כיכר השבת

טור סיכום שבוע

הסקר הסודי שמעורר טלטלה בקואליציה / משה גלסנר

משה גלסנר חושף את תוצאות הסקר הסודי על מפלגה חדשה בראשות שיקלי, ברדוגו, שקד ואורלי לוי • טור פרשנות לסיכום שבוע פוליטי סוער (פוליטיקה)

23
משה גלסנר | כיכר השבת | כ"ב בחשוון | 28.10.21
כותב השורות, משה גלסנר
כותב השורות, משה גלסנר (צילום: ללא קרדיט)

את השבוע החולף, היו שמחים רה״מ וחלופו, להחליף כמעט בכל חלופה אחרת. אלו לא רק הקטטות על בסיס יומי, שמערערות את הרעוע ממילא, אלא גם סקר מטריד ששמועתו הסתובבה בימים האחרונים, ושהגיע במלואו לידי הח"מ. הסקר, עליו חתום סוקר מוערך, בדק את היתכנותה של רשימה ימנית חדשה המורכבת מעמיחי שיקלי, יעקב ברדוגו, איילת שקד ואורלי לוי. התוצאות – לא בלתי מעניינות: רשימה כזו תזכה לחמישה מנדטים, ימינה יורדת ל-2.5% - מתחת לאחוז החסימה, והעיקר - גוש הימין מטפס ל-61 מנדטים.

הגיבוש הבהול שזומן נוכח המאורעות, הוא כזה שרק על עצם שהייתם יחד של הניצים בחדר אחד, כבר צריך אולם האירועים לגבות פרמיית סיכון מיוחדת. איש לא יכול להמר למשל, כיצד יסתיים המפגש בין אביר קארה לבין חברתו לסיעה שירלי פינטו, מולה הניף יומיים קודם את אצבעו הכפולה, וסינן לח"כית מוגבלת השמיעה: ״תקשיבי לי טוב״. ומקל וחומר, בן סיעתו של קל וחומר, אין להמר כיצד יסתיים מפגש בין יאיר ״ישיבה לא תקום באביתר״ גולן, לאיילת ״אוי הבטן״ שקד.

הניסיון לשוות לממשלת השיסוי מסכת פנים של איחוי, מחזיק בדיוק כמו שכבת מייקאפ עבה על פרצוף מצולק קשות. במאמץ הראשון, הזיעה חושפת את הפנים האמיתיות של השידוך. זה התפוצץ השבוע מדי יום, כמו חשיפת הקלטותיה של איילת שקד, נטולת פילטרים, מביעה דעתה על רה״מ החליפי בשמו, מבלי להזדקק עוד לכינוי המכובס ״השר המתדרך״.

תעלומת שלושת ״הפיגועים המדיניים״ שעשה לפיד לדבריה, עוד תפרנס את האופוזיציה יפה. עשרים דקות בלבד חלפו מאז פרסום ההקלטות בחדשות 12, ועד שהח"כ הממולח מש״ס משה ארבל, הניח על שולחן הכנסת שאילתא רשמית בהולה בנושא.

השבוע הזה, נשמע היה כקריאה בהולה לכונס הנכסים של ימינה להיכנס לפעולה, רגע לפני הברחת נכסים. עידית סילמן שנטען כי חיפשה את עתידה ביש עתיד, ניסתה להכחיש הדיווח בשלל התפתלויות. לזכותה ייאמר כי המילה ״להד״ם״ לא הייתה אחת מהן. לא מובן מאליו במפלגה בה השורש ש.ק.ר. הוא כלי שימושי לגיטימי.

גם כאבי הגזים של השרה שקד, שהתגברו לכדי כיווצים, עד לפליטת צרור הצהרות ימניות, לא מוסיפים יציבות למפלגה. אפילו ההצהרות על הכנה לבחירות מוניציפאליות יחד עם הבית היהודי זכו להכחשה מיידית בהולה, בבחינת ״שומר נפשו ירחק״. נראה כי לא ירחק היום עד שניתן יהיה להגדיר רשמית את המפלגה: ״הנ״ל ז״ל״.

לא סתם העריך בנט, בעוד דליפה מהמפלגה המחוררת, כי הרוטציה לא תתקיים. אצל בנט כידוע, מילה היא מילה, ותו לא.

המילה האחרונה בסבב הנוכחי, עוד לא נאמרה. היא אולי תהיה שייכת לשר הביטחון בני גנץ, שבשעת פרסום הקלטות שקד עשה את דרכו במטוס חזרה לישראל מיעד מאופל צנזורה בחו״ל. גנץ, ששבע גם הוא מתדרוכי השר המתדרך, זה שרק השבוע האשים אותו מאחורי גבו בחבלה בקשרים עם ארה״ב בסיפור ששת עמותות הטרור הפלסטיניות - לא שוכח. עם לפיד יש לו חשבון ארוך ונוקב עוד מתקופת הממשלה הקודמת. גם עם בנט, פטרונה של שקד, יש לשר הביטחון כמה עניינים פתוחים לסגור. וכשממול שוכבת על השולחן הצעה קורצת מהליכוד לקדנציה מלאה בראשות הממשלה, אין באמת לגנץ שום סיבה סבירה להנמיך להבות.

לפיד אגב, מסובך לא רק עם גנץ ושקד. התנהלותו בממשלה מזכירה ילד נלהב בחנות ממתקים, לא מסוגל לעצור, חוטף בהתלהבות מכל הבא ליד. אביר "איפה הכסף" שבחר השבוע לחגוג עם הכספים הקואליציוניים במיליארדים, בניגוד לכל מצע, הבטחה ו/או נאום חוצב שנשא בעבר, הביא עליו ביקורת אפילו משופריו בתקשורת. אם ייאלץ שוב להתמודד בבחירות, הוא כבר לא יוכל לתקוף את נתניהו והחרדים על גודל הממשלה, החוק הנורבגי, רה"מ החלופי והכספים הקואליציוניים. מימון החתולים עוד ישמיע באוזניו "מייאו" זמן רב.

מי שעושים רושם כנהנים מהאירוע, הם דווקא הח״כים החרדים. אפילו בעלי השערות הלבנות שביניהם מחדשים עלומיהם, חוזרים להיות ג׳ינג׳ים. כך גפני השבוע כשתיאר בתיאטרליות למנסור עבאס, כיצד ירמו אותו פקידי האוצר, ואיך האוצר המובטח לו, יישאר גנוז בקופת האוצר. גם כשהקריא בלעג גלוי, מילה אחר מילה, את מצע יש עתיד כנגד הכספים הקואליציוניים, הוא היה רחוק מלהיראות סובל.

אבל החגיגה האמיתית שייכת לח״כים החרדים הצעירים. בהיעדר ממשלה, כולם כמעט שווים. אין שרים, אין סגנים, אין אפילו פרסי ניחומים של יו״רי ועדות. המקסימום בפסגת ההיצע הוא יו״ר סיעה. את כשרונם הם מוציאים על דוכן הנואמים במליאה ובהטרלות נאות בוועדות. הקומיקאי שבהם, ח״כ מלכיאלי, עושה רושם של נהנה במיוחד. בממשלה הקודמת לא הייתה לו הפריבילגיה שאריה דרעי יאזין במליאה לנאומו, יאחוז בבטנו ויגעה בצחוק. הצעת החוק שהגיש השבוע להחמרת הענישה על נוכלים, נגדה הצביעה הקואליציה תוך ניגוד עניינים מובהק, הייתה עוד הטרלה חגיגית ונאה.

ולמרות כל המהומה, בנט מרוצה. רק איש ימין שספג שנים רבות מכות מתקשורת השמאל, מבין לפתע איך מרגיש ליטוף. השופרות מעולם לא תקעו כך עבור איש ימין. אין פלא שגם כאשר פוטין לצידו, כל שעניין את בנט הייתה ההתמסרות לתקשורת הישראלית. עם כזה ליטוף חמים ונעים, הירדמותו של אלקין הייתה אך טבעית.

• הכותב הוא מגיש המהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה ומגיש בערוץ כנסת

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
מקווה שזה יצליח וממשלת הרשע והשסע תתפרק
אדי31.10.21
21
5 מנדטים כעת זה 0 בבחירות, גלסנר
יהודי29.10.21
20
אםשר לומר שהכותב, כותב השורות נהנה לשחק בלשונו ואף אינו סובל מכך כמו שגפני לא סבל. ואף אנו נהנים מהגיגיו כתבה יפה ושנונה. חסר פה כאלו דברים. שכוייעח...
ללא שם29.10.21
בהחלט חסר פה כאלו דברים אבל ישי כהן כותב גם שנון
אוי טאטע29.10.21

הצגת כל התגובות

19
וזה לא קרה.
ללא שם28.10.21
18
לדעתי מפלגת אסירים משוחררים כמו ש"ס יכולה לסחוף את כל בתי הכלא.
מויישי31.10.21
17
בס"ד .תגידו , זה נראה לכם סביר שברדוגו שתקף כל הזמן את שקד ,ילך איתה ? משונה מאד .אבל אם זה ילך ,זה שווה משהו ,אגב ,מה חתמו בנט עם לפיד שאם יפרקו את הממשלה לא יוכלו לחזור לשום מקום ,או, רק לליכוד ?
ירושלים29.10.21
16
למה ששקד תשב עם שיקלי יחד? היא לא סובלת אותו. ולמה ששני אלו ישבו יחד עם ברדוגו - טיפוס אלים מילולית ומתנשא, שרמת האייקיו שלו היא, ובכן, לא מן הגבוהים? ומה לשלושת אלו ולאורלי לוי - שאין לה לבין הימין הישראלי דבר וחצי דבר?
חנן. ב.31.10.21
15
כחרדי אני מתפלל שש"ס וג' לא יחזרו לממשלה,, הם עשו המון רע למגזר החרדי !!! לכו לרשויות המקומיות, בלי קומבינות וקשרים עם עסקני מטונפים אין לך שום סיכוי לקדם היתר בניה לתוספת 20 מר' בניה .. יש שם פרוטקשן בצורה גלויה ,, עסקנים מטונפים אומרים גלויות ,, לא תעבירו מה שצריך למקומות הנכונים לא תקבלו כלום פה
יודי29.10.21
14
חחחחחחחחחחח
א28.10.21
13
לא הבנתי מה הכניסו את שקד למשוואה היא היתה ונישארה עם בנט לתמיד לכל מקום שילך אבל החיבור של שיקלי וברדוגו מאוד ניראה לי היתי מוסיף גם את עמית סגל למנדט נוסף
א31.10.21
12
חזקקקק!!!!
ללא שם30.10.21
11
הכותב קצת מבולבל... לגנץ יש חשבון גדול יותא עם נתניהו ששיקר, תידרך והשפיל אותו במשך שנה וחצי. אם גנץ יםרק את הממשלה הזאת הוא עבור למפלגות אחוז החסימה... למה הנציגים שלנו נתנו לנתיהו להונות אותו רק ה יודע...
גנץ ונתניהו31.10.21
10
קשקוש בלבוש..עוד ניסיון נכלולי לפגוע בקואליציה ע"י סכסכנים מטעם ומסיתים מקצועיים.
ימני אמיתי30.10.21
9
בולשיט
ללא שם29.10.21
8
יייייש שתיפול הממשלה הזאת וביבי יחזור עם ש"סססססססססססס
ש"ס28.10.21
7
בנט גורר את מדינת ישראל למלחמת אחים .עבריין מפוחד שמעדיף לתת שוחד לתומך רוצחיי חיילים עבס מסוכן לעם היהודי
יעקב פ 30.10.21
6
פחחח מה הקשר אורלי לוי?מפלגת פליטים? אז מה הקשר ברדוגו? ואיילת שקד תלך עם בנט לכל מקום... קשורה בו ככלב...(לדברי ליצמן)
יענקל זושא01.11.21
5
פשוט אוכלים פה את הראש לציבור החרדי. חבל
נדב29.10.21
4
מי המפגר שיצביע לשקד כזו שקרנית כזבנית איכסע מסכן בעלה ובני ביתה. כך כל ימינה זבלים.
ללא שם29.10.21
3
חלומות באספמיא
עקיבא29.10.21
2
כמה נכון - בנט מרגיש ליטוף חם אולי הוא חושב שהוא חתול ...
יוסי29.10.21
1
נחמו נחמו עמי רוצים לרקוד ואין עם מי אז מפנטזים בפינטוזים שהביבי ושרה חוזרים לבלפור
מאיר מלונדון29.10.21
אולי גם יעניין אותך
בארץ

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24