"רוב החרדים נגד קווי המהדרין" / פרשנים מנתחים את "הדרת נשים"

בפינת הפרשנים בתוכנית 'שמונה עד עשר' ב'קול ברמה', בהנחיית מרדכי לביא, ניתחו אבי בלום, יהודה אבידן ומאיר הירשמן את התופעה והאם ניתן להתמודד איתה. לדעת כולם, צריך "להוריד את הראש ולחכות עד שהגל יעבור". בלום: "רוב החרדים נגד קווי המהדרין". האזינו למשדר (חרדים)

ישראל אהרן | כיכר השבת |

סוגיית "הדרת הנשים" הולכת ותופסת תאוצה. השיא הגיע אמש (שני) כשראש-הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס תקפו את התופעה שהולכת ומתרחבת.

בפינת הפרשנים בתוכנית 'שמונה עד עשר' ב'קול ברמה', בהנחיית מרדכי לביא, ניתחו אבי בלום, יהודה אבידן ומאיר הירשמן את התופעה והאם ניתן להתמודד איתה. לדעת כולם, צריך "להוריד את הראש ולחכות עד שהגל יעבור".

"המושג 'הדרת נשים' הומצא במסגרת קמפיין מתוזמן ונוראי", אמר אבידן, "הציבור החילוני חוטא לנושא יותר מכולם, שנתניהו יסתכל כמה נשים יש בממשלה".

הירשמן: "צריך לחכות שהגל יעבור, זה לא משהו שיהיה על סדר היום. צריך להשתדל לא לייצר סיפורים ואירועים חדשים. מה יש לנו להסביר למי שלא מבין מושגים בצניעות?", שאל הירשמן, "בחברה המערבית הכיוון הוא שיוויון לנשים".

בלום התייחס לקווי המהדרין וטען שרוב החרדים נגד אותם קווים, בהם הנשים צריכים לשבת בחלק האחורי של האוטובוס. "כשאנחנו היינו צעירים ההורים שלנו היו נוסעים ביחד, היום אתה לא יכול לנסוע עם אשתך באוטובוס. ואם כן, באים וצועקים. אז יש הקצנה באחרונה. 70-80 אחוז מהציבור החרדי לא מעוניין בזה, הוא פשוט נגרר. אולי גם הגיע הזמן להסתכל על עצמינו ולשאול - אולי הגזמנו?"

עוד אמר בלום: "זה אותה קיצוניות שרואה באישה כחפץ, ולא כאל בן-אדם. אחד רואה בה כאובייקט שמותר בו הכל ואחד רואה בה אובייקט שאסור בו הכל".

במהלך הפאנל, מגלה פרשנינו אבי בלום מה אמר לו שגריר ישראל בארה"ב בנוגע ל"הדרת נשים".

'כיכר השבת' מגיש את המשדר המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר