אולפן הבחירות | צפו

השר זאב אלקין בריאיון: בן גביר לא יהיה חבר בקואליציה בראשות גנץ, מנסור עבאס כן

החיבור עם בני גנץ; הסקרים; ההערכה שיצליח להרכיב ממשלה אם נתניהו לא ישיג 61; השיחות עם הנציגים החרדים; החרם על איתמר בן גביר ומשבר הדיור במגזר החרדי • השר זאב אלקין בריאיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

בחירות 2022: פחות מחודשיים לבחירות, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, איש 'המחנה הממלכתי', התארח לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' והתייחס לסקרים שלא מעניקים לאף גוש 61, לחרם שלו על בנימין נתניהו, הסיכוי שהחרדים ישתפו פעולה עם בני גנץ ועונה לביקורת על התנהלותו כשר השיכון בכל הקשור לבניה עבור החרדים. צפו בריאיון המלא.

בפתח דבריו התייחס אלקין לגושים והסקרים: "אני לא יודע אם בכלל יישאר גוש אם זו תהיה התוצאה, נתניהו משחק כרגע בתנאים הכי טובים שיש לו, ברגע שנצליח לחסום אותו מה-61 מנדטים - יהיו פה שינויים. מאז שקמה 'המחנה ממלכתי', אין סקר אחד שנתניהו חוצה את ה-61, ברוב הסקרים".

כשאלקין נשאל באיזו אופציה בני גנץ יכול להרכיב ממשלה, הוא משיב: "מאוד פשוט, חלק מהמפלגות מהגוש של נתניהו יבואו. קח את הריאיונות שלך לפני שיצאנו לבחירות, עם המנהיגים של המפלגות החרדיות או תדרוכים שהם עשו בעילום שם... בבחירות הם מפחדים משתיית מנדטים של ביבי. לכן בבחירות תשמע שבועות נאמנות.

השר זאב אלקין בריאיון לישי כהן

"אתם יודעים ואני יודע מה נאמר גם באולפן וגם שם מחוץ לאולפן על ידי כמעט כל הפוליטיקאים החרדים לפני חודש וחודשיים. הוכחנו לפני שנה שממשלה אנחנו יודעים להרכיב".

"ברגע שנצליח במשימה של שלב א' למנוע מנתניהו 61, אנחנו נצליח להרכיב ממשלה, יהיו פה הפתעות", הוסיף אלקין.

אלקין מתחייב כי גם אם לא יושג הכרעה בבחירות, מפלגתו לא תשב עם נתניהו: "אנחנו לא מחזירים את נתניהו להיות ראש ממשלה. לא ראשון, לא שני ולא שלישי ורביעי. לא מחזירים אותו. את 'הליכוד' לא פסלנו. אם הוא ירצה להיות יו"ר ועדת חוץ וביטחון? לא אמרנו שהוא לא יכול להיות".

שר הבינוי והשיכון עובר להתייחס לח"כ איתמר בן גביר: "בן גביר לא ראוי לכהן כשר, אני לא רואה קואליציה המבוססת על בן גביר, הוא לא יכול להיות חבר בקואליציה שלנו. אני לא יודע מה זה איתמר בן גביר החדש".

השר זאב אלקין באולפן הבחירות

מה מכשיר את מנסור עבאס שלא מכשיר את איתמר בן גביר?

"אני לא יודע מה זה איתמר בן גביר החדש, זה נראה. בן גביר שאני מכיר, מה זו 'עוצמה יהודית'? זה הרי 'כך', פעם זאת הייתה גישת 'הליכוד'. לגבי רע"מ אני חושב שהאינטרס של כולם, ברגע שקם מנהיג מפלגה ערבית ואומר שהוא מכיר בזה שמדינת ישראל היא מדינת היהודים, הוא מגנה טרור. אני חושב שלא כדאי לבסס עליו את ה-61".

בהמשך הריאיון התייחס השר אלקין לביקורת נגדו על ביטול 'השכונה החרדית' בקרית גת: "לך תבדוק כמה אני שיווקתי לציבור החרדי, יותר מליצמן. לא הייתה שכונה חרדית בקרית גת. הייתה שם תוכנית לציבור הכללי שאושרה כבר ב-2014, באו ואמרו שלא לשווק וננסה לשנות לציבור החרדי, ב-2014, במשך שבע שנים היה פה שר חרדי, חלק מהתקקופה היה פה שר שיכון חרדי, איפה הם היו? למה שבע שנים הם לא שינו את התוכנית הזאת לציבור החרדי? קיבלתי החלטה מאוד הגיונית בעיני".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר