"ציניות ורוע"

'מסמך הדרישות' של רמתי מהורי התלמידות • חשיפה

לפני מספר חודשים חיתן מנהל "סמינר באר מרים" אהרן רמתי את אחת מבנות הסמינר • להורי החתן והכלה נאמר כי הם לא מוזמנים לאירוע מאחר והם העידו נגד רמתי והסמינר • בפני ההורים הוצב תנאי - לחתום על מסמך המנקה את רמתי מכל הטענות • "כיכר השבת" חושף כעת את מסמך הדרישות (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אחת מבנות המשפחה בסמינר (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

איך הייתם מגיבים אם אדם זר היה מודיע לכם בצורה חד-משמעית שלא תראו את הילדים שלכם יותר? איך הייתם מגיבים אם אותו אדם היה מחתן את הבנות שלכם ללא ידיעתכם, עם חתן שאינכם מכירים ובנוסף, מציב בפניכם דרישות ותנאים בכדי שתוכלו להשתתף בחתונה של בתכם? זה בדיוק הסיפור של משפחת סוקולובסקי.

שתי בנות המשפחה לומדות מזה תקופה בסמינר "באר מרים" של אהרון רמתי בירושלים, נגדו יצאו בחריפות כל גדולי ישראל. רמתי דרש מההורים לחזור בהם מעדויות שנתנו בבית הדין בתביעה שהתנהלה נגדו ו"לנקות" אותו מכל הטענות שהטיחו בו.

נתחיל מהתחלה. למשפחת סוקולובסקי 11 ילדים. שתיים מהבנות הגיעו בדרך-לא דרך אל הסמינר וכבר שנים שהן מנותקות כמעט לחלוטין מהוריהן. רמתי חיתן לפני כשנה וחצי את הבת הגדולה וכצפוי, ההורים לא הוזמנו וידעו רק ברגע האחרון על קיום החתונה.

לפני כחודש וחצי חיתן רמתי גם את הבת הקטנה יותר עם אחד מבני משפחת חממי, שרוב בנות המשפחה נמצאות בסמינר ותחת שליטתו המלאה של רמתי. (בנות משפחת חממי נחשבות, כך על פי עדויות, לידו הארוכה של רמתי ומבצעות עבורו את כל השליחויות שהוא מטיל עליהן).

הפגנה נגד אהרן רמתי, בשבוע שעבר (צילום: אהרן רבינוביץ, כיכר השבת)

כמו בחתונת הבת הגדולה, גם בחתונת הבת הקטנה הודיע רמתי למשפחות דרך שליחים כי הם לא מוזמנים לחתונה. אלא שרמתי הציע להורים הצעה "מפתה" - תחתמו על מסמך בו אתם מודים כי כל מה שאמרתם נגדי הוא שקר ועשיתם זאת בעקבות "הסתה" של פעילי ארגון "לב לאחים" ואז תוכלו "להתאחד" עם הבנות ולהגיע לחתונה.

כעת חושף "כיכר השבת" את מסמך הדרישות של רמתי מההורים. על פי עדויות מבוססות, רמתי בעצמו ערך את המסמך. (משפט אחד צונזר בכדי לשמור על על פרטיותה של הבת).

בכותרת מסמך הדרישות נכתב: "ראשי פרקים להשבת השלום בבית משפחת סוקולובסקי. למדונו חז"ל כי אדם הרוצה לשנות דרכו, עליו לבטא זאת בשלושה דברים: 1. בעזיבת החטא. 2. בחרטה על העבר. 3. בוידוי על מעשיו".

לאחר מכן נכתב: "לכן, אם רוצים ב-א-מ-ת לפתוח דף חדש ולהשיב את הקשר בין בני המשפחה, צריכים להראות נכונות אמיתית ללא שום סייגים, עם כל הקושי שבדבר". בהמשך המסמך מפרט רמתי את הדרישות מההורים (הדברים נכתבו כאילו ההורים כתבו את המסמך): "ביקרנו במקום, התרשמנו מאוד לטובה, ראינו שנוי לטובה, הודינו לו (המכתב מצו"ב) "ספר תורה הגיע הביתה"".

"היה בינינו ובין הרב קשר מצוין! שכלל ביקורים בבית הרב. ובודאי לא היתה שום בעיה כלשהיא, עד ש"צוות ההרס" של "לב לאחים" - הכולל את המשפחות שכבר נהרסו על ידן (מודגש: לפרט שמות של המשפחות ושל אנשי לב לאחים, וכן את דרכי הפעולה וההתססה שלהם). התסיסו אותנו נגד בשקרים גסים עד שנלחמנו בטרוף הדעת! הכינו את בנותנו ברחוב! ובהסכמתם מסרנו את אפוטרופוסיות בתנו לידי הרווחה! והעדפנו סביבת בנות משאול תחתיות (בכללן בנות החיות עם ערבים!) במוסד סגור על פני סמינר של צדקניות".

"בנותינו שהזדעזעו ממעשינו אלה, סרבו ליצור איתנו קשר. ואם כן, למעשה "לב לאחים"/בלוי/... הם אלה שנתקו את בנותינו מהבית! ולא שזאת היתה המגמה הרווחת במקום. וזאת כמובן - היפך! מה שצעקנו בבי"ד ואצל רבנים רבים והכפשנו את שמו של הרב על לא עוול בכפו".

רמתי מוסיף ודורש (כאילו ההורים כותבים): "וכן, כנגד מה שבקשו מאתנו לטעון שהרב לא נותן לבנות להתחתן, בתנו נשאה בסיוע הרב רמתי לבן תורה אמיתי, מאושרת+בת. וכעת עומדים אנו בפני חתונת הבת השניה שנמצאת שם".

"אנו רוצים להודות על הטעות הנוראה שהצליחו אנשי לב לאחים לסחוף אותנו אליה. אנו מרגישים את ההפסד העצום והחסר של הימים שיכלנו לרוות נחת ושמחה משפחתית של אחדות, כפי שמצוי אצל עשרות משפחות בנות-הסמינר".

"על לא עוול בכף הזקנו כ"כ למי שהיטיב לנו ולבנותינו ללא כל רווח כספי ועם הוצאות למכביר".

אנו מתחייבים בזאת שמכאן והלאה לנסות בכל מה שאפשר לתקן ולמנוע נזק להבא: הוצאת שם-רע, בזיונות, השמצות... נסור מרע וננתק כל קשר למחרחרי הריב והמזיקים ההרסנים".

לסיום נכתב באופן מודגש: "אי כיבוד ההסכם, יטיל עלינו בלבד את האחריות לפירוק החוזר והסופי של המשפחה".

לדברי גורמים המעורים בפרשה: "הציניות והרוע שנוטפים מהמסמך בלתי נתפסים". לדבריהם, "רמתי בעצם מכריח את ההורים להודות ולקחת את האשמה על כל הזוועות שהוא בעצמו עשה. הוא מכריח את ההורים, שיודעים שהוא גזל מהם את הבנות, להודות כאילו הוא בכלל הציל את הבנות מידי ההורים. אנחנו לא מכירים הורה אחד שהיה חותם על מסמך מרושע שכזה".

ניסינו לקבל את תגובת אהרון רמתי אך ללא הצלחה.

קראו עוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר