הקלטה בלעדית

מאיר ברנס חושף: כך תכננתי לרצוח את הרב עובדיה יוסף

מאיר ברנס חושף כיצד תכנן לרצוח את הגר"ע יוסף. בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', מספר ברנס: "בתשעה באב נסעתי לירושלים, כדי להתנקש בו כי ידעתי שהוא בא לכותל המערבי. תכננתי לבוא, לבקש ממנו כביכול ברכה ולשסף את גרונו עם המראה של התפילין". בחסדי השם, מרן ניצל (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

בתשעה באב האחרון ניצל מרן הגר"ע יוסף שליט"א מניסיון רצח. הבוקר (שלישי) נחשף ב'ידיעות אחרונות' כי מאיר ברנס, חולה נפש מהצפון, ניסה לרצוח בתשעה באב האחרון את הרב עובדיה יוסף.

הוא המתין במשך ערב שלם ברחבת הכותל, חמוש בזכוכית חדה, ותכנן לדקור את מנהיג תנועת ש"ס בגרונו. למרבה המזל, הרב עובדיה לא חש בטוב באותו ערב, וביטל את הגעתו.

ברנס המאוכזב המתין להזדמנות נוספת, ובינתיים הטיל קללת "פולסא דנורא" על ראש הממשלה נתניהו, ובעקבותיה נשלח להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה". מהטלפון הציבורי שם הוא עוד הספיק לשגר איומים על חיי הרב עובדיה יוסף, אך אירוע בין כתלי המוסד קטע את תכניותיו: מאושפז ערבי קרע את תמונתו של הרב מליובאוויטש וברנס דקר אותו בעזרת חתיכת מראה. כעת הוא נתון במאסר, וממתין למשפט באשמת ניסיון רצח.

אלא שבחקירתו במשטרת ירושלים סיפר ברנס על ניסיון חמור בהרבה: "בתשעה באב כבר נסעתי לירושלים, הלכתי כדי להתנקש בחייו של הרב עובדיה" סיפר לחוקרים ההמומים. "ידעתי שהוא בא לכותל המערבי, והמתנתי לו שיבוא לעשות את הקינות, ושמה להתנקש בחייו. תכננתי לבוא, לבקש ממנו כביכול ברכה ולשסף את גרונו עם המראה של התפילין".

לבסוף, כאמור, זממו של ברנס לא עלה בידו מאחר והרב עובדיה ביטל את הגעתו. "הוא דיבר נגד הרבי מליובאוויטש, ואני בתור חסיד של הרבי מוחה על זה שביזו את הרבי, ואני חייב להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף ואני מתכוון להמית אותו" אמר ברנס לחוקריו.

למותר לציין כי לא מדובר - לא בחסיד חב"ד ולא במקורב לחב"ד, אלא בחולה נפש המעורער בנפשו שבעבר דרס את רב קהילת חב"ד ורב העיר צפת, רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל. יודגש: חסידות חב"ד כבר מתריעה שנים על המסוכנות של האיש ועל קלות הדעת שמאפשרת לו להשתחרר שוב ושוב מבית-החולים הפסיכאטרי.

התמליל המצמרר

לידי 'כיכר השבת' הגיעה הקלטה בלעדית. אנו מגישים כאן תמליל חלקי.

מאיר: הייתי היום במשפט, הקריאו את החוות דעת הפסיכיאטרית והם קבעו שאני כשיר לעמוד לדין. אתה מבין? יש לי עוד משפט ב-5.12 על ניסיון הרצח.

מראיין: אבל איך תספיק לרצוח את הרב עובדיה אם אתה בכלא?

מאיר: אחי, תדע לך שהרב עובדיה.. אגלה לך משהו. אני... בתשעה באב כבר נסעתי לירושלים הייתי במצב שהלכתי כדי להתנקש בחייו כי ידעתי שהוא בא לכותל המערבי. ואני המתנתי לו בכותל. קודם כל הייתי במאהל של גלעד שליט, נתתי מכתב מהרבי מלובביץ, שהרבי כותב לגלעד מה שאמרתי לך... שהוא ישחרר אותו. ומשם נסעתי לכותל וחיכיתי לרב עובדיה יוסף שיבוא לעשות את הקינות שמה, ושמה להתנקש בחייו. אז זה אני מגלה לך, לא גיליתי את זה לאף אחד.

מראיין:: עם מה תכננת להתנקש בו?

מאיר: לבוא, לבקש ממנו כביכול ברכה ולשסף את גרונו כאילו עם המראה של התפילין. כי אתה יודע עושים בדיקות אם יש לך כלי חד או משהו כזה, אבל ברגע שזה בתוך התפילין אז אין עם זה בעיה.. זה גם מה שעשיתי לערבי, אתה מבין?

מראיין:: למה לא עשית את זה?

מאיר: כי הוא לא בא לתשעה באב. אני חיכיתי.

מראיין:: הרבי מלך המשיח הציל אותו.

מאיר: הרבי מלך המשיח רוצה שנמחה על מה שהרב עובדיה פסק שמותר להחזיר חלקים מארץ ישראל בשביל שלום עם הערבים, אתה מבין? וזה נגד ההלכה, זה נגד השולחן ערוך, אתה מבין? זה, הפסק שהרב עובדיה יוסף הוא פסק שש"ס יקבלו יותר כסף מהממשלה אתה מבין? וזה לא יכול להיות שכסף יעוור עיני חכמים באופן גלוי ויסלף דברי צדיקים את השולחן ערוך של רבי יוסף קארו, ש פסק שאפילו בשבת יוצאים למלחמה אם גויים מתקרבים ליישוב ספר. הרבי צעק על זה המון... אז זה הכל, זה יכול להיות לך ידיעה. אני לא מדבר עם עוד עיתונאים דרך אגב.

כך ניצל מרן

מאיר: אתה יכול להקליט אותי בקשר למה שאמרתי לך, בתשעה באב... דרך אגב אני כתבתי מכתב לרבי לפני שיצאתי למשימה הזאתי, תשעה באב...

מראיין:: למה מכתב, דבר איתו ישירות, לטס טוק דוגרי.

מאיר: אני מדבר איתו ישירות, רק פשוט יש לי חבר טוב שהתנגד שאני אעשה את זה. אז הוא אמר לי בוא נשלח לרבי, נראה מה הרבי אומר באגרות קודש, ואז כתבנו מכתב לרבי את כל העניין, שהוא דיבר נגד הרבי מלובביץ', ואני בתור חסיד של הרבי מוחה על זה שביזו את הרבי, ואני חייב להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף ואני מתכוון להמית אותו וזה- שלחנו מכתב לרבי, והיה שמה תשובה משהו יוצאת מהכלל. באופן ש"כל קנאים פוגעים בו", "בועל ארמית" וכל העניין. וזהו, אתה מבין? אז הנה יש לך ידיעה, שברנס מימש את האיום שלו שכאילו הוא כבר ניסה... המתין לו בתשעה באב בכותל וציפה לרב עובדיה יוסף כאילו... לשסף את גרונו עם המראה של התפילין, אתה מבין מה ש.. עם המראה הזאתי בסוף השתמשתי מה ששיספתי לערבי בשער מנשה את הגרון.

***

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בשבוע שעבר, איים ברנס לרצוח את מרן הגר"ע יוסף. חשיפת 'כיכר השבת' גרמה לזעזוע בציבור החרדי ושמירה הוצבה בפתח מרן בסוף-השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר