'המבדיל' | צפו

האברך שנהפך לאלוף הקפוארה מספר על המסע שלו

אלוף הקפוארה מיקי חייט, שהיה בחור ישיבה ואברך, מספר איך הגיע מישראל לבירת העולם של הקפוארה - ברזיל, על ניצחונות ונפילות, וכיצד אפשר לשאוב כוח ממקום של חוזקה - דווקא בחודש אלול | צפו בתוכנית המרתקת (המבדיל)

אלוף הקפוארה מיקי חייט מתראיין לזלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, אלוף הקפוארה מיקי חייט כדי לספר על המסע האישי מישראל לבירת העולם של הקפוארה - ברזיל, על ניצחונות ונפילות, וכיצד אפשר לשאוב כוח ממקום של חוזקה אל מקומות אחרים בהם אנחנו חלשים.

כבר בגיל 9 חייט מתחיל להתעסק באומנות הקפוארה בעקבות דודו. בשלב מתקדם יותר אחרי שנים של אימונים חייט טס בגפו לברזיל, כדי למצוא משמעות אמיתית לחייו. בארץ הרחוקה הוא עובר סדרות אימונים מפרכות ימים על גבי ימים, שתים עשרה שעות כל יום.

ישנו השלב באימונים בהם הגוף קורס, כבר אין לו כביכול לאיפה להתקדם, ודווקא שם הטכניקה עצמה מתחילה להשתפר, כיוון שזוהי הדרך היחידה שיכולה לקדם את המתאמן - לעבוד עם השכל ולא עם הגוף.

כשהשכל עובד האדם גם מנסה לקבל תשובות בעלות משמעות, בשביל מה אני עושה את הדבר הזה, בשביל מה אני עושה את הדבר ההוא, ומשם חייט מוצא תשובות שמחזירות אותו לארץ ישראל.

רוב האנשים לא חיים את חייהם כמו מתאמנים, אין להם ספר בו יש חשבון נפש מדוייק על העליות והירידות שלהם, לעומת מתאמנים שצריכים לדעת במדויק היכן הנפילות, על מנת להתגבר עליהן. ולמעשה, רוב רובם של האנשים זוכר בעיקר את הנפילות שקרו להם.

אחד מסיפורי הנפילות של חייט שיכל להוביל אותו אל דלת היאוש או להפך - אל דלת התקווה, היה באליפות העולם אי שם בתוך הג'ונגלים הברזילאים: חייט שובר את בוהן רגלו, וכדי להמשיך באימונים ובתחרות הוא נוסע לעיירה במרחק 40 קילומטר ממתחם הקפוארה. בדרך חזור המשטרה סוגרת את הכבישים וחייט מוצא דרך בראשיתית על מנת לחזור למחנה ולהמשיך.

תוכנית מיוחדת: 'המבדיל' חוגג שלוש שנים ו-160 תוכניות | צפו

חייט מגיע לחצי הגמר, וכשמודיעים שהתחרות תמשיך מחר בבוקר הוא הולך לישון בלי לדעת שבעצם - התחרות המשיכה, וכך הוא מפסיד בטכני כיוון שלא עלה להתחרות. זהו סיפור קשה ומייאש, אך חייט ממשיך הלאה ושנתיים לאחר מכן הוא עומד על הבמה ולוקח את המקום הרביעי באליפות העולם.

כיום חייט מאמן בכל הארץ, גם מגזרים אחרים אך גם בציבור החרדי. אם לפני שנים מושגים שלא היו תורה כפי שהיא לא הצליחו לעבור בפתח, מוזיקה ואומנויות לחימה על אחת כמה וכמה, כיום אפשר לראות איך ניתן להם מקום נרחב יותר, ולא כנגד, אלא גם על מנת לחזק את המקום התורני.

פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חסר אונים מול דף הגמרא וכדומה, הוא מרגיש שאין לו את היכולת והערך העצמי שלו לגבי יכולותיו נמצא בשפל, אך כאשר הוא מצליח להתמודד בתחום אחר בצורה טובה - ערכו העצמי לגבי החולשות שלו גדל, והנה, ברגע אחד הוא מתקדם אל שערים חדשים.

יצוין, כי בעוד שבועיים בשעה 11:10, במוצאי שבת פרשת כי תבוא יתקיימו סליחות מוזיקליות על ידי האמן זלמן שטוב בבית הכנסת 'רננים' בהיכל שלמה בירושלים. הציבור מוזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר