כיכר השבת

קרב על כל קול

בן גביר תוקף: "פייגלין מנוגד לתורה לגמרי"

מועמד מפלגות הימין, איתמר בן גביר, תקף בחוג בית לחרדים את פייגלין ומפלגתו ואמר, כי הם יביאו להתבוללות חמורה. בן גביר הבטיח להיות אצבע נוספת של החרדים בכנסת (בארץ)

51
דניאל הרץ | כיכר השבת | כ"ה באדר ב' | 01.04.19
בן גביר בישיבת חב"ד בצפת
בן גביר בישיבת חב"ד בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בחוג בית לציבור החרדי שנערך בירושלים, תקף עו"ד איתמר בן גביר, המועמד של מפלגת 'עוצמה יהודית' את משה פייגלין יו"ר זהות, שמצליח על פי הסקרים למשוך קולות גם מהמגזר החרדי.

בתחילת דבריו הקפיד בן גביר לציין, שאינו פונה למי שרבותיו הורו לו להצביע למפלגות החרדיות, אלא פונה לאלה אשר שוקלים להצביע למפלגות אחרות.

בתוך הדברים נשאל בן גביר לדעתו על מפלגת ׳זהות׳, שלאחרונה עולה בסקרים ועוברת את אחוז החסימה, כאשר נשמעים אף קולות של חרדים המביעים את הזדהותם האפשרית עם המפלגה הזו.

״מה יש לכם לחפש במפלגה זו אשר חרטה על דגלה להילחם בקדשי הקדשים ולבטל בכל מחיר את חוקי הנישואין, ולגרום בכח להתבוללות חמורה של יהודים רבים או להבאת אלפי ממזרים לעולם״?? תהה בן גביר בקול מול הצעירים החרדים. ״האם לא מספיק לנו מה שקורה בארה״ב, כאשר כ-70 אחוז מהקהילות היהודיות נמחקים לחלוטין בעקבות ההתבוללות שמכלה בקהילות אלו במגיפה נוראית ואיומה? את זה אנחנו רוצים לייבא לפה חלילה? את הקצת יהדות שיש כבר כאן ליהודים המסורתיים שלנו בארצינו? ומה יקרה אם ירצו יהודים אלו לחזור בתשובה ויגלו שיש להם ילדים ממזרים או ילדים גויים חלילה? אתם מבינים את גודל החורבן?״

בן גביר המשיך לתקוף את פייגלין ואמר: ״קחו למשל את מה שפייגלין רוצה לאפשר לנשות הכותל לעשות את הפרובוקציות שלהן בכותל - תפילות שכל מטרתן לעורר פרובוקציה ולגרום שעוד יהודים תמימים וכשרים יצטרפו לתנועות הרפורמיות שלהן, זה מה שאנחנו רוצים פה חלילה? מפלגת זהות רוצה גם לעודד את התנועה שמקיימת מצעדי תועבה ברבים ולתת להם זכויות ורישום נישואין וכו׳, מה שיעודד עוד ועוד צעירים להיגרר אחרי הטרנד הזה חלילה ויחטיא רבים מבני הנוער בישראל, והכל בשם ה׳חרות׳ שלו שמקורה בתורות ׳ליברטיאניות׳ הרחוקות מאוד מהתורה הקדושה שלנו, זוהי המפלגה שאתם רוצים להצביע לה?? מה תגידו לילדים שלכם? שהצבעתם בעד מפלגה שרוצה לבטל את הצביון היהודי ממדינת ישראל? איזה מין חינוך זה? זה חינוך יהודי זה?״

במסר שהעביר לשומעיו, מזכיר בן גביר כי בעת כהונת ד"ר מיכאל בן ארי בכנסת, נהגו לכנות אותו האצבע השישית של יהדות התורה: ״כאשר אכנס בעזרת השי״ת לכנסת״, הצהיר בן גביר, ״אלחם שלא יגעו חלילה ביסודי הדת שהם בסיס קיומינו פה במדינה, וכמובן שאני בעד תקציבי הישיבות במלואם, כאשר ברור לכולנו שבלי עולם התורה בארץ חלילה אין לנו זכות קיום כמו שכתוב: ׳אם לא בריתי זאת, חוקות שמים וארץ לא שמתי׳, כל העולם כולו עומד רק בזכות התורה״.

כאשר נשאל בן גביר אם בסוגיות מדינה ובטחון הוא מוצא את עצמו יד ביד עם מפלגת זהות הוא ענה: ״תראו, אין ספק שפייגלין עצמו יש לו חיבור עמוק מאוד עם ארץ ישראל והוא לא ירצה לוותר על חלקים ממנה, אבל אתם חייבים להבין שבמפלגה שלו יש מועמדים שהם לחלוטין שמאלניים בכל הקשור לסוגיות המדיניות והבטחוניות, והם נמשכו אחרי פייגלין אך ורק בגלל סוגיות הדת ומדינה או בגלל הקנביס. אתם באמת חושבים שכשיצטרכו להצביע בעד חוקים חשובים רבים שיבואו ממחנה הימין הם יצביעו בעד? מה פתאום. וודאי שהם יבריזו לו. וכבר היו דברים מעולם".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
הוא לשחרר את היהדות מציפורני המדינה ולהיפך. אני יודע שקשה לכם לדמיין את זה, לכם ולכל מי שחלם שנים על מדינת הלכה. אבל אם אתם רוצים באמת ובתמים מדינה עם זהות יהודית אמיתית, שמתבטאת במשפט, בחינוך, במוסדות המדינה וכו׳ בלי לעורר שנאה מהצד השני כנגד ״הדתה״ - זו הדרך.
דוד02.04.19
23
.
תצביע מה שאתם רוצים רק לא פייגלין.01.04.19
22
בן גביר אתה צודק 100אחוז פייגלין רוצה להפריד בין הדת להמדינה.שלא חייבים להתחתן על-ידי הרבנות.לבטל חוק החמץ .שיהיה מותר למכור חמץ .
משה01.04.19

הצגת כל התגובות

21
'ולגרום בכח להתבוללות חמורה' אמרת? אם אתה לא יודע למה להיות יהודי כי לא חינכו אותך כי המחנכים עצמם גם לא יודעים למה. אז זה בעיה בחינוך לא שהכפייה לא חזקה מספיק. לתת לנשים לעשות פרובוקציות זה ממש שקר. אם כל הערכים שחינכת את בניך באו מתוך כפיה והם באמת לא יודעים למה ומדוע. ולא בחרו במצוות אז באמת תן ל
יהונתן ברבי01.04.19
20
חבל שבן גביר מדבר בצורה כזאת על מפלגת זהות שבאה לחזק את הזהות היהודית , הוא לא ירד לסוף דעתו של משה פייגלין וחבל ללבות שנאת בצורה כזאת
מוטי01.04.19
ומה עם שאר השמאלנים שאתו ואם הילד/ה שלך יהיה להט"ב לא תאמר ידינו לא שפכו את הדם הזה "דמו דם זרעו" ודי לחכימה !
שלוימלה02.04.19
19
המפלגות החרדיות מנצלות את הציבור החרדי, הן מפחדות לאבד את כוחם ולכן הן מדברות ככה. האמת היא שהציבור החרדי ירוויח מהמדיניות של זהות אולי יותר מכל ציבור אחר - שיטת השוברים בחינוך והפיכת צה"ל לצבא מקצועי התנדבותי. ובנושא נאמנות לארץ ישראל, המועמדים של זהות מצהירים שוב ושוב מעל כל במה שהם נאמנים למצע המ
אלון גולדמן03.04.19
18
את הקול שלי הפסדת . אל תתנהג כפוליטיקאי נמוך כי אם כן אתה בדיוק כמו כולם ולא כמו פייגלין
דוד01.04.19
17
חושב שהיהדות מיסיונרית כמו הנצרות, ולא מחבקת בבסיסה. שינסה לקושש מנדטים במקום אחר.
יצא אפס03.04.19
16
אני לא מבין מה היא מחפש אצל הבית היהודי, אורח החיים שלו הרבה יותר משתלב אם מפלגה יהדות התורה (גם לא סבל אותם)
סולו01.04.19
15
פייגלין לא בעד נשות הכותל ועוד שקרים שבן גביר בגלל הלחץ שהוא לא יכנס מעיז להפיץ, חוץ מלעשות הפגנות באום אל פאחם הוא לא יעשה כלום.
גד01.04.19
ואתה לא משפטן כדי להבין מתוכה מה התוצאות של המצע שלהם בלי קשר להשקפתו האישית של פיגלין
המערער01.04.19
14
חייב לתת לו את התמיכה, ואת הבמה, לאחר הבחירות הבג''ץ הולך לעביר הילוך מהימין אל החרדים, חייב להתאחד ועצור את הדקטטורה המשפטית
שלום01.04.19
13
הדת לא תבוא בצורה של כפייה על אף אחד אני יעשה את כל שביכולתי שהדת תבוא בצורה יפה וטובה לציבור עם ישראל מתרחק הילדים שלנו מתרחקים ואם לא הסכלתם להבין זה בגלל הכפייה שמבריחה אותם החוצה וגורמת לאנטי דת ושינאה בתוך עם ישראל פייגלין הצדיק אנחנו בציבור החרדי מחזקים את ידך חזק ואמץ העם איתך!
עם ישראל הקדוש02.04.19
12
כל השאר מריצים קמפיין נגטיבי, למה השני דפוק פייגלין היחיד שרק מסביר למה הוא יעשה טוב ולא מטיל רפש באף אחד זה כי הוא מוכר משהו אמיתי, בניגוד לכל השאר, ולכן הוא לא זקוק לזריקת בוץ במישהו כדי למלא את הקמפיין
מלך זילברשלאנג01.04.19
11
חוץ מהפגנות בכפרים ערבים ולצעוק על חנין זועבי הם לא יקדמו אותנו לשום מקום
רון01.04.19
עוד בשורה כזו ואבדנו
אחד01.04.19
10
חרדי שמצביע זהות???????????????????? שמתיימר להיקרא "חרדי" שמצביע למפלגה ההזויה והמסוכנת הזו אז אחד מהשתיים או שהוא לא חרדי, או שהוא מכור לסמים.
נשגב מבינתי02.04.19
9
וההבדל זועק
דוד01.04.19
"אמור לי מי חבריך אמור לך מי אתה"
ע02.04.19
8
שאי אפשר לסמוך על עם ישראל שבמשך 2000 שנה בלי מדינה שמר על יהדותו הרבה יותר מאשר בזמן המזערי יחסית של 70 שנה שבו יש מדינה ומספר שומרי התורה ירד בו ללא שום פרופורציה. יהדות מרצון תגביר את היהדות, זה בניגוד ליהדות בכפייה. אם בן גביר רוצה רובוטים, שיקנה רובוטים ויכפה עליהם מה שבא לו.
מצביע זהות01.04.19
7
יעשה שימוש דמגוגי כדי להרוויח קולות..
שימי01.04.19
6
כאשר עו"ד בן גביר מדבר על התורה הקדושה, כדאי לו לזכור את הדיבר "לא תרצח", בזמן שתמונתו של רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין שר"י תלוייה ומתנוססת בסלון ביתו, ואת הציווי "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲנִי יְהוָה אֱלֹ
רועי02.04.19
אני דווקא משום מה נזכרתי בפסוק אחר בתורה העוסק ברודפי עם ישראל: "אשרי מי שיאחז וניפץ את עוללייך על הסלע".
בקיא02.04.19
"כאזרח מכם"- כלומר אזרח כמוכם שווה זכויות, ולא "גר תושב" שזה למעשה אזרח סוג ב' שהרב כהנא המנוח רצה להפוך את הלא יהודים בארץ ישראל, בניגוד משווע לפסוק הנ"ל.
רועי 03.04.19
5
כל הרשת זה פרסומת של פייגלין. אין סיבה למה לבחור בו. חרדי בוודאי לא יצביע עבורו ולחילוני יש המון תחליפים. הרי כולם מבטיחים הכככלללל ואף אחד לא עושה כלוםםםםםם כך היה וכך יהיה.
אני01.04.19
4
הרבה דברים חמורים
לימור01.04.19
3
בן גביר הוא איש ראוי. אבל פייגלין מביא משהוא מרענן וחשיבה חדשה. אנשים יודעים את ההשלכות של בנישואים אזרחיים. מי שבכל זאת חפץ בכך, זו בחירה שלו. אני מאמין שהרוב בסופו של דבר לא רוצים לצאת מכלל ישראל. ובנושא ביטחון וא"י פייגלין ובן גביר לא רחוקים.
איתן02.04.19
2
הוא לא מתפשר על כלום וגם לא על התורה. אין עליו!
יעקב02.04.19
1
תפתחו את המצע של זהות. קיראו אותו. מתחילתו ועד סופו. תבחרו אחר כך מה שתיבחרו. אבל תהיו מספיק כנים כלפי עצמכם שכל מה שסיפרו לכם על המפלגה הזאת. כל הפייק ניוז הזה. הוא אמת. אחרי שתיקראו את המצע כבר תפריכו את הסטיגמות לבד. מבטיח
רק #זהות!02.04.19
אולי גם יעניין אותך
בארץ

גלנט: "הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים"

יוני גבאי | 17:23

ההסלמה נמשכת

זוהו 75 שיגורים מלבנון; 2 פצועים קל; צה"ל תקף משגרים

ב. ניסני | 15:40

"הוא יורד מהפסים"

'היום שאחרי' על פי יואב גלנט: ישראל תיתן נשק לתושבי עזה 

יוני גבאי | 12:30

צה"ל מתחקר

אירוע חריג: פצצה במשקל חצי טון נפלה ממטוס קרב במושב

ב. ניסני | 12:15

נחסמו בדרך

שבוע לאחר פיגוע המטען שסוכל: תפילת הודיה בהר עיבל

דוד הכהן | 11:45
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

המשטרה הורידה מהכביש 89 רכבים משופרים עם קולות ירי

דוד הכהן | 10:24

מזרח ירושלים

אח של מחבל נעצר לאחר שהסית ותמך בטרור ומחבלים

קובי אטינגר | 10:12

תקיפת החיילים

רב היישוב במכתב לתושבים: "דבר בלתי נסבל; התביישתי"

דוד הכהן | 09:30

מקרה נוסף

משרד הבריאות מעדכן על חולה בחצבת - שחזר לאחרונה מחו"ל

דוד הכהן | 09:18
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

איבדו עשתונות

תקפו משאית עם 'סיוע' - ופצעו שני קציני צה"ל ולוחם נוסף

קובי אטינגר | 08:16

מזג האוויר

חם לכם? בשבת תחול עליה נוספת במידות החום | התחזית

כיכר השבת | 07:39

הותר לפרסום

גופותיהם של החטופים שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר הי"ד חולצו מהרצועה

כתבי כיכר השבת | 07:00

הותר לפרסום

טרגדיה נוראה: לוחם נהרג בתקרית הבטיחותית באנדרטה

דניאל הרץ | 16.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הותקף מבנה עם מחבלים

רצף השיגורים לצפון | צה"ל תקף משגר ממנו בוצע ירי • צפו

דוד הכהן | 16.05.24