כיכר השבת

תחקיר ● מיוחד ל"כיכר השבת"

סכנת החלב: מה מסתירות המחלבות בעמודי הפרסום

חלב, כמה דברים שלא ידעתם על מוצרי החלב: החלב עוזר להתפתחות מואצת של תאי סרטן, החלב חשוד כמעורר סוכרת נעורים, אלרגן מספר אחד, קשור לדלקות אוזניים, החלב גם עלול להכיל כמויות גדולות של הורמונים ולשבש את המערכת ההורמונאלית האנושית. "כיכר השבת" פותח בסדרת תחקירים על מוצרי החלב. ומה אומרים הרופאים? (בריאות)

79
חנה בורט, שפרה טנא | כיכר השבת | י"ח באב | 29.07.10
סכנת החלב: מה מסתירות המחלבות בעמודי הפרסום
(אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר)

אל תשתו את זה. הוא עוזר להתפתחות מואצת של תאי סרטן (מסוג: נשים, ערמונית וסוגים נוספים), חשוד כמעורר סוכרת נעורים, הוכרז כאלרגן מספר אחד, קשור לדלקות אוזניים, עלול להכיל כמויות גדולות של הורמונים ולשבש את המערכת ההורמונאלית האנושית, חלב מכיל לעיתים שאריות אנטיביוטיקה, חיידקים שלא הושמדו בפסטור, שאריות אלומיניום ומרעין בישין נוספים. אתם בטח שואלים את עצמכם מי הוא האויב הגדול הזה?

בלי הקדמות נוספות נאמר לכם: החלב. כן, הנוזל הלבנבן והידידותי הזה שאמרו לנו כי הוא בעצם "כוס בריאות", מחסן את הגוף, מלא ב"חיידקים טובים", בונה את מסת העצם ומונע בריחת סידן, והוא בעצם, בשבילך האם, "לתת לילדייך את הטוב ביותר".

אז כנראה ששכחו לעדכן אתכם במה שלא רוצים שתדעו. אחרי שתדעו, יהיה לכם כנראה הרבה יותר קל להחליט אם לשתות חלב.

החלב רעל קטלני

"חלב – הרעל הקטלני", זהו שמו של ספר רב מכר שכתב רופא אמריקני בכיר ועורר מהפכה של ממש בתחום צריכת החלב בארה"ב.

האמריקנים קראו, נבהלו, הבינו ורבים מהם פשוט הפסיקו לחלוטין עם צריכת חלב. "החלב המזון הגרוע ביותר בתזונה המערבית", כך אומר ד"ר גראנט, מדען בכיר בנאס"א האחראי על תזונת האסטרונאוטים של נאס"א בחלל. "הרוצח השקט" מכנים את החלב רופאים בארץ ובחו"ל. "החלב אינו מזון לבני אדם", מסכימים מומחים רבים.

פיתוי המעדנים. ילדים חרדיים במרכול (צילום: פלאש 90)

למה? "חלב הפרה בהרכבו התזונתי אינו מתאים לבני אדם", מסביר יצחק בן אורי, מומחה לתזונה ולריפוי באמצעות תזונה.

"בחלב שיעור חלבון וזרחן גבוה ומנגד שיעור סוכר נמוך, אותם מתקשה מערכת העיכול של התינוק לפרק". במערכת העיכול של התינוקות קיים אנזים (רנין) האחראי במקור על פירוק החלב, אלא שהאנזים מתאים רק לפירוק חלב-אם בגלל הרכבו הכימי הייחודי, חלב פרה שונה מאד בהרכבו וגוף התינוק מתקשה בפירוקו. לאחר גיל שנתיים (סוף תקופת הינקות) נעלם האנזים לחלוטין, כך שאין לגוף תשתית מתאימה כלל לפירוק החלב.

ככלל, אין ביקום שום יצור החי על חלב לאחר גיל הינקות.

החלב אלרגן מספר 1

במסמך שנכתב על-ידי בית-החולים ´בילינסון´ זכה החלב במקום הראשון המכובד של עשרת האלרגנים הנפוצים ביותר.

"חלב פרה: זהו האלרגן הנפוץ ביותר בקרב המבוגרים ובקרב תינוקות. החלב גורם לשורת סימפטומים אלרגיים, במיוחד הפרעות גסטרו-אינסטינאליות כדוגמת שלשולים ועצירות לסירוגין, כאב בטן מפוזר והתנפחות".

"חלב הוא אל-קעידה", מזהיר בראיון ל´כיכר השבת´, ד"ר אריה אבני, רופא ישראלי שחקר את נושא החלב לעומק ומכריז: "המלצתי על הפסקת צריכת כל מוצרי חלב פרה כטיפול יחיד למאות חולים ב-12 השנים שעברו. התוצאות היו מרשימות במרבית החולים, עד כי הימנעות מחלב הפכה להמלצה הטיפולית הראשונה שלי", מספר ד"ר אבני.

"אתם חרדים ומאמינים?" תוהה אבני באזני כתב ´כיכר השבת´, "מדוע אתם לא מסתפקים בדברי הרמב"ם (ספר הקצרת פרק ג´): "וכל מה שיעשה מן החלב או יתחבר עמו רע מאד. וכן מה שנתבשל מן החלב או מה שיתבשל בו - רע מאד. כל מיני הגבינה רעים מאד ועבים מאד".

הספר שנעלם

ד"ר אבני אף העלה את התרשמותו בספר מרתק (ודי מפחיד) ששמו "עזוב ת´עטינים שלי", הספר שהה מספר ימים על מדפי רשת ´סטימצקי´ ו"נעלם" לפתע בלי עקבות.

מספר ראיונות בתקשורת עם ד"ר אבני בוטלו, לאחר לחץ שהפעילו גופים כלכליים חזקים הקשורים לענף החלב. "קיבלתי מידע מודיעיני מאדם מתוך תנובה על לחץ שהופעל על ´סטימצקי´ וגרם להורדתם של כל הספרים מהמדפים והחזרתם אליי", מספר אבני ל´כיכר השבת´.

"חלב הוא אל-קעידה". מוצרי חלב

נדבקתם בקדחת ה"חיידקים בריאים"? ד"ר ירמי יצחקי, טכנולוג מזון ב´תנובה´ לשעבר וכעת בעל מחלבה ביתית לייצור מוצרי חלב, טוען שמסעי הפרסום הפרו-ביוטיים של יצרניות היוגורט מרמים את הצרכן. "חלק גדול מחיידקי הביו אינם שורדים עד סוף תהליך הייצור והמילוי", הוא אומר, "מכות החום הורגות אותם".

ומה עם הסידן? שימו לב מה יש לד"ר שרה קפלן, דיאטנית ראשית בקופת-חולים "מאוחדת" לספר לכם. בדיון בכנסת בשנת 2004 על השפעת מוצרי החלב על משק הסידן בגוף, אמרה קפלן: "לא נמצא קשר מובהק בין צריכת מוצרי חלב כמקור לסידן על מסת העצם". מה כן? "מחקרים מראים כי אנשים הצורכים מוצרי חלב מתאפיינים במודעות גבוהה יותר לבריאותם, פעילים יותר מבחינה גופנית, מעשנים פחות, שותים פחות אלכוהול ואוכלים אוכל בריא יותר. לכל הגורמים הללו יש השפעה על מסת העצם", הבנתם?

זו רק ההתחלה:

´כיכר השבת´ עומד לחשוף בפניכם בימים הקרובים את העובדות האמיתיות על הקשר בין חלב למגוון מחלות קשות, על בלוף הסידן שאין לו תקדים, על ה"חיידקים הבריאותיים" שלא ממש מרפאים, ועל מגוון נזקי החלב, שלמישהו חשוב שלא תשמעו עליהם.

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
""קח לדוגמה את הטענה שהסינים והיפנים לא שותים חלב כי הם מבינים שהוא מזיק לבריאות. אפילו אם היינו לוקחים את סין כמודל מושלם לרפואה, שהיא ממש לא, עדיין כדאי לשים לב למשל לעובדה שבסין תוחלת החיים נמוכה בעשר שנים מזו שבישראל. וישראלים אוכלים שפע של מוצרי חלב, בעוד שסינים כמעט לא נוגעים בחומר. אז לא היית
תגובה של רועי צ12.02.13
38
הרופאים הטבעונים כל הזמן אומרים את זה...
ישן30.07.10
37
תנו לחיות ולהנות.
אסף29.07.10
לאכול מה שבא לך זה לחיות?! זה אך ורק למלאות את התאוות שלך! בשביל מה אנחנו יהודים? והמאכלים המזיקים זה הנאה רגעית וזה יכול ח"ו לגרום לקצר את החיים! אז זה לא להנות ולא..
חיה30.07.10

הצגת כל התגובות

36
פחד אלוקים!!!!!!!!!!!!!1
משה29.07.10
35
צריכים להקים ועדה שתבדוק את כל הנזקים של החלב ומה באמת מכיל, ולפרסם, אני הפסקתי לשתות חלב ומרגישה נהדר, בלי לחות יותר. יש מאכלים אחרים שמכילים סידן ועוד , כמו שבולת שועל,קטניות, זרעי פשתן, טחינה למי שלא אלרגי, ישתבח הבורא
חנה08.11.12
שמועצת החלב תאפשר לעשות זאת?
אתה מאמין11.05.21
34
מפחיד אך קשה ליישום.
רבקה12.08.10
33
זה ידוע כבר שהרבה זמן מנסים לדחוף חלב לצרכנים בגלל הסידן וחיזוק העצמות... אבל !! למעשה לפי מחקרים חלב גורם להחלשות העצמות!! בעולם המערבי ובישראל שותים הרבה חלב ובכל זאת אחוז המבוגרים שנופלים ושוברים את האגן גבוהה... בסין למשל אחוז האנשים המבוגרים השוברים את האגן נמוך עד כי אינו קיים. וזה בגלל שב
מיכאל29.07.10
32
-כמה מסוכן ולא בריא לאכול בשר, בגלל ההורמונים, המים ושאר כימיקלים שמזריקים לו. -כמה מסוכן ולא בריא לאכול ביצים, בגלל התערובות הכימיות וההרומונים שמאכילים בהם את התרנגולות -כמה מסוכן ולא בריא לאכול פרות וירקות, בגלל ההינדוס ובגלל הריסוס. בקיצור, מה שנשאר לנו לאכול זה ממתקים. יאאא!
חן29.07.10
31
חודשים שאני לא שותה חלב כשהבנתי שזה לא בריא מאז אני מרגיש הרבה יותר טוב בלי לחות בגרון תמשיכו עם התחקירים הטובים האלו למען עם ישראל
יצחק29.07.10
30
מושחתים נמאסתם
נתי29.07.10
29
האדם הוא לא בעל חי , אולי תתחילו לקפץ על עצים כמו סנאי בשם הטבע?
אז שנוריד אותם?12.02.13
28
"המעשה הוא העיקר" זה לא חכמה סתם להפחיד ולא להגיד מה צריך לעשות כדי לשמור על הבריאות משיח נאו!! ואז כולם יהיו בריאים
חב"דצקער04.08.10
27
אם החלב כל כך מסוכן, מדוע ה' ברא החלב בעולם? אלה שבכל רע יש גם טוב ליהודים. אומנם החלב רעל, אבל אלפי משפחות חרדיות שאבותיהם משגיחי כשרות מהדרין מתפרנסות מרעל זה.
ינון29.07.10
החלב נברא להנקת עגלי הפרה, לא עבור שתייה לבני אדם.
קובי29.07.10
26
כמובן שצריך להרתיח לפני כן, היום החלב רובו מים מה זה שווה
י29.07.10
25
ובמקום זה עוברים לקנביס רפואי!
TAl29.07.10
24
הקב"ה ברא את החלב כדי שהצאצאים של אותו אדם או בעל חיים יזכו לינוק ממנו. חלב אם- לתינוקה, פרה- לעגלתה, כבשה - לגדי שלה וכן הלאה
יהודיה29.07.10
ה' ברא את הפרה כדי שישתו ממנה חלב (וגם יאכלו את בשרה, אגב) בדיוק כמו שהוא ברא את התפוח כדי יאכלו אותו. נפלאות דרכי ה' ולא יכולים כמובן לרדת לסוף דעתו של בורא עולם ומנהיגו שברא בעולמו אין ספור פרטים ופרטי פרטים לאין תכלית וכל פרט משחק את תפקידו בבריאה וגם מהווה חלק בתוכנית האלוקית הכללית! על זה נאמ
מוטי29.07.10
23
מדובר על חלב עיזים. ודבש תמרים. לא על חלב פרה ודבש דבורים. הטעות נפוצה מאוד.
אדון שוקו07.12.18
22
היתה לי בעיה של בריחת סידן ועוד כמה בעיות, ורופאה אחת המליצה לי להפסיק את החלב ומוצריו... הפסקתי ועכשיו אני בריאה מאה אחוז. תנסו גם!!! בדוק ומנוסה!
אניי22.01.12
21
אז רגע אני שואלת בתמימות אני שותה מדי יום אייס קפה כולו חלב זה מאוד טעים אז מה אני לא ישתה יותר ולא שוקו תענו לי?
רבקה29.07.10
20
כנסו תראו: http://sites.google.com/
רותם29.07.10
משניהם צריך להזהר! (-ולא רק מהם.)
חיה30.07.10
19
או אם אתם לא מאמינים ליצרנים לכו לחלוב אותו בעצמכם :)
רחל01.08.10
18
אם החלב והגבינות לא בריאים , מדוע אתם מפרסמים עוגות גבינה?
מרים מזרחי29.07.10
17
אני פוחדת לשתות חלב... למה זה לא מפורסם? משהו פה מוזר? יש באמת רופאים ומחקרים כאלה?
נטלי29.07.10
16
נקוה שלא יפתו אותכם עם כסף
דעת29.07.10
15
חזק ואמץ. אל תתנו למועצת החלב להשתיק אתכם!
מעץ השדה24.05.12
14
ויש עליה המון מידע בכל רחבי האינטרנט (באנגלית) וכמובן יש גם המון אתרים שאומרים שזה שטויות. רק תחפשו בגוגל
אבי30.07.10
כל מי שאפשר אני אומרת לו להפסיק עם החלב והגבינות כי כשאני הפסקתי זה עזר לי. גם זה גורם הרבה ליחות ואלרגיות
אניי22.01.12
ניקוי של המרה הלבנה לפי הרופאים של העולם העתיק
שדגשד23.06.13
13
הרי כל הבוטנים מהם מיוצרים הבמבות- מהונדסים גנטית,יש לכם כאן עוד נושא לתחקיר,עלו והצליחו.
S29.07.10
תדע לך שהבמבה מונעת גדילה בילדים אלו לא דברים שאני המצאתי, אלא הרב ברלנד מזהיר את חסידיו שלא להאכיל את ילדיהם בבמבה ,הסיפור החל כאשר אסם רצתה לשווק את הבמבה בגרמניה או אנגליה אינני זוכר כרגע, והחוקרים גילו בה חומרים מסוכנים ואסרו על השווק בארצם לפני מספר שנים פנתה גיסתי הקטנה במכתב לחברת אסם , על או
שמעון19.07.11
כמעט כל הירקות שעולים על השולחן שלך מהונדסים גנטית
פסיכי12.02.13
12
בעשר שנים מבישראל? שהיא וארצות המזרח מובילות בסוגי סרטן מסויימים?
שילת12.02.13
זה בגלל שהסינים מתקלקלים בעשורים האחרונים. הם התחילו להכניס הרבה ג'אנק פוד שפעם לא היה שם, וכמובן - מוצרי חלב לרוב. הייתי שם לפני כשנתיים. זוועה.
הילה20.07.14
11
בכתבה יש התייחסות לחלב פרה, מה באשר לחלב עז?
יצחק ג'רבי01.08.10
10
כל הכבוד לכותב, כידוע חברות החלב השתיקו משך שנים את כל הרופאים שאמרו לאנשים לא לצרוך חלב. אחד מהם הוא הרופא שלי גם.
מגיב29.07.10
9
הקב"ה ברא את החלב בשביל שישתו אותו וכך עשו בני אדם במשך כמעט 6000 שנה מאז בריאת העולם עד שהמציאו חלב סויה ושאר שטויות - וברוך השם אף אחד לא מת משתיית חלב (למעט אותו יווני שנהרג ע"י יהודית בת מתיתהו החשמונאי)
מוטי29.07.10
בתיאבון לך.
אליהו30.07.10
אנחנו הצטרפנו רק אח"כ.
שמעלץ23.08.10
מנסיון, אנשים מתפתים ללוקשים שמאכילים אותם ומשנים את צורת החיים. במקרה הטוב זה מסתיים באי נוחות במקרים הגרועים אנשים מאבדים את כספם על השטויות האלה והכי גרוע כבר שמענו שלא זו בלבד שזה לא הביא בריאות אלא חלילה להפך.
בנימין 29.07.10
8
http://www.pinat-hay.com
עדנה12.02.13
7
ידידיי לפני מ"ס שנים הזדעזעה ארץ ישראל מהגילוי שאחת מחברות החלב מלבנים את החלב בעזרת הסיליקון,הפרשה כיכבה זמן מה בתיקשורת ונעלמה,
אברמלא מלמד30.07.10
6
בספר בראשית מסופר על אברהם שהגיש למלאכים שבאו לבקרו חלב, אפילו יחד עם בשר: וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה, וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם, וְהוּא עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ וַיֹּאכֵלוּ: – בראשית, י"ח ח' האם אברהם ביקש להזיק למלאכים?
יצחק29.07.10
5
אומגה 3 מרווה צ'יה בהכשר בד"ץ. מנטרל נזקי מזון קלוקל
רז29.07.10
4
ודבש. ה' בחר לשבח את ארץ ישראל וכנסת ישראל דווקא בחלב, ואתם חושבים שזה רעל מסרטן ומסוכן? ה' ירחם עליכם
גכשדגשש23.06.13
3
לפי המסופר בספר בראשית, אברהם נתן לאורחיו המלאכים חלב, חמאה ובן בקר: וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה, וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם, וְהוּא עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ וַיֹּאכֵלוּ: בראשית, י"ח ח' האם הוא נתן להם "רעל קטלני"?"
ג.ל.30.07.10
חלב שעברו עליו 24 שעות מזמן החליבה רע לאדם אבל פחות מ24 שעות זה טוב לאכילה ושאברהם נתן חלב למלאכים לא עברו 24 שעות
הידען04.06.13
ועכשיו ברצינות: אולי זה היה חלב עיזים?
אליהו30.07.10
ואפילו ניתן יחד עם בשר!
ק.ש.30.07.10
והעבודה שכתוב שהם היו רועי צאן ולא בקר!
חיה30.07.10
האם "גדי" ("לא תבשל גדי בחלב אימו") הוא צאן או בקר?
לחיה30.07.10
הבריאותי... שק.ש הביא את זה כהוכחה שהים שותים חלב בקר.
חיה01.08.10
מנסיון
אניי22.01.12
אצל אברהם זה היה חלב אמיתי...
ישראל30.07.10
2
אנו הצרכנים רק נרוויח מהפרסום הזה ומהתגובות שנגיב ע"י זה שנפסיק לקנות את המוצרים הלא בריאיים, המחלבות הגדולות יתחילו לייצר חלב אמיתי, כמו של פעם, גבינות אמיתיים כמו של פעם, ולבן בצנצנת כמו של פעם.
בן חיים29.07.10
1
מדובר בכתבה זו בחלב שעבר תהליך פיסטור במחלבות ולכן הוא לא שווה כלום ואף מזיק. אם שותים חלב טבעי זה הרע במיעוטו כי לפחות זה חלב אמיתי: בעייה נוספת היא שהפרות מקבלות זריקות והורמונים ושאר רעלים שבסופו של ענין מגיעים לחלב ומשם לגוף שלנו!! מה שאנו מקבלים מהמחלבות זה מים עם חלב והמון כימיקלים!! לר
יוריק29.07.10
אולי גם יעניין אותך
בריאות

לחוצים? כדאי לכם להירגע! ריאיון חשוב עם הפרופסור שנכנס לנו ללב

משה מנס | 18.04.24

השפעות שליליות

מטריד: אחוז הסטרס והחרדה זינק מפרוץ המלחמה | הנתונים

דוד הכהן | 16.04.24

וודקה וספירט

משרד הבריאות מזהיר: מוצרי האלכוהול האלו - מזויפים

קובי אטינגר | 15.04.24

סובל מחום, פריחה והקאות

מקרה נדיר בצפון: נער שהה לבד במערה וחטף קדחת המערות

בני סולומון | 10.04.24

בבדיקה רפואית שגרתית

זה מה שהתגלה בבדיקה רפואית אצל רה"מ; יעבור הערב ניתוח

יוני גבאי | 31.03.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

מי מטפל במטפלים?

המטפלת שמעה מהמתנדבים את הזוועות שראו ומשתפת על הקשיים, הטיפול והאמונה

ארי טננבוים | 28.03.24

"לא סבל מכאבים"

כך ניצלו חייו של ילד בן תשע שבלע שישה מגנטים | סכנה

בני סולומון | 24.03.24
ש

בין התקווה לדאגה

ההתקדמות בטיפול בסרטן הריאה מול העלייה בעישון באוכלוסיה

כיכר בשיתוף אסטרהזניקה | מקודם

זהירות, לפני פורים

בת 36 כמעט איבדה את ראייתה בגלל עדשות צבע

יוסי נכטיגל | 19.03.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם
ש

מאוחדת 'ואוו': מגוון אימונים החל מ-10 ₪

מכשיר הריצה הפך לקולב? תתאמנו לקבל יותר

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם

עוד מכה כלכלית

מעשנים? שימו לב! אלו המחירים החדשים החל מחצות הלילה

דוד הכהן | 03.03.24

בעקבות עבודות הרכבת

מדאיג: עלייה דרמטית במספר החולים ב"טיפוס העכברים"

דוד הכהן | 25.02.24

ארגון הבריאות העולמי:

"אין להתייחס לסיגריות אלקטרוניות ותחליפי עישון, כמו לסיגריות"

אסף מגידו | 25.02.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"אם זה עובד - זה לא חוקי"

תוספי תזונה - כן או לא?! | כל מה שכדאי שתדעו רגע לפני שתתפתו למודעות רחוב

משה מנס | 22.02.24