"ניאבק בתכנית בכל צורה"

המחתרת החרדית שרוצה לחסל את הספורטק: "ברקת עבריין"

בזמן שהנציגים החרדים נטשו את המאבק, אברכים חרדים לקחו את המושכות לידיים ומנסים לעצור את תכנית ה"ספורטק" בירושלים. אמש הם קיבלו חיזוק מיו"ר ועדת הערר של העירייה (חרדים, בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Maya Levin / Flash90)

לאחר שהמאבק של חברי המועצה החרדים בירושלים נגד תכנית הספורטק לה התנגדו הרבנים כשל, קבוצת אברכים ירושלמית שמה לה למטרה בחודשים האחרונים לחסל את התכניות להקמת המתחם. לאחרונה, הם הגישו ערעור עצמאי נגד התכנית לוועדת הערר של העירייה, ואמש (שלישי) במהלך הדיון בערר, מתח לדבריהם יו"ר הוועדה עורך הדין אליעד וינשל ביקורת חריפה ביותר על העירייה והחברה העירונית "מוריה".

בחודשים האחרונים, לאחר אישור תכנית הספורטק בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, החלה עיריית ירושלים את עבודות הבניה במתחם עמק הארזים שם אמור לקום הספורטק - זאת למרות שהיתרי הבניה לא ניתנו עד כה ולכאורה בניגוד מפורש לחוקי התכנון והבניה שאוסרים על תחילת עבודות בניה ופיתוח תשתיות קודם לקבלת היתרי הבניה שכוללים הליכים בירוקרטיים מורכבים.

העירייה מנגד טוענת כי אין מדובר בעבודות תשתית עבור מתחם הספורטק שאמור לקום בדיוק במקום בו מתבצעות העבודות, אלא בעבודות של העתקת תשתיות השייכות לשכונות הסמוכות. אלא שיו"ר ועדת הערר הבהיר לנציגי העירייה וחברת מוריה כי לדעתו מדובר בעבירה של ממש על חוקי הבניה והתכנון.

על פי גורמים שנכחו בדיון, יו"ר הוועדה הבהיר שמכיוון שהדיון אינו עוסק בהפרות הבניה של העירייה, הוא לא ידון בדברים. הוא הבהיר כי במידה ויפנו לבקשת צו הקפאת הליכים הוא ישקול להעניק צו הפסקת עבודה לעירייה. בנוסף, לאחר שנציגי "מוריה" העלו את הטענה כי מדובר בהעתקת תשתיות נזף יו"ר הוועדה בחומרה בנציגים והטיח בהם כי הם משקרים.

עמק הארזים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

הדיון בוועדה נערך בעקבות ערעור שהגישו האברכים יחיאל רודמן, אפרים שורץ ואליהו פנט נגד אישור תכנית ה"ספורטק" בעמק הארזים בצפון ירושלים, הדיון עסק בין היתר בחריגות בניה והסתיים בניצחון חלקי לאברכים שהגישו את הערר, כאשר הוחלט כי חלק מהמגרשים לא יבנו ועל העירייה למצוא מספר פתרונות לתיקון תכנית הבניה.

אחד האברכים שהגישו את הערר אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי למרות שההישג הטכני בוועדה אינו בעל משמעותיות מרחיקות לכת, הדברים שהשמיע יו"ר הוועדה נותנים תקווה להפסקת העבודות במקום שהוא מקווה כי בסופו של דבר תוביל לביטול התכנית.

האברך תוקף בחריפות את ראש העיר ברקת ואומר כי "ניר ברקת הוא עבריין שלא סופר אף אחד, הוא בונה בניגוד מפורש לחוק ומתעלם מאיתנו כאילו היינו אוויר, לא מעניינת אותו רווחת תושבי העיר, כל מה שמעניין אותו זה לארח את 'המכבייה' בעוד כשנה וחצי, ושכולם יפגעו מבחינתו", אומר האברך.

אישור תקציב הספורטק, לפני שנה (צילום: כיכר השבת)

"אנחנו נמשיך להיאבק בברקת בכל צורה, אמנם יש הרבה שמפחדים מהמשת"פים העלובים - היועצים החרדים של ניר ברקת שפועלים ללא לאות כדי לסייע לברקת על חשבון הציבור החרדי - למרות עשרות אלפי התנגדויות שהוגשו על התכנית ולמרות שכל הרבנים יצאו נגד התוכנית" מוסיף האברך.

האברך שמעורה היטב בנושא, אומר כי בימים אלו הם פועלים במרץ על מנת להגיש ערעור לבית המשפט: "אנחנו אמנם פועלים לבד ובהתנדבות, אבל לא נוותר, אנחנו חייבים להבהיר לניר ברקת שאנו תושבים שווי זכויות ושאי אפשר פשוט להתעלם מאיתנו" אומר.

לטענתו, לאחר פניה למספר עורכי דין שיעתרו לבית המשפט התברר כי עורכי הדין מפחדים לייצג את המתנגדים, כך לדבריו, זאת מחשש כי יפגעו על ידי עיריית ירושלים. "למרות זאת נמצאו מספר עורכי דין שיגישו את העתירות. אנחנו יודעים שברקת רק רוצה לבנות מתחם ל'מכבייה' ולכן הוא עובר על החוק, אנחנו נצליח בעזרת השם לעצור אותו ובמידה והמתחם לא יהיה מוכן תוך שנה וחצי, אנו מאמינים כי התכנית תיגנז כליל", אומר האברך.

"לא מדובר במאבק של חרדים מול חילונים" מבהיר האברך לסיום, "מדובר במאבק של תושבים מול ראש עיר שלא אכפת לו רווחת התושבים ולא מפריע לו לקחת את הראה הירוקה היחידה באזור רק בגלל שהוא רוצה לארח את הספורטק".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בעבודות העתקת תשתיות אשר מבוצעות מכח היתר לעבודות תשתית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר