כיכר השבת

פרסום ראשון

עתירה לבג"ץ נגד סמינרים: "תזעזע יותר מפר´ עמנואל"

יו"ר "נוער כהלכה", עורך הדין יואב ללום, יגיש בקרוב עתירה לבג"ץ נגד עשרות מנהלי סמינרים המפלים ספרדיות ● העיתונאי שלום ירושלמי, שיחשוף מחר את פרטי העתירה ל"כיכר השבת": "הפרשה תזעזע את הציבור החרדי, הרבה יותר ממה שעשתה פרשת עמנואל". כל הפרטים (ארץ, חרדים)

131
איטל קציר | כיכר השבת | כ"ג בטבת | 30.12.10
ללום על רקע סערת עמנואל. המראות יחזרו? | פלאש 90
ללום על רקע סערת עמנואל. המראות יחזרו? | פלאש 90

שלב המעשים: יו"ר תנועת "נוער כהלכה", יואב ללום, יגיש בקרוב עתירת ענק לבג"ץ נגד עשרות מנהלי סמינרים המפלים בנות ספרדיות - כך נודע ל"כיכר השבת".

ללום, הדמות הבולטת בפרשת עמנואל, יוצא לקרב שצפוי לטלטל, שוב, את המגזר החרדי על כל חלקיו.

יריית הפתיחה באה הבוקר בעיתון יום שישי של "מעריב". ללום העניק ראיון לעיתונאי שלום ירושלמי, ובמהלכו חשף לראשונה כיצד גיבש את החומר המרשיע נגד הסמינרים.

ירושלמי חלק אמש עם "כיכר השבת" את עיקרי הכתבה: "בלב המאבק יעמדו שלושה סמינרים גדולים מירושלים, שאחראים למרבית האפליה".

הסמינרים הללו מקבלים אומנם תלמידות ספרדיות, אך רק כאלה שהם מחשיבים לבנות מ"משפחות טובות". האחרות נשלחות אחר-כבוד למוסד ספרדי שכן. במקרים אחרים, הבנות נשארות מחוץ למסגרת לימודית למשך תקופה ארוכה.

"הפרשה תזעזע את הציבור החרדי"

במשך תקופה ארוכה גיבש יואב ללום עדויות של הורים שבנותיהן לא התקבלו לסמינרים. העדויות הללו יוצגו לבג"ץ במסגרת עתירת ענק נגד ראשי הסמינרים, כבר בתקופה הקרובה.

"זו פרשה שתזעזע את הציבור החרדי, הרבה יותר ממה שעשתה פרשת עמנואל", מעריך ירושלמי. "ללום מתכוון למגר את האפליה בסמינרים, והוא לא ינוח ולא ישקוט עד שהמשימה תושלם".

"כיכר השבת" ביקש לשמוע את תגובתו של ללום, וזה בחר לומר את הדברים הבאים: "עמותות נוער כהלכה מקווה שהיא לא תצטרך להגיש את העתירה הזו, וחבל שיש אנשים שמתקרים ´נציגנו´ שמהמרים על-כך".

ללום לישי: אני מזהיר מראש

אם העתירה תוגש בסופו של דבר, איש לא יופתע.

לפני כחודש, סמוך לפתיחת עונת הרישום לסמינרים, שיגר ללום מכתב חריף ליו"ר ש"ס, אלי ישי.

"עשרות בנות שנמצאות עדיין בביתן החל מתחילת שנת הלימודים ה´תשע"א, מצטרפות לבנות נוספות שנמצאות בביתן כבר משנת ה´תש"ע (דהיינו למעלה משנה וחצי ללא מסגרת) בניגוד לחוק חינוך חובה, כאשר קציני הביקור הסדיר הפועלים ברשויות המקומיות ונתונים לסמכות משרדך קצרה ידם מלהושיע.

"מיד לאחר החלטת בית המשפט העליון בפרשת עמנואל במהלך חודש תמוז התראיינת לאמצעי התקשורת והכרזת שבכוונתך להקים ועדת רבנים שתפעל לטיפול בתופעה. התרית והזהרת, כיאה וכנכון, כי לא כדאי למנהל סמינר לבחון אתכם בענין מכיון שהוא יתקל ביד קשה ובצעדים מרחיקי לכת".

לדברי ללום, "דומה שאזהרות אלו לא עשו את הרושם הנדרש והיו למס שפתיים בלבד ותו לא, שכן לא שמענו שבעקבותיהם נעשה דבר מה ממשי".

"חלפו עברו להם הזמנים והנה במהלך חודש חשוון התפרסם כי מעט לאחר פנייתו של חבר כנסת מתנועתך אל חברי הכנסת של יהדות התורה, טרחת ופנית במכתב אל חברי הכנסת גפני ופרוש: "כזכור, סיכמנו על הקמת וועדת רבנים שתרכז את הטיפול בסוגיה כאובה זו של אי קבלת בנות לסמינרים, ותגבש נוהל מפורט למציאת פתרונות מעשיים עבור כל בית בישראל".

תוכן שאסור לפספס
131 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
3 סמינרים לבנות ספרדיות ,כפי ששלוחי מרן הקימו בתי ספר/ תלמודי-תורה לבני תורה ספרדיים . בכל מקרה מעדיף את נכדתו/נינתו של הרב אלישיב ולא רוצה שביתי תלמד עם בתך . ולא מטעמי גזענות , אלא מטעמי עזות !!!!!!!!!!!!!
צדוק 17.07.11
54
נגדך ונגד כל הציבור הספרדי אודות האפליה שאתם עושים לאתיופים ויש ראיות ועובדות ועידים שיש מכסות במוסדות שלכם .אנחנו בדרך להפתיע ואולי עוד לפניך.
אמיתי31.12.10
אם אצל ספרדים כך, אז אצל אשכנזים כבר מיותר לבדוק ולהביא ראיות ועדים.
דוד31.12.10
ושרנסקי????
11 31.12.10
53
הוא לא גזען בכלל
לא גזען31.12.10
אפי' את שונאיו
יוסי31.12.10

הצגת כל התגובות

52
נהיית עו"ד כרגע, אם אתה רוצה לעלות מעלה מעלה ולהבחר לשופט מחוזי עד לעליון, תמשיך בסגנון הזה החברים יאהבו אותך ותתוגמל בהתאם, וכמו שאמרו חז"ל "כל המיצר לישראל נעשה ראש"
מוטה31.12.10
51
שדחתה את הדיון לגבי ספרדיות שלא מתקבלות לסמינרים
יוצאת בשאלה31.12.10
50
אכן הגיע הזמן לטפל בכל חומר הדין, באחראים לעוול הנורא והמתמשך הזה. במנהלים הגאוותנים שאין בלבם מורא מיום הדין. כל הכבוד ליואב ללום על פועלו הכביר לביעור האפלייה, חרף הרדיפות, ההשמצות וההתנכלויות שהוא חווה בשל כך. אני שולח לו ברכת, חזק ואמץ.
אשר זליר מ.31.12.10
49
די נמאס, הם הגזימו, הם חיים בגלות השונאים הגזענים, יאאלה בהצלחה.
יוסי הגר31.12.10
גזען שונא אשכנזים בדם.
חי31.12.10
48
כולו אינטרסים מלוכלכים. עלוב נפש.
אבי30.12.10
47
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." יש לעשות סדר אירגוני -למצוא לכל אחת את המסגרת המתאימה ללא קשר למוצא. אנחנו בארץ ישראל כולנו פה ביחד ברוך השם. מה זה משנה המוצא ???התורה היא אחת.
in3012.07.11
46
כך זאת לצומת לבך כבוד הרב עו"ד ללום שליט"א העם איתך !!!!!
avi551231.12.10
45
אם נלך לעבוד נוכל מוסדות פרטיים לילדינו, המצב הקיים לא ימשך יותר, בג"ץ יתערב וההסתה נגדנו תגדל כל זמן שאנחנו נקבל תקציב מהמדינה. או שכל זה לא אפשרי כיון ששאף אחד מאיתנו לא רוצה לעבוד 'רשמית' כדי לא לאבד את ה'מעמד'.. בואו נתעורר
מוישי31.12.10
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי31.12.10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי31.12.10
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי31.12.10
42
למה הוא לא פותח סמינר במקום לחלל שם שמים אגב, אם יכניסו יותר ספרדיות, הן עצמן לא תרצנה ללכת לסמינר כזה, כמו בישיבות, שהישיבה שמכניסה הכי קצת ספרדים, הספרדים הכי מנסים להתקבל אליה!!!, אגב למה הציבור הספרדי לא מתבייש שללום מייצג אותו {לפרטים יש לעיין בחבריו בפייסבוק}
danbraon30.12.10
עד מתצי תמשיך להכניס את כל הציבור הספרדי למיגננה בגלל שטויותיך לידיעתך יש דין ויש דיין וסופך יבוא הקב"ה יודע להיפרע ממחלללי שמו בעולם ואין ספק שאתה עומדש לרשום שיאים בתחרות בינך לבין לפיד ואנשי מר"ץ
מוישהלה31.12.10
41
אני פשוט לא מאמינה כיהודייה חילונית שיהודיים אחרים, שאמורים להקרא יהודיים טובים ושומרי מצוות - כי הרי ימים שלמים אתם מקדישים ללימוד מצוות ותורה ואתם מתנהגים אחד לשני בצורה כזו - של השוואות, אגו, מי יותר ומי פחות. הרי לא כולם שווים בעיני ה'? הרי שפיטת האחר זה לא זלזול ביצירת ה'? מה קורה לכם - אתם מבי
חילונית09.01.11
40
נדמה כי לא היה מאז קום המדינה איש חזק כמוהו שמוכן להלחם על האני מאמין שלו למען הרבה הורים שאין לאל ידם לעשות דבר מלבד לבכות ולקבל את הגזירה הקשה שמנחיתים עליהם הרבה מנהלים(שאלולי "סטיגמות" (אצלינו במוסד יש רק 20 אחוז )המצב היה שונה) יואב היקר תילחם למענינו למען הקמת וועדת רבנים ושהם יחליטו חזק ואמץ
נתי31.12.10
39
ספרדייה תלך לבית ספר ספרדי.ואשכנזייה תלך לבית ספר אשכנזי. הרי ההלכות והמנהגים שונים בין ספרדים לאשכנזים,ולא חסר בתי ספר ספרדים.
בחור31.12.10
אני ספרדי שלמדתי כל חיי במוסדות אשכנזיים ומעולם לא היתה לי בעייה עם הלכות ומנהגים, החשש שלי אילו הייתי הולך למוסדות הספרדים - שם היו מחייבים אותי להתנהג כאשכנזי! כן! קראת נכון! זה כבר לא סוד (ואפשר לברר בטלפון אחד), שבישיבות הספרדיות המתיימרות להידמות לאשכנזיות, מחייבים! כן! מ-ח-י-י-ב-י-ם את כל הבח
זאב31.12.10
מה הקשר להלכות ומנהגים? זה שלא מקבלים ספרדים, זה בגלל שדואגים להם להלכות והמנהגים שלהם? אולי ההלכה והמנהג שצריך להיות גזען? אפשר לנחש איפה כתובים הלכות ומנהגים אלו, והמבין יבין.
צבי31.12.10
הם לא רוצים לא צריך למה הנחיתות הזו לרדוף אחי אשכנזים בכח יש לנו מוסדות לתפארת שהם יבואו להתחנן להתקבל אצלנו . ללום הוא מלך הנחיתים בעולם הספרדי. ואני אומר זאת כספרדי
אובייקטיבי31.12.10
למריבה ולמלחמה וחבל, עדיף במקום זה לבנות עוד בתי ספר ספרדים לתפארת(היום יש גם אפשרות בנייה מתועשת של כתוך 6-8 חודשים תלוי איזה גודל זה יכול לקחת אפילו פחות מיזה)
בחור31.12.10
38
אני מבין מתוך רצונכם העיקש לשלוח את הבת דוקא לסמינר אשכנזי "מכובד" שאתם מאלו המסכימים עם הגישה כי האשה היא צריכה להיות המפרנסת היחידה בבית, אם באמת אתם חושבים שהאשה צריכה להיות המפרנסת היחידה אל תשלחו אותה לסמינר בכלל, כי עם מה שהיא לומדת בסמינר אין שום סיכוי שתוכל לפרנס את משפחתה בכבוד! עוד מורה מי
131.12.10
37
תבינו לא שאנו רוצות דווקא אשכנזי, אלא שהסמינר אזורי ולפי החוק אם הסמינר מתוקצב ממשלתית, אזי זוהי זכותי ללמוד קרוב לבית.
אבגד30.12.10
ממתי לבת סמינר מותר להיות מחוברת למחשב?ובכלל זה לא נורמאלי שיהיה מחשב בבית!
הכל מובן31.12.10
36
שמעתי מבנו של הר' יעקב יוסף, שנמאס לאבא שלו מללום שעושה הכל על דעת עצמו ומחולל חורבנות. הוא אמר עו דברים, אבל אין לי אינטרס ללכלך. רק לציין את העובדה.
דניאל30.12.10
בנו אמר לי שהוא דוקא מגבה אותו
שמוליק30.12.10
אם הרב יעקב יוסף מתנגד, הוא יגיד זאת בעצמו!
שלומי30.12.10
שמענו את דיברי הרב יעקב יוסף והוא מגבה את ללום בגדול.
נחמיה30.12.10
שהוא מנסה להתנער! חבל שאפילו רבנים אינם יכולים לומר בחופשיות את דעתם והם מטים את דעותיהם בגלל לחצי הפוליטיקאים... והוא לא הרב היחיד!
יוחאי30.12.10
35
1. אלפי ליטרים של דמעות הילדות/הילדים/ההורים העשוקים. 2. מליוני שעות של צער של יהודים ושל הקב"ה בגלל הגזענות. 3. מליארדי מלאכי חבלה מהשנאת חינם. 4. מליוני שעות של עשרות לאוו דאורייתא כגון לא תשנא את אחיך בלבבך. 5. בזיון התורה, שלומדים ולא מקיימים... 6. פירוד וסיסכוך בין הספרדים. 7. נטישת מסורת
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!02.01.11
הוספתי עוד 10 תועליות שהרווחנו מן הליטאים. פרסמו זאת.
המגיבן02.01.11
34
מי שזה מהציבור שלו בעד??? ומי שזה לא מהציבור שלו לא אכפת לו??? רק תראו כמה אין אחדות. בחורה שלא מתקבלת לסמינר צריך להפריע לכל אחד מאיתנו ואז מבקשים משיח.... מה אני יגיד הוא לא הולך רץ ....
מיכל 31.12.10
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי31.12.10
אין לך מקום בגיהינום , עם כל הצבועים והמתחסדים
מאיר31.12.10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי31.12.10
ויערב לך..
ביי ביי31.12.10
רפואה שלמה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן01.01.11
32
אתה איש אדיר מדהים אמיתי ישר כח אתה עוד תהיה יור החינוך העצמאי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה דרעי31.12.10
31
די עם זהההה!!!! די למחלוקות בעמ"י!!!!אח"כ בוכים שקורים אסונות ושלא נבנה ביהמ"ק בגלל השנאת חינם בין הספרדים והאשכנזים.... מצד אחד-באמת מה הקטע של האפליות בבתי ספר, מצד שני-הספרדים רואים שאין על מה לדבר וזה רק גורם למחלוקת אז למה להמשיך?!
K@R!N30.12.10
30
א''א ללכת נגד מגזר שלם בערכאות שיפותיות וזה גם לא בדיוק עוזר עצה טובה רבי ללום תנסה אולי ברך אחרת מתפלל להצלחתך אבי הבת
ספרדי30.12.10
29
בשביל מה הוקמה ש"ס? מה הסיבות שהביאו להקמתה לפני הרבה שנים?האם לא בשביל להקים מודות חינוך וסמינרים לספרדיות? לאן הולך הכסף??? להחזיר עטרה ליושנה!!!
אבי10.01.11
28
טיפשים מטופשים ידיד הראה לי את הכתבה ואינני נוהג להגיב אך כאן החלטתי להגיב אני אב למשפחה מיוחסת ומכובדת גם אני וגם אישתי נמצאים במשרות מכובדות כך שאני יכול להכניס את ילדי בלי שום בעיה לכל סמינר או ישיבה שארצה אינני עושה זאת משום שאני חושב לילדי יש מסגרות מצוינות בעדות המזרח עד מתי נבכה ונתחנן שיקבלו
מתי31.12.10
27
אני מברך את ר' יואב ללום בברכת הצלחה שמאבקו ישא פרי ויוציא את הצדק לאור והאמת והשלום אהבו
אסף ליבוביץ31.12.10
26
לדחוף את האף למוסדות אשכנזיים ובכך להפריע להורים האשכנזים לחנך את ילדם עלפי דרכם?????????????
ן02.01.11
הציבור
משרד האוצר03.01.11
25
ינזל להם כפירה ואפיקורסות מהשרוולים ורואים את זה היום.הרבה רבנים מנהלים סמינרים וכדומה יהיו בגיהנום.ומה גם שהם לא נוסעים לאומן אז איך הרבי יוציא אותם מהגיהנום?בקיצור חבל להם על הזמן.
מזרחי31.12.10
24
ללום רשע מרושע רק בגלל ספרדים כמוך יש את האפליה
עובדיה31.12.10
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי תומך31.12.10
22
קטנים ומצליחים. חבל שנתפסים למוניטין של סמינר אחד. שם יש יחס אישי לתלמידות ,ולא 40-50 בנות בכתה.מי מכיר אותן בכלל? מי מתיחס לבנות בסמינרים גדולים? מבחוץ נראה הסמינר יוקרתי ונוצץ. מי שמכיר מבפנים,יודע שעדיף בהרבה סמינר קטן שמשקיע את הנשמה בכל אחת!!!
ריבק30.12.10
בשידוכים מתחילה הבעייה
אורי כהן31.12.10
21
חזק ואמץ עשרות בנות לא לומדות
ששון30.12.10
המוסדות הספרדיות הוקמו למענם!
ושמחה30.12.10
20
למה הוא רודף אחריהם איזה מגלומן הוא מזכיר לי את אמסלם
עיתונאי31.12.10
לך ל'כויילל' אולי זה הכי בריא בשבילך
רפואה שלימ31.12.10
19
ללום עבודה מאשכנזים לא היה לך אז אין לך מה לפרסם את עצמך שם אולי מהספרדים היה לך מכל המאבק הזה רק מי שישלם לך זה הקרן החדשה וזה משכורת יפה, אנחנו נזכור לך ולא תהיה ע"ד שלנו בשום מאבק [יש רק דרך תורה ולא לגיד שהיתי בבית דין שנתן לי ללכת שהוא גם הרב שלך וגם הדין בבית דין יואב צריך ללכת לבית דין נטרלי
יענקי31.12.10
18
הרב אמסלם אמר כי ביקש בעבר דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת, אך הדיון בוטל בגלל לחץ של המפלגות החרדיות. והוסיף: "אני רואה את הנושא בחומרה רבה. אני לא אמתין זמן רב ובאם לא יתקיים דם יון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא אפנה לכל מי שצריך בכדי לקיימו". בלשכת יו"ר ועדת החינוך של הכנסת אומרים: "אכן אלו הם
שלומי31.12.10
17
עושה חסד ל'אלפים ל'אוהבי ו'לשמורי מ'צוותי ר''ת ללום. אוהבי הקב''ה ושומרי מצוותיו אינם אלה הצבועים עם בגדי חרדים ולבם אפל ורשע, אלא היהודים הפשוטים הספרדים אלה יהודים טהורים קדושים ומאוד יקרים לקב''ה. 100 אלף מכם לא שווים צפורן של ס''ט.
לא גזען בכלל30.12.10
יש גם ראיה הפוכה כתןב במדרש שבשעה שהחזיר הקב"ה את ים סוף והטביע את המצרים אמרו מלאכי השרת לפניו"הללום עובדי עבודה זרה והללום עובדי ע"ז מהשנו אלו מאלו"
יוני מזרחי31.12.10
תביא ראיה מן ה-ת-ו-ר-ה עם רמז כזה לפי הסדר. הרמז הזה הוא כמו שהגר''א ע''ה היה עושה כדי להוכיח באמיתות התורה. אל תביא לי ראיה עילגת מהמדרש. הראיה כאן היא מעשרת הדברות בעצמם. אתה כנראה בנם של מנהלי מוסדות שסוגרים דלתות מוסדותיהם לאחינו ואחותינו הספרדים הקדושים היהודים האמתיים היקרים והמסולאים מפז. מקו
לא גזען בכלל31.12.10
16
תנקה את האורוות מכל הגזעניים שיעלה להם הרבה כסף הגזענות שלהם
מאיר30.12.10
15
וגם כדאי להציק להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכן31.12.10
14
אני מתנגדת למערכת משפט במיוחד לכל השופטים השמלאנים בבג"ץ אין לסמוך עליהם כלל וכלללללללללללל.
מתנגד למערת משפ31.12.10
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי31.12.10
12
שוב הגולם קם על יוצרו והפעם באיצטלא של עורך דין, רציתי להבין אתה מר ללום האם עד כדי כך אתה מטומטם? לא הספיק החילול השם שהיה? אתה רוצה להמיט אסון על עולם התורה? עוד לא הבנת שזו מלחמה אבודה? עזוב אותנו לנפשינו מה אתה רוצה מהסמינרים אתה רואה שהם לא רוצים אז בכוח להפוך את הספרדים לסוג ב די מספיק, אולי ס
אביחי30.12.10
11
תיזהר רשע מוסר !!!
תמרל"ה30.12.10
את אולי צריכה ללכת לכף הקלע גיהנום זה קטן עלייך ימושחתת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרהלה30.12.10
10
שני דברים רעים הם עושים: מפלים את הספרדיות לרעה ויושבים במשרד וצופים במצלמות ה"אבטחה" על בנות (ואכמ"ל). שיתביישו!
נתנאל31.12.10
עכשיו מובן למה כל הספרדיות המקולקלות נורא רוצות לבוא לסמינרים האחרים.
אשכנזי גאה31.12.10
מהן הסמינרים האחרים? מדוע הן רוצות לבוא לשם? למה דווקא ספרדיות? אלו לא שאלות רטוריות או ציניות אלא ענייניות, פשוט אינני בטוח על מה ולמה התכוונת ואולי גם שאר הקוראים כך. מצפה לתשובה.
נתנאל31.12.10
9
גם הטענה שאומרת "לכו לסמינר ספרדי" היא בעייה של הבחורה הספרדית עם עצמה, אך היא אינה גורעת מחטאם של הגזעניים.
שלומי30.12.10
8
הספרדים נרמסו בשנים האחרונות בלי לפצות פה, דרכו עליהם כמו על עפר. עצוב מאד שרק הוא והרב אמסלם נשארו זקופים. כל השאר כבר שבויים של הליטאיות הגלותית או סתם עסקנים שרוצים לשמור על שקט מדומה מעל פני השטח.
רועה צאן30.12.10
7
שיקום.
תבדקו30.12.10
6
רוצים גזענות? יופי תפתחו סמינרים פרטיים, שכל הורה ישלם סכום עתק כדי לממן את הסמינר, או שתשיגו תרומות של נדיבים גזעניים. ותיהנו לכם. (ולא כמו שקורה היום שספרדים בחו"ל תורמים ואז מנהלי המוסדות מקבלים כמה דנינו, בוסקילה,אלפסי וכו' כדי לנפנף לנדיבים "הנה לומדים אצלנו ספרדים") כל עוד אתם מתוקצבים ממש
המגיבן31.12.10
5
כך זה בישיבות הקנו לעצמם שם בכסף .10.000$ והעניין מסודר . ולכן יוצרים את הקשיים ע"מ לאלץ את ההורים לשלם במזומן .
חני31.12.10
4
האם ליואב ללום היתר הלכתי לפנות לערכאות?
חיליק31.12.10
אתה באמת תם
לא תמים בכלל31.12.10
3
נווו תקימו כבר מפלגה ספרדית גאה, ולא גרורה של ג'
חרדון30.12.10
2
כל בת לסמינר ,גם אני כספרדי לא מעונין ומתנגד שבנותי ילמדו יחד עם הבנות של ללום ,נציג הקרן החדשה לישראל במגזר החרדי,הרי אח''כ ירצה בודאי גם להתערב גם בתכנים הרוחניים ה' ישמור. ואנה נגיע רח''ל.לדעתי יש למסור הנפש כנגדו. אם כי בודאי יש לתקן הרבה בסמינרים אבל זה צריך להיות מסור בידי הרבנים ולא בידי פרח
יוסף הספרדי 30.12.10
הרי הם לא עושים כלום!!הרבנים. זה כבר מסור להם שנים רבות. מה נעשה? מה? כל מה שהם אומרים זה: ''לא שומעים לנו''. אז מה בדיוק אתה מצפה שיקרה? ו.. בלי ה''פרחחים'' (הלוואי עלי להיות כמוהם - אנשי אמת ואמיצי לב!) ובלי העיתונות החילונית - שום דבר לא יזוז. אז, יוסף הספרדי - תפנים את העובדה הכואבת ותבין שיש
לבי במזרח31.12.10
1
כלום! חבל שרק בדרכים האלו אפשר להזיז משהו.. אבל נראה שאין ברירה זעקת הבנות עולה השמימה!
יוחאי30.12.10
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

כל עדכוני המלחמה

התקיפה המיוחסת לישראל: חיילי צבא סוריה נפצעו; טענה לירי טילי שיוט מעיראק לארץ

כתבי כיכר השבת | 07:00

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24