כיכר השבת

פרצה קטנה לחורבן גדול

כך החברה הכי טובה שלי - הרסה לי את החיים • סיפור מטלטל

זהו סיפורה של שירה, בת 36 מבני ברק; נערה שנישאה עם חלומות לחיים טובים ואיכותיים, אבל בגלל חברה אחת לא שגרתית, היא שינתה לעצמה את כל התוכניות - וחייה נהרסו (משפחה)

81
משה רבי | כיכר השבת | כ"א בכסלו | 15.12.22
כך החברה הכי טובה שלי - הרסה לי את החיים • סיפור מטלטל
(צילום: שאטרסטוק)

אני שירה, בת 36 מבני ברק אם לדיני (17). אחות לאלי ומנחם, טובי ואפרת. אנו משפחה מאוד מאוחדת, יש לנו קשר אישי מאוד והקשר בינינו חזק מאוד. אבל היה עוד משהו מעניין בקשר שלי המשפחתי. בהיותי נערה, הייתה לי חברה אחת, חברה אותה הייתי משתפת בכל רגע בחיי, ועימה הייתי מבלה את עיקר חיי, זאת הייתה אמא שלי.

>> למגזין המלא <<

הקשר שלנו הפך להיות עם הזמן למשהו חזק לא רק כמערכת משפחתית בין אם לבת, אלא כקשר כזה שבזמן שהייתי עם אמא שלי, היא לא הייתה אמא שלי בכלל. היו לזה צדדים טובים ופחות טובים, כי אחרי הכל אמא זו אמא, אמא היא לא חברה, אבל מבלי משים ומעצם החוויה שייצר הקשר הזה, כך היה המצב. אפילו חברותיי התקשו להסתיר את קנאתם בעניין, עבורי זה היה משהו מאוד חשוב, ובזכות זה התקדמתי בחיי. הן מבחינה רגשית ונפשית, והן מבחינת המוטיבציה. גם מצד אמי אליי היו רגשות דומים, ו"כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" על אחת כמה וכמה בין אם לבת.

כשהגעתי לשידוכים, מבין כל ההצעות שעלו, היה חשוב לאבא שלי שאקבל בחור כשרוני, הסכין הכי חדה במגירה. וגם שיראה טוב, כמו הקרמבו הכי שלם בחבילה. וגם שיהיה בחור מתוק בבחינת הקינדר הכי בואנו. והכי הכי היה חשוב לו, שהחתן שלי יהיה האטרייה הכי ארוכה בסיר, כלומר, בחור עם סבלנות ומידות טובות, לב טוב כזה שיידע להכיל אותי, ולתת לי את ארגז הכלים הנכון להמשך שגשוגי.

בחסדי ה', הוא הצליח.

זה היה הבחור העשירי עמו נפגשתי. אז הרגשתי שכל מה שראיתי עד עכשיו הופך כל כך ללא מתקרב בכלל. קראו לו מוטי כהן. במשך הפגישות ראיתי אל מול עיניי בחור רציני ואחראי, והרגשתי את יראת השמים מכל תגובה שלו. וכל זה יש לציין, לא על חשבון טוב ליבו הטהור. יודע לכבד את בן שיחו ולדבר בגובה העיניים - זה הדבר שהכי דיבר אליי. כי כשיש מידות טובות, אפשר להגיע להכל. וכבר מתחילה ראיתי את הזוהר והתהילה שהיה מביא עימו לכל פגישה עם אנרגיות חיוביות שנשארות אצלי המון, ומשיחות וכישורי חיים שהחלו לחולל בי שינויים גם בזכות אצילות הנפש שבו. ואכן בפגישה השישית שנינו החלטנו שאנו סוגרים.

הוורט והאירוסין היו בתפארתם, ממש כמו שהוריי היקרים ידעו לעשות, והחתונה הייתה עם מנות שף שנבחרו בקפידה כשברקע ניגנה תזמורת פילהרמונית בת 13 כלים. אבל כפי שכל אחד ואחת יודעים, כשהנגנים הולכים, המלצרים מסדרים והחברות והמשפחה מתפזרים, בדיוק מאותו הרגע מתחילים החיים.

כבר למחרת חתונתי בבוקר, החברה הכי טובה שלי דפקה בדלת, אני מתכוונת לאמא שלי. היא הביאה עימה ארוחת בוקר מכובדת, ישבה קצת, החליפה כמה חוויות מליל החתונה, ועזבה. אני באותו רגע בתמימותי הערכתי אותה, את טוב ליבה, את הרצון הטוב כל כך שלה עבור הזוג החדש שיתחיל את חייו בבוקר עם ארוחה טובה. אבל החתן שלי, עשה קצת פרצוף, והרגשתי את זה. שאלתי אותו האם הכל בסדר, והוא ענה לי בחכמה: "אמא שלך דואגת מדי", היה מספיק לי להבין, שבעלי הטרי לא אהב את העניין.

שבועיים אחר כך, בעלי אמר שהוא כבר רוצה לחזור ללמוד כאברך בישיבה בה למד, מאוד אהבתי את הרצון הזה, זה הראה לי אחריות אישית. ובכן קבענו שמחר הוא כבר יתחיל, ויחזור בצהריים. למחרת, כשהוא יצא אני יצאתי עם אמא שלי. יוצאות, קונות, מטיילות, לא זוכרת שהיה משהו שרציתי לקנות ואימי סירבה. ואז בעודנו מדברות סיפרתי לאמא שלי בהתלהבות על בעלי הצדיק שהחל ללמוד בישיבה שלו, ואז, היא אמרה לי את הדבר הבא: "את יודעת מה זה 'ללמוד' בישיבה שלו?! זה לדבר עם החברים שלו. זה לא מה שחיפשת, אני זוכרת שאמרת לי שהוא ילמד בכולל של דוד מנחם (מנחם, הוא אח של אבא שלי והוא ראש כולל הלכה) עם בחינות לרבנות, כך אני זוכרת שהוא אמר לך, לא?!".

כשחזרתי הבייתה, אמרתי למוטי שאני רוצה שהוא ילמד בכולל הלכה אצל דוד מנחם. הוא שאל מדוע, ועניתי לו שככה הוא הבטיח בזמן הפגישות. הוא היה בהלם, הוא לא הבין מה אני רוצה. "אני ממשיך עם החברותא שלי את הסוגיות הנלמדות מהיכן שעצרתי, חבל שאפספס אותם". ואני בתוך תוכי רואה בו סתם בטלן שהולך להעביר את היום עם חברים. למה? כי אמא שלי אמרה, וזהו, מבחינתי זה היה ברור שהיא צודקת. "שירה", הוא אמר בנחת, "חלילה לך להכניס את עצמך לעניינים אלו. עם ענייני הרוחניים אני מסתדר", אמר באסרטיביות. כמעט בכל יום הייתי שומעת את אמי מתלוננת על כך, שעדיין הוא לא בכולל של דוד מנחם. הייתי כבר מוסתת היטב בכדי לראות בו 'בעיה'.

לבינתיים זכינו לחבוק בת, דיני. המאורע המרגש הזה הצליח לחבר בינינו וגרם להוכיח לנו שניתן להתגבר ולהתחבר מחדש. אבל אני המשכתי בשלי, ולא הפסקתי את הדרדור.

יום אחד מוטי התקשר אליי בצהריים שהוא רוצה שנלך לראות דירה לקניה בפרויקט חדש. קבענו זמן והגעתי לשם, לא לפני שעדכנתי כמובן את אמא שלי שלקחה אותי למקום. היא עלתה איתנו לדירה, שאלה את השאלות, קיבלה את התשובות, והחליטה את ההחלטות. "טוב, הדירה הזו לא מתאימה מכמה סיבות", היא אמרה, "היא רחוקה מאיתנו מרחק רב, ומספר המדרגות עולה על 30, ובשבתות ללא מעלית זה יהיה לא פשוט עבור שירה".

"בקיצור", היא אמרה למתווך ההמום, "לא בא בחשבון, תודה לך וכל טוב", ויצאה מהבניין ואני אחריה. בעלי חסר האונים קרא לי בכדי שאחליף עימו כמה מילים, בכל אופן הוא זה שייצר את האירוע הזה. ואני, שומעת אותו ויודעת בתוך תוכי שאמא שלי, היא המילה האחרונה. את הסצנה הזו לא אשכח בחיי. אני רואה את בעלי הולך לצידי כמו עגל המובל לשחיטה בבית המטבחיים. ואני אז בטיפשותי עוד מבינה שאני עושה את הדבר הנכון. "איזה נס שיש לי את אמא שלי, וואוו... מה הייתי עושה בלעדיה", חשבתי בגאווה בלי להניד עפעף.

בכל הזדמנות של שיח בינינו, מוטי דיבר איתי רבות בנחרצות שהמצב לא יכול להימשך כך, ואנו חייבים לשמור על המשכן שלנו. הוא התחנן אליי שנעבור דירה רחוק יותר מהאמא 'הדואגת מדי', הוא הציע הצעות רבות בכדי שנצליח להתגבר יחד על המצב, ואני בשלי, לא מוכנה לפגוע באמא שלי, לא מדברת מילה. היה מספיק פרצוף אחד של אמא שלי, בכדי להתנהג כרצונה. "ואם רק אזכיר מילה על לעבור דירה, זה יהיה נורא", שיננתי לעצמי.

המצב רק החריף וכשהיינו מגיעים לבית הוריי, הייתי מרגישה שבעלי הופך להיות שקוף. הוא יכול תמיד לומר את דעתו, אבל אמא שלי פשוט הופכת אותה ללא רלוונטית. ואבא שלי שותק לא מהודאה אלא מסוג של פחד והמון מבוכה. הערכתי כל רגע שבעלי היה מגיע, ושותק. ואצלינו, בינינו, השיחות הפכו להיות כל כך טכניות, ואלמלא דיני, גם הקשר הזה לא היה. ואני חשה, איך כל האווירה שעליה בניתי ואותה חשתי, נכחדת. הרגשתי איך הזוהר והתהילה פשוט נעלמו, איך החלום להקים בית עם בחור איכותי שנבחר בקפידה, נגוז ונעלם, התנדף ונמחה. ואיך מוטי המתוק הזה שהגיע אליי מלא באנרגיות ושמחת חיים, הופך להיות כבוי ולא מממש את חזונו הכל כך איכותי עליו דיבר באמת. והכי הבנתי, שאם אבא שלי בחר את הקרמבו הכי שלם בקופסא, באותו הזמן אמא שלי דאגה לבחור את המסטיק הכי דבוק בשולחן.

בהנחיית ראש הישיבה שלו, קבענו להיפגש אצל מגשר. המגשר היה כנה ואמיתי, קודם כל הוא דיבר עם שנינו יחד במשך שעתיים תמימות. שמע והבין. ואז בשיחה אישית עם כל אחד מאיתנו הוא קבע את הדברים הבאים. א. בפגישה עם שנינו הוא אמר: אתם חייבים להתרחק ממקום המגורים של האמא האכפתית במהירות האפשרית. ב. בפגישה עימי הוא אמר: לפי מה שהבנתי מכל שלוש השעות האחרונות, את נמצאת בתוך מערכת מאוד נשלטת מצד אימך מבחינה נפשית ורגשית, ויש לך קושי לעזוב ולהתנתק בגין זה, בפרט בגלל שאת לא מודעת שאת נשלטת, וגם בחלק הקטן שאת כן מודעת את לא מתנתקת. כנראה יותר נוח לך כך מאשר לחיות חיי נישואים תקינים. כמובן שזה נתון לבחירתך, רק תדעי לך שהכתובת על הקיר, ואם תחווי גירושין בקרוב, זה יהיה טבעי בהחלט. ג. לבעלי הוא אמר: לא יודעת עד לרגע זה.

משה רבי (צילום: מ. מזרחי)

בוקר אחד אני מגלה שבעלי איננו. על השולחן היה מכתב, שהמילים שלו חרוטים עד עתה בליבי:

"אישה יקרה, בוקר טוב. לא כך ציפיתי שיקרה, אבל אני מבטיח לך שעשיתי הכל שזה לא יקרה. אני לא יכול יותר, אני עוזב את חייך בכדי להקל מעלייך. כנראה שאני לא חשוב לך כל כך בחייך, ולהיות נטל עלייך זה לא חכם. אני רוצה שתבטיחי לי לעשות הכל שיהיה לך טוב, כי דיני שלנו צריכה לחיות עם אמא שטוב לה, כמו מה שאני עושה כרגע עם עצמי.

"ניסיתי בכל תקופת נישואינו להרגיש את מה שאמרת תמיד, שבחרת בי, כנראה שהבחירה שלך לא הייתה מוצלחת, כי אם כן, היית בוחרת בי באמת. את המכתב הזה רציתי לכתוב ממזמן, אבל החלטתי לעשות זאת בזמן שאני לא כועס עלייך. דרכנו נפרדות, אבל דרכה של דיני רק עתה מתחילה. הגירושין הללו כואבים לי מאוד, אבל כנראה שיש דברים שהם מעבר ליכולות שלך, או שלא?!

"הצלחה בהמשך הדרך. מוטי כהן, אבא של דיני".

ביום חורפי אחד בשעות הבוקר, מצאתי את עצמי ברבנות הראשית לתל אביב-יפו, ממתינה בתור לפרק את הקן המשפחתי שלי. עדיין לא מבינה באותו זמן את הבעיה שלי ואפילו קצת מרוצה מהבילויים שהולכים להיות יותר שקטים עם 'החברה הכי טובה שלי'. רק בהמשך הבנתי, שכשהגט הגיע לידי, הוא היווה עבורי צו הריסה לחיי.

אני כותבת זאת בצער גדול, וברגשות אשמה גדולים. הצער הוא גדול דווקא בגלל שבמבחן ההתאמה היינו כל כך מתאימים זה לזה, אבל לא השכלתי להבין את הצורך בניתוק שהייתי צריכה להתנתק מסביבתי הקודמת ובפרט מאמא שלי, ולהבין שחלק מטיפוח חיי הנישואין שלי תלוי לא רק בבעלי ששתק ועשה הכל להצלחת הנישואין, אלא המון תלוי בי וברצון שלי לצלוח אותם.

בתחילה ניסיתי להאשים את אמא שלי, אחר כך את אבא שלי שלא עצר אותה... ואת מי לא. אבל לבסוף אני האשמה הגדולה. אני זאת שנשארתי לבדי, מתמודדת עם החלל העצום שהשאיר מוטי שאותו גם אמא שלי לא יכלה למלאות עד לעכשיו. הבנתי שחייב להיות בתודעה של כל בת שיוצאת מבית הוריה, שאסור לתת לאף אחד בעולם להיכנס פנימה אל המשכן שלה. וכבר בהתחלה, שמישהו או מישהי מנסים למצוא את הפירצה בכדי להיכנס, כבר אז לעצור אותו. וכמו שמוטי תמיד היה אומר "פינוי בינוי" - בכדי לבנות משהו, חייב לפנות את המוח והלב לבנייה מחדש.

הקושי שלי להתחתן בשנית היה גדול, כי עדיין לא הצלחתי למצוא מישהו שמתקרב לאיכות של מוטי, כרגע שאני חיה לבדי עם בתי שאוטוטו נכנסת לשידוכים, אני אדאג להתנתק, ואדאג להעביר לכל הבנות בעולם, אנא מכם, אל תעשו את הטעות האיומה שלי, תבחרו לטפח את חיי הנישואין שלכם ולהעריך אותם, אל תתנו לאף אחד להרוס לכם את החיים.

תוכן שאסור לפספס
81 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
עצוב מאוד
רינה15.12.22
51
בדיוק כך קרה ... רק אחרי 20 שנה שפינקתי ונתתי זרקה אותי לכלבים ... בגלל משפחה שמתערבת ונכנסת לחדר השינה ...
א.ב.21.12.22
50
סיפור עצוב ואמתי לצערי הרב. בשביל לא להפוך לאמא המתוארת בכתבה, חובה להשקיע בבנית קשר בריא וחזק עם בן הזוג. יש גם אבות כאלו שמערבים, זה לא באמת משנה מי מההורים הוא כזה. כשיש שלום בית, קשר ריגשי עמוק, ידידות חזקה עם בעל, אין צורך לכרות ברית נישואין עם הילדים.
בטי22.12.22
העלית נקודה למחשבה. אולי זה מסביר גם למה זה קורה חלילה הרבה אצל ילדים להורים גרושים. זה ממש עצוב וכואב.
יודית24.12.22
אני מהכל לו רק טוב בהזרת השם
רפאל22.12.22

הצגת כל התגובות

49
חשוב מאוד שאתם מעלים את הנושאים הללו ישר כוח לכיכר השבת הסיפור עצוב מאוד מאוד שימו לב זוגות צעירים!!
נועם15.12.22
הכותב נדיר!! כתבה מיוחדת!! אין מה לומר....
יעלי15.12.22
48
כואב לי לקרוא!אני מאחלת לך רק טוב מעכשיו!רציתי לכתוב משהו שלא קשור לסיפור הזה.אמא שלי קנתה לאחי דירה קרובה אבל הכלה לא הסכימה בגלל פחד מחמות מתערבת.הם קנו בית במרחק רב.כעת-כל העול של הטיפול בה מונח עלי ועל אחותי הרווקה שגרה איתה.אמא שלי נתנה כל מה שיכלה,וכעת-הנטל נופל על מי שגר קרוב ומוכן לשאת בעול
בת-שבע15.12.22
ממש לא נטל תישמחי במצווה היקרה שיש לך כיבוד הורים שכרו אף בעולם הזה.
מחזק את ידייך15.12.22
אתה צודק שזו מצווה,אבל אמא שלי נכנסה למצב של חרדות ודיכאון ואחותי צריכה כל היום לשמוע את הכל וזה מחרפן.לצערי,אנחנו לא מצליחות לכבד אותה כמו שצריך.אומנם אחותי עושה הכל בבית,אבל זה נטל מאוד גדול-כי חוץ ממני-אין לה תמיכה מאף אחד.כל המשפחה המורחבת נגדינו...
בת-שבע18.12.22
זה בדרך כלל כך. הבנות מטפלות באמא.... הבנים הולכים אחרי הנשים
חיה15.12.22
את צודקת,אבל גם כשהולכים אחרי האישה-עדיין יש מצוות כיבוד הורים.גם אחי הגדול וגם אחותי הגדולה-שניהם נטשו אותנו והחליטו כל אחד לטפל במשפחה שבנו.אפילו טלפון הם לא מרימים.וזה ממש לא קל להתמודד 2 בנות לבד.אחי כ"כ דבק באישתו-וזרק את אימו ואחיותיו שהם בשר מבשרו שרק נתנו ועזרו לו כל החיים...
בת-שבע18.12.22
לא הבנתי מה את רוצה. המצב שלך קשה ואני משתתפת בצערך אבל לאחיך הנשוי יש בטח ילדים, תני להם חיים יותר קלים ובאמת אישתו צודקת- למה היא אמורה לטפל ולסבול את העול של אמא שלך? כשתיהיי נשואה את תביני איזה קשה זה לעזור לחמות, גם אם היא אישה מדהימה
שירי21.12.22
עם כל הכאב.... וזה באמת לא קל כתוב בתורה...."על כן יעוז איש את אביב ואמו ודבק באישתו..."!!!! ובפרוש לזה מתכוונים גם לאישה..!!!!! זה ציווי התורה וכבוד הבעל הוא הרבה לפני כיבוד הורים ובדר"כ שמכבדים את רצונו של הבעל בסוף מגיעים בצורה בריאה לכיבוד הורים!!!
יהודית 20.12.22
הם היו בקשר כל עוד אמא שלי תיפקדה ואירחה אותם ובישלה ונתנה כסף ומתנות.ועכשיו כשהיא לא-אז זרקו אותה.תעשי לי טובה,לא הראה לי שזה מה שה' התכוון:נצלו את האמא ואז תתנתקו.אם הוא רצה לדבוק באישתו-למה הוא בא להתארח ולקבל מתנות וכסף?השקיעו בך-לפחות תחזיר משהו בתמורה.עכשיו לברוח כשהיא זקנה?
בת-שבע20.12.22
ודרך אגב,אחותי הגדולה התגרשה לפני שנה והבנות שלה כולן עובדות... אז למה לא להחזיר לאמא על כל ה-20 שנה פלוס שהיא נתנה לכם הכל?פשוט-אנשים מתרגלים לטפל במשפחה הגרעינית שלהם-שהם לא טורחים לבדוק מעבר לזה כלום,ואז כשמתבגרים-כבר קשה להם לצאת מעצמם ולחשוב על אחרים שהשקיעו בהם.
בת-שבע20.12.22
אז אחותך הגדולה היא הבעיה, לא אחיך ואישתו שעשו נכון לפי מה שנשמע מדברייך
שירי21.12.22
שניהם לא בסדר.כל הילדים צריכים לטפל בהורים שמזדקנים.אין פטור גורף...כשאמא שלי היתה בבית חולים פעם אחת ראיתי מישהי שהכרתי-מוכרת תכשיטים בגיל 60+ שאמרה שהיא עושה משמרות ליד חמותה יחד עם כל הבנות והכלות אפילו שיש לחמותה פיליפינית... אם אני ואחותי קורסות-לא צריכים להושיט יד ולעזור?רק אנחנו צריכות לטפל?
בת-שבע22.12.22
47
דמעות!!!!!!!! כל כך קשה וכואב הרב משה ! תודה על העלאת המודעות וההצפה של הנושא הזה!!!! יישר כוח כתבה מיוחדת!!!!!
יפי15.12.22
46
כמה נכון כמה עצוב
אוי15.12.22
45
וואו... תודה רבה על המאמר המרטיט הזה... אני בחורה בגיל שידוכים, ואני גם דיי קרובה לאמא שלי... תודה שהעלת את הנושא, כי יש הרבה בנות כאלה וצריך לזכור שאישה כשרה עושה רצון בעלה, ולא אמה...
מישי15.12.22
44
מקובל שחתן וכלה עוברים הדכת חתנים / כלות. כל אחד מבין שלא מכניסים לחיים אמיתיים אנשים צעירים ללא הכנה מינימלית. למה אין הדכות הורים / שווער / שוויגער? זה נחוץ לא פחות? (אין הכוונה ל8 שיעורים.. אבל ההורים מצד עצמם צריכים לשמוע הרצאה או שתיים כדי לדעת להתמודד עם השינוי החיי בנם או ביתם... כואב..)
הזוי כמה שזה נכון15.12.22
מסכימה עם כל מילה.
נכון15.12.22
יש כאלה. ויש את הספר של הרב חן גלזמן להורים מחתנים
טובי15.12.22
43
הגבול הדק בין לעזור לבין להתערב
טלי15.12.22
42
צריך לתלות שלט על דירה של זוג שמתחתן זהירות כאן בונים
מירי15.12.22
❤חמוד ממש
😆15.12.22
41
מרגש, מחזק!
יוני15.12.22
40
הנושא מאוד חשוב כמובן, אבל יש נושא מרכזי שלא הועלה, והוא הטיפול באמא !!! או לחילופין לתת לבת כלים כיצד להתנתק מהאמא !!!
ירושלים22.12.22
39
מילים כדורבנות. אך יש לציין שלעיתים אף במצב בו האמא היא החברה הטובה ביותר גם של הבעל וגם של האשה, והיא אינה מתסיסה/קוטלת את חתנה, ואף לדבריה הוא בן הזוג המושלם והאידיאלי לבתה, אך היא דואגת כל העת להיות מעורבת ומתערבת בחיי הזוג, ולחבקם בחיבוק דוב, יכול להיווצר מצב דומה ולעיתים גרוע אף יותר.
אכן.15.12.22
38
בשנה הראשונה לנישואין צריך לתלות שלט על הדלת: ''סכנה. כאן בונים''.
הרב קוואס שליט''א אומר15.12.22
37
זה גם אנשים שלוקחים אותם כידידי נפש שלא למדו כלום ואין להם תעודות וגורמים לאסונות גדולים פשוט תשקיעו בבית באישה / בעל תהיו שם בטוב וברע למען המשפחה וילדים
זה לא רק האמא או החברה15.12.22
36
היו יכולים לעבור טיפול זוגי,חבל שזה הגיע לגירושין 😞
Sari15.12.22
35
ואוווו איזה סיפור קורע לב! ממש עצוב מאוד :(
דסי15.12.22
34
וואו איזה עצוב.
מיכל15.12.22
33
תגובה למאמר .א -מה מצבו של הבעל לשעבר ? נשוי ,לא נשוי ? אם לא ,אולי שווה אחרי כל התובנות לנסות לחזור .הרי היה מצוין אילמלי התערבות האם .אז עכשיו שכבר יודעים ,אין חשש .
ירושלים24.12.22
כתוב ששמו כהן... את הנעשה אין להשיב...
מרים11.01.23
32
מבין ריסי הטקסט נראה שהסיפור לא אמיתי אבל המסר הוא חזק
Ari16.12.22
לא כזה מוחץ מה שאתה טוען, כי אני מכיר זוג בדיוק עם אותו סיפור ועם אותו הסיום של הסיפור רק שהבחור לא היה כהן והם חזרו בסוף
חיים16.12.22
למה לא אמיתי, דווקא נשמע סיפור ממש אמיתי. מכירה מקרה דומה שהזוג כמעט התגרש... מסתמא הסיפור קצת ערוך ואולי גם השמיטו בו את החלק של הייעוץ הזוגי שניסו לפקוח את עיניה של שירה. אבל כנראה שזה לא עזר כי הייתה שקועה עמוק בבוץ ולא שמה לב בכלל שהיא בבעיה. האשימה רק את בעלה
לאה19.12.22
למה לא אמיתי? מכירה מקרה דומה, חוץ מזה שהבחור לא כהן. אבל אפילו כשהיא קלטה את המסר הוא כבר לא רצה לחזור לזה.
יהודיה21.12.22
31
הרב משה חזק מאוד איפו אפשר למצוא את הספרים שלך
שמואל 16.12.22
30
גם אמא שלי עשתה דברים דומים מרגע שעברנו דירה רחוק מההורים הפכנו ליותר עצמאיים . היה לנו מצב שההורים משני הצדדים התערבו. באיזשהו שלב הם הבינו לא עוד! דבר נוסף- הרבה חושבים ש"בעל המאה הוא בעל הדעה " וכשהזוג הצעיר איננו מבוסס כלכלית זוהי דרך לשלוט בהם-לעזור טכנית וכלכלית.
תהילונת15.12.22
29
עצוב וכואב. אני עם דמעות בעיניים. ואגב, אצלנו גם הייתה בעיה דומה וברוך השם הצלחנו להתגבר בעזרת יועץ זוגי חכם ורגיש. ואני רוצה להוסיף מנסיוני שזה כמובן לא חייב להיות דווקא האמא, לפעמים זה דווקא הקשר עם האבא, או חברה טובה וקרובה יותר מדי. או אחות גדולה שמרגישה "אחריות גדולה" וכדו'.
איילה16.12.22
28
אני מהכל לו רק טוב בהזרת השם
רפאל 22.12.22
27
כמה שאתה צודק כבוד הרב. הלוואי שאמא שלי תראה את הפוסט הזה. אנחנו שנתיים בגישור אלפי שקלים וזה פשוט רודף אותי . בעלי בעל אמצעים אבל זה פשוט כמו סמים
דסי16.12.22
יש לך פיתרון, וזה שמעתי מפסיכולוג שמטפל במשפחות, במקרה ממש דומה: תחתכי. ברמה של לעבור דירה למקום רחוק ולהחליף טלפון ולא לתת לה גישה לחיים שלך. זו הדרך היחידה שלך להציל את נישואייך.
ציפי21.12.22
26
מזדהה עם הסיפור. אבל אמא שלי ממש מתפרנסת אותנו מה אעשה? אני בטוחה שיום אחד גם בעלי יחטוף.... ובצדק
אסתי16.12.22
25
ואי ואי כמה שזה נכון נהרסו לי החיים יש המון סיפורים כאלה כבוד הרב מקווה שגרושתי תראה לאמא שלה
מוטי הגרוש16.12.22
24
אם הסיפור נכון זה עצוב נורא ואני מרחמת על הכותבת ומקווה שלמדה מהחיים ולא תהייה " החברה " של הבת שלה
שילה17.12.22
23
להורים אסור להתערב, באופן שמוריד ופוגע באחד הצדדים, אפשר לדבר להציע, בטח לא להחליט!!
יוכי17.12.22
22
סיפור חזק ומטלטל. אני מכיר אנשים רבים שיש להם כלל שבשנה הראשונה לא מתקשרים לבני הזוג בכלל. לא מפריעים להם לבנות את הזוגיות. ואהבתי את התגובה פה של מישהו/י שכל זוג צעיר צריכים לשים שלט על הדלת - סכנה: כאן בונים! קצר וקולע.
יוסי16.12.22
21
כמה נכון כמה כואב! אולי המצב שלה היה כל כך גרוע, אבל חבל שזה הסתיים ככה ולא השכילו לעבור טיפול זוגי שהיה יכול מאוד לעזור להם. כל התערבות בחיי זוג צעיר זה הרס. זה יכול לבוא כמו בסיפור פה מהאמא, או מהאבא, או באמת מ"החברה הכי טובה". בני זוג צריכים נפרדות. הזוגיות צריכה להיות כמו בונקר. כספת של בני הזוג
הודיה17.12.22
20
סיפור קורע לב. לבי איתך שירה. בת דודה שלי התגרשה ממש מסיבה דומה. בהתחלה בשלב שהם היו פרודים היא חשבה שהיא גילתה את האור! כל היום יצאה עם חברות. רק תקופה אחרי הגט התחילה להבין לאט שהבעיה הייתה אצלה שהיא לא הצליחה להשתחרר מהחברות ומההורים שהתערבו לה והרסו לה ממש את החיים. היה לה בעל טוב לב. ממש טרגדיה
בת שבע17.12.22
19
באמת סיפור מטלטל. עצוב מאוד! היום זוגות עושים צעדים כאלו בפזיזות. מבלי לנסות לעבוד קשה בשביל שלום בית. לא מבינים שלכולם יש קשיים בשנה הראשונה וחושבים שבפרק ב' יהיה להם יותר טוב, יותר משוחרר. ואח"כ כמו בסיפור פה מצטערים שלא התנהלו אחרת. חבל. ישר כוח לרב משה רבי על הסיפור קורע הלב והחשוב כל כך
חוי18.12.22
18
אישה כשרה עושה רצון בעלה. לא רצון חברתה, לא רצון אימא, ולא רצון אבא שלה... ובכלל הרבה נשואות טריות לא יודעות שלפי ההלכה הן חייבות בכיבוד הבעל ואין להם בכלל חיוב כיבוד הורים אם הבעל מונע אותן מזה. ההלכה באה להדגיש את זה שהבעל צריך להיות במקום הראשון ולא החברה הכי טובה...... האבא או האמא.....
גילה18.12.22
17
אותו דבר כמו קרובת משפחתי, אמא "דואגת" בצורה אובססיבית. עשתה הכל להפריד בינהם, גם בנישואים השניים היא מנסה ...
...18.12.22
16
שמעתי פעם מיועץ נישואין ידוע ומוכר שרוב רובם של הזוגות הצעירים מתגרשים בגלל התערבות ההורים. וכל עוד ההורים לא מעורבים אפשר לעשות שלום בית ולתקן את הקשר בין בני הזוג. סיפור מטלטל. אותי מפחיד שהורה שהתערב פעם אחת והרס בית יתערב חלילה שוב בנישואין השניים... חבל להתפכח מאוחר
דני18.12.22
15
וואאאוו 😢😢 סיפורים כאלו קורים מלא היום בעיקר כשלכלה היתה חברה טובה ממש לפני החתונה ואז אחרי החתונה הן לא מצליחות להוריד את הקשר ומדברות מלא שעות ביום ובוודאי שזה פוגע בבעל 😣
נקודה.18.12.22
14
חבל, במקרים כאלו הזוג צריך ללכת לגור הכי רחוק שאפשר מההורים. ואם ההשפעה וההתערבות גדולה אז אפילו לטוס לשליחות בחו"ל לכמה שנים בשביל לבנות את הזוגיות שלהם. מכירה מקרוב סיפורים על זוגות שטסו לשליחות וזה היה הדבר הכי טוב לזוגיות שלהם. ממש ברכה!
יונית18.12.22
המטפל הורה לבעלי נתק מוחלט איתם אם הוא באמת רוצה להשאר נשוי.
אני19.12.22
לא בדיוק. הורים של בעלי גרים בחו"ל ובכל זאת הצליחו לעשות לי חיי גהינום. כי היום שלהתקשר לחו"ל זה כל כך זול, אז בכל אופן מתערבים בצורה לא נורמלית. אנחנו עכשיו בתהליך להציל את הנישואין כי הגענו למצב של כמעט גרושין. אז גם כאשר ההורים בחו"ל חייבים להזהר.
אני19.12.22
העיקר זה להתנתק. לעבור לגור בחו"ל זה בונוס שמקל על הניתוק ועוזר גם בבניית התא המשפחתי של הזוג. הם לומדים להסתדר לבד ואז החיבור ביניהם נהיה עמוק וחזק יותר
יואל20.12.22
13
זה כ"כ צפוי, אני לגמרי יכול להבין אותו, לפעמים אתה מדבר עם האישה והיא בעולם שלה, לא מסוגלת לקרוא את המציאות כפי שהיא. זוג צעיר צריך להבין שמעכשיו הם עצמאיים לחלוטין וכל תכנון החיים תלוי רק בהם והאחריות שלהם במאה אחוז, אם לא כך אז חבל לצאת לשידוכים , כנראה שזה עדיין לא הזמן
מושבניק18.12.22
12
תשמעו הכותב הזה נדיר אבל הפעם באמת הוא דיבר על נושא נדיר מכירה כמה זוגות שסובלים מאד אבל צריכים את הכסף של ההורים או עזרה עם הילדים
מישהיא18.12.22
11
סיםור עצוב מאוד עם מסר גדול קחו לצומת ליבכם
נועה19.12.22
10
דווקא אותי אמא שלי הצילה. תודה אמא. על כל מה שאת למעני.
חני20.12.22
9
לא יכולת מתוקה להבין את מצבך. אמא שלך נרקסיסטית . אבא שלך גם שקוף בתוך הנישואים . במקרה כזה גישור לא יעזור. אין בין מי למי לגשר . אמא שלך מסממת אותך כל בוקר מחדש היא מונעת מתוך מקום חלש ששואב את בטחונו העצמי על ידי שליטה ותמרון החלש . מאד ממליצה להעלות את המודעות לנושא הנרקסיזם
רחל יקותיאל19.12.22
את צודקת וזה מה שכואב כי בטח בזמנו שירה חשבה או הייתה יכולה לחשוב או אמרו לה שבעלה מוטי הוא הנרקסיסט. שהוא חושב רק על עצמו ושהקשר שלה עם אמא שלה מפריע לו כי הוא לא במקום הראשון והוא מנסה לנתק אותה ממנה כביכול כי הוא דואג וחושב רק על עצמו. איזה סיפור מצער!!!!
טליה21.12.22
8
וואי סיפור מרטיט. אני נשואה לבעל מהמם ומושלם. וכעת אני בתהליך פסיכולוגי להתנתק כמה שיותר מהקשר החזק שיש לי עם אבא שלי. תמיד זה היה לטובתי והתפארתי אצל חברותיי בקשר המיוחד שלנו אבל עד שנוכחתי לדעת בדרך הקשר שבחיי הנישואין הקשר הזה הוא הרסני. אנחנו חייבות לזכור שאישה כשרה עושה רצון בעלה ולא רצון אביה.
חנה19.12.22
7
ישר כוח הרב משה, הסיפורים והמאמרים שלך תמיד חזקים ומחזקים!! עם הרבה מוסר השכל לחיים. כואב הלב לקרוא את הסיפור הזה, אבל ניתן ללמוד ממנו כל כך הרבה לחיי הנישואין. בתור הורה אני מוסיף שהלוואי שגם ההורים יעברו הדרכה לפני שהם מתחתנים ילדים
חיים20.12.22
6
מטלטל ממש. בתור רווקה כמעט גרמתי לחברה הכי טובה שלי להתגרש. אחרי שהיא התחתנה, נלחמתי על הקשר איתה. הסברתי לה שזה יהיה לטובת שנינו. שגם לבעלה זה יעשה טוב. כי אם יהיה לה טוב איתי, אז זה גם טוב לבעלה ולזוגיות שלה. פשוט נלחמתי על הקשר שלנו והצלחתי. עד אותו היום שחברה שלי נאלצה לבחור בקשר איתי או עם בעלה
אסתר 20.12.22
וואי זה מפחידדד. גם אצלי היה משהו דומה. משום מה לנו הבנות בתור החברות הכי טובות בעולם... יש לנו איזה קטע מחשבה כזו שזה הדבר הכי טוב שקרה לנו וזה בעצם המנוע שלנו לכל דבר. גם אנחנו חשבנו שהקשר הטוב שלנו יעזור לנו בקשר עם הבעלים שלנו וברוך ה' שהצלחנו לעצור את זה בזמן
מירי20.12.22
5
הדבר הראשון שאמרתי לחמי ושיעביר לחמותי שיקחו בחשבון שלא כדאי להם להתערב בכלום אפילו על דברים פעוטים פשוט שלא יעשו את זה והבת שלהם תהיה מלכה ויהיה לה חיים מאושרים רק כשהם אישרו את זה לקחתי אותה לאישה ואכן קיימתי את מה שאמרתי יש לנו חיים טובים ובריאים כמו שאמור להיות
נקודת פתיחה20.12.22
4
איימי הרב משה. איך אני מתגעגע לשיחות המוסר שלך בישיבה כל יום רביעי. תנצלו אותו תשאלו את הרב שאלות רק הרווחתי כשהתייעצתי איתו הנישואין שלנו ביזכותו
תלמיד לשעבר20.12.22
3
עזרה דחוףףףףףףף אני כלה ואמא שלי אוהבת, נותנת ו- מתערבת. היא ביקורתית, שולטת בהכל ומביעה דעה בכל עניין! מוכרחה לציין שאימי עוטפת ונותנת לנו המון! בכל תחום! אני לא רוצה לומר לה- לא מדובשך ולא מעוקצך אני גם לא רוצה לנתק קשר איתה איך עושים את זה? בבקשה תעזרו לי.........
אודליה21.12.22
גם אם אין לך כוח - תבשלי, אפילו שהאוכל של אמא יותר שווה, אם חסר לך משהו אל תגידי לאמא- תקני. תספרי לה כמה שפחות על מה שהולך איתך ועם בעלך. ותעשי את זה הדרגתי- לא ביום אחד אין לה ילדה אלא תתחילי פחות לשתף אותה ופחות לקחת אוכל, פחות לספר מה חסר והיא תתרגל--- מנסיון.
שירי21.12.22
אני התחתנתי כשאחותי שמעלי לא הסתדרה עם אמא שלי, ואני והיא היינו חברות הכי טובות אבל כמו שאת אומרת , אמא שלי יכולה לתקשר ולסדר לי תחיים- מחר תעלו ... בשבת תסעי לחמותך- עד שבעלי שם לה גבולות מאדדד ברורים! בתחילה היא נעלבה אבל הבינה, היום אנחנו חברות מאד טובות אבל ההחלטות בחיים הם שלנו לא שלה
חוה21.12.22
תלכי יקרה עם בעלך יחד או לבד בידיעתו להתייעץ עם מטפל זוגי מוסמך ואובייקטיבי שיעזור לך/לכם בחכמה וברגישות הנצרכת. וכדאי למהר שלא יגיע חלילה למצב שתצטרכי לבחור האם להישאר עם בעלך או עם אמא שלך. בהצלחה רבה בעזרת השם!! ותתפללי לישועה כמובן!
מרים21.12.22
2
איזה מגילות רשמתם אין לי כח לקרואאאאאאאאאא
אמלאאאאאאאאאאאאא21.12.22
1
התגרשתי לפני המון שנים בגלל בחור שלא ידע להתנתק מאמא שלו. ממש זמן קצרצר לפני הגט הוא סיפר לי שכל השנים היא הסיתה אותו קשות נגדי ושהרבה הרבה מהמעשים שלו נבעו ממה שהיא הסיתה אותו נגדי. אז פתאום קלטתי שמה שראיתי אותה עושה נגד גיסתי - מסיתה את הבן שלה הנוסף נגד אשתו - היא גם עשתה נגדי כשלא ראיתי.
נשואה שוב באושר21.12.22
אולי גם יעניין אותך
זוגיות
ש

ואפילו בהסתרה - מתחבאים מהחיים

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

חווית קשר שמעניקה לנו בטחון, מוגנות ורוגע

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

סיפור מטלטל

ליל הסדר בילדותי שלא אשכח לעולם והרס לי את חיי הזוגיות | מסר עוצמתי להורים

מרדכי רוט | 18.04.24
ש

משבר חינוכי

כשאת לוקחת יותר מדי אחריות, את בעצם מסירה את כל האחריות ממך

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

לא כיבדה ולא העריכה

היהודי היה שבור: נמאס לי מהמריבות עם אשתי - אני חייב להתגרש | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 11.04.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם
ש

אני לא מצליחה לזהות מה אני מרגישה

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

הפוגה שקרית

הקורבנות היא רישיון לא לקחת על עצמנו אחריות

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

הורים, תקראו!

המסר העוצמתי של היהודי שחווה קשיים: "אם יש משהו שהורס נפשות - זו ביקורת"

מרדכי רוט | 28.03.24

מכורים לסטטוס?

הזוג החרדי ניסה להיות "אושיות רשת" והמשפחה כמעט התפרקה | כך הם ניצלו

מרדכי רוט | 21.03.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

ורד שאלתיאל | 21.03.24

מאמר תגובה

אם אתה רוצה להיות - מלך בבית, אשתך חייבת להיות - מלכה!

ורד שאלתיאל | 18.03.24

הצצה לאולם הדיונים 

חקירה, עדים והתרת נדרים | כך התגרשתי בבית הדין הרבני בירושלים  

משה לוין | 14.03.24

שלום בבית - כבר מתחילת הקשר

איך תדעו אם אתם ב"קשר לא בריא" בזוגיות? | המדריך המלא

ארי טננבוים | 14.03.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

מוכר לכם?

לא הילדים צריכים טיפול אלא אולי אתם

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מסר חשוב לשלום בית

כשהקשיש החרדי הגרוש דרש לעזוב את בית האבות: "לא יכול לראות את הזוג הזה"

מרדכי רוט | 07.03.24
ש

קשיים וחוזקות בחיי הזוגיות

כל הקשר שלכם עד היום היה מאבק הישרדות אחד גדול

חנה דיין | מקודם
ש

ברוכה הבאה לחיבור האלוקי

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

גירושין או להתעקש?

הגירושין האלה היו בלתי נמנעים

כיכר בשיתוף | מקודם

המגשר מנחה דרך

אחרי הכל - החלטתם להתגרש? כך תפחיתו נזקים ותיפרדו בשלום

ארי טננבוים | 15.02.24