כיכר השבת

בחירות 2019

"בני, בא תקשיב רגע" | מכתב אישי לבני גנץ

אנחנו רוצים לדבר איתך, כי אתה נראה אדם רציני, וגם אנחנו אנשים רציניים. אז בבקשה בני, תיקח אותנו ברצינות. ולכן, בא נדבר רגע. יהודה סולובייצ'יק במכתב אישי לבני גנץ (פוליטיקה)

44
יהודה סולובייצ'יק | כיכר השבת | כ"ח בתמוז | 31.07.19
בני גנץ
בני גנץ (צילום: Gili Yaari /Flash90)

שלום בני גנץ. כבר הרבה זמן שאני רוצה לומר לך שאתה נראה בן אדם רציני. אתה נושא על שכמך בגאווה תרומה בלתי ניתנת לתיאור, לביטחון ישראל, ובאופן כללי החזות שלך משדרת תחושה של אדם רציני מאוד.

עכשיו, דווקא בגלל זה, אני רוצה להבין ממך משהו: מי גרם לך לחשוב שאם למפלגת 'כחול לבן' בראשותך יש בעיה עם הציבור החרדי, הפיתרון הוא ביקור מצולם ברחובות בני ברק שבמהלכו אתה נראה משוחח עם תלמידי ישיבה בני 16 ומתעניין באיזה ישיבה הם לומדים? הרי זה אפילו לא היה נראה אמיתי, זה לא תכליתי, וזה גם לא מקדם אותנו לשום מקום. אז ברצינות, ככה מנהלים שיח?

תסתכל גם איך זה נגמר. בושות. חבר מועצה אופוזיציונר מהליכוד אירגן לך קבלת פנים של עשרות צעירים שרק חיכו כדי להגיד לך משהו שלא בטוח שהם ידעו בדיוק מהו. הם הגיעו לשם כי העיקר האקשן, ועוד בליל שישי, ויש מצב אפילו שהבטיחו להם קערת טשולנט על חשבון הבית, לך תדע. תוספת קישקע למי שיצעק לגנץ בתוך האוזן.

עזוב אותך. אל תתפתה לשטיקים האלה. זה מתאים לפוליטיקאים נכלוליים וחלקלקים כמו יאיר לפיד, והם גם יודעים איך לבצע אותם כראוי. זה לא בשבילך, וגם לא בשבילנו. אנחנו רוצים לדבר איתך, כי אתה נראה אדם רציני, וגם אנחנו אנשים רציניים. אז בבקשה בני, תקח אותנו ברצינות.

ולכן, בא תקשיב רגע.

יש לנו בעיה. יותר נכון, אין לנו שום בעיה איתך. אבל עם הפרטנר שבא לסייע לך במהלך של - צעד וחצי קפיצה אל כס רוה"מ – יאיר לפיד, יש לנו בעיה קשה מאוד. אין לנו ויכוח איתו, כי זה לא נראה שהוא אי פעם ניסה לנהל איתנו ויכוח או דיאלוג כלשהוא. מבחינתו, כנראה שאנחנו הבעיה בעצמה. וזו בדיוק הבעיה שלנו איתו. אתה בטח מבין לבד שבעיה חמורה כזו, לא פותרים עם שטיקים חביבים כאלו כמו ליל שישי בבני ברק.

אקדים ואומר כי קטונתי, וגם לא קבלתי סמכות מאף אחד, להגיד לך מה בדיוק הבעיה שלנו עם יאיר לפיד ולמה ליצמן לא מוכן שהוא יגע בקצה החליפה שלו. אבל אני כן יכול לתאר לך את התחושה שליוותה אותנו - בני הציבור החרדי - בתקופת כהונתו של לפיד במשרד האוצר, החינוך ובעוד כמה מקומות שנגעו לחיינו האזרחיים. זה אמנם לא מייצג אף אחד, אבל היי - בא נתנחם בזה שלפחות חבר מועצה מהאופוזיציה לא יכול להפריע לך לשמוע את מה שיש לי לומר. במצב הנוכחי, זה גם משהו.

המגזר החרדי רוצה לחיות ולקיים את אורח חייו בשקט. יחד עם זאת, הוא גם רוצה לייצר אמירה שמייצגת את היהדות במדינה, ולשם כך הוא דורש לשמור על הסטטוס קוו שמייצג את האמירה הזו. אבל כל אלו, מתקיימים בתוך מסגרת של רצוי ומצוי שבה הרבנים וגדולי ישראל קובעים מהם גבולות הגיזרה שעליהם נציגי הציבור החרדי יעמדו ולא יתפשרו. הרבנים הם המנהיגים וזהו הקו שמנחה את המגזר החרדי. האזרח החרדי הפשוט יזעק בקול לא לו שהוא ימסור את נפשו ועוד כהנה כהנה, עד הרגע שהרב שלו יורה לו להיצמד לקו מסוים שיוכתב בהתאם לאילוצים של הזמן והמקום. אלה, כפי שאתה מבין, בהחלט תלויים במציאות הסובבת שעוטפת אותנו. רצוי ומצוי, כבר אמרנו.

כך זה התנהל כל השנים, ואז בא יאיר לפיד.

יאיר לפיד לא בא והציב תפיסה או חידש איזושהיא תובנה מהפכנית כיצד לנהל את השיח שקיים בין החרדים לחילונים. הוא אמנם מדבר הרבה מאוד על שיח ועל הידברות, והוא גם מקפיד תמיד להציב חרדים – מחופשים באמת או מחופשים בצחוק – כדי לייצג את "מגוון הדעות" שקיים אצלו. אבל בנתיים, מלבד עמידה עיקשת על קדושת ייצוג הטיעון החילוני, הוא לא באמת הביא משהו חדש לשיח.

יאיר לפיד לא בא בשביל לקיים הדברות עם החרדים, הוא פשוט רוצה לנצח את החרדים. הוא מעוניין שתפיסת עולמו תחול עליהם באופן שבו הוא חושב שהיא צריכה לחול. מבחינתו אין מקום לפשרות ואין מקום לנסיון לתת למגזר החרדי להיות שותף ולבטאות כיצד הוא רוצה להמשיך לקיים את אורח חייו כאן במדינת ישראל. לפיד יחליט, לפיד יקבע, ולפיד גם רוצה לבצע.

אולי מיותר להגיד את זה, אבל בכל זאת זה חשוב לומר: הציבור החרדי כן מבין שיש קהלים נוספים במדינה הזו והוא בהחלט נכון להידבר עימם כדי להגיע לעמק השווה בנושאים שונים שאין טעם להרחיב בהם בפומבי. כל אדם שנמצא בצמתים משמעותיים של מקבלי החלטות בתחומים הללו בשנים האחרונות יודע זאת. נציגי הציבור החרדי נכונים וקשובים לתהליכים מבורכים שמתרחשים בתחומים רבים: השתלבות בתעסוקה וכלכלה, השכלה ולימודי מקצוע, דיור, גיוס ושירות אזרחי ועוד ועוד. חלק מהתהליכים הללו התרחשו בעידודה של הממשלה וחלקם מכורח המציאות לבד.

אבל זה לא מה שלפיד רוצה. אולי כי הוא לא מאמין לנו, אולי כי הוא לא סופר אותנו, ואולי אנחנו בכלל נראים לו כמו ג'וקים שאין מה לנסות לדבר איתם. העובדות הן שבתקופת כהונתו של לפיד בממשלה, הציבור החרדי נחנק בכל תחום אפשרי. היו אלו שנתיים שלא התקיימה בהם הדברות כלל בשום נושא שהוא בעולם. החל ממוסדות החינוך, גיוס לצבא, מעונות יום (לנשות אברכים עובדות!!!!), תקציבי הישיבות, הערים החרדיות, ועוד ועוד ועוד. כל אלו הוכנסו לתוך תא מחנק בלתי אפשרי שנועד להביא לדבר אחד: לקריסתה המוחלטת של החברה החרדית.

בני, אתה בטח מבין איפה היתה הטעות שלו. נראה לך שזה היה יכול לעבוד? ככה מנהלים דיאלוג רציני בין שתי תפיסות חיים מנוגדות שרוצות להתקיים זו לצד זו? מישהו חושב שזו הדרך ליצור הסכמה שתהווה בסיס לחיים משותפים? ברור שלא. זה לא עבד בשנתיים שבהן הוא היה שם וזה גם לא יעבוד אפילו אם הוא יהיה שם עוד עשר שנים.

אין גם שום נתון אמיתי שתומך בדרכו של לפיד. אף אחד מבין גורמי המקצוע (מלבד מחקרים שהוכחו כשקריים) לא יכול להצביע לך על התרומה של לפיד לאיזשהוא תהליך חברתי. אתה היית רמטכ"ל, אז נדבר על סוגיית השוויון בנטל. אתה מכיר מישהו בצבא החושב שלפיד תרם לתהליך הגיוס של חרדים לצבא? מישהו חושב שלפיד סייע לתהליך הזה לקרות באופן מהר, נכון או יעיל יותר ? להיפך. כל המדדים מצביעים על האטה בתהליכי גיוס חרדים שהתרחשו בתקופת שלטונו של לפיד.

זו היתה דרכו של לפיד, והיום - אתה השותף שלו.

נוצרה סיטואציה שבה הפרשנים אומרים שהדרך שלך לממשלה עוברת דרך גשר שהמפתחות שלו נמצאים בידי החרדים. דרך אגב, גם אצלנו יש קולות - שאמנם כרגע הם קולות בודדים אבל בכל זאת, קולות - שקוראים לבחון מחדש את הברית שנכרכה בין הח"כים החרדים לבין בנימין נתניהו. אתה באמת רוצה לתת לקולות הללו את הצ'אנס שלהם? אל תיפול בפח של לפיד שחושב שאפשר לזלזל ולמרוח אותנו, והוא כבר יחליט עבורינו כי הוא יודע הכי טוב מה טוב לנו. הוא לא!

בבקשה, תתן לנו תשובות אמיתיות לשאלות שעולות כאן. האם אתה חושב כמוהו? הוא אומר שדעותיו בנושא החרדי לא השתנו. מהם דעותיך? אתה גם רוצה לכפות על הציבור החרדי את אורח החיים שנראה לך נכון עבורם מבלי לנסות לקיים עימם כל הידברות ומבלי לנסות למצוא את המאחד ואת המוסכם? היכן אתה נמצא על הסקאלה הזו שבין הידברות לכפייה ומלחמה?

בבקשה בני, תן לנו תשובות. אל תמרח אותנו. תשאיר את המשחקים האלו ללפיד, הרי בשביל זה הבאת אותו, לא?! הוא הדוגמן, אתה האיש הרציני. תתן לנו גם תשובות רציניות ובא נראה אם יש לנו מה לעשות ביחד. וגם אם לא, תמיד נוכל להישאר ידידים שמכבדים אחד את השני ומדברים ברצינות כמו ילדים גדולים.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
לא לא, עם האוזן השניה זו מול העוזי לא ה-M16, שמיעה טובה ובשורות טובות יא טמבל.
גדי18.08.19
34
מתי עשינו פעולה הכי קטנה לקרב ?
ללא שם01.08.19
33
הוא עצמו היה חלק מהמפכה הגויית בצבא
ללא שם01.08.19

הצגת כל התגובות

32
אני בטוח ישיכול להיות שיח טוב ומכבד בין דתיים לחילונים ולא להגיע להכרזות קיצוניות ואף לא למעשים קיצוניים. בהרמוניה שעם בין המגזרים השונים יביאו לשקט ושגשוג לאומי. אין פה מקום להתבטאויות כגון "שמאלן" "חמוצים" וכד. לא בציבור שמחזיק בדעה שמאל ולא בציבור שמחזיק דעות מימין. כולנו אחים. מה שנציגי המפל
דוד01.08.19
31
גנץ יכול להבטיח לך משהו אך ורק ל -2 שנים בלבד ,אחריו הרוטציה ולפיד יהיה ראש ממשלה ואז אכלתם אותה . יש כנראה הסכמים פנימיים בין לפיד לגנץ שכל מה שלפיד יחליט לגבי החרדים גנץ יתמוך ויאשר .אז אל תשלה את עצמך
שגיא01.08.19
30
מכתב יוצא מן הכלל! יישרכח!
חיש גז01.08.19
29
אבל בסוף יש מעמד ביניים חילוני וכבר יחסית מצומצם שעובד ושקוע תחת עול המסים. כאשר המגזר החרדי ימשיך וממשיך לדרוש את דרך חייו על חשבונו. שותפות והדברות מגיעה משני הצדדים ודורשת מעשים. וואלה אני אומר תודה ליאיר לפיד שהתסיס את הסוגיה הזאת שגורמת לציבור החרדי להבין שצריך לדבר ולהבין שגם החרדים לא חיים כא
ללא שם01.08.19
28
אתה חושב שיאיר לפיד מעניין את גנץ? ממש לא! הוא פשוט הגיע לאותה מסקנה שהגיע לפני כמה שנים נפתלי בנט כשהתחבר ללפיד על מנת להיכנס לממשלה. הרי כזכור ביבי לא רצה אותו.... גם גנץ הבין שכדי להפיל את ביבי צריך לשלב ידיים עם לפיד. 2. ליברמן הוא בדיוק כמו לפיד אז מה ההבדל? 3. ביבי עצמו לא כזה צדיק גדול. ולא
יהודי פשוט31.07.19
27
השיח הוא בין אנשים רציניים החילונים במדינה מהווים כ 90 אחוז מהאוכלוסיה . מכבדים את המסורת , מכבדים את התרבות של החרדים ומאמינים באמרה ״ איש איש באמונתו יחיה״ אלא שה 10 אחוז מנסים להכתיב את מתכונת החיים של ה90 אחוז בזכות כוח פוליטי שמאוד גדל בשנים האחרונות אם לא די בכך הרי ששואבים משאבים מעבר אף למספ
משה31.07.19
26
פיקוח נפש !!!
טעות מעיקרא 31.07.19
25
הייתי צולב את בני ויאיר לפיד באזיקים ושולח אותם לרפיח או עזה
ללא שם05.08.19
איפה הייתה כשה גנץ חירף נפשו בעזה? אתה כזה גיבור? הייתה בצבא, נלחמת? אז מי נתן לך זכות לדבר על צליבה?
ל-4105.08.19
וזו לא הפאשלה היחידה שלו. כן, הייתי בצבא ושירתתי כקצין והשתתפתי בכמה דברים שהשתיקה יפה להם, זאת לצד היותי חרדי. בוא ונאמר שגנץ גם אם יש לו זכויות כאלו ואחרות, לשותפו שבילה את השירות הצבאי שלו ב"במחנה" שאותו אולצתי לקבל כדי לממן פרזיטים דוגמתו, ודאי שאין כל זכויות.
אבי06.08.19
24
אדון נכבד אין דבר כזה תן לחיות החיים שלנו אתה חי בקהילה חרדית אתה יודע מה ההתחיביות שלך לכן אתה חי במדינה ששומרת עליך דואגת לך לכלכלה בטחון כבישים שירותים רפואיים תחבורה סעודי ביטוח לאומי ועוד המון זה התחיבות של כל העם אתם חלק מהעם לכן המכתב.שלך רוצה לומר שאתם רוצים שחלק מהעם יעבוד וישרת אותכם זה
טום01.08.19
23
בני, אני כחרדי, לא שכנעת אותי, בדיוק כפי שלא שכנעת את ליצמן.
פתחי31.07.19
22
גנץ גם דורך לנו על עוד יבלת. הצבה של מועמדת "חרדית" במפלגתו היא פירצת גדר וגם זה לא היה אומר להיות
נח31.07.19
21
זכותך לחשוב שהוא צודק, אבל אל תשפוך את הגיגך נוטפי שנאת הדת דוקא בכיכר השבת, אנחנו יודעים בדיוק מה הטענות של לפיד ומכירים טוב טוב את האישיות שלו, כופר בתורת משה ובמציאות השם, ובכלל לא מעניין אותנו מה אתה והוא חושבים, הלפידים מזמן יעברו מן העולם יחד אתך ומתורת משה לא יפול קוצו של יוד, זה חוצפה מצדך ל
למספר 3805.08.19
20
למה חרדים בברוקלין כן עובדים? למה חילונים צריכים לממן חרדים? בן גוריון עשה טעות !צריך לתקן אותה
דון קישוט31.07.19
19
ומה בדיוק אתה עושה ? כותב בזלזול בהתנשאות לבני גנץ כשהחרדים יגיעו לשולחן הדיונים מתוך כבוד ולא מתוך התנשאות הם ימצאו פרטנרים רבים .. ככל שתמשיכו עם הפוזה של אכלו לנו שתו לנו ורוצים לשנות אותנו (דרך אגב מי שהכי רוצה לשנות את האחרים זה החרדים ) מה שתקבלו זה פירורים זמניים .. ברגע שתבינו שיש פה מדי
james31.07.19
18
כתבת חכם ונכון, לצערי אם נמשיך ככה נגיע לשום מקום
חנן החכם04.08.19
17
על מנת לצמצם המתיחות בין חילונים לחרדים כל מה שצריך לעשות הוא לאפשר לכל אחד לחיות לפי דרכו. מה שמקובל בכל המדינות המתקדמות בעולם שגם בהם היה קיים ממסד דתי דומיננטי (בדרך כלל נוצרי) הוא ליצור הפרדה בין דת למדינה. - כל אדם יבחר בעצמו מה לאכול, איך עם מי להתחתן, כיצד להיקבר. - לכל אזרח תיהיה האופציה לב
ישעיהו31.07.19
16
בני מקשיב רק למי שהוא רוצה, בפרט כשמדובר בלפיד, לפיכך השקעת מאמץ רב לריק.
אבו נאצר31.07.19
15
כל הכבוד.. האם נתנו לבני את הטור הזה ביד??? לא מספיק רק לכתוב. הפוליטקאים אנשים עסוקים הם לא קוראים טורים...
מאיר31.07.19
14
גנץ במילה אחת עליך ועל מפלגתך שמאל מסריח (כי אין כזה דבר שמאל לא מסריח)
אנונימית31.07.19
13
ואם הסוס הזה שאפילו ניצח מספר פעמים יפסיד....אז החרדים יחטפו מכה קשה. ליצמן הוא לא איש עסקים אלא עסקן ולא העיפרון המחודד ביותר...לעולם אין לפסול אדם יש לפסול דרך. לא איכפת לי עם מי נעשה קוהלציה אלא מה נקבל מהקוהלציה. אם לפיד או ליברמן או אפילו מרץ....יסכימו לתנאים שלנו אז יש לעשות קוהלציה איתם,כי ה
mike31.07.19
12
עידן נתניהו נגמר. כל הסימנים מעידים על כך
מסעודה 31.07.19
11
בשביל חיים משותפים צריך לפני הכל לעבוד ולהתגייס ולא לחיות כפרזיט על חשבון הציבור
ישראלי01.08.19
10
מאמץ ללא תוחלת, בניחותא מעדיף את דעתו ועמדותיו של לפיד על פני דעת המסורת והחרדים, כל מאמצי בני הם בגדר חנופה ורצון לרצות את החרדים ללא כל תמורה ממשית, בקיצור, מסקנה אחת ברורה; רק ביבי טוב לחרדים ולעם ישראל.
פתחי31.07.19
9
אני ממש לא עד גנץ ובט ובטח לא בעד לפיד...אבל...החרדים רובם פרזיטים ודוגלים בכפייה דתית.
רות31.07.19
8
מי זה האידיוט שכתב את המכתב, גנצי יחשוף את אברו אז הכותב יאחז בו? גנצי יעשה דיל עם אלשיך בשביל עסקים אז הכותב יסכים?? אתם יודעים מה, במחשבה נוספת אולי כן, אז מצא מין את מינו.
יויו01.08.19
7
אוי לרשע ואוי לשכנו אם השותף שלך לפיד אתה בדיוק כמוהו לפיד ללא בגרות לא יודע לדבר אנגלית ואת שותף איתו חצי חצי בראשות הממשלה נו אתה רציני מה אתה יכול להבטיח אחרי שאתה מראה את מי לקחתה לשותף לראשות הממשלה חצי קדנציה רחמנות על עם ישראל אם אדם כזה יהיה ראש ממשלה
אייזיק31.07.19
6
כול זמן שלפיד הדרק מחובר לגנץ אין על מה לדבר. לפיד כמו אביו שונא את החרדים וכשזה בא מהבית אין מה לעשות!
אני02.08.19
5
שיצאו לעבוד שלא יתפרנסו משנור וממיסים, זה הכל
חילוני31.07.19
4
מאמר יפה ומנומק. אבל הכותב שכח דבר אחד, למה הזרזיר אצל העורב מפני שהוא בן מינו. בני גנץ הוא שמאל חלש כשמעון פרס וחבריו. ובעת פקודה החרדים לא יישבו איתו ללא קשר ליאיר לפיד. החרדים יכולים לשבת רק עם הליכוד ויורשיו של מנחם בגין. המחנה הלאומי התנועה הרזרויוניסטית. בני הוא סוציאליסט שמאל ולכן יפה
יוסי31.07.19
3
"המגזר החרדי רוצה לחיות ולקיים את אורח חייו בשקט. יחד עם זאת, הוא גם רוצה לייצר אמירה שמייצגת את היהדות במדינה, ולשם כך הוא דורש לשמור על הסטטוס קוו שמייצג את האמירה הזו". כך כתבת במאמרך. מגוחך למדיי, שלא לומר דמגוגי. האם אינך רואה את הסתירה שכתבת? מה רוצים החרדים, מר סוליבייצ'יק? האם הם רוצים להתנ
חנן. ב.04.08.19
2
החרדים לא מוכרחים לעשות הרבה תיקון...
מאיר31.07.19
1
לבניחותא לא יהיו תשובות, כי הוא מכור ללפיד, הוא כבר הצהיר על כך, הוא רק מקווה שהחרדים יוותרו ללפיד, ולא היא!
אבו נאצר31.07.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 19:24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 18:21

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 12:58

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 10:38

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

ה"אישה שהצילה יישוב שלם"

בעקבות איומים על חייה: נסרין ויתרה על הדלקת המשואה 

דוד הכהן | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

"לנהוג בקור רוח"

הודעה דרמטית? חמאס מסכים לעסקה תמורת סיום המלחמה

יוני גבאי | 04.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 03.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24