בצל הירי

"לא רוצים להיפרד": הלווית הילד דניאל טרגרמן בן ה-4

הילד דניאל טרגרמן הי"ד בן ה-4, שנהרג ביום שישי מפגיעת פצצת מרגמה בבית משפחתו בקיבוץ נחל עוז, הובא הבוקר למנוחות בבית העלמין חבל שלום במועצה האזורית אשכול. אמו ספדה לו בבכי: "אתה אהבת חיי, ילד מושלם, חלומם של כל אבא ואמא. חכם, רגיש, מתקדם לגילך בכל שלב" (חדשות, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דניאל טרגרמן בן ה-4 (צילום: באדיבות המשפחה)

כואב הלב: הילד דניאל טרגרמן הי"ד בן ה-4, שנהרג ביום שישי מפגיעת פצצת מרגמה בבית משפחתו בקיבוץ נחל עוז, הובא הבוקר (ראשון) למנוחות בבית העלמין חבל שלום במועצה האזורית אשכול.

אמו גילה ספדה לו בבכי: "מתוקי שלנו. אני לא מבינה מה קורה פה בכלל. אני לא מאמינה שאני נמצאת פה בבית העלמין כדי להיפרד ממך. היינו המשפחה המאושרת בעולם ואני לא קולטת. רצינו להגיד לך תודה כי לימדת אותנו לאהוב ונתת לנו אושר".

"אני מוצאת נחמה בזה שהיית ילד אהוב ומאושר עד הרגע האחרון. רצינו להגן עליך אבל אפילו הצבע אדום לא הציל אותנו. תמיד היית רץ ראשון קראת ליובי שיבוא ותוך שנייה זה נגמר. אלוקים שבשמיים, חזק אותנו, תן לנו כוח להמשיך. אנחנו לא רוצים להיפרד", הוסיפה האם בהספד קורע לב.

האם הכואבת והאבלה המשיכה ואמרה: "אתה אהבת חיי, ילד מושלם, חלומם של כל אבא ואמא. חכם, רגיש, מתקדם לגילך בכל שלב. יפה, כל כך יפה. אני מנסה לעכל את הדברים ולא מצליחה. לא קולטת מה קורה. נתת לנו רגעי אושר ונחת רבים בזמן כל כך קצר. כל כך רצית לגדול, להיות הכי גבוה - הכי חשוב הכי גבוה - ולהיות כבר פרח, ולהיות פרי בגן, ואז לעלות לכיתה א'. אנחנו ההורים הגאים ביותר שיש".

"רגע לפני הפצמ"ר הקטלני הרכבת עם אבא את האוהל בבית כדי לשחק בו עם יוביק. אבל אפילו הצבע אדום לא הצילה אותך הפעם. הכל קרה כל כך מהר. כשהתחילה האזעקה לקחתי אותך ואת אורי וקראנו לכם לממ"ד. תמיד אתה היית רץ ראשון. הפעם קראת ליוביק לבוא, והיה לך מבט קפוא. הסתכלת על יוביק כשהיית בתוך האוהל ותוך שניה זה נגמר. איבדנו אותך ונשארנו עם מראות זוועתיים שילוו אותנו כל החיים", ספדה האם.

"ביקשו מאיתנו להיפרד ממך אתמול בערב. החלטנו לדחות קצת ולהיפרד ממך הבוקר, בשעות היום ולא בחושך. השארנו לך את הצבעים שכל כך אהבת. תמיד אמרנו שאתה תהיה המנהיג הצעיר ביותר בעולם שגם יביא את השלום. אז אם לא בחייך נקווה שבמותך. יש לי עוד הרבה מה לומר לך אבל אומר זאת בלב", סיימה האם את הספדה.

הבוקר, נמשך הירי ליישובי הדרום. אזעקות הופעלו שוב ושוב במועצות האזוריות. רקטות ופצצות מרגמה התפוצצו ליד יישובים ובשטחים פתוחים.

לאחר השעה 9:00 נורו רקטות לעבר אשדוד, גן יבנה ומועצת חוף אשקלון. רקטה אחת יורטה בשמי אשדוד. לאחר השעה 10:00 יורטה רקטה מעל שדרות.

יו"ר המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הספיד בהלוויה: "ביום שישי נכנסתי לבית אחרי הפגיעה וראיתי את האוהל של דניאל. לרגע דמיינתי איך הוא משחק שם ומנצח מפלצות רעות. אבל בעולם שלו הרעים ניצחו. האוהל, המקום הבטוח, נפגע. זה המקום הבטוח שהמדינה צריכה לתת. בהיעדר דרך של 14 שנה, דניאל הוא זה שמשלם את המחיר. גילה ודורון האהובים, כולנו כאן לאהוב ולתמוך בכם".

הילד דניאל נהרג ביום שישי מפגיעת פצמ"ר ליד ביתם בקיבוץ. הוא, הורי ושני אחיו הקטנים היו בבית אך הוא לא הספיק להגיע לממ"ד בטרם התפוצצה פצצת המרגמה.

"המזוודות כבר היו מוכנות. רגע לפני הפיצוץ הקטלני יצאתי להוריד את המנשא של אורי מחבל הכביסה. נכנסתי הביתה והיה 'צבע אדום'. הילדים שיחקו באוהל שהיה בתוך הבית, ומרגע האזעקה עד הפיצוץ עברו שלוש שניות בלבד. לא הספקנו לאסוף את הילדים ולהגיע לממ"ד", סיפרה האם בכאב.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, השתתף בהלוויה ואמר בהספדו: "דניאל, ילד יקר, ראיתי אותך אתמול, גיבור של אבא ואמא, לבוש במדי נבחרת ארגנטינה, מלא באושר. חשבתי עליך ועלינו. ילד שאוהב את יובל המבולבל ואת מעשה בחמישה בלונים. ילד שלא תמיד רוצה לישון לבדו לכן אמא ואבא מחבקים אותו. קטן מדי לחצות כביש כי זה מסוכן וגדול מספיק לדעת מה צבע אדום כי זה גם מסוכן. אתה הילד של כולנו. אנו מלווים את הילד שלמענו לחמנו.

"קיבוץ נחל עוז, שילמתם בדם שאין לו מחיר. אין לאיש זכות לדרוש מכם להישאר כאן, אך אנו מבטיחים לכם שאתם לא לבד. מדינה שלמה מחבקת אתכם. אנחנו מלאי התפעלות מתעצומות הנפש שלכם. אתם המשעול הראשון והאחרון..מכאן ננצח ונתגבר. דור ההתיישבות ממשיך ובונה כאן. דניאל לנצח נזכור את החיוך. היה שלום ילד אהוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר