כיכר השבת

הופעה בזמן הלווית הרב עובדיה? עברי לידר: "כל אחד עושה מה שקרוב ללבו"

בזמן שמרן הרב עובדיה יוסף הובא למנוחות, נערכו במדינת תל אביב הופעה מוזיקלית, והשקת קולקציה. מהאירוע הראשון שזוהה עם המגזר המזרחי - נעדרו רבים. השני המזוהה יותר מכל עם תל אביב - היה מלא באורחים. • הזמר עברי לידר מנסה להסביר: "כל אחד עושה מה שקרוב לליבו ועל-פי מה שהוא חי", הזמרת מרגלית צנעני מתעלמת מהשאלה מדוע לא ביטלה את ההופעה, אולם אומרת: "הרב עובדיה הוא רב ענק ומאור התורה. לא זכיתי לראות אותו" (ברנז'ה, חדשות)

64
אפי ליברמן | כיכר השבת | ה' בחשוון | 09.10.13
עברי לידר, הופיע בזמן הלוויה
עברי לידר, הופיע בזמן הלוויה (צילום ארכיון: פלאש 90)

הופעות בזמן ההלוויה: בזמן שהמוני בית ישראל מכל הזרמים הגיעו למסע הלווית מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, התקיימו בעיר תל אביב שני אירועי תרבות: מופע של הזמרות החילוניות מרגלית צנעני וזהבה בן, וכן השקת קולקציה של הזמר עברי לידר.

אצל הזמר נרשמה תפוסה מלאה, לעומת היעדרות שיא אצל הזמרות המזרחיות, את הסיבות לכך מסביר אחד מכתבי התרבות במדיה הכללית עמו שוחחנו. לדבריו, ההיעדרות הייתה ברורה מפני שקהל היעד אליו פנו צנעני ובן היה המזרחי, שעבורו השתתפות בהופעה בעת לווית הרב עובדיה היא כחטא. גם הזמרים המזרחיים המובילים נעדרו: "הרבה מהם לא הגיעו, כמו אייל גולן, דודו אהרון, ומשה פרץ, שהם מכרים קרובים של המשתתפות" מוסיף כתב התרבות.

כשהזמרת מרגול עלתה לבמה, היא הסבירה את החלטתה שלא לבטל את ההופעה למרות פטירת מנהיג הדור הדתי: "מרגול דיברה על הבמה על גדלותו של הרב. היא סיפרה לקהל שהם התלבטו האם לבטל את ההופעה או להשאירה כמתוכנן? את השאלה הזאת הן הפנו לרבנים שהכריעו שאין צורך לבטל את ההופעה בכדי שלא לפגוע בפרנסה של אף אחד מהאנשים". ציטט הכתב.

הלווית הרב עובדיה יוסף (צילום: פלאש 90)

בניגוד לצנעני ובן, לעברי לידר היה קהל יעד מאוד ברור – חילוני תל אביבי, שהקשר שלו עם הרב הוא כמזרח ומערב. "אצל עברי לידר זאת הייתה השקת קולקציה ולא הופעה, היו שם עיתונאים ומפורסמים ולפחות 800 איש".

בכדי להבין מה מוביל אדם חילוני ככל שיהיה, לחגוג בזמן שעם ישראל נמצא באבל ובצער גדול, שוחחנו עם הזמר עברי לידר עצמו, שניסה להסביר מדוע לא ביטל את ההשקה: "לא חשבתי שצריך לבטל את האירוע, חשבתי שאדם שעניין ההלוויה קרוב ללבו וחשוב לו ונוגע לו, וממילא לא הגיע, אני כמובן יבין את היעדרותו, כמובן שזה בסדר והגיוני לגמרי. ישנם אנשים שההלוויה פחות קרובה אליהם, אז הם הגיעו".

"כל אחד עושה מה שקרוב ללבו ועל-פי מה שהוא חי" אומר לידר בשיחה עם "כיכר השבת", לדבריו, "לכל אחד מאיתנו יש את הנושאים הקרובים אליו פחות ויש את הנושאים הקרובים אליו יותר. כל אחד חי לפי הדברים שחשובים לו - וזה מצוין. לכולנו יש הרבה כבוד לזה, כמובן שמי שהיה לו חשוב שלא להגיע - קיבלתי זאת בהבנה גמורה".

הזמר מספר כי הוא עצמו לא נחשף לגדלותו של הרב, אך בשביל חבריו הקרובים שאינם דתיים, מרן היה אדם מאוד חשוב: "לא הכרתי אותו ולא פגשתי אותו מעולם, אבל הוא אדם מאוד חשוב ומאוד חכם. אני יודע שהרבה מחבריי הקרובים העריצו אותו והלכו בדרכו והוא היה בשבילם איש מאוד חשוב - באמונה שלהם".

הרב עובדיה יוסף - קווים לדמותו של מנהיג (באדיבות ynet)

הזמרת מרגלית צנעני, אישה מסורתית להגדרתה, סירבה להתייחס לגופו של עניין מדוע לא ביטלה את ההופעה, והעדיפה לדבר על גדלותו של הרב עובדיה: "הרב עובדיה הוא רב ענק ומאור התורה. לא זכיתי לראות אותו אבל תמיד שמעתי עליו בבית".

"אבא שלי סיפר עליו גדולות ונצורות, הוא אמר שהוא איש ענק בתורה, פוסק גדול, מבין ענק בהלכה, ואיש דגול. אני גדלתי עליו" אמרה צנעני.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
שערך לימוד התורה לדתיים /חרדים ולחילונים איננו ערך עליון! לחילונים פשוט , הרי אם ערך לימוד התורה ערך עליון הוא הרי שאם נפטר אחד מלומדי התורה המובהקים הרי שיש להתאבל! ואצל הדתיים - בחייו יצאו מגדו בצורה אישית על פסיקותיו ההלכתיות כאשר מדובר באדם שמליןד תורה ומחשיבה הלכתית טהורה פסק כפי שפסק ! מה
James16.10.13
24
שרבין מת הם כול שנה רוצים כבוד ומחפשים את הדתיים אבל לכבד אותנו זה לא נחשב מי אנחנו אנחנו עצם בגרון הם בשוק מהעוצמה מיליון איש בהלוויה תוך 4 שעות כפול המשפחות של המיליון זה 4 מליון איש רבותי תהיו גאים ותבינו החילונים רובם טובים ואחים אבל השמאלנים יעדיפו ערבים ולא חרדים
צורי רוקח10.10.13
23
שימו לב עד כמה מתונה, מכובדת ומפייסת תגובתו שלו החילוני עברי לידר, וכמה חטטנית ועוקצנית הכתבה הזאת של ה"חרדים" (כאילו עסקנים הם באמת חרדים)... מי קרוב יותר לתורת ישראל?
יובל10.10.13

הצגת כל התגובות

22
אם כל אחד עושה מה שקרוב לליבו? תפסיקו לבלבל במוח ותנו לחיות פה
נמאס10.10.13
21
לא לקנות קסטרו ולא מרגול
אברהם10.10.13
20
שהרב עובדיה לא מאחד את עם ישראל!! ואגב בהלויה היו 300 אלף איש !! זה אומר שזה פחות או יותר אוכלוסיה חרדית + ו
James09.10.13
אם "עם ישראל" בשבילך זה המוזכרים לעיל - אני מבין איזה חלק יש לך באותו "עם ישראל"....
יהודי אמיתי!!10.10.13
אם לא היה לי חלק בישראל הייתי מגיבה כמוך
לוד11.10.13
כולם לעשות לא אהבתי על הבן אדם הזה גיימס שמאז שאני זוכרת אותו פה מתנהג כמו גוי ועוד עכשיו מעיז לזלזל במרן!!!!!!
Efratush10.10.13
נראה בהלוויה שלך כמה יהיו סתום חולה תדעו מי שמזלזל בכבוד צדיקים נשיכתם נשיכת עקרב אל תגיד שלא הוזהרת
יערית10.10.13
שלהלויה שלך יבואו מיליון עקרבים כדי לשאול ותך את מי לנשוך
James11.10.13
הוא היה מת שיהיו לו ככה בהלוויה טמבל
לוד11.10.13
את הוא היה מת שיהיה לו ככה בהלויה... מענין על מה המתים מתים:)
James12.10.13
עובדי עבודה זרה אנשים מסכנים סוגדים לאדם (במקרה הזה מדובר באדם משכמו ומעלה) אבל אתם סוגדים לו וזוהי עבודה זרה ממש !! הגיע הזמן שתאמינו בקב״ה תשבו ללמוד ותפסיקו לסמוך ל הרב עובדיה שילמד בשבילכם!
James11.10.13
גוי שסוגד לישו ומאמין בנצרות - אז מי פה עובד עבודה זרה? בכלל - יש הבדל בין להעריץ בן אדם לבין לסגוד לו מ מ ש - קאפיש? חצוף מחוצף.
אוראור22.05.17
שטויות והבלים
אבי10.10.13
19
אני אומנם לא חרדית אבל אני שמעתי מבנות שלומדות בסמינרים חרדים אשכנזים שלמרות שמרן נפטר לא היה אכפת להם בכלל אז אל תדברו לי מרגול צנעני ולא על אברי לידר ובקיצור לא על אף אחד כל אחד בדרכו להתאבל על מרן!!!!
ברבי16.10.13
וזה יהיה על מצפונך שחבל ולא הכרת את מר"ן כתעלי לקברו תביני מי היה מרן אני מרחמת על עם ישראל שלא הכיר את מרן בדורו בגלל שמאלניםי רשעים שלא נתנו לכם להכירו.
אחת13.11.13
אל תבלבלי את השכל כולם בכו והשתגעו על שהרב איתנו ערבים מנהריה סגרו בסתות והתחילו לבכות, אנשים שמבקרים בבית הכנסת רק בכיפור הגיעו ללויה אם יש שני מפגרים מושחתים ומסריחים שעשו הופעה זה לא אומר שבנות סמינרים לא כאבו. אני מציעה לך לעשות קפה ולהיחנק
אני30.10.13
18
אכן, ובגלל זה אני מזלזל ביום הזכרון לחללי הבית של הגויים.
חרדי10.10.13
אבל אתה כפוי טובה. הרי הם נהרגו גם בשבילך.. זו הסיבה לשנאת חינם, אנשים כמוך.. אחרים עושים משהו לא בסדר אז גם לך מותר
אלי11.10.13
17
אך לא לעם הישראלי. מרגול פנתה לעם היהודי, ואילו באירוע ההשקה, פנו לעם הישראלי. מובן ? אין מה להתפלא !!!
פשוט וקל10.10.13
16
העיקר שבזמן יום הזיכרון לחללי צה"ל או בעמידה בצפירה, את המוסג של "כל אחד יעשה מה שקרוב ללבו "
הודיה09.10.13
הרב עובדיה הוא לא דמות ממלכתית עם כל הכבוד לו! זה יותר דומה להופעה ב ט׳ באב
James10.10.13
15
במאה שערים , סאטמר ונטורי פתחו שולחן והרימו כוסית בכוונה !
חרדי ציוני09.10.13
כשיומם יבוא ישקו אותם בעולם האמת מדמם! אל תדאג, יש דין ויש דיין וכל המבזה כל רב בישראל ובטח ענק שבענקים צפוי לתת את הדין על כך!
דר10.10.13
נדחקתי את מאה שערים בלוויה וכל ה"זברות" והסאטמרים היו שם ובכו בהספדים, את נטורי קרתא אני לא מזהה כך שיש מצב שגם הם היו, לא שאכפת לנו מ200 איש..
יוני נתן10.10.13
שניהם עושים את עצמם אלוהיהם.
לפידי'ז10.10.13
יש לי הכרות אישית אם כמה וכמה חסידי סטמאר ונטורי קרטא! אני עובד איתם. (ואני ד"א שסניק) ומהכרות שיש לי איתם אני רוצה להגיד שהם צדיקים, טהורים, אוהבי ישראל ,וכולם היו בלוויה של מורנו. וכיבדו אותו בחייו וכן במותו עני ראו ולא זר
זה מהסטנדר10.10.13
תאמין לי עדיף שנטורי קרטא לא היו באים למה לא נראה לי שמרן היה שמח על זה אז למה להמשיך לדבר שטויות
ברבי16.10.13
14
על זה נאמר אדם באמונתו יחיה
סודרי12.10.13
13
הלא גם אם לא היה נפטר מרן עטרת ראשנו יש שם כמה וכמה איסורים חמורים דאורייתא.
יעל09.10.13
השאילה היתה האם להמשיך את ההופעה, אני מסופק אם באמת שאלו רב ואם כן אם הרב ידע איזו הופעה..
דניאל10.10.13
12
"בכדי להבין מה מוביל אדם חילוני ככל שיהיה, לחגוג בזמן שעם ישראל נמצא באבל ובצער גדול, שוחחנו עם הזמר עברי לידר עצמו" - צאו מהבועה שלכם. 800 אלף איש מתוך 7.5 מליו זה לא "עפ ישראל". זה פלג מסויים בעם שהלך ללוויה וראה בו מנהיג. הנה לכם חדשות - רוב העם, כן כן, רוב העם לא הרגיש ככה לגבי מרן. רוב העם לא ח
עדי14.10.13
וילדים נשארו בבית,עדי הגיע הזמן להבין שיש מי שזרק את היהדות ויש מי שלא ימכור אותה לעולם.
אמת מארץ תצמח15.10.13
נשמה אל תחיה בסרט זה שלא הלכתי להלויה של מרן ועוד כמה כאלה שלא הלכו זה לא אומר שהם מכרו את התורה צא מהסרט שאתה חי בו בזריז
ברבי16.10.13
11
ביום הזיכרון ומעניין גם אלו שנפנפו בירושלים עשו מה שקרוב לליבם
נביא10.10.13
10
הוא וחבריו מייצגים את סדום ועמורה ב"ה שייחזרו בתשובה אבל עד אז הם כל השנה בעצם מהותם כופרים בעיקר ממש... אז אתם מצפים שהוא יכבד את מרן?...
דניאל09.10.13
9
בבית הכנסת של הרב אליהו זצ"ל לא עשו אפילו השכבה למרן לפטר את יוסי אליהו לאלתר מתפקידו. בושה וחרפה. איפה כבוד התורה.
אפי12.10.13
אני מהמתפללים שם. הזדעזעתי שיוסי אליהו המתיימר להיות רב השכונה לא הזכיר את מרן ואפילו ברמז. אין לו כבוד לתורה. אינו ראוי לכבוד.
יאיר13.10.13
8
זו עדיין (לצערי כנראה לא להרבה זמן) מדינה חופשית ויום ההלוויה הוא לא יום אבל לאומי , הרב לא כיבד אנשים ממהקהילה שאליו משתייך עברי לידר אז למה הוא צריך לכבד אותו? אגב, התגובה שלו היתה מאד מכבדת ומכובדת לעומת כמה מהתגובות החשוכות שיש פה.
חגית14.10.13
7
כאדם חילוני ומסורתי זוהי בושה וחרפה שרב ענק ביהדות מובל לקבורה יחד עם מאות אלפי מלווים,ואתם יוצאים לבלות? תיתאפקו יום,מה יקרה?? יש לנו הרבה מה לילמוד מהמיגזר החרדי והלוואי שהחילונים היו מכירים רק מעט מהמיגזר.אני בעבודתי עוסק הרבה עם חרדים והם אנשים מדהימים.
איציק09.10.13
6
כנראה שרבים מאזרחי ת"א לא חשים בצורך להפגין אבלות על פטירתו של מי שאמר "ביום שתמות צריך לעשות משתה" (על שולמית אלוני), או "הוא סיטרא אחרא. שטן. יימח שמו. ויש למחות את זכרו כזכר עמלק" (על יוסי שריד) או "ריקים ופוחזים" (על שופטי בית המשפט העליון). יתכן שהגר"ע ז"ל היה גאון, פוסק הלכה ענק ומנהיג שאין שנ
ForeverNoob10.10.13
הלוואי שיעשו משתה בהלוויה שלך חולה נפש נשבעת לךך
יערית10.10.13
גברת, אני מקווה שאת לא מייצגת ממוצע כלשהו, כי אם כן סימן שהמצב רע משחשבתי.
ForeverNoob10.10.13
כבר כתב הרמבם שנפטרים מצווה ללבוש לבן ולשתות יין כמו שכתוב : באבוד רשעים רינה״ אין לך מה להתפעל מרן וכל אדם מאמין היה שמח אילולי היו נפטרים לוחמי הדת שמצערים עם שלם ככה התורה אמרה חזל הרמבם וגם פאר דורינו אם אתה חילוני אין לי מה להתווכח , אם אתה דתי אז הנה התורה נגדך
אלי11.10.13
להציג את מרן כאילו לא היתה ברירה בידו וכאילו נאלץ לומר דברים כאלה בעל כרחו וכאילו לא היה לו שיקול דעת זה זלזול במעמדו כפוסק הלכה. הוא בחר לבזות ולהשפיל את יריביו, למרות שהיה יכול לנהוג אחרת.
ForeverNoob16.10.13
ראשית אני בחורה בת 22 לא גברת שנית אני חילונית אבל כבוד חצדיקים זה א ב אצלי לך תתעבד ותראה מה זה עולם הבא
רחובות11.10.13
בגיל 22 זה חלק מההתבגרות! בעז"ה בעוד כמה שנים אולי תביני (נקווה שהקב"ה יעניק לך שכל ולא בטעות בינה!(
James13.10.13
5
תרתי משמע
א. לוי10.10.13
4
רק שחשבתי שמכבדים פה אחד את השני
אלי10.10.13
מתאים לזמרים האלה להגיד שזו כפיה דתית לבטל הופעה שנקבעה לאותו זמן של הלוייה....
צפונית אחת!10.10.13
על ידי פרענק דפוק כמוך. בניגוד לבאבא בובה שלכם, לא רק שהוא לא הגיע לשיבה טובה, אלא שהוא עשה ככל יכולתו כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל. הבאבא שלך רק עשה הכל כדי לינוק מעטיני המדינה.
אבו ארבע11.10.13
לי מתאים לך יותר - ואגב: למה קיללת את אלי? אלי ממש לא כתב משהו מרושע או מעליב הרי - אז למה קיללת אותו?
אוראור22.05.17
3
אולי הגיע הזמן שכל הישיבשרים ובנות ישראל החסודות יפסקו לקנות ממותג שלא ידע לתת מינימום של כבוד לציבור האבלים ובחר שלא לבטל את אירוע השקת הקולקציה. לפחות דף מחאה בפייסבוק עם כמות נכבדה של לייקים אולי יביאו להתנצלות....
משה09.10.13
2
הו הפרצוף של המדינה. כשחרדים עושים משהו בזמן שמתרחש משהו אצל החילונים- זה איום ונורא, חוסר רגישות לאחר, חוצפה, אנשים שלא מזדהים עם המדינה, ועוד תאורים "שונים ומלבבים" ואף חמורים. אבל כשקורה מצב אחר...אז פשוט מאוד: כל אחד עושה לפי מה שבליבו ולפי מה שהוא חי. איכס!!! אבל האמת, הם פשוט מסכנים. יה
איילה09.10.13
בס"ד כל מילה צודקת.
דבורה חכם10.10.13
1
אולי הגיע הזמן שכל הישיבשרים ובנות ישראל החסודות יפסקו לקנות ממותג שלא ידע לתת מינימום של כבוד לציבור האבלים ובחר שלא לבטל את אירוע השקת הקולקציה. לפחות דף מחאה בפייסבוק עם כמות נכבדה של לייקים אולי יביאו להתנצלות....
משה09.10.13
אולי גם יעניין אותך
אנשים

הריקוד של רבי דוד אבוחצירה והמיליארדר החרדי  | צפו

איציק אוחנה | 01.04.24

אחרי שהתגלה בקע

הסתיים הניתוח בהרדמה מלאה של נתניהו; מה מצבו כעת?

יאיר טוקר | 01.04.24

פריימריז ב'יש עתיד'

הירידה של קרעי על יאיר לפיד: "התקשרתי לברך אותו"

יאיר טוקר | 28.03.24

"שמחה שאתה מתחזק"

כששרה נתניהו הזמינה את השחקן המתחזק לשיעור תנ"ך עם ביבי | צפו

איציק אוחנה | 26.03.24

"פוליטיקה מכוערת"

האקדמיה התקפלה וחזרה בה; הכתב החרדי יקבל את הפרס 

יוסי נכטיגל | 18.03.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

"נפל לי האסימון"

כוכב הילדים "יובל המבולבל" תרם עמדת תפילין | זו הסיבה

איציק אוחנה | 17.03.24

ההדלפה מהכוורת המצומצת

בלגן בלשכת נתניהו; ניסיון ל"סיכול ממוקד" לאחד הדוברים?

יאיר טוקר | 17.03.24

"בשביל אחדות עם ישראל"

הקומיקאי גיא הוכמן: "מתכוון לשמור בפעם הראשונה שבת"

איציק אוחנה | 17.03.24

"פונתה עם חיוך"

החולה הופתעה: שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע לטפל בה

יאיר טוקר | 15.03.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"כבוד לקחת את המשימה"

איש התקשורת מני גירא שורץ מונה לסמנכ"ל הדיגיטל בקול חי

איציק אוחנה | 13.03.24

אות ברית קודש

גדולי העסקונה הבני ברקית בברית לבנו של יעקב זכריהו | גלריה

חיים רוזנבוים | 13.03.24

"פשע של ההנהגות"

גיא לרר הפתיע: "הפירוד בינינו לחרדים מגיע אך ורק מלמעלה"

כיכר השבת | 11.03.24

תביעה של רבע מיליון שקלים

אהוד ברק מסרב לפצות צלמים שתבעו על הפרת זכויות יוצרים

יהודה גל | 10.03.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

סערת התגובה

ינון מגל בביקורת קשה נגד נתניהו ורעייתו: "לא אוהב את זה"

יאיר טוקר | 06.03.24

מהרדיו ללשכה

עו"ד איתי גדסי מונה ליו"ר ועדת משפט ותקשורת בלשכת עורכי הדין

יאיר טוקר | 04.03.24