לבן עולה מהמטבח

אלישבע בכיכר: כך תעצבו את המטבח • צפו

הילדה שהתלהבה מריחות השיפוץ בבית, והפכה למעצבת המטבחים שמגשימה לכם חלומות • וכך מצאה את חברת 'מטבחי אורכיד' - שלא נבהלת משום אתגר • ראיון חג (עיצוב)

אלישבע בכיכר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

אלישבע בכיכר | מתוך "הכיכר הלבנה" - ספיישל שבועות חלק א'

לבן עולה מהמטבח • מאת: אלישבע גליקסברג

ניהול אולפן: יוחנן בלייך • איפור: שירה אלבז

הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים: הדר שיינפלד

מטבחים: אורכיד • צילומים: איציק אבוחצירא, אורית אלפסי

מה את זוכרת מגיל 5-6?

הדר זוכרת את יום החלפת המטבח בבית ילדותה כיום חג, ובעוד כולם מתרגשים מהחידוש, היא התפעלה מההתקנה, מהחומרים ומריח העץ והדבק העולה מן הארונות. סיטואציה זו הציתה בה את ניצוץ העיצוב, ומאז - האש בעיניים לא רק שלא כבתה, אלא עולה ומתעצמת מפרויקט לפרויקט...

מה המשותף בנייה רוויה ולבית פרטי?

היא גדלה בבית של רואי חשבון כשהמקצוע עובר מדור לדור. לאחר נישואיה החליטה להגשים את חלום הילדות ונרשמה ללימודי הנדסאית אדריכלות. כבר בסטאז' לקחה על עצמה לתכנן בניין, כי אם מתחילים דרך חדשה, אז למה לא להתחיל בגדול?

כאשת קבלן היא מוצאת עצמה מתכננת פרויקטים בקנה מידה גדול, אך בין אם מדובר בבניה רוויה או בבית פרטי היא מתחילה לתכנן קודם כל את המטבח, הלב הפועם של הבית, זה שמכתיב את קצב החיים, הזיכרונות וההווי שיונחל לדורות הבאים.

המשולש הקדוש? לא מה שחשבתם

כשמדברים על תכנון מטבח מושכל מתכוונים למשולש הקדוש הכולל שלושה אלמנטים הכרוכים זה בזה: כיור, כיריים ומקרר, אך הדר הכניסה למשוואה שלושה פרמטרים חשובים נוספים: המעצבת, הלקוח ו... חברת המטבחים.

מניסיונה חייבת להיות הלימה בין השלושה ליצירת שיח חיובי, שיתוף פעולה ושימור המטבח לטווח רחוק.

היא הגיעה לתובנה לאחר שחיפשה חברת מטבחים לפרויקט גדול בעל מספר דירות לא מבוטל. בזה אחר זה נפגשה עם יצרנים והחיבור לא קרה.

"ברגע שנכנסתי למטבחי אורכיד ידעתי שמכאן אני יוצאת עם הזמנות לכל דיירי הפרויקט", לשאלה מה גרם לה להרגיש זאת עונה, שמדובר בחוויית שירות, ביצוע, קנייה ולקיחת אחריות שלא נתקלה במקומות אחרים.

תכנון ועיצוב: אלישבע קובי (צילום: איציק אבוחצירא)

כל מטבח מתחיל מצורך

"לפני כל פרויקט אני מתזכרת את עצמי שנועדתי להגשים חלומו של הלקוח! לשם כך, אבצע תחקיר מעמיק על רצונותיו, הרגליו, חלומותיו וצרכיו ואת כל זאת אלביש בפרוגרמה" משתפת שיינפלד.

ומאחורי כל פרוגרמה עומדת חברת מטבחים שאמורה לבצע ולהגשים את מטבח החלומות, וכאן נכנסת לתמונה חברת אורכיד שלא חוששת מאף אתגר אדריכלי שהמעצבת תציב, בין אם מדובר בפתרון אחסון קריאטיבי, שילוב חומרי גלם בלתי שגרתי או בחלל שנראה בלתי אפשרי.

הדר מספרת לנו סיטואציה שבה הלקוח החליט להוסיף מדיח כלים לאחר הכניסה לבית. חברת אורכיד, למרות שלא הייתה מחויבת, נרתמה לבצע את השינוי הנדרש עד לתוצאה המושלמת והמדויקת, וזאת דוגמה אחת מתוך רבות...

תכנון ועיצוב: הדר שיינפלד (צילום: איציק אבוחצירא)

לגוון את הלבן

הלבן מאיר, מרחיב את החלל ומחמיא לבית ולכן ממליצה הדר לשלבו במטבח. לכל החוששות לגבי ניקיון ותחזוקת המשטחים הלבנים היא מציינת, שחומרי הגלם והגמר של חברת אורכיד הינם איכותיים ועכשוויים שאף לכלוך או כתם לא יוכלו עליהם...

עוד אומרת הדר, שכשמדובר במשפחה ברוכת נפשות בעלת צורך במקומות אחסון רבים – הצבע הלבן מעניק אשליה אופטית ומעמעם תחושת עומס.

מיתוס נוסף מנפצת, שהמטבח הלבן אינו משדר קרירות הודות לחומרי גלם טבעיים, תאורה נכונה ואלמנטים משלימים.

תכנון ועיצוב: חדוה בוקשפן (צילום: אורית אלפסי)
תכנון ועיצוב: ליקי שנל (צילום: איציק אבוחצירא)
תכנון ועיצוב: הדר שיינפלד (צילום: איציק אבוחצירא)
תכנון ועיצוב: ברכה כהן (צילום: איציק אבוחצירא)

WARM MODERNISM

הבית המודרני עם הפנים אל העתיד, חייב להיות חף מכל קרירות ולשדר חמימות מזמינה. בדיוק בשל זאת מקפידה הדר להימנע מלצמצם את הגדרת סגנון העיצוב לז'אנר אחד והיא משלבת בין האסכולה המודרנית לאסכולה הקלאסית. גישה זו לשיטתה תהפוך את המטבח לעל זמני מחד, וכזה שמתכתב עם הטרנדים מאידך.

המטבח כחלק אינטגרלי מהבית

התקופה בה הייתה דלת למטבח הפכה לחלק מההיסטוריה. כיום, המטבחים מתוכננים

כ-open space וחולקים טריטוריה עם פינות האוכל, האירוח והסלון, בכך נוצר דיאלוג בין המטבח לבית הן מהאספקט העיצוב והן מההתנהגותי.

מגמה זו דורשת מהמעצבים לתכנן אזורים פעילים וסמויים בתחכום רב וזאת הסיבה שמטבחי 2020 לוקחים מספר צעדים קדימה וללא ספק מהווים גורם מניע לפעימות הלב של הבית.

תכנון ועיצוב: מיכל נידם (צילום: איציק אבוחצירא)
תכנון ועיצוב: שלומי הייקושלר (צילום: איציק אבוחצירא)

שאלון:

אם היתה לך אפשרות לבחור אופציה אחת מבין השתיים, במה היית בוחרת?

ססגוני או מונוכרומטי?

ססגוני

ישראלי או בינלאומי?

ישראלי

טבעי או מעובד?

טבעי

מודרני או קלאסי?

בכל קלאסי אני מכניסה מודרני ובכל מודרני אני אטמיע קלאסי

חג שבועות שמח ומעוצב,

הדר, אלישבע וצוות מטבחי אורכיד.

ליצירת קשר:

מטבחי אורכיד: 02-5374545 www.orchid-k.co.il

הדר שיינפלד: 052-6241666

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר