'לדבר על זה'

נוטלים ידיים 20 פעם? בודקים שוב ושוב אם הדלת סגורה? הפרק הזה בשבילכם

אם אתם מנסים להיפטר בכוח ממחשבות רעות שעוברות לכם בראש ולא מצליחים, מרגישים צורך לשטוף את הידיים שוב ושוב, הבן או הבת שואלים את אותה שאלה, רק כדי להיות בטוחים, למרות שכבר קבלו עליה את אותה תשובה הרבה פעמים... כדאי לכם לצפות בפרק הזה של "לדבר על זה" • צפו

(צילום: כיכר השבת)

תכנית נוספת של - "לדבר על זה", בהגשת חיים דיין ממכון הקשב ואריאל שטיין מהחטיבה הפסיכיאטרית "שיבא תל-השומר", שמשוחחים על מבחר סוגיות פסיכולוגיות וחברתיות.

בפרק השלישי של "לדבר על זה" : OCD – "מחלת הספק"

כולנו מכירים את החוויה בה, לעיתים, אנו "מוודאים" שוב האם שמענו טוב את מה שנאמר לנו או האם נעלנו את הדלת לפני שהלכנו לישון. הרצון והצורך "לדעת את הדברים בבטחון" נועד בבסיסו לסייע לנו.

אבל מה קורה כשהצורך בוודאות, הופך להיות טרדה משמעותית ופוגעת באיכות החיים שלנו? "הפרעה טורדנית כפייתית" הינה הפרעה בה מחשבות סביב חששות שונים, כמו למשל פחד מכך שלא שטפתי ידיים כמו שצריך, או פחד מכך שיקרה לי משהו או לקרובי משפחתי - אינן פרופורציונאליות ואינן מרפות.

לא קל לשאת את המחשבות הטורדניות והן מעוררות חרדה גבוהה, לכן, האדם מסגל לעצמו התנהגויות שמרגיעות אותו. ההתנהגות הכפייתית מקלה על עוצמת החרדה אך זוהי הקלה לטווח הקצר, ובטווח הארוך נוצר מעגל של חרדה ופעולה, שוב ושוב. בפרק הנוכחי משוחחים חיים דיין ואריאל שטיין על התופעה, על מה שעומד מאחוריה וגם על הטיפול בה.

לתגובות ושאלות: steindayan@gmail.com

צפו בפרק המלא


המידע באתר אינו מהווה או מחליף חוו"ד / יעוץ / שירות רפואי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר