הלבוש החרדי לא הועיל

דניאל מעוז רצח את הוריו: "אמרה התורה 'לא תרצח'"

דניאל מעוז, שהחל לאחרונה להתלבש כחרדי, הורשע הבוקר (שני) ברצח שני הוריו ונשלח לשני מאסרי עולם. בהכרעת הדין אמרו השופטים כי "ערכי כיבוד הורים כאבק היו לרגלי הנאשם. אמרה התורה 'לא תרצח', אך הנאשם סכר אוזניו ועיניו ורצח את שני הוריו". מעוז מצדו שב וטען: "לא רצחתי" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דניאל מעוז בבית המשפט, הבוקר (צילום: גיל יוחנן' אוהד צויגנברג, אבי פרץ - ynet)

דניאל מעוז, ששב והופיע בלבוש חרדי, הורשע הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים ברצח הוריו, נורית ונח מעוז ז"ל. לאחר הפסקה קצרה, שבו השופטים לאולם והקריאו את גזר הדין, בו הטילו על מעוז עונש של שני מאסרי עולם מצטברים ועוד חמש שנות מאסר בגין השמדת ראיות.

עם הקראת הכרעת הדין פרצה תמר, בתם של בני הזוג, בבכי. לאחר הכרעת הדין יצא דניאל מעוז מאולם הדיונים כשפניו חתומות, ואמר כי "אני דניאל מעוז לא רצחתי את הורי ז"ל, הרשעתי היא טעות טרגית. מגיע להורי שהאמת תצא לאור. צר לי שלא כך".

דניאל, שהגיש לבוש בחולצה לבנה, זקן עבות מעטר את פניו, כיפה שחורה לראשו ופאות גדולות בפניו הוסיף ואמר: "אם הייתם מבינים את הקשר האיום שקיים בין שתיקה לאלימות, הכול גלוי וידוע בפני הקדוש ברוך הוא, אמת מארץ תצמח. הסיבה היחידה שהרוצח נמצא באולם (דניאל רמז בכך על טענתו שאחיו התאום ניר הוא שביצע את הרצח - י.נ.). זה וידוא הריגה".

בהכרעת הדין שמסרו השופטים צבי סגל, משה דרורי ובן-ציון גרינברגר נכתב כי מעוז "דקר את הוריו המנוחים עשרות דקירות סכין, דקירה אחר דקירה, עד שנפחו את נשמתם. הנאשם החל בסמוך לאחר הרצח לנסות לטשטש את עקבותיו, מסכת עובדתית שאין לה לבייש תסריט אימים".

השופט צבי סגל, אמר בהקראת הכרעת הדין כי "ערכי כיבוד הורים כאבק היו לרגלי הנאשם, קדושים הם החיים ויש לכבדם, אבל לא מצאנו סימן וזכר לדעה זו באמתחתו של הנאשם".

"אמרה התורה 'לא תרצח', אך הנאשם סכר אוזניו ועיניו ורצח את שני הוריו", הוסיפו השופטים, "זעקה הארץ וזעקו השמים - דם זוג הורים נשפך סתם כך באכזריות שאין דומה לה על יד בנם הנאשם".

"לא בכדי הקדימה התורה את הדיבר 'כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ' לדיבר 'לֹא תִּרְצָח' (שמות, פרק כ', פסוקים יב - יג). דבר זה מלמדנו כי בדומה למחוקק, גם עמדת המשפט העברי הינה כי איסור הרצח הוא חמור יותר, שבעתיים, עת מדובר ברצח הורים", הוסיפו השופטים.

באשר לטענת דניאל כי אחיו התאום הוא הרוצח, אמרו השופטים כי "הנאשם היה אמור להרגיש רגשות נורמליים של כאב, אשמה וחרטה. הנאשם לא ניחם על מעשיו אלא ביקש לפגוע בשמו הטוב של אחי התאום ניר וטען כלפיו בלי להניד עפעף שרצח את הוריו המנוחים".

מקרה הרצח המזעזע אירע בחודש אוגוסט 2011. לפי כתב האישום, דניאל שנהג להמר ונכנס לחובות של מאות אלפי שקלים בעקבות כך, חיפש ביום הרצח מידע באשר לקבלת כספי ירושה. בפרקליטות טענו כי חובות ההימורים היוו את המניע לרצח.

לפי כתב האישום, בליל הרצח הותיר דניאל את הטלפון שלו בתל אביב כדי ליצור לעצמו אליבי, בשעה 23:00 תקף את אביו ודקר אותו מספר פעמים, במהלך הדקירה, נאבקו השניים ודניאל נפצע בידו מה שסייע באיתור גילוי ה-DNA שלו בבית.

האם שהתעוררה מהרעש, ירדה לסלון והספיקה לצעוק "הוא רוצח אותי", לפני שנדקרה למוות בידי בנה. לאחר מכן חזר מעוז לתל אביב תוך שהוא משליך את הסכין. מאוחר יותר שב לדירת הוריו, לקח כסף מאביו וניסה לשבש את הממצאים בזירה, בגין כך הואשם ברצח כפול והשמדת ראיות.

דניאל, עורך דין במקצועו, החל להתלבש במהלך המשפט כחרדי, והעלה גרסאות שונות בהן טען כי לא הוא ביצע את הרצח, אך כאמור, הבוקר הכריע בית המשפט כי הוא זה שרצח את הוריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר