטיקה אותו הדבר יש כאלה שמנכסים לעצמם את היהדות ואת הנאורות... תנו לחיות....בלי לפתוח עיניים על הדשא של השכן...אבל כל חברה והבעיות שלה...
איש תמים03.03.23
27
תפרסמו מי עומד מאחורי הקו הזה??????
תהילה 03.03.23
26
תנו ללכת אחרי התאוות והדחפים ישר כח על הרגעת המצפון
די למוסר03.03.23
אמר אביר המוסר שגולש באינטרנט להנאתו. צבוע מסריח.
פיני08.03.23
25
איזה התקפות הולך פה תקראו את הכתבה לעומק ותראו שהוא צודק ב100 אחוז ,אין בעיה את רוצה לשמוע את הקו,תשמעי רק תקחי את זה למקומות טובים ולא קיצוני!! מי שחושבת שהיא צריכה להתחזק שתשמע את הקו אבל שלא תהפך עכשיו לשאלית!! קצת איזוןןןןןן קחו כל דבר באיזון למה כל התגובות פה קיצוניות????
אנו03.03.23
24
צריך להזהר וכל אחד שישמע רק קו שמאושר על ידי רבותיו שלו אין קו שמאושר על ידי כל גדולי ישראל כולם ועל כך חובה על כל אחת לברר האם מה שהיא שומעת מקובל על רבותיה
דוד03.03.23
23
צניעות זה הדבר הכי חשוב שיש ואשרי מי שמעודד זאת בדרכי נועם
רחום03.03.23
22
אשרי מי שמתחזקת בנושא זה
ג'יקוב03.03.23
21
לכול אלו שמגנות על הקו; אםזה לא קרה דווקה לכם זה לא אומר שזה לאקורה לאנשים אחרים לכן אי אפשר לומר שזה הוצאת דיבה או שקר
לאוש03.03.23
20
זה מהות האישה אצל החרדים ובמיוחד יוצאי מזרח אירופה- האישה היא טומאה שצריכה לכסות עצמה ( למדו מהנוצרים)
צודק04.03.23
19
עדיף להשתגע לקדושה מאשר להדבק לקליפה ולהפנות עורף למסורת ישראל , אגב המודעות הללו באישור רבנים אולי לא מהמגזר שלכם אבל גם הם רבנים
צמשדגבנמ05.03.23
ברור, ואלה שמדביקים את המודעות הם גדולי הדור בעצמם.
חחח08.03.23
18
מדובר כאן לא פחות מדברי הסתה למודרניזציה עד מתי כל אחד שמדבר על דת ייחשב כקיצוני מודרנים- בחרתם להיות כאלה, תתמודדו עם המצפון שלכם לבד. אל תהפכו את הטובים והישרים למשוגעים הקו לא קיצוני בכלל, כל הלכה שנאמרת שם היא מצוטטת מדברי רבותינו ואין צורך לקנא באנשים שעושים כסף ומצוות ביחד. זה נטו צרות עין.
האמת חייבת לצאת לאור05.03.23
17
בחרת בכתבה להשמיץ את הצניעות במקום להשמיץ פריצות עולם הפוך ראיתי
אבג05.03.23
16
הנזק הפסיכולוגי | מכל 100 אנשים שמחוברים לאינטרנט - ל-20 זה מסוכן
חיה05.03.23
15
עיזבו אתכם מקווי הצניעות . אתם לא זוכרים את המקרים שניצלו בניסים. בגלל ששמרו על קבלות שקיבלו על עצמם . גם ממגדלי התאומים גם החתונה באולמות וורסאי שקרסו .
איפה הזכרון שלכם 04.03.23
ניסים, אה? על כל אסון כמו אולמי וורסאי יש עשרה המצאות של "היא קיבלה על עצמה לא לצאת מהבית ובזכות זה ניצלה מאסון וורסאי". כן, בטח.
חיליק08.03.23
14
"כתובת גרפיטי שמחדדת את נושא הצניעות והאייפונים" "מחדדת" - בושה שאתם מציגים את הגרפיטי הזה כלגיטימי
זיו03.03.23
אשכרה נותנים במה לכל חולה נפש שמדביק מודעות ברחוב כדי להגיע לסיפוק.
חנן08.03.23
13
הנזק הפסיכולוגי | מכל 100 אנשים שמחוברים לאינטרנט - ל-20 זה מסוכן
חיה03.03.23
12
איזה שטויות הקו הכי טוב ובסדר עדיף לשמוע אחלה קו האתר הזה לא מחזק אלה מקרר כמה לשון הרע ברגע כתבתם ואתם מדברים שטויות תתחזקו
דייי לשקר05.03.23
11
אפשר לחוב מה כל כך גרוע היום בצניעות טיפה קצר טיפה מחשוף טיפה צמוד לא יותר מה הבעיה?????
יפה אחת 05.03.23
נשים חרדיות לא הולכות קצר, לא מחשוף ולא צמוד. ברור שאת אחת מההזויות של קו הצניעות שמנסות ללכלך על הרחוב החרדי כדי לגרור את כולן להראות כמו שמשיות מהלכות.
זיו08.03.23
10
אני אשה נורמטיבית שומעת את קו הצניעות נהנת לשפר את עצמי בצניעות מישתדלת מה שאני יכולה זה בהחלט משפיע. כל אחת תיקח מה שמתאים לה זה נותן לי סיפוק עצום שאני שיניתי כגון ;להאריך מעט חצאיות .לסגור מעט צוארונים .להקפיד יותר על פחות צמוד. הכל בגדר הנורמה והיכולת שלי תודה לקו
יעלה 06.03.23
אין צורך לסגור צווארון לפי ההלכה, רק מחשוף גדול אסור. בלי לשים לב את מגלה לנו שאת לא אשה נורמטיבית בכלל. צווארון סגור זה הסימן הראשון לאי שפיות. כל האנשים בעולם לובשים חולצות עם צווארון פתוח (אלא אם כן הם עונבים עניבה).
שלום08.03.23
9
אל תקררו את האמבטיה קחו הכל בגבול הטעם הטוב . יש פתגם שאומר אכל את האגוז והקליפה זרוק. וגם כשהורה מזהה את ביתו ניסחת וזה הגיל .אפשר להעיר בזהירות אל תהיו קיצונים לדעתי למי שקשה להתחזק בנושא וזה קשה ..מדבר נגד ..
יעלה06.03.23
כשרוצים באמת לחזק, מדברים על עיקר הדין. כשרוצים לחרפן, מרביצים את כל החומרות שיש ביקום, ומוסיפים עליהן עוד כמה חומרות בשביל הכיף. אל תתאפרי ואל תתלבשי יפה, רק אוהל גדול ושחור + ריפוד במקומות הנכונים שלא יבלטו חלילה (מה לעשות, יש מקומות בולטים) וככה האשה נראית כמו שק חבטות. פלא שהבעל מסתכל על אחרות?
בוחבוט08.03.23
8
הכתב הנכבד לא שם את האצבע על הנקודה, אלא הולך מסביב. והנקודה היא שלפי ההלכה היהודית, האשה צריכה להיות יפה ולא מכוערת חלילה. בגמרא יש פרקים שלמים כמו "במה אשה יוצאת" העוסקים בתכשיטים שבהם האשה יצאה לרחוב, כמו כן בגמרא יש עצות איך האשה יכולה להתייפות (ראו כתובות נ"ט למשל) או שהתקשטה ויצאה לקראת בעלה.
יעקב06.03.23
7
יש כאן צילום של מודעה, רוב האנשים לא יודעים שמדובר בשקר מוחלט שהמציאה בתו (פנינה יהודיוף) וכל בנותיו וחתניו של בבא סאלי הכחישו זאת בתוקף, הוא מעולם לא אמר כזה דבר, ואדרבה הוא ידע שבנותיו חובשות פאה והעלים עין מזה.
בקשר לבבא סאלי06.03.23
6
בהלכה יש הרבה דברים השנויים במחלוקת, כמו פאה, שהרוב מתירים אבל יש שאוסרים, והרבה דברים שאין להם שום יסוד הלכתי לאיסור, כמו חולצות טריקו או חצאיות ג'ינס, ויש מקומות שנוהגים לא ללבשם. בקווי הצניעות עושים סלט אחד גדול של חומרות, ומגישים אותו למאזינה התמימה, שחושבת שכל מה שהיא שומעת זה תורה מסיני.
מאיר06.03.23
5
כל הטענות בכתבה נראים נכונות. אבל תכלס כל מי שמאזינה לקו הצניעות רואה ישועות מעל הטבע ולפעמים במיידי!!! כך גם אשתי ועוד בני משפחה. לעיונכם והבנתכם. תודה.
נתי06.03.23
בתכלס כל אחד יכול לכתוב פה טוקבק ולטעון שהוא ראה ישועות. ובתכלס כל אחד שצריך ישועה, עושה את כל מה שהוא יכול: מתפלל בלי סוף, מקבל ברכות מצדיקים, מתחזק במה שהוא יכול. אז הישועה יכולה לבוא בגלל אלף ואחת סיבות, בטח שלא מהאזנה לאיזה קו מטופש עם סיפורי בדים.
רפי08.03.23
4
ומתוך 100 שנכנסים לככר השבת אין אף אחד שניזוק נפשית ורוחנית?!
יוני08.03.23
ב100 אחוז!! זה אתר פתוח מאוד מאוד שהחרדי התמים המעיר לא יחשוב שזה בעיה וזה בעיה גדולה.....וזה מפיל..
צודק12.03.23
חחחח האהבתי
אברך12.03.23
ומה כבודו עושה כאן?
לאה21.03.23
3
מובא בגמרא [סוטה מט ב] בעיקבתא דמשיחא ויראי חטא יימאסו כשקראתי את הכתבה של החילונים בלבוש דתי הבנתי את הנקודה ובכבר התנבא אליכם הנביא ישעיה ותהי האמת נעדרת וסר מרע משתולל שהסירם מרע יחשבו לאנשים משוגעים
אברך12.03.23
2
שמעתי תקופה ארוכה מאוד את קו הצניעות. ואני מכירה את הקו טוב מאוד. הנשים שם מקבלות על עצמן קבלות בצניעות וככה עוד נשים מתחזקות ואשריהן! אני למשל קיבלתי על עצמי קבלות קטנות שאני מסוגלת לקיים וממש ביקשתי מהשם שהקבלות יעמדו לי לזכות וכך היה. בזכות נשים צדקניות נגאל.
ממש לא מסכימה עם הכתבה17.03.23
1
אימותינו החרדיות באירופה הלכו עם חצאיות קצרות וללא גרביים אז די להקצין עם הצניעות
לאה21.03.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24