משה ליאון - ראש עיריית ירושלים

פעילי 'דגל' חגגו אל תוך הלילה; גפני קרא לאגו"י לאחדות

חגיגות הניצחון של משה ליאון ו'דגל התורה' בירושלים נמשכו אל תוך הלילה - בעוד ברקוביץ מאיים לפנות להליך משפטי. בנאומו, קרא ח"כ גפני ל'אגודת ישראל' - "לבוא ולאחד את השורות" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אבי רבינא - כיכר השבת; תמונות: חיים גולדברג - כיכר השבת)

אלפים מתומכיו של משה ליאון, שניצח בפער של אלפי קולות את המועמד החילוני עופר ברקוביץ, חגגו הלילה (רביעי) בשני מוקדים עיקריים - באולם בתלפיות בו נאם ליאון את נאום הניצחון ובאולמי 'שירת ירושלים' בו חגגה 'דגל התורה'.

יצוין כי הפער בין שני המתמודדים - לפני ספירת 9,106 המעטפות הכפולות, עומד על 6,528 קולות לטובת ליאון, שקיבל 109,472 לעומת 102,944 קולות שקיבל ברקוביץ, כך שהסיכוי למהפך הוא אפסי.

"ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", אמר ליאון בנאום הניצחון, "ירושלים בחרה הלילה את המלכד, את המאחד, את הביחד. אני מתכוון בעזרת השם להיות ראש העיר של כל תושבי ירושלים באשר הם, אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי. אנחנו עוד נתראה הרבה הרבה שנים. זה לא מקפצה פוליטית, אני אשאר פה הרבה מאוד שנים".

"תודה ענקית לאלפי הפעילים שעבדו ללא לאות במשך שבעה חודשים להשגת הניצחון הזה", הודה ראש העיר הנבחר לפעילים והמשיך להודות למשפחתו ולאשתו סתווית ולכל אישי הציבור שנתנו בו אמון.

מנגד, המועמד המפסיד עופר ברקוביץ, סירב להכיר בתוצאות ואמר כי "עוד יש את קולות החיילים ושמענו על לא מעט אי סדרים בקלפיות. הצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק את התוצאות. לא סתם התרענו על כוח שעמד מולנו בשיטה אלימה ובאמצעים על סף לא חוקיים. לא נוותר על ניצחון גם בסיבוב הזה".

בנאומו בפני הפעילים, אמר ברקוביץ כי "אתם יודעים מי ניצחו הערב? החילונים ניצחו, החרדים, הדתיים, הימנים והשמאלנים. אף אחד לא ייקח מכם את הדרך הישרה, התקווה והערכים. קודם כל זה הניצחון. אני מתרגש מאוד ונכון שהתוצאות נראות לא טובות. אני מאמין במה שעשינו כאן - הנחנו יסודות לתקווה ישראלית חדשה".

לאחר החגיגות עם ליאון הגיעו כל ראשי 'דגל התורה', בראשות היו"ר ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב אשר, לחגוג עם אלפי פעילי 'דגל התורה'.

ח"כ גפני קרא בנאומו לאחדות עם 'אגודת ישראל' ואמר: "אני קורא לחברים מ'אגודת ישראל' לבוא ולאחד את השורות".

ח"כ אורי מקלב אמר בנאום הניצחון כי "אנו שמחים כמו בני תורה, הוכח פעם נוספת שיש מנהיגי הדור שמנווטים אותנו, אנחנו לא מתנצלים ולא מתנצחים. לא מכרנו את השבת בשביל אינטרסים".

ח"כ מקלב בנאומו הודה לרבני דגה"ת, חברי המועצת, ראשי הישיבות והנציגים המקומיים.

ח"כ אשר אמר בנאומו כי "דגל התורה זו מפלגה של גופי תורה ומונחית על ידי גופי תורה, בראשותם של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין שליט"א, ראינו איך אלפי בחורים ואברכים שהם גופי תורה עזבו את לימודם ונטלו חלק ועזרו במערכה הזו. צעירי הצאן יחד עם זקני הדור".

אשר הודה "לוועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים שנשאה על כתפיה בהתייעצות תמידית עם גדולי הדור את כל המהלכים בירושלים בשנתיים האחרונות בשיתוף והובלה של יו"ר תנועת דגל התורה ח"כ גפני, שבאומץ, בנחישות וממלכתיות הושטנו כולנו ידיים לשלום במשך כל המערכה ואנחנו מושיטים גם עכשיו לכל השותפים שלנו, חייבים לזכור שאת האמת והשמחה שפורצת לנו מהלב אי אפשר לדכא ולמחוק, זכינו לקיים כל אחד ואחד מאיתנו את הציווי של רצון יראיו יעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר