אייפון 6 הושק בישראל: האם לשדרג ואיפה תמצאו את המחיר הכי זול

האם כדאי לשדרג לאייפון 6 או ל-6 פלוס? וכמה יעלה לכם אייפון 6 בישראל? כל המחירים, כל הרשתות וכל הטיפים לקראת עלייתו לארץ של הדגם החדש מבית האפל (דיגטל, מדריכים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אייפון 6 ו-6 פלוס? איפה תמצאו את המחיר הזול ביותר? (צילום: מתוך אתר אפל)

יותר מחודש לאחר שהחלה אפל למכור את מכשירי האייפון 6 ואחיו הגדול אייפון 6 בארה"ב ובשלושים מדינות בעולם, מגיע הלילה האייפון לישראל. כאשר המשווקות הרשמיות של אפל יחלו למכור הלילה בחצות את המכשיר החדש, אשר גורם לטירוף גם בישראל. לקראת ההשקה בישראל, כיכר השבת מגיש לכם מדריך מפורט על האייפון 6.

האם לשדרג לאייפון 6?

השאלה שעולה בכל פעם בו משיקה חברה מכשיר טלפון חכם מסדרת הדגל שלה, היא מה חדש בדגם החדש, והאם שווה לשדרג את המכשיר הקודם, עליו שילמו הלקוחות סכומים גבוהים, לטלפון החדש שגם הוא אינו זול.

אז באייפון 6 החידוש העיקרי הוא גודל המסך. כשמעתה גם אוהדיה המושבעים של ענקית הטכנולוגיה, אשר אינם מעוניינים לשמוע על מכשירים אחרים. יכולים לעשות שימוש במסך בגודל שמתאים לשנת 2014. כאשר מכשיר אייפון 6 מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ'. ובעוד אחיו הגדול, האייפון 6 פלוס, מציע מסך בגודל 5.5 אינצ'ים. מה שמכניס אותו לקטגוריית הטאבלט.

על הנייר, החומרה שמציעה אפל במכשירי הדגל שלה, חלשים משמעותית מהמתחרות הגדולות שלה, כמו גלקסי S5 או נוט 4 של סמסונג, G3 של LG, או אפילו נקסוס 5 הוותיק. כאשר גם בגזרת המסך, אפל נשרת מאחור, כשהיא למעשה חברת הטכנולוגיה היחידה שאינה מציעה מסך באיכות HD במכשיר הדגל שלה.

אך למרות זאת, המבקרים מציינים כי המכשיר עובד מצוין מבלי להיתקע, ואיכות המסך סבירה למדי. לנו לא יצא לבדוק את המכשירים, ולכן לא נמליץ לכם על איכות המכשיר.

מצד שני, גם הביקורות האוהדות, מציינות אכזבה גדולה מסוללת המכשיר. כאשר החלטה של אפל לעשות שימוש בשוללה בנפח של 1800 מיליאמפר בלבד (באייפון 6 פלוס הסוללה בעלת קיבולת גבוה במקצת, אך היתרון מתקזז בעקבות המסך הגדול יותר, שזולל יותר אנרגיה), וזה עולה למשתמשים בחיי סוללה קצרים. שלא יספיקו לשרוד את שעות הצהרים המאוחרות ללא טעינה.

מלבד גודל ואיכות המסך, לא חידשה אפל הרבה. בחו"ל תוכלו ליהנות משירות התשלומים החדש של אפל, בזכות חיישן תקשורת טווח אפס - NFC, שהוסיפו באפל למכשירים החדשים. אך טרם ברור אם השירות יהיה זמין בישראל, ואם כן, מתי.

כמה יעלה לכם אייפון 6 בישראל

כבר לפני כשבועיים, בעת שפרסמה אפל כי היא מתכננת למכור את המכשירים בישראל, היה ברור שהמחיר לא יהיה זול. לאחר מכן, כשפורסמו המחירים, גילינו שהמחיר לאייפון 6 יהיה הגבוה בעולם. אז יצאנו לבדוק כמה תשלמו על אייפון 6 ברשתות הסלולר הגדולות. וכמה תשלמו אצל היבואניות הרשמיות.

גם כאן אין הפתעות רבות, כאשר את המחיר הזול ביותר, תוכלו למצוא ברשתות החשמל או רשתות המחשבים. והמחיר הזול בישראל לאייפון 6, עומד על 3,550 שקלים. ועבור אייפון 6 פלוס, תאלצו להיפרד לכל הפחות מסכום של 4,170 שקלים, לדגם עם נפח אחסון של 16 GB.

בחברות הסלולר תאלצו לשלם מעט יותר. כך בפאלפון תשלמו על אייפון 6 בנפח 16 ג'יגה ב-3,683 שקלים. עבור אייפון 6 בנפח 64 ג'יגה תשלמו 4,229 שקלים ועבור אייפון 6 פלוס בנפח 16 ג'יגה תשלמו 4,229 שקלים. והמחיר היקר ביותר הוא עבור אייפון 6 פלוס בנפח 64 ג'יגה עליו תאלצו לשלם 4,699 שקלים.

בחברת פלאפון תוכלו לקבל החזרים בעבור החזרת הטלפון הישן, בעסקת טרייד אין. שם תקבלו סכום של החל ממאתיים שקלים עבור מכשיר גלקסי S2, ועד ל-1,500 שקלים אם תחזירו אייפון 5S לחברה.

חברת פרטנר (אורנג') מציעה מכשירים במחירים דומים. אך החברה מציעה לראשונה מכשירים בשיטת הליסינג. ותוכלו לשלם עבור המכשירים סכום שנע בין 140 ל-180 שקלים בחודש, לתקופה של 18 חודשים. אשר בסופם תחזירו את המכשיר לחברה, בתוספת תשלום חד פעמי של כ-800 שקלים. אם תחליטו להשאיר את המכשיר ברשותכם, יהיה עליכם לשלם סכומים גבוהים במאות שקלים ממחיר המכשיר בשוק.

דווקא חברות הסלולר הקטנות מפתיעות לטובה, כאשר בהוט מובייל לדוגמה, ניתן למצוא את הדגם הזול של האייפון 6, במחיר של 3,600 שקלים. שאמנם יקר יותר מהמחיר שתמצאו ברשתות המחשבים והחשמלף אך זול יותר מהמתחרות הסלולריות. כך גם החברות הווירטואליות יופון ורמי לוי תקשורת, מציעות מחירים נוחים יותר מפלאפון ופרטנר. נציין כי ההבדלים הם לרוב בסכומים קטנים יחסית.

באיי דיגיטל, היבואנית הרשמית הוותיקה של מוצרי אפל בישראל,תמצאו מחירי ביניים. שם תאלצו להיפרד מ- 3,690 שקלים עבור אייפון 6 בנפח 16 GB, ועד ל-4,899 שקלים עבור האייפון 6 פלוס בנפח 128 GB.

מחירי האייפונים החדשים הם ללא ספק הגבוהים בשוק הסלולר המקומי, וכאמור, הם הגבוהים בעולם. אך למרות זאת, אלפי ישראלים כבר קנו את המכשירים החדשים בהזמנות המוקדמות של חברות הסלולר. והיבואניות של אפל מצפות כי רק הלילה יצליחו למכור אלפי יחידות של אייפון 6 ואייפון 6 פלוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר