תנודות חדות בשוק הסיני

בעקבות חוקי טראמפ | חברת המסחר הסינית 'טמו' בקריסה בארה"ב

המהפכה שהובילה טמו בעולם הקניות המקוונות נעצרה בחריקת בלמים: צעדי ענישה כלכליים מצד ארה"ב הביאו לצניחה דרמטית במספר המשתמשים ובפדיון של פלטפורמת ההנחות הסינית. האם עידן הקניות הזולות מסין הגיע לסיומו, ומה המשמעות עבור הצרכנים והסוחרים? (בעולם)

בקריסה בארה"ב. טמו (צילום: Shutterstock)

רשת הסחר האינטרנטי הסינית טמו (Temu) איבדה 58% ממשתמשיה היומיים בארה״ב במהלך חודש מאי האחרון, צניחה שלא היתה כמוה עד היום ושממחישה את שבריריות השוק בסין.

הירידה החדה הגיעה בעקבות החלטת ממשל לבטל את הפטור ממכס (de minimis) ב-2 במאי, פטור שאיפשר לחבילות בשווי של פחות מ-800 דולר מסין להיכנס לארה״ב ללא מכס. יחד עם מכסים חדשים של 145% על יבוא מסין, השינויים פגעו בליבת המודל העסקי של טמו, שהתבסס על משלוח מוצרים זולים ישירות ממפעלים בסין לצרכנים אמריקאים.

המספרים מספרים את הסיפור

על פי חברת Sensor Tower, מספר המשתמשים היומיים של טמו צנח מיותר מ-60 מיליון במרץ ל-40 מיליון במאי. שווי העסקאות היומי בארה״ב ירד מ-80 מיליון דולר ל-40 מיליון דולר. גם החברה האם, PDD Holdings, דיווחה על ירידה של 38% ברווחים ברבעון הראשון. יו״ר ומנכ״ל PDD, ליי צ׳ן, אמר: "המכסים יצרו לחץ על הסוחרים שלנו, שלרובם אין יכולת להסתגל במהירות".

פנייה אסטרטגית תחת לחץ

טמו הגיבה בקיצוץ של 80% בתקציב הפרסום ובמעבר למודל "אספקה מקומית" — כיום מעל שליש מהמוצרים ללקוחות אמריקאים מגיעים ממחסנים בארה״ב, לעומת 75% מהעסקים שנוהלו ישירות מסין בעבר. המעבר מלווה בקשיים: לקוחות מדווחים שמוצרים בעגלת הקניות נעלמים בן לילה, לעיתים מתוך 300 פריטים נותרו רק שניים. מוצרים שממשיכים להישלח מסין מתייקרים משמעותית בשל מכסים שמגיעים לעיתים לעלות המוצר ואף יותר.

הפרעה רחבה בשוק

המשבר בטמו משקף את האתגרים של כל פלטפורמות המסחר הסיניות. המתחרה שיין (Shein) העלתה מחירים אך מצליחה לשמור על רמת ההוצאות של הלקוחות, בעוד טמו מתקשה. יועץ הקמעונאות ג׳פרי טאוסון ציין כי "שתיהן מצטיינות במחירים נמוכים מאוד, אבל אין להן עוד מה לסחוט מהשרשרת הסינית". כ-20% מהסוחרים של טמו כבר פונים לשווקים אחרים, בעיקר לאירופה. עבור פלטפורמה שבנתה את שמה על הבטחת "לקנות כמו מיליארדר", המציאות החדשה בוחנת האם מחיר נמוך לבדו מספיק לשמור על נאמנות הלקוחות כשהמחירים כבר לא מובטחים.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (95%)

לא (5%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בבעולם: