ב'יום השואה'

מזעזע: ניאו נאצים פרצו לשיעורי תורה של רבנים

במהלך יום השואה, בעיצומו של שידור חי משיעורי תורה שמסרו רבני גרמניה לזכר הנספים, פרצו אליו ניאו נאצים, הציגו סמלים עם צלבי קרס וקראו "הייל היטלר" • צפו (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בניסן תש"פ | 22.04.20
השיעור, שהופרע שוב ושוב (צילום: קהילת לייפציג)

מזעזע: רבני גרמניה העבירו אתמול (שלישי) שיעורי תורה לזכר הנספים בשואה, באמצעות תוכנת 'זום', אך לפתע קבוצה ניאו נאצית השתלטה להם על השידור בקריאות 'הייל היטלר' והעלאת סמלים נאציים. המשטרה הגרמנית פתחה בחקירה.

גורמי הימין הקיצוני פרצו לשידורים החיים משיעורי התורה והתפילה של רב העיר לייפציג, הרב מרדכי באלה רבה של דיסלדורף הרב רפאל אייבריס והרב אפל מפרנקפורט. וגם לשיעורי התורה של ארגון 'מורשה', בקריאות גנאי מעוררות חלחלה, תוך שיגור תצלום של סמלים נאציי, תמונות זוועה וצלבי קרס.

בעקבות כך סגרו הרבנים סגרו באופן מיידי את השידור החי, והחליטו כי מעתה מי שיבקש להשתתף בשיעורים, ייאלץ לבקש 'אישור כניסה' מיוחד אליהם.

הרב מרדכי באלה, רב העיר לייפציג מספר ל'כיכר השבת': "בתוך פחות משעה מאז התרעתי בפני משטרת לייפציג, התקשר אלי מפקד המשטרה, ביקש את כל הפרטים וחוקרים של היחידה המיוחדת הגיעו אלי ולקחו את כל העדויות שהצלחתי לשמור".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט הגיב לאירוע ואמר: "וירוס האנטישמיות לא הודבר לרגע באירופה. בשבוע שעבר התנכלו לשיעורי תורה רבים באירופה, בהם שיעורו הנודע של הפוסק הגר"א ווייס".

הרב גולדשמידט עם נשיא הפרלמנט האירופי, בשיחה על האנטישמיות

"לדאבוננו, למרות ההבטחות החוזרות ונשנות של בכירי האיחוד האירופי וראשי מדינות באירופה על מלחמה באנטישמיות ברשתות המקוונות ועוד - ויש להם כלים משפטיים לאכוף על מדינות החברות באיחוד - גרמניה היא מהמדינות הבודדות שבהן החקיקה מאפשרת ענישה משמעותית", הוסיף הרב.

יצוין, כי על פי 'הסכם ליסבון' החל מדצמבר 2014 לנציבות האירופית (ה'קומיסיון') ישנה סמכות לפתוח בהליכים משפטיים נגד מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן עומדות בהחלטה נגד האנטישמיות והגזענות.

בעבר אף ביקשו ראשי האיחוד האירופי מהרבנים להעביר לידיהם כל מידע מהקהילות על "הסתה וורבלית שיטתית", שנעשתה במדינות החברות באיחוד האירופי.

כזכור, עם בחירתו של דויד מריה סאסולי כנשיא הפרלמנט האירופי לפני מספר חודשים, נועדה עמו משלחת של 'ועידת רבני אירופה', מבלגיה, איטליה, בריטניה, גרמניה, מלטה, הולנד, אנגליה וצרפת, בראשות הגר"פ גולדשמידט, וזה הבטיח בפניהם להמשיך את מדיניות הפרלמנט האירופי למלחמה באנטישמיות, ואף הביע את דאגתו מהחקיקה האנטי דתית ומהאנטישמיות באירופה - בעיקר מהיקפה.

"סובלנות וחופש דת הם חלק מהותי באיחוד האירופי שלנו", אמר אז סאסולי, והתחייב "לקדם המשך שיתוף פעולה עם ראשי מוסדות האיחוד האירופי ושילוב כוחות למלחמה בחקיקה האנטי דתית ובאנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר