בספינת התענוגות • מיוחד

סגירת מעגל: קמיסר, הסבא והספינה • צפו

אחרי עשרות שנים של סיפורים, עליהם גדל איש התיירות והתקשורת אפרים קמיסר - שינחה מחר את וועידת התיירות. השבוע, הוא סוף סוף סגר מעגל מיוחד עם סבו ז"ל, בספינה הנוסטלגית בלוס אנג'לס • צפו (תיירות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

רגע לפני פתיחת ועידת התיירות הכשרה ה-2 של 'חו"ל מהודר' ו'כיכר השבת' מחר (חמישי), אותה ינחה איש הרדיו התיירות, אפרים קמיסר, הוא נסע ללוס אנג'לס, עם משימה משפחתית מרתקת ומרגשת כאחת.

עוד בנושא ב'כיכר השבת'>>>

קמיסר, הגיע השבוע ללוס אנג'לס, למשימה המדוברת והתוצאות הצליחו לפתיע גם אותו, וכך הוא מספר.

"כילדים גדלנו על סיפורי המורשת של הסבא רבה שלי ישראל דוד דייויס (יחימוביץ') שהיה איש הדת של חברת האוניות "קונרד" שבבעלותה באותן שנים ה"אולימפיק" ה"מאג'סטיק" וגם אוניית "קווין מרי"".

"ידענו שהסבא רבה פעל במשך שנים רבות על סיפון האוניות הללו במהלך שנות ה-30 של המאה הקודמת בתפקיד ה"שומר"- המשגיח במטבח ומפעיל בית הכנסת של האונייה".

אתם המשפחה היחידה שקשורה?

"בנו היחיד", מספר קמיסר בהתרגשות "הוא סבא שלי מר אוסקר דיוויס שיחי' ריכז עשרות כתבות וידיעות מהתקשורת הכתובה של אותם ימים לחוברת מהודרת והיסטורית לפני כמה שנים זכינו אשתי ואני לקרוא לבננו 'ישראל דוד' על שם הסבא רבה ובנו - סבא, העניק לנו במתנה עותק של החוברת".

"מצויד בחוברת (שלקחתי אתי בתיק היד...) הגעתי אל מקום משכנה של האונייה קווין מרי ב-50 השנים האחרונות, בנמל של 'לונג בייטש' - קליפורניה, סמוך ללוס אנג'לס".

איך נודע לך על הספינה?

"על דבר קיומה של האונייה שם נודע לי משני אחיינים שלי שמתגוררים בלוס אנג'לס וכך יצאנו ביום שישי האחרון יחד עם אשתי, אחותי גילה ומשפחתה אל הנמל".

הגעת, ופשוט עלית על הספינה?

"כמו בכל סיפור טוב הקשיים נערמים בדרך. כבר בחנייה נאמר לנו ע"י סדרנים שהאונייה סגורה היום למבקרים בעקבות אירוע גדול שמתקיים בנמל (למרות שלא צוין באתר הרשמי שבדקנו כמובן מראש) אבל אנחנו בשלנו".

"התעקשנו לעלות אל האונייה שמשמשת כיום גם כבית מלון והגענו אל המשרד הראשי. שם הראיתי להם את המסמך ההיסטורי הנדיר שאני מחזיק והתחננתי לראות את החדר ששימש כבית כנסת. מספר החדר הופיע בולט על אחת התמונות".

הצוות שיתף איתך פעולה?

"הצוות האדיב הבין מיד את הנחיצות ואת הנחישות שלנו ואחת מאנשי ההנהלה ליוותה אותנו בדרכנו לחפש זכר, מזכרת, סימן לפועלו של הסבא".

"לצערי את חדר בית הכנסת לא אוכל להציג, כיוון שהוא משמש היום כמחסן, אבל המדריך הראשי של האוניה שלא נמצא כאן היום בגלל החופש,והצטער מאוד שלא פגש אתכם, המליץ לי לקחת אתכם אל קצה האונייה אל אזור עם פריטים היסטוריים בהם גם כמה פריטים יהודיים, אולי תוכלו למצוא שם משהו קשור".

"את מה שמצאנו שם ניתן לראות בסרטון". מסיים קמיסר בהתרגשות.

בנושא הזה, ובעוד שלל נושאים מרתקים חשובים וקריטיים ידונו בוועידה שתתקיים ביום חמישי, יח' שבט תש"פ, 13/02/20 החל מהשעה 16:30 בדימול פלטיניום, רמת גן.

להרשמה: https://tic.li/Lg7AJpO

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר