כיכר השבת

פרסומאים: "סרטון פיקוד העורף מזלזל בציבור החרדי"

סרטוני ההסברה של פיקוד העורף לציבור החרדי עוררו זעם רב בקרב אנשי פרסום: "סרטונים ברמה כזו לעולם לא היו מתפרסמים במגזר הכללי". מה דעתכם? (ברנז'ה, פרסום)

74
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | כ"ט באב | 25.08.14
מתוך סרטון ההסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי
מתוך סרטון ההסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי (צילום מסך)

פיקוד העורף פרסם סדרת סרטוני הסברה בעקבות מבצע "צוק איתן", כאשר גם המגזר החרדי זכה להתייחסות עם שני סרטוני הסברה המיועדים אליו. אלא שרמת הסרטונים, לדעת כל פרסומאי איתו שוחחנו, הינה מתחת לכל ביקורת.

"בפיקוד העורף לא היו אפילו חושבים לפרסם סרטונים ברמה נחותה כזו למגזר הכללי" אמר איש שיווק בכיר במגזר החרדי. לדבריו, "סרטוני ההסברה הם פשוט מתחת לכל ביקורת".

כאמור, פרסומאים במגזר החרדי הביעו ביקורת קשה על סרטוני ההסברה של פיקוד העורף. קבוצת אנשי פרסום חרדים מארגנים בימים האחרונים מכתב מחאה אל פיקוד העורף בו הם קובלים על התייחסותו אל המגזר החרדי, כפי שעולה מהסרטונים.

סרטון הסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי (צילום: פיקוד העורף)

"אנחנו, קבוצת פרסומאים ופרסומאיות חרדים, מביעים בזאת את סלידתנו משפת הפרסום שנקט פיקוד העורף כלפי המגזר החרדי בקמפיין הוידיאו שמטרתו הייתה להחדיר למגזר החרדי את חשיבות הציות להוראות פיקוד העורף" נאמר במכתב.

"הסרטונים שיצאו מבית היוצר של פיקוד העורף, מבטאים פטרוניזם וגסות שאין מקומם בשיח ציבורי תקין. הסרטונים מזלזלים באינטליגנציה של המגזר ומציגים את החרדי כעילג, דבר שכמובן מרחיק את הטמעת המסר מקהל היעד".

לדבריהם, "נראה כי לא נעשתה עבודת הכנה מסודרת בתכנון הסרטון, לא עבודה מקצועית ולא עבודת התאמה למגזר החרדי. אם רק תרצו, בנקל תמצאו אנשי מקצוע ראויים שמכירים את השפה התקשורתית הנדרשת במגזר החרדי, אנשי מקצוע שיודעים להתאים קמפיין כללי טוב לקהל החרדי, בלי להביך אותו".

אנשי הפרסום מסיימים את מכתבם: "לתועלת העניין, טוב תעשו אם תשנו לאלתר את היחס למגזר החרדי ותתייחסו אליו כשווה בין שווים בעניין כה-חשוב ומהותי".

מוטי רובינשטיין, עורך בלוג הפרסום החרדי "פאשקעוויל", אמר ל"כיכר השבת", כי הוא קיבל תגובות רבות מחרדים "שנעלבו מהסרטונים ומהגישה של פיקוד העורף כלפי המגזר החרדי".

סרטון הסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי (צילום: פיקוד העורף)

גורמים בפיקוד העורף אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי אין שום כוונה לפגוע בציבור החרדי ובסרטונים הושקעו מאמצים רבים בכדי לייעד אותם אל המגזר החרדי.

לדברי הגורמים, בפיקוד העורף לא הסכימו לקחת שחקנים חילוניים שיתחפשו לחרדים. כמו כן, על התסריט לסרטון השני עברו לא פחות משישה עיתונאים חרדים, ביניהם גם עיתונאים חרדים בכירים. בנוגע לסרטון הראשון אותו פרסם פיקוד העורף אומרים הגורמים, כי סרטון כזה בדיוק נעשה גם למגזר הכללי.

עם זאת, פרסומאי בכיר במגזר החרדי אמר ל"כיכר השבת" כי כל סרטוני פיקוד העורף ברמה נחותה במיוחד וכי לדעתו לא הייתה כוונה לפגוע בציבור החרדי: "כל הסרטונים שהוציא פיקוד העורף ברמה נחותה כמו הסרטונים שפורסמו לציבור החרדי, ולכן לא נראה לי שהייתה כוונה לפגוע בחרדים".

ומה דעתכם על הסרטונים? הגיבו.

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
כדי להוכיח שהם חרדים... קצת שכל!
עומר אבו עיישה03.09.14
42
יותר טוב שאנו ניראה בעיניהם כמין יצור שחי בעולם אחר. תחשבו על זה. זה מועיל לבידול שאנו חפצים בו. אנו לא באמת צריכים להיעלב מהעובדה שהם חושבים שאנחנו כמה עשורים מאחוריהם. זה באמת בסיידר גמור. נסתדר היטב לבד. תבינו שגם הם לא לגמרי מרגישים טוב עם העובדה שאנו רואים בהם תינוקות שנשבו. ההבדל הוא שאנחנ
קוגל מאכער29.08.14
41
איך הם רוצים שחרדים ישרתו שם?
חנה26.08.14

הצגת כל התגובות

40
לדעתי הבעיה היא המצב הבטחוני. לא?!
גל27.08.14
39
סתם בוכים החרדים הצבועים האלו ומחפשים על מה לבכות ולהתלונן כל היום וביננו חרדי שקורא לעצמו כזה ויש לו אינטרנט אז הוא סתם צבוע על מי אתם עובדים לפחות אל תקראו לעצמכם חרדים פיקוד העורף לא קיפח אף אחד דווקא להפך הביא אנשים מוכרים כמו יהודאי ובידאני מי לא מכיר אותם כל בני ברק מבקשים להצתלם איתם
שמואל26.08.14
38
כל התגובות שנכתבו כאן גזעניות !! כואב לכם שספרדים שיחקו כאן תפקיד ולא אשכנזי עם זקן לבן ???? טיפשים בסרטון השני זה השחקן משה בידאני למי שלא זיהה ואל תשכחו שכמעט כל בית ספרדי ואשכנזי גדלו על הסרטים שלו עם שאול חיון ובסרטון הראשון זה אריאל שהיה המדרבק של מידד טסה ועוד זמרים והיום מנהל חברה של הפקות וא
ששון26.08.14
37
תלמידי חכמים לומדים גמרא , משנה וכו'. משם באה החכמה שלהם והם אלה שבזכותם אנו קיימים ויושבים בארץ ישראל. בזכותם כל העולם עומד על תלו. בזכותם יש מלא נסים, למה-אנחנו זכאים לנסים? רק בזכות לימוד התורה שלהם.
נעמה26.08.14
36
הפרסומות הללו אולי לא מביאות את היעד אבל העילגות שלהן מצחיקה שחבל על הזמן מזכיר לי איך שצחקתי בלי סוף מהסרטים הראשונים של גרובייס, לא מהתובן אלא מהשחקנים
אריה26.08.14
35
אני עיתונאי חרדי כבר הרבה שנים ומה לעשות שכולם צודקים צודקים הפרסומאים החרדים שהפרסומות הללו תת רמה - פשוט תת רמה אבל מצד שני צריך לזכור שגם הפרסומאים החרדים מזלזלים בציבור החרדי ודוחפים לו פרסומות מפגרות שמתחזות למתוחכמות ובסה"כ מזלזלות באינטליגנציה הגבוהה של רוב תלמידי הישיבות ותלמידות הסמינרים
אלי, עיתונאי26.08.14
34
משגיח בישיבה ספרדית חחחחחחחחחחחחחח
מקובל גדול26.08.14
33
הראשון באמת תינוקי, אבל השני הדריך דווקא סבבה. מי בעד איתי? תודו שהוא כמו השאר, זה הכל
ג.י26.08.14
32
רק חרדים נותנים במה לשטויות של הלברטל. אז מה אתם מתלוננים?
שמעון הלקין25.08.14
31
לפיקוד העורף יש תקציב גדול, הם מנסים לנצל את תמימותו במונחים חרדים ובכך לצרף אותו לשורותיהם.
אורי25.08.14
30
ממש לא יפה. ואם היו עושים תשדיר כמו לציבור הכללי הייתם אומרים יותר מידיי מודרני. למה מסר בוטה כזה... די. אל תזלזלו באינטילגצייה שלכם(הפירסומאים החרדיים)לא של הציבור החרדי. כנראה שהפעם לא גזרתם קופון...! העיקר שהמסר ברור!!!
avi125.08.14
29
המיגזר החרדי זה חבל אבל זה המצב שמרוחקים כול כך בוודאי שלא היתה כוונה לפגוע
גידעון25.08.14
28
רבותי, את העיקר שכחתם! חרדים אמורים לפחות לא להחזיק בבית אינטרנט!! ולידי המוסדות שמקרינים להם את הסרט במסגרת תרגילי הג"א וכו' זה מספיק!
דיתי26.08.14
27
אבל השני היה דווקא חמוד ומצחיק... לא ראיתי משהו מזלזל בסרטון השני, הוא מסביר נכון, רק פירוט. חוץ מזה, העניין היה שיתקשרו ל104, זה הכל לדעתי. ושלא תחשבו- אני חרדי לגמרי אבל הסרט השני לא נראה בעייתי
יעקב26.08.14
26
יש לנו את גדולי הדור, והם יורו לנו את הדרך אשר נלך, ואת המעשה אשר נעשה בשעת חירום.
דן סגל25.08.14
25
החריידים לא מעוניינים שאף אחד יתקרב ל4 אמותיהם לכן כולם (שאר העם ) חושב שמדובר באנשים פרמיטיבים. טוב החרדים לא כאלה אבל הם אלה שאשמים ,,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת25.08.14
24
תפסיקו להתבכיין!!! אתם רוצים שיהיו מסרים חיוביים אתם רוצים שהתקשורת תדבר עליכם אחרת? פשוט תהיו פעילים בתוך המערכת מצידי תשתלטו על "המערכת" אבל אתם לא רוצים (החרדים) לקחת חלק יותר גדול בנעשה אז יש לזה מחיר שהוא שקובעים לכם מה לעשות ואתם אוכלים את מה שבישלתם!!
אייל25.08.14
23
נכון שזה לא נעים שמובילים הדרכה לציבור שלם ע"י אדם עם לקות מסויימת . כאילו שלהחרדים יש בעיה בקליטה רק הסבר ברמה הכי נמוכה הם יוכלו לתפוס . אבל למעשה אני למשל חרדי עם מבטא צברי מצוי לא תמיד יכול לנהל שיחה ברמה עם דובר יידיש חסידי מצוי בדרך כלל הם מגמגים ועילגים ביחס לצבר המצוי גם בדיבור ולפעמים גם ב
מגמגם לוישן הקו26.08.14
22
אבל מה הבעיה בשני? מה מצאתם לא טוב בו חברה? משעמם לכם?
רן26.08.14
21
יציגו את זה בקייטנות וכל הילדים יצחקו😀😀😀 חחחחחחחחחחחח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחח25.08.14
20
מחילה. לומר שהסרטון מזלזל זו התנשאות וגזענות. אולי הפרסומאים הללו לא יודעים, אבל אחוז גדול מהאוכלוסיה במדינת ישראל וגם אחוז ניכר בציבור החרדי, מדברים כך, נראים כך, מתנהגים כך. לפיכך - לומר שהסרטון מזלזל זוהי גזענות לשמה. להסתיר ציבור ענק ולשחק אותה כאילו כולנו צפוניים ותל אביבים....זו התנשאות!
מזרחן25.08.14
19
כנראה אם היו מפרסמים איזה אשכנטוז לא היו תלונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנדי26.08.14
18
לדעתי הסרטון הראשון באמת עושה צחוק מאיתנו, אבל זה רק מראה עד כמה לא הייתה להם כוונה רעה, כי הם השתדלו מאוד בשני. "הווי דן את כל האדן לכף זכות", ובטח שכך במקום לדבר לא לעניין
חוכם דהגדה26.08.14
17
אם זה מקצועי אז חמאס הוא לא ארגון טרור...
hadas 39325.08.14
16
שיתגייסו אחר כך יבקשו בקשות!! מי ישמע צריכים להשתחוות לפרזיטים זה לא לרמתם המי יודע מה גבוהה ..עאלק רמה ..טיפשים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית שפויה25.08.14
א.את לא חרדית שפויה אלא חילונית מטומטמת ואל תביישי את החרדים בזה שאת אומרת שאת חרדית. ב.מי ביקש להשתחוות. ג. אפילו אם רמתם לא הייתה גבוהה [מה שלא נכון] היא יותר גבוהה מרמתך הרדודה עד כמה שאפשר לקרוא לרמתך רמה ממני נורמאלי אליך מטומטמת.
נורמאלי26.08.14
15
צפיתי בסרטון הסברה זה, ולא התרשמתי לרעה כלל..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי26.08.14
14
פשוט וקל
כריש על הכביש26.08.14
13
שימו לב שהשחקן בסירטון הראשון לא נראה כמו בחור ישיבה קלאסי. התספורת שלו (מארינס, למי שמבין) ממש לא מתאימה לדרישות ההלכה ובטח שלא למראה החרדי. גם החליפה (עם צוארון קטיפה), נלקחה מאיזה ז'אנר של חליפות נשף. בקיצור חילוני שהתחפש. או גרוע מכך, מתחלן שהתחפש, גם לא מתאים וגם לא כישרוני. גם בסרטון השני מל
מאור25.08.14
הוא מתפלל בשבת בבוקר ברשב"ם במנין של שמאי מי שמכיר
אני מכיר אותו26.08.14
אתה לא מכיר אותו ? הוא עובד עם הזמרים הכי גדולים במגזר הדתי והיום כבר יש לו חברת הפקות הזמר אביחי חגג מנוהל אצלו ואריאל עצמו לא נולד חרדי הוא התחזק עם השנים ככה דיברו עליו ברדיו
הדס26.08.14
12
תקשיבו חבר'ה! הזילזול שלהם בחרדים זה בגלל איך שהם רואים תחרדים במציאות.. אם המציאות תראה אחרת שהחרדים הם נורמלים ושהם לא סתם כאלו שרק עושים בלאגן וצרות על כל דבר הכי קטן שלא מצא חן בעינהם - אז יתייחסו אלינו כנורמלים. כל עוד הרבה מהחרדים לא נורמלים ודואגים שהתקשורת הכללית תראה את זה אז זה היחס שאנ
אלונית26.08.14
11
איפה הסמל של פיקוד העורף על הסרט הראשון עם הבחור הפעלתן משהו... סרט לא מתאים. הסרט השני של פיקוד העורף עם האבא טוב מאוד . ומעביר את הצורך הבלתי מתפשר בהנחיות ללא שאאננות
בת ישראל 26.08.14
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהב ישראל 25.08.14
9
זה קליפים מצוינים ותמיד מה שיעשו טוב לחרדים אז יהו כאלה שיצאו נגד....
CBHNHI25.08.14
8
תת רמה. לרמה של גן גנון מסבירים ברמה גבוהה ומתורבתת יותר.
חנשה26.08.14
7
אם עקבתם הסרטונים נתרמו בחינם....זו התוצאה.
מפיקה25.08.14
6
הם מזלזלים לא רק באינטלגציה של הציבור החרדי, אלא מציג אותם בעצם כאנשים רדודים וחסרי הבנה.
צודקים26.08.14
5
כאילו שחסר לפיקוד העורף מה לעשות בתקופה הזו, אתם באמת עלובים? לפיקוד העורף אין ברירה, זה בטווח קצר, לא נתנו להם כסף וזמן! מי שמגיב פה וכל הזמן מגדף הוא לא חרדי תודו בעצמכם! רואים לפי הסגנון וחוץ מזה, חרדים אמיתיים הם בישיבות, או לפחות בעסקים כי אין להם ברירה! לקרוב משפחתי שאול אורון הי"ד אין מקום קב
אריק אורון26.08.14
4
נכון שלשחקן (?) יש ליקוי בדיבור, אבל הבעיה שלכם שאתם חבורה של שונאי ספרדים. אתם מפלים אותנו בבתי ספר, לא רוצים להתחתן עם הבנות שלנו ומעצבן אותכם לשמוע מישהו עם ח' וע'. תתביישו לכם!!!
מוריס25.08.14
3
בתור תושבת הדרום כמורה אפילו לתלמידות שלי ביסודי אני מסבירה ברמה בוגרת יותר. הסרטון הראשון נשמע בדיחה עלובה!!!!!!!!!!!!!! הסרט השני, הוא זלזול באינטלגנציה. עצוב...
מורה25.08.14
2
צודק תגיד לי מי בציבור הליטאי או החסידי היה רואה את הסרטונים האלה אין טלווזיה בבית יש טלפונים כשרים ממש בזבוז כספי ציבור מדינה מטומטמת הבעיה של מי שיש לו בעיה היא שלא השתמשו בשירותים שלהם אפילו שכלנו יודעים שסרטונים לציבור החרדי הוא טפשי חבל על הכסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 26.08.14
1
דבר שני ראיתם פעם איזה פתטיות הפרסומות שלכם? למשל הצורך הזה לדחוף כיפה לכל בן או לטשטש בובות וילדות קטנות (!) נקודה למחשבה.
דני25.08.14
אולי גם יעניין אותך
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול

מוטי רובינשטיין | 29.06.20
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18