כיכר השבת

על שולחן הניתוחים

חסות או פרסומת מגעילה? / ביקורת סינגלים

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, בטורו השבועי והפעם הוא יוצא ל"מלחמה" בתופעת החסויות המוגזמות בקליפי המוזיקה וגם הקאמבק של היוצר הוותיק (מגזין מוזיקה)

27
נתנאל לייפר | כיכר השבת | י"א באדר | 23.02.21
חסות או פרסומת מגעילה? / ביקורת סינגלים
(צילום: דוידי נחשון)

אני מבין לגמרי את הצורך של האמנים לקבל חסויות כלכליות על הקליפים שהם יוצרים. המוזיקה כיום ממש לא מחזירה לאמנים את ההשקעה העצומה שלהם, בטח כשמדובר בקליפים מושקעים במיוחד שעולים הון רב. אבל, וכאן האבל הגדול, ישנם אמנים שאיבדו את הכיוון לחלוטין ומקליפ בחסות השיר שלהם הפך להיות רק שיר רקע לפרסומת של נותני החסות, שתופסת את רוב התוכן של הקליפ.

הרצון להוציא קליפ עם שחקנים רבים, 8 מצלמות, רחפן, מיקום מרהיב ואוכל יוקרתי למשתתפים, דוחף את האמנים לפעמים למקומות שמבזים את השיר, את האמן ובשורה האחרונה את המאזינים, שרוצים לראות קליפ מוזיקלי ובסוף מקבלים פרסומת בוטה לפרצוף, בה בכל ארבע שניות בממוצע הם מקבלים לוגו של חברה אחרת (או של אותה החברה).

דוגמא מוגזמת לכך קיבלנו השבוע בשיר הפורים החדש של מיילך קאהן - "נכנס יין", שיר חביב בלחנו של אליהו חייט ובעיבודו של עדי נתנאלי. השיר צולם ביקב כל שהוא כשכל הפריימים מכוסים בלוגו של היקב כדי שחס ושלום לא יקרה שמשהו יציץ בקטע כל שהוא במהלך הקליפ ולא יראה את הלוגו. זה כולל חולצות ממותגות לכל הצוות הנפת בקבוקים של היקב בכל פריים וכל תעלול פרסומי אחר שדוחף לנו הצרכנים את הלוגו של היקב.

מעבר לחוסר העידון והאלגנטיות שמלווה את הקליפ הזה, הוא גם חסר כל ערך פרסומי. כל פרסומאי מתחיל יודע שפרסום נכון לא אמור לגרום לשאט נפש בקרב הצופה ולמיאוס. הוא אמור להיות חכם, עדין, כאילו אגבי. מותר לראות לוגו פה ושם, אבל פה ושם... לא פה ופה ופה ופה ופה ופה ופה ופה ופה...

פרסומת כזו היא גם מבזה את הצרכן והצופה, כביכול אומרת לו "אם לא נראה לך את הלוגו 1657132463213 פעם, השכל הקטן שלך לא יבין את זה".

כעורך המדור הגדול בעולם למוזיקה יהודית באתר "כיכר השבת", בחרתי שלא להעלות את הקליפ האמור שמקומו כפרסומת (גרועה) בלבד וממש לא כקליפ מוזיקלי ואני מקווה שנראה בעתיד יותר עידון ואלגנטיות בהגשת החסויות.

את הקליפ כפי שהבנתם לא נעלה פה, תוכלו להאזין רק לשיר.

השיר ללא הקליפ

קליפ עם חסויות נוסף שהגיע אלינו השבוע הוא "מחשבות טובות" של מוטי וייס. השיר האחרון של וייס "חי חי חי" שאתם בטח מכירים כ"אפרוש לך כפי כפי כפי" הפך ללהיט של ממש למרות ואולי שהוא כלל קליפ פשוט להפליא שצולם במצלמת הרכב של וייס, הפעם הלך וייס על גרסה מושקעת בהרבה עם לוקשיין יוקרתי, גושי בשר ענקיים על השולחן, משקאות כיד המלך וגם כובעי פורים יוקרתיים שהגיעו יחד עם החסות של השיר.

השיר "מחשבות טובות" הוא שילוב מעולה של ניגון חב"ד עתיק עם מילים חדשות שוייס כתב בהשראת הרוח החב"דית ובעיבוד של אברימי שטרנפלד בשיתוף וייס עצמו וישראל חיים פורטל.

החסויות אמנם מופיעות בבולטות קצת גבוהה מידי, אך עדיין הן אינן מעיבות על השיר עצמו, אם כי הקשר בין המילים לבין החגיגה שאנו רואים בקליפ, קלוש כמו הקשר בין חומוס חם עם פטריות לגלידת תותים ורוטב שוקולד.

במקרה של וייס השיר עצמו, בעל פוטנציאל נהדר להפוך ללהיט של ממש, מצליח לחפות על מגרעות הקליפ ולמרות כל החסויות שניתן היה לצמצם בהן מעט, הוא עדיין חביב לצפייה.

את רולי אזרחי, פגשנו לראשונה לפני כעשרים שנה עם האלבום של ישיבת 'שערי יושר' והלהיט "כל הלילה מאבק", שיר שזכה להשמעות רבות ברדיו. מאז אזרחי שעבר להתגורר בארה"ב היה מעורב בעיקר כמעבד ומלחין באלבומים רבים אך קריירת הסולו שלו לא פרצה מספיק.

השיר החדש שלו "ניסים וניסיונות", נראה כמו מקפצה חדשה לקריירת הסולו שלו, השיר, שיר פופ חביב מאד מעולמות ה"ישי ריבו", כיפי להאזנה.

הלחן והמילים של אזרחי עצמו כשעל ההפקה המוזיקלית הופקדה חברה עלומה בשם - V-Gold Beat Production.

ואסיים את הטור עם הפינה החדשה והאהובה על ידיכם הגולשים, השירים שהכי אהבתם בשבוע האחרון, השבוע בניגוד לשבוע שעבר לא היו לנו להיטים בולטים במיוחד, במקום השני הדואט של אהרן רזאל ויואלי קליין - "שבת מלכתא", ובמקום הראשון אם כי לא בפער גדול במיוחד הסינגל החדש של גד אלבז "הללו"

פורים שמח!

להערות, הארות ובדיחות קרש כרגיל: nl@kikar.co.il

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
יאא איזה קטע שיש את 'מחשבות טובות' בשיר. אגב מה שכיף בשיר הזה שאפשר להחליף את המילים מחשבות טובות בכל דבר אחר, כמו: הפסקת חשמל, ועוד🤩
ללא שם25.02.21
24
איזה כיף לראות כלכך הרבה ניגוני חבד לאחרונה יוצאים בגרסאות חדשות ויפיפיות... החל מהשיר המדהים 'כי רגע באפו' של ג'רופי עד 'הללו' של גד אלבז ו'מחשבות טובות' המהמם של מוטי וייס.. לרעבע מלובאוויטש יש נחת זה בטוח! שירים מהממים כיף להקשיב!
חבדניק24.02.21
23
נתן לי חשק לראות את הקליפ...
חחח23.02.21

הצגת כל התגובות

22
מחשבות טובות! השיר של פני מלךך!(שוה לכל הורה לחפש מה זה ולהראות לילדים. סרטו ים עם המון תוכן יהודי חינוכי)
ניגון חבד. מילים, פני מלך23.02.21
21
אסור לצער כל בריה מיילך לב נשבר שמוצא את הדרך לחזק כל כך הרבה לבבות ולחברם אל לב העולם מי אתה שתהרהר אחרי מיילך המתוק שלנו
שמעון23.02.21
20
בעיקרון המבקר צודק, אבל במקרה של מיילך קאהן זה לא כ"כ נכון כי היקב וכל מה שנראה בקליפ זה חלק מהיופי של הקליפ חביות היין וכל מה שרואים שם, זה לא פרסומת בלי טעם.
שוקי23.02.21
19
חחח לא הבנתי היכן הקליפ של קאהן. מטורף .כל הכבוד.
יפה ריינר23.02.21
18
להלן ביקורת שלי: כדי לעשות קליפ חסות צריך שלש דברים: מטרה, שיר, זמר במקרה של נכנס יין נעדר השיר והזמר ונשאר רק החסות, ככה שזה באמת היה העיקר ולא היה משהו אחר, לא שיר ולא זמר. קצת רעש, קצת אנשים קופצים בכל הכיוונים, רעש ללא קשר לכלום, ממש לא הבנתי כל העניין. האם אנשים הם כאלו ריקים שנהנים מזה??!!
דודי קובלצ'סקי24.02.21
17
תודה לך נתנאל , הצלחת לפרסם לי את הקליפ ברמות שלא דמיינתי, צדקת ככה מפרסמים היום קליפים.
מיילך קאהן23.02.21
16
אחד ממטרות הפרסומת היא לגרום לאנשים להעביר את הלאה. בדרך כלל זה מושג על ידי טריגר חיובי.. והרבה פעמים על ידי טריגר שלילי, כמו שקרה כאן למשל ובהצלחה רבה. כי אתה כתבת על זה וכולם עושים חיפוש גוגל כדי למצוא את הקליפ המדובר. אחלה באזזז.
מאיר23.02.21
15
יש משהו במה שכתבת על השיר אבל זה יצא קצת אישי..אחרי הכל יש פה קצת השקעה של כל העוסקים בקליפ..
שרה23.02.21
14
הטור הזה יותר מעודן מאז ההיסחפות בביקורת על פרחי ירושלים אבל למה לא נותן לציבור לראות ולשפוט גם מה שהוא לא חושב ודווקא בקליפ מחשבות הגזימו עם התאוות אם המסר הוא דיבורים ומחשבות טובות...
שלמה24.02.21
13
לא יפה לדבר נגד
ללא שם23.02.21
12
למה כל הקליפ מיילך בפרצוף עצוב כל כך? אף חיוך? דואג לו
איתי24.02.21
11
נתנאל לא יפה.. גם כשנותנים ביקורת על עבודה שלמישהו עשה צריך לדעת שיש אנשים שהשקיעו בעבודה הזאת וכזאת ביקורת רק מונעת מהם לעשות כאלו דברים בהמשך..
גולש זועם23.02.21
10
כבר נאמר פשוט נבלה בשוק ואל תצטרך לבריות. שני הסברים: 1. תעבוד בעבודה מבזה כמו באיטליז בשוק ואל תחיה מצדקה. 2. תפשוט את העור של נבלה בפומבי כדי לא לחיות מצדקה. לדעתי עדיף אפשרות ראשונה מה שבחר מיילך ולא את האפשרות השנייה שבחר נתנאל.
נבלה24.02.21
9
אני חושבת שלבקר אנשים זה לא דבר טוב אבל זה התוכנית מסכים תן לייק
ציפורה23.02.21
מסכים לגמרי
גלעד עקיבא כפרי23.02.21
8
ייקבי ציון כבר הוציאו את השיר של שלוימי גרטנר "תורה" אהרלה סאמט ומלכות הוציאו ומרדכי יצא ביקב עתיקא והתו השמיני גם הוציאו קליפ ביקב בארה"ב התפקיד שלך זה לתת לצופים חומר חדש אתה יכול להוסיף שהוא מלווה בחומר שיווקי
בית שמשניק24.02.21
7
איזה כיפפ גד אלבז במקום ה1!!! כל כך מגיע לו זה שיר כל כך יפה ומשמח כשאני קצת בדאון אני שומעת אותו ורק מנגינת הפתיחה כבר עושה לי את זה!!! גד המלךך ♥♥♥♥
מוריה24.02.21
6
לגמרי מסכים עם תגובה 5, יש כאן איזה אינטרס אישי! הקליפ הוא אחד היותר משעשעים ומוצלחים שיצאו לאחרונה!!!
בלבול שכל 23.02.21
5
לא נכון בכלל. לא הבנתי. מה אתה רוצה, שכזה קליפ לא יהיה ביקב? שלא ירשמו את נותני החסות? או שמא זוהי שיטה שלך לפרסם את הקליפ כדי שיצפו ?
איציק לוי24.02.21
4
לא מסכים איתך בכלל
שמילץ23.02.21
3
יש צדק בדבריך ר' נתנאל קליפ, לפני הכל צריך להיות מוזיקה טובה, אלא-אם-כן הוא בא לפרסם מוצר כלשהו מעבר לאובר חסויות, גם האפקטים השונים שטוכנלגו (טכנולוגיה שנכנסה) לאחרונה הופכת את חוויית הצפייה לבלתי נסבלת האורות המרצדים הלוקיישנים המקפצים גורמים לסחרחורות ולמצמוצי עיניים קליפים מעין אלו (מבלי לנקוב ב
שוקי24.02.21
2
למגיב מס' 5 קודם כל זהו בדיוק העבודה שלו שממומנת מפרסומים לתת את חוות הדעת האמיתית לכל קליפ ...נתנאל רק שכח להוסיף שזה קליפ שממחזר את עצמו מקליפ קודם שמיילך קאהן עשה לשיר "לכבוד שבת" ככה שהקליפ הזה ממש לעוס כבר וחוץ מזה מפיק הקליפ זה לא מיילך קאהן ככה שזה לא אישי וגם לא אמור לפגוע בו... אולי בזאבי פ
יוסק'ה24.02.21
1
יוצא נגד פרסומות בקליפים? מותק המשכורת שלך ממומנת מפרסומות שאנחנו נאלצים לצפות בהן כדי שתוכל להמשיך לכתוב. אז במקום שתהיה אמיתי ותגיד ביושר שבכיכר לא מכניסים פרסומות ללא תשלום אתה כותב מגילה ארוכה למה אסור ליחצ"ן בקליפים. בעייני סופר לגיטימי להכניס פרסומת לקליפ
חוכעם23.02.21
אהבתי
חזק!!!!!24.02.21
אולי גם יעניין אותך
מגזין

האם יעקב שוואקי מצליח להמציא את עצמו מחדש? // ביקורת אלבום

נתנאל לייפר | 04.04.24

מגזין 'כיכר'

האם ארי גולדוואג מצליח לשפר את רמת העברית בפופ החסידי?

נתנאל לייפר | 28.03.24

מגזין 'כיכר'

בואו לרקוד עם ה-AI: אלבום פורים מתנה לגולשי 'כיכר השבת'

נתנאל לייפר | 21.03.24

מגזין 'כיכר'

כשפריד דוחף 40 שנה - בשעתיים וחצי | המופע שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 14.03.24

מגזין 'כיכר'

מוטי שטיינמץ שר בישראלית ונותי ליברמן תופס אומץ // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 07.03.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מגזין כיכר

"חלום": כשהמלחין חושף  יצירתיות ומקוריות יוצאת דופן

נתנאל לייפר | 29.02.24

מגזין 'כיכר'

תופעת הקליפים במוזיקה היהודית; מי בכלל צריך את זה? // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 22.02.24

כמעט אותו קול

ה'ממשיך' של רבי אלתר - נחשף: הרבי מפלורידה שמנגן בגיטרה

ארי טננבוים | 15.02.24

מגזין כיכר

הסינגלים שאסור לכם לפספס והמילים בעברית שצריך למחוק // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 15.02.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

מגזין 'כיכר'

בפטירתו של רבי אלתר - נסתם הגולל על עולם היצירה לילדים // טור פרידה

נתנאל לייפר | 08.02.24

מגזין כיכר

כאב, תפילה, תקווה וזיכרון • 60 שירי מלחמה החרדים

נתנאל לייפר | 25.01.24

מגזין 'כיכר'

לא לפחד לעשות קליפ עם רעיון // ביקורת קליפים

נתנאל לייפר | 18.01.24

מגזין 'כיכר'

האסק 37: כשהגימיק הופך לביזיון מכוער במיוחד // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 11.01.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

מגזין 'כיכר'

"הגויילם מפראג" | המהפכה המפתיעה שמשנה את עולם המוזיקה

נתנאל לייפר | 04.01.24

מגזין כיכר

"כוכבים בינלאומיים", אבל באמת; והזמר שהצליח להפתיע // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 28.12.23

מגזין 'כיכר'

כשיואלי דיקמן מבטיח לקהל את "ענקי הזמר" // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 21.12.23

מגזין כיכר

האם 'עקרב' עדיף מ'עטלף עיוור'? // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 14.12.23
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

מסיבת חנוכה

הזמר שלום למר בשירת "אוֹי חֲנוּכָּה" בבית הלבן | צפו

איציק אוחנה | 12.12.23