ראש בראש: מרגי מול גוטרמן

מרגי: "מתעלם מספרדים" גוטרמן: "הוא פוגע בתורה"

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על הקמת מועצה דתית במודיעין-עלית, התנהל קרב בין השר יעקב מרגי לראש עיריית מודיעין-עלית יעקב גוטרמן. מרגי בקול ברמה: "גוטרמן - ראש עיר טוב לציבור האשכנזי". גוטרמן עקץ בקול-חי: "מרגי יצלח למנות ראש מועצה - כמו שמינה ראשי-ערים". האזינו לראיונות (חדשות, חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

קרב רדיופוני נערך אמש (ראשון) בין שר הדתות יעקב מרגי לראש עיריית מודיעין-עלית יעקב גוטרמן - על רקע הוראת שר הדתות להקים להקים מועצה דתית במודיעין-עלית - כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

בראיון ל"קול ברמה" אמר השר מרגי כי ההחלטה נובעת מההתעלמות המוחלטת של ראש-העיר גוטרמן, מצרכי הדת של הציבור הספרדי.

לדברי השר: "גוטרמן הוא ראש עיר טוב לציבור האשכנזי, והציבור הספרדי נמק תחת הנהגתו" מרגי הוסיף, כי בכל מקום דבר מעין זה יקרה – המשרד שבראשותו ידאג להפעיל את הסמכות, המוקנית לו על פי חוק.

השר מרגי, התייחס גם לסוגית הסמינרים ואמר כי "אך טבעי שיעלה בעיר הזאת גם נושא האפליות". העירייה נדרשה להעביר את שמות המועמדים המוצעים על ידה לתפקידי המועצה הדתית, עד לי"ג בחשון תשע"א.

"מרגי מביא ג´ובים"

גוטרמן לא נשאר חייו. בראיון לרדיו "קול חי" הוא תקף את מרגי "שמביא ג´ובים לעיר".

לדבריו, "התקציב של שירותי הדת במודיעין-עלית הולכים נטו לשירותי הדת. ברגע שתוקם מועצה דתית - הכסף ילך לכיבודים ולג´ובים".

במהלך הראיון סקר גוטרמן את תולדות העיר והסביר כי לדעתו לא צריך מועצה דתית בעיר חרדית. "לא היה שום בעיה וכל אחד קיבל מה שהוא צריך. היה פה גם בעבר רב ספרדי", התגאה גוטרמן.

גוטרמן עקץ את מרגי: "מרגי כנראה יצליח להקים מועצה דתית במודיעין-עלית כמו שהצליח למנות רבנים ברחבי הארץ"...

לדברי גוטרמן, הוא שוחח הבוקר עם יו"ר ש"ס אלי ישי והוא לא הזכיר לו מילה על מועצה דתית.

מכה לגוטרמן

ההחלטה של מרגי להקים מועצה דתית במודיעין-עלית מהווה מכה קשה לגוטרמן - שכן ניטלות ממנו סמכויות משמעותיות בעיר שאמורה להתנהל תחת שרביטו בלבד.

בהודעה ששוגרה מלשכת השר נאמר כי "השר מרגי הבהיר כי ההחלטה נובעת מההתעלמות המוחלטת של ראש העיר מצרכי הדת של הציבור הספרדי".

מקורבים לשר הסבירו היום בשיחה עם "כיכר השבת" כי ללשכתו של מרגי מגיעות, באורח קבע, עשרות תלונות על קיפוח תמידי מצידו של יעקב גוטרמן.

"הציבור הספרדי לא מקבל תקציבים הולמים, וזוכה ליחס קריר עד כדי התעלמות מוחלטת", אומרים אנשיו של יעקב מרגי. "הספרדים רוצים תקציבים תורניים, ונתקלים בחומה בצורה".

בהקמת המועצה, יאפשר מרגי חלוקה הוגנת של תקציבים לשרותי דת.

ההודעה הדרמטית הזו מגיעה יממה לאחר ההחלטה לבטל הקמת לבנות ספרדיות בעיר. אתמול נחשף ב"כיכר השבת" כי ברגע האחרון הסמינר לא יוקם, וכי יוני מזרחי, מוביל המאבק, פורש.

"השר יעקב מרגי לא הרים ידיים בנושא הסמינר", מבהירים היום מקורביו. "הוא ינסה לרתום למאבק את ח"כ ניסים זאב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר