אגד: 40 נהגים ערבים התפטרו מתפקידם

40 נהגי אגד ערבים התפטרו מתפקידם על רקע טענות של פגיעה בביטחונם האישי. אחד הנהגים: "עלה אלי חייל ואמר לי שהוא יקרע לי את הצורה". גם נהגים יהודים חוששים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נהג אגד יוסוף חסן אל-רמוני: התאבדותו הציתה את המהומות בחברת אגד (צילום: דף הפייסבוק)

על רקע מחאתם של נהגים בחברות התחבורה בגין מותו של אחד הנהגים, קיימה וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דיון מיוחד בו נחשף כי ישנם עשרות נהגים שעזבו את עבודתם בשירות התחבורה הציבורית ועיקרם מחברת "אגד תעבורה".

במהלך הדיון אמר הממונה על איגוד התחבורה בהסתדרות, רועי בליטנטל, כי מזה שבועיים, מאז נמצא מת נהג אגד יוסוף אל רמוני בירושלים, נעלמו 60 מנהגי התחבורה הציבורית באזור ולא ניתן ליצור עמם קשר. עוד 40 התפטרו מתפקידם. "הם מעדיפים לא להתפרנס, העיקר לא לעלות בחזרה להגה בגלל הפגיעה בביטחונם האישי", אמר בליטנטל.

נהג אגד, עמר אבן סמאן: "בשבוע שעבר חייל סרב להציג בפני תעודת חוגר. הוא אמר לי: 'אני אקרע לך את הצורה, עוד ניפגש'. התקשרתי למשטרה ואמרו לי שאין מה לעשות".

נהג אוטובוס וחבר 'כוח לעובדים', יניב זעפרני: "זורקים עלינו אבנים ופחיות, בעיקר בוואדי ג'וז ובעיסאוויה. לא כל האוטובוסים ממוגנים והנהג יכול לאבד שליטה. זה ייגמר באסון".

נהג אפיקים, אנוואר טאוויל סיפר כי "בבני ברק חסמו לי את הכביש עם עגלת תינוק וסירבו לפנות. אם הייתי נוגע בעגלה היו אומרים שנהג ערבי פגע בתינוק. במקרה אחר סירבו שני נוסעים לשלם ואמרו לי: 'יא חתיכת ערבי זבל, נתפור לך את הפרצוף'. הזעקתי משטרה והיא לא הגיעה. במקרה אחר סירבה נוסעת לשלם על ילדה שהייתה איתה ואמרה לי 'אתה חתיכת ערבי.. יותר גרוע מהחמאס בעזה'. פניתי למנהל שלי והוא סירב להתלונן, אמר לי שצריך סבלנות. החברה גם אוסרת עלינו להפעיל מצלמות בטיחות באוטובוסים כדי לא לפגוע בצנעת הנוסעים הדתיים".

יו"ר ועד עובדי אגד תעבורה, יצחק קשקש, ציין כי במספר מקרים נפצעו נהגים כתוצאה מהשלכת בלוקים והפגיעות בנהגים, הן היהודים והן הערבים, התעצם מאז מבצע 'צוק איתן'.

מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דניאל שנער: "אף חברה לא העלתה בפני את הבעיה, אפילו לא בפתק. זו פעם ראשונה שאני שומע על כך. משרד התחבורה אינו אמון על טיפול בהפרת הסדר הציבורי. עם זאת, יזמנו הקמת יחידת מאבטחים, אולם חברות התחבורה הציבורית סירבו ליטול חלק במימונה, העומד על 80 מיליון שקל בשנה".

ראש מדור גופים ציבוריים במשטרת ישראל, סנ"צ עופר יצחק: "חברות האוטובוסים אינן מונחות על ידי המשטרה. אנחנו מטפלים בעיקר ברכבת וברכבת הקלה. עם זאת, אנחנו מפעילים שוטרים סמויים באוטובוסים ומעניקים לנהגים סמכות לעכב נוסע, לדרוש ממנו להזדהות ולהוריד אותו מהרכב. ידוע לנו רק על מקרה התנכלות אחד כלפי נהג בחודש האחרון".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי רוזנטל, סיכם את הדיון ואמר כי "אנחנו בפתחו של הר געש ועלינו להתעשת לפני שיקרה כאן אסון חמור. על משרד התחבורה מוטלת האחריות, יחד עם המשטרה והמרכז לשלטון מקומי, לגבש פתרונות לבעיה המדאיגה, אם זה באמצעות תקנות להחמרת הענישה, או אמצעים טכנולוגיים כמו הפרדת הנהג מהנוסעים ולחצני מצוקה, ולדווח על כך לוועדה תוך 3 חודשים".

רון רטנר, דובר אגד מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אין בדעתנו להתייחס ולפרט אודות יחסי העבודה הפנים ארגוניים באגד. שאלות הנוגעות למצב התחבורה הציבורית ועובדי הענף, יש להפנות למשרד התחבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר