היוקר מאמיר

בעיצומה של מלחמת קיום: חברת 'דיפלומט' מעלה מחירים 

חברת 'דיפלומט' המשווקת מגוון מוצרים בסיסיים בישראל כמו קפה ואבקת כביסה, הודיעה על העלאת מחירים במותגים אותם היא משווקת | לדברי החברה, אם לא תעשה זאת, "תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות" (חדשות, כלכלה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
צ'יפס 'פרינגלס' אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חברת דיפלומט הודיעה היום (שלישי) לרשתות השיווק על העלאת מחירים של בין 3% ועד 10% במוצריה. בין המוצרים שיספגו את העלאת המחירים ניתן למנות: קפה 'ג'ייקובס', מיונז 'היינץ' חטיפי 'פרינגלס' ועוד.

גם מוצרי ניקיון מוכרים דוגמת 'פיירי' ואבקות הכביסה ממותג 'אריאל' ו'טייד' יספגו את עליית המחירים עליהם הודיעה החברה.

בשנת 2023 חברה רשמה דווקא עלייה בהכנסותיה לסך של 3.37 מיליארד שקלים לעומת 2.91 מיליארד שקלים ב-2022, לפי דיווח ב'ישראל היום'.

כבר בחודש מרץ אמרה החברה כי היא מתכננת להעלות את המחירים, כעת מגיע שלב היישום בפועל.

בדו"ח החברה נכתב:  "במהלך 2023 ובתקופת הדוח חוותה החברה עליות במחירי המוצרים שאותם היא מייבאת, שלהערכת החברה נובעים בין היתר מעלייה בשיעורי האינפלציה בעולם ומהיחלשות השקל אל מול המטבעות המובילים. בהתאם, החברה העלתה מחירים במהלך הרבעון השני והשלישי של 2023, של חלק ממוצריה שהתייקרו על ידי ספקיה כאמור. מאז פרוץ המלחמה מאוקטובר 2023, הצליחה החברה למנוע עליות מחירים מצד ספקיה", נכתב בדו"ח.

בחברת דיפלומט הוסיפו כי "נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה ברבעונים קודמים והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח מחד גיסא והאתגרים בהעלאת מחירי מוצריה ללקוחותיה מאידך גיסא - ובהם גם דחיות העלאות ביוזמת החברה ברבעון הרביעי עקב המלחמה שפרצה בישראל, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים. למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024. משכך ולאור היחלשות השקל אל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא יהיה תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות", כותבים ב'דיפלומט'.

בהודעה על עליית המחירים שנמסרה לרשתות השיווק פורטו המוצרים בהם יבוא הדבר לידי ביטוי: "במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות, צבעי שיער, אבקות כביסה, היגיינה נשית ונוזל כלים. במוצרי המזון, העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה, מיונז, קפה, רטבים, עוגיות, שוקולד, חטיפים, דגני בוקר ותחליפי גבינה. דיפלומט פועלת כל העת ותמשיך לפעול למניעת עליות מחירי הקנייה מספקיה, לטובת לקוחותיה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר