כיכר השבת

"שחיקה בהרתעה"

על רקע ההסלמה: גנץ וליברמן נגד נתניהו

ראש הממשלה כינס דיון ביטחוני בקריה בתל אביב בליל שבת בשל המתיחות הביטחונית • בני גנץ וליברמן תקפו את נתניהו: "מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר מקבל רקטות" (פוליטי)

29
אבי רבינא | כיכר השבת | ד' בחשוון | 02.11.19
על רקע ההסלמה: גנץ וליברמן נגד נתניהו
(צילום: אופק אבשלום)

בליל שבת, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הביטחון, התייעצות ביטחונית מהקריה בתל אביב עם ראשי זרועות הביטחון. הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי צה"ל.

בתגובה למתיחות הביטחונית אמר ח"כ בני גנץ: "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה".

"בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו- זו מחוייבותי אליהם".

ח"כ אביגדור ליברמן אמר: "הירי של יותר מעשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה בערב יום שישי, כאשר המשפחות יושבות סביב שולחן השבת, זו תוצאה ישירה של מדיניות הכניעה של הממשלה לארגוני הטרור בעזה. המהומות על הגדר הפכו דבר שבשגרה, כשאפילו התקשורת לא מסקרת כבר".

"מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר בשישי בצהריים מקבל רקטות בשישי בערב. אבל לא לדאוג תגובת רה"מ בדרך. כבר בסוף השבוע הבא יועברו שוב עשרות מיליוני דולרים במזומן לידי ראשי החמאס".

ליברמן המשיך כי "השחיקה בכוח ההרתעה הישראלית בדרום מעודדת את אויבנו בצפון ובאיראן. אדוני רה"מ, אדוני שר הביטחון וחברי הקבינט - תתעוררו!".

בוגי יעלון אמר כי "ההפקרות הביטחונית נמשכת. הזלזול המתמשך בהפרות הריבונות משדר לאויבינו חולשה, ושוחק את ההרתעה שלנו. ביטחון אזרחי ישראל נפגע באשמת אדם אחד - ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו. מי שמשלם לרוצחים פרוטקשן ב"הוראת קבע" ומעביר מיליונים במט"ח על כל מטח רקטות, מי שכמה טרוריסטים מצליחים לשתק ולהפחיד אותו כשכל עוצמת צה"ל לרשותו ולפקודתו, מי שמגלה הססנות וחוסר ביטחון - אינו מסוגל לספק ביטחון".

"לנתניהו אכפת רק מעצמו, הוא מתבצר ומתמגן מכתבי האישום בבלפור - ואתם תרוצו לחפש מחסה מעוד רקטה כי אתם פשוט לא מעניינים אותו. משבר מנהיגות כזה מסכן את ביטחון ישראל, לא רק מול החמאס והג'יהאד אלא גם מול איראן וחיזבאללה".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
הרמטכ"ל הכי כושל אי פעם, הנפל של המבצע בעזה לא יסבול !!! מה הוא לא יסבול??? הרי נאום הכלניות זה בדיוק מי ומה שהוא. אז הוא יכנס את הקבינט הבטחוני שלו היועץ הראשון לפיד, השני טיבי והשלישי עודה ואז????????? נכניס להם, הא גנץ הפטפטן.
ר03.11.19
28
איזה ממשלה? בגללך אין אפשרות לעשות כלום הרסת לנו את המדינה אתה אדם שפל שלא צריך להיות בפוליטיקה
עודד02.11.19
27
תמשיך לדבר ולהתרברב ראינו מה עשית בתור שר ביטחון. אם היית עושה אחוז אחד מהדיבורים שלך, כמו 24 שעות לחיסול הנייה המדינה הייתה היום במקום אחר. תמשיך לעבוד על האנשים ולסחוט קולות
בלס02.11.19

הצגת כל התגובות

26
שנה שלמה אתה תוקע מדינה שלמה ועוד יש לך חוצפה להתלונן ?! מה עשית שהיית שר ביטחון והיתה לך הזדמנות ? אז למישהו אחר תספר תסיפורי פוגי שלך.
בני02.11.19
25
פעם שניה כבר שאין ממשלה מתפקדת בגלל האולטימטום שלך (שלא קשור בכלל לביטחון) ואתה מעז לתת ביקורת על המצב הבטחוני?
גיל02.11.19
24
אחת הסיבות לירי היא שהנייה שמע אותך מאיים להוריד אותו תוך 48 שעות ואז כשהבין שאתה סתם קשקשן ההרתעה נשחקה ואז הבין הנייה שהוא יכול להמשיך לירות רקטות גם ב 48 השנים הבאות. אם שר הבטחון יוצא סתם פארש דלשמעטע למה שהנייה יפחד לירות רקטות?
זלמן02.11.19
23
ליברמן היית שר ביטחון כושל. מתי ההלוויה של הנייה???? היית בובה ללא חוטים. לפעמים עדיף בובה עם חוטים.גם זה לא היית. לך תתחבא ותמשיך לייצר רק מערכות בחירות. אתה לא מגיע לקשקש של ביבי נתניהו בביטחון. איזה אומץ יש לך לצייץ. עלה על מטוס וסע מפה.
כפיר02.11.19
22
איך זה יקרה כשאתם יושבים עם או בתמיכת הרשימה המשותפת? אחמד טיבי אמר שהוא יפיל את הממשלה עם ישראל תצא למבצע בעזה?
מני02.11.19
21
גנץ שקרן ונוכל פוליטי
זאב02.11.19
20
גנץ היה הרמטכ"ל הכי נקניק בתולדות צה"ל וכמעט פרו פלסטיני על שלא תקף בעזה ורק נאלץ לתקוף בגלל בנט. יותר מזה הוא גם לא רצה להרוס את תשתית המנהרות.
שמעון חיים02.11.19
19
ראינו אותך רמטכל והליצן השני שר הבטחון וסיכנת חיילים במקום לטפל. אתה בדיוק הסיפור שאומר אם אתה גבר תן לי סטירה וואלה נותן לך ואתה בורח
זיו02.11.19
18
הנקניקיה השני ליברמן דומה לכלב שנובח ולא נושך. בנימין נתניהו מנהל את מדניות הממשלה באופן הכי אחראי שאפשר ורק היינו רוצים שיותר אזרחים יעופו בעזה בגלל שלא יכול להיות שהם יורים על אזרחי ישראל ואנחנו על מתקנים...
שמעון חיים02.11.19
17
לפיד על ביטול יבוא בשר לא כשר: ממשלת ישראל היקרה, צאי לנו מהצלחת! המדינה לא תכתיב מה מותר ומה אסור לנו לאכול. כשנקים ממשלה נבטל את התקנה.
חדשות02.11.19
16
אני רואה שהחלטת לאמץ קריירה של סטנדפיסט אחרי החבר שלך לפיד. כי בתור רמטכל וראש חברה, היית לא משהו
יורי02.11.19
15
הרמטכ"ל בני גנץ ידע על פערי מודיעין משמעותיים ולא אמר זאת לקבינט. לא הציג לקבינט את חומרת איום המנהרות. והפערים שיש לצה"ל. לא וידא שצה"ל מציג את איום המנהרות במפורט בדיוני הקבינט. לא פעל ווידא שיש לצה"ל תוכניות מבצעיות ללחימה נגד מנהרות
גנץ תתבייש02.11.19
14
הייתה שר בטחון, מה עשית??? אתה כולך דיבורים, פעם תפסתי ממך היום לא הייתי נותן לך להיות שר החקלאות. אתה האשם היחיד שאין ממשלה עד עכשיו!!
דורון02.11.19
13
יש משפט שאומר חצי אמת גרוע משקר. אז חצאי האמיתות שלך מר ליברמן גרועים לא פחות מהשקרים של השמאל. 1.נתניהו לא מסר את חברון לערבים, במסגרת הסכמי אוסלו הייתה התחייבות להעביר את הערים הערביות לרשת"פ.הסכם וואי הוא זה שמסדיר את העברת חברון כמתחייב בהסכם אוסלו הארור. נתניהו הביא לעולם את המשפט - יתנו יקבלו,
בצלאל02.11.19
12
עוד אחד בוגי ... שרוקד בוגי בוגי עם הטרוריסטים, והיה נגד פיצוץ המנהרות וכל מה שידע להגיד שאלאור עזריה אשם שהרג את הרוצח הנעב איש השטן - בוגי החכם
שמעון חיים02.11.19
11
ח"כ אביגדור ליברמן מציע לך לחדול ולבצע חשבון נפש התפטרת והפלת ממשלות ימין כמה פעמים. אתה לא אמין, בלשון המעטה. בגדת בחבריך לדרך. הובלת את המדינה לבחירות מיותרות ומפלגות עם. גרמת במעשיך להתחזקות תומכי הטרור בכנסת. מכרת את נשמתך לממון זר ולהתערבות זרה בישראל. שיקרת והונית את בוחריך, שרואים בנתניהו ראש
גיא 02.11.19
10
רק תעביר את זה דרך איימן עודה בבקשה
איציק02.11.19
9
רוצה לשבת עם ערבים ולא יסבול רקטות. בדיחה טובה גנץ
חחחח03.11.19
8
פופוליסט שניים בני גנץ ראש הסיעה שלך היה הרמטכ" ל ובוגי היה שר הבטחון באחד המבצעים המגוכחים ביותר שנראה בעזה.
דביר02.11.19
7
בטח... עם טיבי ועודה
דוד02.11.19
6
האדם הכי כושל בביטחון זה גנץ והוא מדבר ? רק ראו איך המשותפת מחבקת אותו כבר יודעת כמה מסוכן הכלוניק הזה . וראו עוד מי מדבר אני שאהיה שר ביטחון תוך 48 שעות הנייה מחוסל . ליברמן שכחת כבר ?והעגלון בוגי התנגד לפיצוץ המנהרות . מושחתים
חוי 03.11.19
5
שאלוקים יעזור לנו עם הדמגוגיה בגרוש הזאת. מה אתה בכלל מבין בביטחון אדון יאיר לפיד? אוי לנו מאותם אלו שהולכים שולל אחרי הטמטום הזה שאתם בכחול לבן מדברים. מזכיר לי את שמעון פרס שאמר בתחילת שנות ה 90 שאנחנו בדרך למזרח תיכון חדש , שלום כולל עם כל מדינות ערב, נתתם נשק למשטרה הכושלת של ערפאת. ומה יצא מזה?
אורית02.11.19
4
ליברמן חיסל את הנייה... גנץ חיסל את החמאס ... בוגי חיסל את אלאור עזריה ... לפיד את חריש ... חבורת הזבל עם המיץ של הזבל ... רצים לבחירות בכיערעות
לביא מנור02.11.19
3
טוב זאת לא חכמה, לך יש את הלוחם האמיץ מכולם, זה ששירת גם בשריון גם בנ״מ וגם ככתב במחנה , בעת ובעונה אחת!!!
אבנר02.11.19
2
איזה חרטטן!! אתה זה שאמר שאם תהיה שר בטחון תחסל את הנייה... אתה זה שגררת את כולנו לבחירות שניות אתה זה שמתכוון לשבת עם הרשימה המשותפת בקואליציה עם כחול לבן
הלפרין02.11.19
1
אתה הוא זה שמשתק את המדינה כבר שנה ולא רואים את הסוף . רק אתה אדון ליברמן מוליך אותנו לאיבדון. תתעורר
שמעון02.11.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24

יו"ר האופוזיציה תוקף

הלפיד והיפוכו: התרגילים צריכים להפסק, הם צריכים להתגייס

יוני גבאי | 15.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24

הזירה הבינלאומית 

לראשונה: מועצת הביטחון באו"ם תקיים דיון על גורל החטופים

יוסי נכטיגל | 14.05.24

בטקס המצטיינים 

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 14.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 14.05.24

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 14.05.24

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24

"אני מכיר את השכול מקרוב"

הנציג החרדי לדרוזים: "כולנו  משפחה  שכולה אחת גדולה"

יוני גבאי | 13.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בראיון באנגלית

נתניהו: דנים בהגלייה של ראשי החמאס, אבל תלוי בכניעה

יהודה גל | 13.05.24