כיכר השבת

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול // טור

הודעה של בכיר ברשת 'ויקטורי' התגלגלה לתקשורת ותוך זמן קצר הציתה משבר ענק. מנכ"ל הרשת 'הרג' את הזעם הציבורי בתוך דקות בהודעה עם שלושה מרכיבים חיוניים (טור)

19
מוטי רובינשטיין | כיכר השבת | ז' בתמוז | 29.06.20
רשת ויקטורי
רשת ויקטורי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הודעה לא מוצלחת של בכיר ברשת ויקטורי התגלגלה לתקשורת ותוך זמן קצר הציתה משבר תקשורתי ענק.

המשבר התחיל לאחר שהרשת הודיעה על מכירת לחם או חלה לשבת בשקל אחד בלבד, ללא התניית קנייה. הבשורה התפשטה כאש בשדה קוצים והשמועה עשתה לה כנפיים.

בתוך זמן קצר פורסם כי בכיר ברשת הנחה את העובדים שלא למכור לילדים, מהסיבה שגם אם יש מי שימצא את הדרך להבינה, ודאי שאין לאומרה באופן הזה: "אין אישור מכירה לילדים - החרדים ישלחו גדודי ילדים".

ובכן, לא כל מה שחושבים צריך לכתוב. מנהלי שיווק ותיקים מכירים את ההוויה הישראלית ואת הרצון של הלקוחות "לנצל" את המבצעים עד תום. לא להיות פראיירים. אם מוכרים לך לחם בשקל, תבוא לקנות לחם בשקל. אם זה מוגבל ללחם אחד בקניה, תעבור בקופה שוב ושוב - עד שיעיפו אותך - ותעביר כמה שיותר חלות. הצרכן הישראלי ינצל את זכותו החוקית למימוש המבצע ויתעקש על קיום חובתו המוסרית ליהנות ממנו - קל וחומר כשאפשר "לדפוק את השיטה".

אלו לא רק ילדים חרדים שיבואו לקנות חלות, אלו לא רק חרדים שאוכלים לחם וחלות, גם אם לחרדים מן הסתם יש יותר ילדים והם צורכים הרבה יותר חלות. ברור שניתן היה להתנות את המבצע למשפחות בלבד, ואפילו לאסור מכירה לילדים, אך לא היו צריכים לציין את הסיבה (המתבקשת, ההגיונית והמובנת) - זאת שאין לאומרה בקול. "אין אישור מכירה לילדים", בסדר גמור. "החרדים ישלחו גדודי ילדים", לא בסדר בכלל.

וכצפוי התגובות לא איחרו לבוא. ח"כ גפני הגיב מיד: "לא נעבור לסדר היום לאחר שמעמידים את הציבור החרדי בחזית הקורונה על לא עוול בכפו. אחת הדוגמאות היא רשת ויקטורי שפרסמה התבטאות קשה נגד הציבור החרדי, וזה פרי ההסתה הנובע מעלילת דם. אני קורא לציבור שלא לרכוש ברשת ויקטורי – עד שתתנצל על המעשה". אליו כמובן הצטרפו לא מעט אושיות רשת במה שנראה היה כמשבר העומד להעסיק את הרשתות החברתיות בשבוע הקרוב.

"החרדים ישלחו גדודי ילדים" כמעט התגלגל לחרם ולסיפור תקשורתי עסיסי ועקוב מדם. הסיפור היה יכול לפרנס עיתונאים רבים במשך תקופה ארוכה, כפי שמנכ"ל מכבי פרנס בהתבטאותו על היקף הקורונה בבני ברק (משבר תקשורתי גדול שלא טופל כראוי), אך במקרה הזה המשבר נגדע באיבו.

מנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד, 'הרג' את הזעם הציבורי בתוך דקות. הוא פרסם בפייסבוק האישי, בצורה ישירה ובלתי אמצעית, הודעה ברורה עם שלושה מרכיבים חיוניים הנדרשים בניהול משבר: "אני מתנצל, לוקח אחריות, זה לא יקרה יותר". התנצלות מהירה בפני הציבור הרחב, ממנכ"ל הרשת בכבודו ובעצמו, בצורה בלתי אמצעית, גלויה ולא מתחמקת - הביאו סוף לסיפור.

"רשת ויקטורי מבקשת להבהיר כי היא מקפידה על שיח מכבד ומכובד ודואגת לכלל האוכלוסיות, מחב"ד ועד הטבעונים, מצה"ל ועד לאלו שקשה להם. אין טעם בלקחת דברים שנאמרו שלא לצורך ולהפוך אותם לשיח מפריד ומפצל שהרי הרשת, עובדיה וצרכניה מורכבים מכל אוכלוסיות מדינת ישראל המיוחדת כל כך בגלל המרקם האנושי החי בה. הרשת מעסיקה ומשרתת את כולם: חרדים, ערבים, דתיים וכאלו שלא בכל רחבי המדינה. אם לא הובן עד כה, הרשת קיבלה אחריות מלאה על הדברים ומביעה את התנצלותה הכנה. אנו, אוהבים את כולם ומצטערים על כל פגיעה במגזר שלם. זאת לא דרכנו! סליחה ומחילה".

אם זה לא הספיק, מנכ"ל הרשת התקשר לח"כ גפני והתנצל גם בפניו. הוא ביקש להעביר לכלל הציבור את התנצלותו ואת הבטחתו שדברים כאלו לא יקרו שוב. בעקבות כך, ביקש גפני מהציבור הרחב "לבטל את החרם הצרכני מרשת ויקטורי, בשל התנצלותם הכנה".

כחרדי שנחשף לסיפור הזה באיחור של שעתיים (חיי נצח במשברים וירטואליים), התחושה לבטל חרם שלא התחיל הייתה נהדרת. כמי שמעולם לא דרך ברשת ויקטורי, סביר להניח שאמשיך בהרגלי הצריכה שלי ולא אקנה שם בקרוב, אבל זה לא יהיה ממניע אידיאולוגי. כי ההתנצלות של מנכ"ל הרשת התקבלה בלב שלם - וסלחתי כדבריו.

  • הכותב משמש כיועץ אסטרטגי לארגונים וחברות ומנהל משברים תקשורתיים
תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
מבחינתי לשון ההודעה עשוי לשקף לכאורה את הלך הרוח בקרב מנהלי הרשת. במקרה פליטת הפה הזו הגיעה לפרסום. כמדומני הם מזמן ויתרו על השקעה בקהל צרכני המהדרין ומחקו את מותג המהדרין שלהם.
ללא שם29.06.20
17
ברמי לוי מכרו עוף בשקל....ראיתי מישהו שהלך וחזר כעשרה פעמים....עד שנגמרו העופות.זה חוקי אך לא מוסרי.
David29.06.20
16
לא מבין על כל המהומה החרדים כל דבר מפרשים את זה לרע הם צריכים לעשות חשבון נפש
רון29.06.20
על מה בדיוק חשבון נפש??
יעל30.06.20

הצגת כל התגובות

15
עדיף בחנם אולי קשה להסיג שקל הוה כזה קטן
נסים זכות 16.07.20
14
עוד כתבה קנייה. הפעם ע"י רשת ויקטורי
תקשורת 29.06.20
13
גילוי נאות: הכותב נשכר ע"י רשת ויקטורי?!
אוראל 29.06.20
12
לא יודע עד כמה הציבור החרדי קונה ברשת הזו בלי קשר לכלום....בודדים ממש
חרדי29.06.20
11
אני לא חרדי ואני צרכן לא קטן ברשת ויקטורי ואני לא סולח כי זה נימצא עמוק בתוככם ב"ה לקונה אצלכם כלום יותר
מני03.07.20
10
כל הכבוד, אדם עם גב, ירבו כמותך בישראל..............
מליון דולר29.06.20
9
שום התנצלות לא מתקבלת, פשוט הרשת הזו מוחרמת, הרבה אנשים שפגשנו אמרו שלא יכנסו לרשת הזו. גם בגלל מה שנכתב נגד חרדים וגם רשת לא מוצלחת לחרדים, שהחילונים ילכו ויפרנסו את שונאי החרדים,
תמי29.06.20
8
תסלחו לי אבל אני לא אסלח בזלזול המטורף הזה יאלה טלפון לגפני ונגמר הסיפור מה אנחנו בבונים?מה הקשקוש הזה הוא אמור להתנצל בפני הציבור ולגפני אין שום זכות לסלוח בשמנו ולגבי התנצולתו לא ראיתי בזה שום משהו כנה ואמיתי אלא אחלה דוברות הגיע הזמן שנפסיק להתלהב מכל חילוני שאוומר עלינו מילה טובה !!!!!!!!!!
יוסי02.07.20
7
מוטי רובינשטיין יועץ בחסד עליון. כל הכבוד על טור מעולה שכזה. כן ירבו!
אלוף עולם!29.06.20
6
אף אחד לא יקנה ברשת הזו ההזויה. נקודה
תמי29.06.20
5
אנחנו הפראיירים שקיבלנו את ההתנצלות הרי יצא לו בפליטת וואצאפ כל הרוע האמיתי שלו וכל מה שהוא באמת חושב עלינו אדם דוחה!!!!!!
יהודי שאכפת לו29.06.20
4
חרם ........................ נכנסים לשם
אלי04.07.20
3
אני רק לא יודע מדוע הכותב הנכבד, צריך להשמיץ את הישראלים, בבואו להסביר לקוראים את חכמתו של מנכ"ל ויקטורי .אולי הכותב הנכבד לא יודע, בארה"ב יש רשתות שאפילו כשהמוצר במבצע אזל מהמלאי, נותנים פתק ללקוח, שיוכל לקבל את המוצר ברגע שהמלאי יתחדש במחיר המבצע, שכבר לא בתוקף .ובזה למעשה מונעים מהרשתות להביא אנש
הפוך על הפוך03.07.20
2
הכותב לא ציין האם יש לו קשרי עבודה עם רשת ויקטורי, אלא ציין שאינו נוהג לקנות ברשת.
צפצפ29.06.20
1
מוטי אחד התותחים אסטרטג מעולה, ומתברר גם כאושיית קולינריה יהודית
שוקי29.06.20
אולי גם יעניין אותך
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19
ש

נכנסים למצב טיסה

מחיר הטיסה לניו יורק יורד? אל על במחירים מפתיעים

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18