דיווח: נתניהו מנסה להקים ממשלה ולדחות את הבחירות

גורמים פוליטיים טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להקים ממשלה חדשה עם החרדים ובכך למנוע את קיומן של הבחירות. ב'דגל' סירבו ובש"ס רק טוענים שזה ספין (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

מאמצים של הרגע האחרון? גורמים פוליטיים טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למנוע את קיומן של הבחירות ולהקים ממשלה חדשה עם המפלגות החרדיות.

בין היתר שוחחו בכירים בליכוד עם ראשי הסיעות החרדיות בכדי לבדוק את האפשרות כי יסכימו להיכנס לקואליציה בראשות נתניהו ללא בחירות.

ב'דגל התורה' השיבו בשלילה כמעט מוחלטת להצעה, אך מתנועת ש"ס בראשות אריה דרעי הם קיבלו תשובה המסתמנת כחיובית והבינו כי יש על מה לדבר.

"דרעי מפחד כעת מבחירות", אומר גורם במפלגות החרדיות: "הוא מעדיף להיכנס לממשלה ולמצב את ש"ס ורק אז לצאת לבחירות. במצב הנוכחי ש"ס במצב לא טוב, למרות שנראה שדרעי רוצה בחירות, האמת היא שהוא חושש מזה מאוד".

בכדי להקים ממשלה מסוג זה צריך דבר ראשון לרכך את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שיסכים לשבת עם הסיעות החרדיות בממשלה, עד כה הוא סרב. יש הטוענים במערכת הפוליטית כי דרעי מנסה בשעות אלו לרכך את חברו ליברמן.

דרעי עצמו מסרב להכחיש כי הוא מנהל משא ומתן, אך דוברו טוען כי השמועות הם ספין ומציין כי ש"ס עובדת בכל הכוח לקראת הבחירות.

בנוסף למאמצים מול המפלגות החרדיות, על פי הדיווח ב-ynet - בליכוד מנסים לפלג את 'יש עתיד' ולהוביל לממשלה עם חלק מהסיעה אך בלשכת ראש הממשלה מכחישים וטוענים כי מדובר בספין עלוב.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו פועל לפלג את יש עתיד. מדובר בספין עלוב המשקף את הפאניקה שאחזה בשר האוצר הכושל לפיד", נמסר מלשכת נתניהו.

קשה מאוד לראות שמהלך מסוג זה יצלח וזאת גם בשל לוח הזמנים הצפוף כאשר כבר ביום שני חוק לפיזור הכנסת צריך לעבור בקריאה שניה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר