גוגל מציגה: פתרון חדש שמזהה רובוטים באינטרנט

הסוף לאותיות מרוטשות אותם המשתמש צריך לפענח ולהוכיח שהוא איננו רובוט. פתרון חדשני של גוגל יבקש מכם רק לסמן את התיבה שמצהירה שאינכם רובוטים. אז איך זה עובד? (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(יוטיוב)

הסוף ל-CAPTCHA: רבים אינם מבינים מדוע עליהם להקליד סדרת אותיות וספרות מרוטשות שלעתים קרובות לא ניתנות לקריאה, רק כדי שיוכלו לגשת לשירותי אינטרנט מסוימים. האשמה בכך היא על מיליוני הרובוטים שמשוטטים ברחבי האינטרנט ונועדו לשלל מטרות, החל מכריית מידע דיגיטלי ועד לרובוטים שנועדו לפרוץ לאתרים או לגרום לאתרי אינטרנט לקרוס. כעת מצאה ענקית האינטרנט גוגל פתרון פשוט וגאוני שיקל עליכם את ההליך ויהפוך אותו לידידותי לאדם ולאויב לרובוטים.

הפתרון אותו מציעה החברה הגיע לאחר שככל שעובר הזמן והמחשבים נעשים מתקדמים יותר, יכולים הרובוטים לפענח את האותיות המרוטשות בקלות רבה על ידי שימוש בתוכנות מתקדמות לזיהוי כתבים, מה שגורם לבעלי האתרים להעלות את רמת הטשטוש - דבר שמקשה גם על בני האדם את הפענוח ולעתים לא מונע מרובוטים מתוחכמים לפענח את הקוד.

בגוגל החליטו לחשוב מחוץ לקופסה, ופיתחו את הדור הבא של שירות "reCAPTCHA". תוצג בפניכם שאלה אחת פשוטה; "האם אתם רובטים". בהנחה שאתם אינכם רובוטים, תוכלו לסמן בפשטות את התיבה היחידה שמוצגת ועל ידי כך ידע האתר כי אתם משתמשים אנושיים.

השיטה החדשנית מתאפשרת אודות לאלגוריתם ייחודי ומתקדם שפיתחו בגוגל, הקורא את תזוזות עכבר המחשב שנעשו בדף האינטרנט על מנת לסמן את התיבה המצהירה כי המשתמש אינו רובוט. במידה ולא נעשו תזוזות עכבר האופייניות למשתמש אנושי, תדע המערכת כי מולה עומד בוט (רובוט סריקה אינטרנטי) ותחסום מידית את גישתו לאתר האינטרנט.

אלא שאלגוריתם המזהה את תזוזות העכבר אינו מספק פתרון למכשירי טלפון חכמים שעושים לרוב שימוש במסכי מגע, מה שגרם לגוגל לפתח אלגוריתם ייחודי למכשירי טלפון חכמים, הוא יציג למשתמש תמונה, אותה יהיה עליו להשוות לתמונות המציגות אובייקטים דומים, משימה קלה מאוד לבן אנוש ומסובכת לבוטים.

ה"reCAPTCHA" הוטמע כבר בשבועות האחרונים בחלק משרותיה של ענקית האינטרנט והפך את חייהם של מיליוני משתמשים לקלים יותר. כעת שחררה החברה את התוכנה לבעלי האתרים שיוכלו גם לעשות שימוש ב-API ולהתאים אישית את התמונות שיוצגו למשתמשי המובייל של אתר האינטרנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר