עדויות חדשות

תיעוד נדיר: כך מתנהלות הבנות ב'סמינר' של רמתי

בנות סמינר "באר מרים", בהנהלתו של אהרון רמתי, נגדו יצאו כל גדולי ישראל בחריפות רבה, לא נחשפות בדרך כלל למצלמה, אך לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד נדיר מהסמינר המסוגר • הבנות נראות מעמיסות סחורה ואוכל אל תוך הסמינר • כתב "כיכר השבת" שביקר במקום זכה לצרור של קללות • צפו (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילומים: אחד השכנים, כיכר השבת)

בנות סמינר "באר מרים", בהנהלתו של אהרון רמתי, נגדו יצאו כל גדולי ישראל בחריפות רבה, לא נחשפות בדרך כלל למצלמה, אך לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד נדיר מהסמינר המסוגר.

בסרטון שצולם הבוקר (שני) נראות בנות הסמינר כאשר הן מעמיסות סחורה ואוכל אל תוך הסמינר.

הסמינר, השוכן בשכונת סנהדריה בירושלים, מסוגר ומגודר בגדר גבוה, כאשר לאף אחד חוץ מבנות הסמינר, ההנהלה וצוות העובדות אין גישה למקום.

קראו עוד בנושא:

הבוקר הגענו למקום ו"זכינו" לצרור קללות. הבנות במקום מתייחסות באופן חשוד כלפי כל עובר אורח, כאשר כבר בתחילה היינו צריכים לענות על סדרת שאלות.

החשד שמפגינות הבנות נובע, כך על פי העדויות השונות, בעקבות הוראה ישירה של מנהל הסמינר אהרון רמתי, שאינו מתיר לאף אחד להתקרב למקום ואוסר לכאורה על הבנות לשוחח עם העוברים ושבים.

"נפגש בבית דין של מעלה, אתם שקרנים", הטיחה בנו אחת הבנות, כאשר מאותו רגע הן נמנעו משיחה. חלק מהבנות החלו מיד בסדרה של טלפונים, ככל הנראה למנהל רמתי. ברגע ששלפנו את המצלמה הבנות החלו להסתתר וצעקו בחשש: "מצלמה, מצלמה".

כזכור, נגד הסמינר והעומד בראשו, אהרון רמתי, הועלו סדרה של טענות על כך שמדובר בעצם בכת מסוכנת ומסוגרת. על פי עדויות מהמקום, רמתי משליט בסמינר משטר נוקשה הכולל עונשים וחלק מהבנות מנתקות את הקשר עם המשפחה, זאת מאחר וההורים מתנגדים ל"חינוך" שמעניק רמתי.

כפי שכבר חשף "כיכר השבת" בעבר, עשרות הבנות במקום מתגוררות בתנאים קשים, כפי שניתן להבין מהתיעוד שנחשף בעבר ב"כיכר השבת". חלק מהבנות ישנות על מזרנים הפזורים על הרצפה בצפיפות נוראה.

מחר בערב אמורה להיערך הפגנה של הורי חלק מהבנות מול הסמינר בדרישה שרמתי "ישחרר" את בנותיהן הנמצאות במקום. ההורים דורשים כי המשטרה תחקור את רמתי ואת ההתנהלות בסמינר, זאת למרות שמבחינה חוקית יבשה אין בדבר עבירה פלילית.

מרים וקנין, אמה של אחת הבנות הלומדות בסמינר, אמרה אמש ל"ערוץ 2" כי "כבר שנה שלמה שלא ראיתי את בתי. ניסיתי ליצור איתה קשר כמה פעמים, אבל היא אומרת שאני היצר הרע ומתנה את חידוש הקשר בינינו בהתנצלות שאני צריכה להביע בפני אהרון רמתי".

לטענת בת שלמדה בעבר במוסד, "כל דבר שעושים שם מצריך אישור וקבלת רשות, אבל מה שהוא עושה, זה קודש קודשים. אף אחד לא שואל שאלות. הוא אומר לבנות 'ההורים שלכן זה היצר הרע, וביצר הרע צריך להילחם'. הוא מבטיח להן שעם הלימודים במדרשה הן מכינות להן את גן עדן בשמיים".

רמתי עצמו אמר בתגובה לערוץ 2 כי "אין שום הגבלות של שום דבר. אין להם מה למכור אז הם מספרים סיפורים כאלה. מדובר בבנות גדולות בנות עשרים וחמש".

כל ניסיונותינו לשוחח עם אהרון רמתי ורעייתו לא צלחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר