פרשת השחיטה: שגריר פולין בישראל זומן לשיחת הבהרה

דחייתו של החוק שנועד לאפשר שחיטה יהודית בפולין תגרום למשבר דיפלומטי? שגריר פולין בישראל זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ: "מצפים שפולין תתקן את המעשה". בנוסף, הבהירו במשרד החוץ לשגריר הפולני כי הטיעון לפיו מדובר בהחלטה הדואגת לסבלם של בעלי החיים - אינו מתקבל על הדעת, וזאת מחמת שבפולין עדיין מותר לבצע ציד בעלי חיים לשם הנאה ספורטיבית (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בשר, התעללות בבעלי חיים? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משבר דיפלומטי בעקבות האיסור נגד שחיטה יהודית בפולין? שגריר פולין בישראל זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ הישראלי, וזאת לאור ההחלטה הפולנית לדחות את הצעת החוק שנועדה לאפשר שחיטה כשרה במדינה.

במהלך שיחת ההבהרה, הבהירו הנציגים הישראלים כי "ישראל מצפה שפולין תתקן את המעשה המעוות". בנוסף, הבהירו במשרד החוץ לשגריר הפולני כי הטיעון לפיו מדובר בהחלטה הדואגת לסבלם של בעלי החיים - אינו מתקבל על הדעת, וזאת מחמת שבפולין עדיין מותר לבצע ציד בעלי חיים לשם הנאה ספורטיבית.

כזכור, יו"ר הכנסת שלח מכתב מחאה לעמיתו הפולני, בו קבל על דחיית החוק שנועד לאפשר שחיטה כשרה בפולין. אדלשטיין כתב: "כיו"ר הכנסת, אני מביע בזאת את מחאתי כלפי החלטתה זו ואני רואה זאת כחובה מוסרית המוטלת על העם והפרלמנט בפולין לשנות את ההחלטה הלא מקובלת הזו, החלטה שהופכת את פולין למדינה הראשונה ממדינות ה'איחוד האירופאי' שמתנכלת לזכות לביצוע הליך של שחיטה כשרה על אדמתה".

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר בתגובה להחלטה ביום שישי האחרון: "זוהי בשורה עצובה ליהדות פולין בפרט וליהדות אירופה בכלל. מהלכים חקיקתיים מן הסוג הזה חורגים מגבולותיה של מדינת פולין ונודעת להם השפעה אירופית, כפי שראינו בנושא ברית המילה".

הרב גולדברג התחייב כי מרכז רבני אירופה ימשיך ויפעל במטרה לאפשר את המשך השחיטה הכשרה "מרכז רבני אירופה טיפל בפרשייה הזו מאז התעוררה בסוף השנה האזרחית הקודמת ובכוונתנו להמשיך ולפעול בנושא אל מול שלטונות פולין ומערכת המשפט האירופית בניסיון לאפשר את השחיטה במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר