הזלזול נמשך

אין בושה: נתניהו סעד גם במסעדת פירות ים ושרצים

ארוחת הטריפה של ראש הממשלה היהודי בנימין נתניהו עם המיליארדר שלדון אדלסון לא הייתה היחידה • העיתונאי בן כספית חושף כי עוד באותו יום המשיך נתניהו לארוחה נוספת במסעדת פירות ים ושרצים במנהטן, למפגש עם מיליארדרים יהודים • ומה הגיב ראש הממשלה לפגישת הטריפה עם שלדון אדלסון? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (Noam Revkin Fenton/FLASH90)

מי שחשב שארוחת הטריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ידידו המיליארדר שלדון אדלסון במסעדת הטריפה בניו יורק היתה אולי מעידה חד פעמית התבדה.

קרא עוד:

מתברר כי נתניהו כלל לא מתרשם מהכעס השורר עליו בקרב יהדות ארצות-הברית ובקרב הנציגים החרדים בישראל.

על פי הדיווח של בן כספית בעיתון "מעריב סופהשבוע" עוד באותו יום המשיך נתניהו למפגש נוסף במסעדת פירות ים ושרצים נוספת אף היא במנהטן.

על פי הדיווח בעיתון, מדובר באחת המסעדות היוקרתיות והיקרות ביותר באזור ניו־יורק: "the chart house", הממוקמת על המזח על שפת הנהר וצופה על מנהטן כולה.

המסעדה מוגדרת כמסעדת פירות ים ורובו של התפריט המוגש בה מכיל פירות ים שונים כמו סרטנים, קלמרי ושרימפס.

לטענת העיתונאי בן כספית שחושף את הפרטים נכחו באותה ארוחה מיליארדרים יהודיים וכן נציגים רשמיים של מדינת ישראל ביניהם השגריר הישראלי בוושינגטון רון דרמר ורעייתו, וראש הסגל בלשכת ראש הממשלה ארי הרו.

באירוע נכחו גם המיליארדר היהודי מורט צוקרמן, אנשי העסקים מורד זמיר, דניאל לוי וישראל שוורץ, קצין המבצעים של בני הזוג נתניהו בניו יורק זאב רובינשטיין ועוד מספר אנשי עסקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר ל"גלובס", בתגובה לפגישתו עם שלדון אדלסון במסעדת הטריפה כי "זו היתה פגישה פרטית עם מכר ותיק".

כזכור, נתניהו ואדלסון סעדו יחד ב"Fresco by Scotto" כאשר נתניהו אף הזמין לאכול צלעות עגל. השניים סעדו כאשר צבא של 30 מאבטחים מגן עליהם מכל צדדי הבניין. "רחוב שלם נסגר לתנועת כלי רכב, היו אפילו צלפים על גגות", דיוחו עוברי אורח.

המסעדה המדוברת, כך עלה מבדיקת "כיכר השבת", מציעה בתפריט שלה בין היתר: שוק וירך חזיר, ממולח ומיובש, מבוש עם גבינה מוצרלה ופרמזן ברוטב מתוק מתובל המוגש עם פסטרמת חזיר; קציצות ברווז ממולאות בגבינה קשה, גבינה איטלקית וגבינת שמנת המוגשות עם פטריות ובשר עגל ברוטב יין ודובדבן; סרטן קר עם לימון, שעועית לבנה ורצועות חזיר קריספי.

גורמים בקהילה היהודית בארה"ב אמרו ל"כיכר השבת" כי הם "חשים בושה" בכך שראש הממשלה המייצג את המדינה היהודית בחר לסעוד בפרהסיה דווקא במסעדה בה מוגשים סרטנים, פירות ים וחזיר.

"אנחנו מצפים מאדם הנושא בתפקיד הכי רשמי שמייצג את ישראל לנהוג כבוד באוכלוסייה האורתודוקסית הגדולה באמריקה ולפחות לשמור על מראית עין שתכבד את הציבור הזה ואת כללי המנהג היהודי".

"כמו שנתניהו מבין שאין לראש הממשלה לנסוע בפרהסיה ולהיפגש פגישות רשמיות בשבתות וחגים כך עליו להתנזר מאכילה בפומבי במסעדת שרצים וטרפות", הם טוענים.

לדבריהם: "כל איש עסקים שאינו יהודי בניו יורק יודע שכשהוא מזמין יהודי לפגישה עסקית הרי שהוא עושה זאת במסעדה כשירה וכאן דווקא מי שמסמל את המדינה היהודית בחר לפרוץ את כל הגבולות ולהוות סמל שלילי בעניין החשוב".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה כי "זה באמת מגעיל שחזירי ההון והשלטון אוכלים יחדיו במסעדת חזיר. "ויותר מכן מאסתו התורה מחמת רבוי טינופו ושהוא ניזון מטינופים" אומר הרמב"ם. ביום הכיפורים יש להתפלל עליהם ועל זרעם, שיזכו לתשובה. כי הנביא עומד ומזהיר: "כי באש ה' נשפט ובחרבו את כל בשר וכו' אוכלי בשר החזיר והשקץ והעכבר יחדיו יסופו נאום ה'".

ח"כ משה גפני, יו''ר תנועת 'דגל התורה', אמר בתגובה לפרסום ב"כיכר השבת" כי "מדובר בחוסר רגישות חמור כלפי יהודי העולם והעם בישראל".

לדבריו, "ראש ממשלת ישראל אמור לייצג את כלל האוכלוסיות והיה צפוי שיגלה רגישות. אבל לאחר שהוא יושב בממשלה עם שר האוצר שעושה מסיבת עיתונאים בשבת , אין פלא שהתדרדר למצב כזה שיושב במסעדת טריפה לעין כל. כשישראל יורדים - יורדים עד התהום".

תגובת לשכת ראש הממשלה לא נתקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר