ח"כ הרב ישראל אייכלר: "שקניוק ירשום את עצמו כקוף"

לחבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר יש מגוון הצעות לסופר יורם קניוק, שצפוי להירשם כחסר דת: "שירשום את עצמו בתעודת הזהות כקוף או כחייזר שהגיע מהחלל החיצון". אייכלר הוסיף: "החלטת בית המשפט מעצימה את התחושה כי הוא שייך לקליקה קטנה של חסרי דת. אני רוצה לראות מחר שיבוא מישהו וידרוש למחוק לו מתעודת הזהות את סעיף הלאום"

יוני גבאי | כיכר השבת |
אייכלר לצד קניוק. כקוף או כחייזר? (פלאש 90)

"מצידי, שקניוק ירשום את עצמו בתעודת הזהות כקוף או כחייזר שהגיע מהחלל החיצון" - כך הגיב היום חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר להישג שרשם הסופר יורם קניוק בבית-המשפט, שבעקבותיו יירשם כחסר דת.

"מבחינתי זה לא מעלה ולא מוריד", אמר אייכלר לאתר מעריב, "זה עניינו הפרטי וזה לא מפריע לי".

אייכלר הוסיף: "החלטת בית המשפט מעצימה את התחושה כי הוא שייך לקליקה קטנה של חסרי דת. אני רוצה לראות מחר שיבוא מישהו וידרוש למחוק לו מתעודת הזהות את סעיף הלאום, שכן הוא רוצה להכריז על עצמו כחסר לאום". 

הבוקר פורסם כי שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי הסופר יורם קניוק יוכל להירשם במרשם האוכלוסין כחסר דת. קניוק, סופר ישראלי, עתר באחרונה לבית המשפט בדרישה להורות למשרד הפנים לאפשר לו להירשם במרשם מינהל האוכלוסין לא כיהודי.

קניוק בן ה-81 נשוי לאישה נוצריה, ושתי בנותיו נוצריות. משרד הפנים רשם את נכדו כנוצרי, ולאחר מאבק הסכים לשנות זאת ל"חסר דת".

בעקבות זאת, ביקש קניוק לשנות גם את הלאום שלו מיהודי לחסר דת. במשרד הפנים הסבירו כי כדי לשנות את הסעיף, יש צורך בפסק דין של בית-המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר