חיים אפשטיין על מכתב גדולי ישראל: "הם התכוונו ל'טוב'"

חיים אפשטיין, המתמודד מטעם 'בני תורה' לראשות העיר ירושלים, מבהיר כי לא יפרוש, אומר כי מכתב גדולי ישראל "לא מעניין אותו" וכי הם בכלל התכוונו לסיעת 'טוב'. ראיון (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
חיים אפשטיין (צילום: שלומי כהן)

יממה למועד הבחירות, הרוחות בפלג הליטאי מתלהטות, ובמפלגת "בני תורה" לא מתכוונים להיכנע ולהסיר את התמודדותם. מבחינתם, ההצלחה היא לא המודל לריצה כמו שהמודל האמיתי כלשונם הוא לשמוע בקול רבם הגר"ש אויערבך.

הבוקר (שני) גדולי ישראל מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי יצאו חוצץ נגד ריצתם, תחת הכותרת "ריקים ופוחזים ובעלי מחלוקת". במכתב שהתפרסם בעיתון 'יתד נאמן' כתב הגראי"ל כי "אין לנו לחוש מהשקרים שלהם ופיהם שווא בטענות שונות ומשונות". הגר"ח כתב: "אנשים ריקים ופוחזים בעלי מחלוקת".

בשיחה עם "כיכר השבת" יו"ר מפלגת "בני תורה" בירושלים שמתמודד גם לראשות העיר למרות הסיכויים האפסיים, בחר לתת פרשנות משלו לדברים ולהפנות את הנכתב לסיעת 'טוב לירושלים' המתמודדת מולו: "אני מאמין שהרב שטיינמן אמר את הדברים על סיעת 'טוב', כך אני מבין".

לדבריו, הוא מתייעץ עם רבו הגר"ש אויערבך שהורה לו להתמודד וכי גם אם יש גדולי תורה שפוסקים אחרת זה לא מעניין אותו, כלשונו: "לי יש את הרב שלי, יש לי פסק הלכה מרבי עזריאל אויערבך לשמוע בגר"ש אויערבך, אני מתגורר בירושלים ואת השאלות שיש לי אני שואל אותו. יכול להיות שיש פסקים אחרים, זה לא מעניין אותי בכלל. לי יש את הדרך שלי, את הדרך שקיבלתי".

"אל תכניס אותי במחלוקות בין רבנים. מקומי לא שם. אני נציג ששלחו אותו ואני לא מתעסק בדברים אחרים", הוסיף.

רבים תוהים האם ברגע האחרון, שעות ספורות למועד הבחירות, הם יחליטו לבסוף להסיר את התמודדותם מאשר לקחת את הסיכון הברור להפסד צורב, אך אפשטיין קובע נחרצות כי אין לכך כל סיכוי ומבחינתם הם רצים עד הסוף: "הודענו במפורש שאין שום סיכוי שנסיר את מועמדותנו וזאת בהחלטת הגר"ש אויערבך שאנחנו רצים עד הסוף. ואין שום סיבה לחשוב בכיוון הזה בכלל".

רוב הסקרים שפורסמו לאורך כל מערכת הבחירות קבעו כי אין להם סיכוי להכניס אפילו נציג אחד למועצת העיר, יו"ר המפלגה דוחה בביטול ואומר כי הסוקרים משקרים: "היה פעם יהודי ששימש בתור חבר-כנסת ושר בממשלה מטעם המפד"ל, הוא טבע את המושג מדבר סקר תרחק, לכן אנחנו לא מסתכלים על סקרים".

"לנו יש דרך שאנחנו הולכים בדרכה, אנחנו מצווים ללכת לפי רבותינו הקדושים בבחירות האלה וכך אנחנו עושים. הסיכוי לא מעניין אותנו, יכול להיות שהסיכוי הוא מאה אחוז לניצחון ויכול להיות שאולי קצת פחות, זה לא משנה בכלל. מטרת הריצה היא שיהיה קידוש השם ולהראות שיש כמה יהודים שרוצים כאן משהו אחר", אומר אפשטיין.

במפלגת "יהדות התורה" האשימו כי ריצת אפשטיין לראשות העיר היא בכדי להפחית את סיכוייו של משה ליאון להיבחר לראשות העיר ובכך להגדיל את סיכוייו של ראש העיר המכהן, ניר ברקת. במטה ליאון הוסיפו כי ברקת הבטיח להם תפקידים בעירייה.

ב'בני תורה' דוחים את הטענות: "אנחנו לא אנשי תרגילים, אנשי דת אנחנו, אנשי מוסר שעומד מאחורינו ראש הישיבה והוא לא אדם של תרגילים, זה אדם של תורה וקדושה".

בבחירות אשתקד היו אלה חסידי גור שהביעו את המועמד דאז מאיר פרוש לתבוסה כואבת, האם הפעם יהיו אלו "בני תורה" שיגרמו לתבוסה עבור מועמד רוב הציבור החרדי? "משה ליאון זה בדיוק מה שהציבור החרדי צריך היום?", תוהה אפשטיין.

"אני לא אומר ברקת, אלא חיים אפשטיין. אם היו מביאים בפני גדו"י את הנתונים המדויקים אני משוכנע שהם היו אומרים להצביע עבורי. עד מחר הכול יכול להשתנות", הוא מאשים.

ממטה ההסברה של 'טוב לירושלים' נמסר בתגובה כי "מדובר בדברי הבל. מעבר לכך הדברים אינם ראויים לתגובה רצינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר