"נולדתי לאמא שלא מסוגלת לתפקד וסובלת מקושי נפשי"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", קטי גל, זמרת, מרצה ומנחת ערבי הפרשת חלה, חושפת באומץ את סיפור חייה הקשה כילדה למשפחה מפורקת, שגדלה בפנימייה - ושוזרת בו תובנות אמוניות מחזקות ומרגשות (נפלאות בפרשה, כיכר TV, מאמע)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרשת כי תבוא פותחת במצוות ביכורים, שבה אנו מביעים את הכרת התודה שלנו לה' על כל הטוב שקיבלנו. אמירת התודה נעשית בדיבור ובייחוד במעשה.

מה החשיבות של ההודאה לה'?

הפעולה הזו מחדירה בכל הווייתנו את תחושת השייכות לו, כי הרי הכול שייך לקב"ה והוא בחר לתת לנו את כל השפע הזה באהבתו אותנו.

כל אחת מאיתנו היא ביכורים, בכורה אהובה ורצויה אצל אלוקים - "בני בכורי ישראל". ובמיוחד בשבילה נברא העולם. יהודי הוא "חלק אלוקה ממעל ממש". לכן, לא רק מה שקיבלנו מה' שייך לו, אלא אנחנו בעצמנו שייכות לו ומקומנו בבית המקדש, בדיוק כמו הביכורים.

כמה חשוב להגיע דווקא עם האמונה הזו לראש השנה, יום הדין. השאלה היא איך מצליחים להחזיק באמונה הזאת במצבים מורכבים, כשניצבים מול אתגרים גדולים.

היום, בתוכניתנו "נפלאות בפרשה", אורחת מיוחדת שתשתף אותנו בסיפור חייה המרתק, שטומן בחובו גם קשיים לא קטנים.

קטי גל היא זמרת, מרצה ומנחת ערבי הפרשת חלה לנשים ונערות מכלל הקשת היהודית. בחייה הפרטיים נשואה ואמא לשלושה ילדים מתוקים, גדלה בכרמיאל בפנימייה שנקראת "כפר הילדים" וכיום גרה עם משפחתה במושב כפר אחים.

שאלנו אותה מה הביא אותה לחזור בתשובה, מדוע היא גדלה בבית ילדים, באיזה גיל היא קיבלה משפחה, באיזה גיל התחתנה, איך הקשר שלה עם אימה, במה היא תברך את הילדות שלה ומה היא מאחלת לעצמה.

***

רגע לפני סיומה של שנה, הקדישו זמן לכתיבה ולחשבון נפש - במה אתן שמחות בשנה זו? מה אתן בוחרות לשנות בשנה הבאה?

נשמח לשמור על קשר – נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל שלמטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר