קבוצת נשים חרדיות מאיימת: ללא נציגה בכנסת לא נצביע לש"ס ויהדות התורה

קבוצת נשים חרדיות פתחה בקמפיין במטרה שהסיעות החרדיות בכנסת יעניקו לאישה מקום ברשימה. הקבוצה מאיימת: "אם זה לא יקרה לא נצביע לש"ס ויהדות התורה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום ארכיון: גיל יוחנן - ynet)

קבוצת נשים חרדיות יוצאת בדרישה לשלב נשים ברשימות המפלגות החרדיות לכנסת - לראשונה בהיסטוריה. לצורך כך, פתחה הקבוצה בקמפיין תקשורתי, שיגרה מכתבים לחברי הכנסת, ואיומים ברורים מה יקרה במידה ולא יזכו לשיתוף פעולה.

המאבק החל בתחילת השבוע כאשר קבוצת הנשים פתחה דף פייסבוק מחאתי "לא נבחרו, לא בוחרות". ככל שנקף הזמן הצטרפו עוד ועדו נשים וגברים. כיום הדף עומד על כ-2,500 לייקים. כאמור, הקבוצה פנתה גם לחברי הכנסת החרדים.

ברשימת הנשים ניתן לראות את מיכל צ'רנוביצקי (34) המתגוררת בעיר החרדית אלעד; רחלי איבנבוים (29) המתגוררת בשכונת מאה שערים בירושלים; אסתי רידר-אינדורסקי (42) המתגוררת ברמת גן ואסתי שושן (37) המתגוררת בפתח תקווה.

בבחירות לעיריית אלעד עמדה צ'רנוביצקי בראש מפלגת "עיר ואם למען אלעד", שזכתה למעט קולות ולהפסד צורב.

במכתב שכותרתו "קול קורא לייצוג נשים במפלגות חרדיות", כתבו הנשים: "אנו קבוצת נשים חרדיות פונות לעומדים בראש המפלגות החרדיות: ש"ס ואגודת ישראל, בבקשה לייצוג נשי ברשימותיהם".

"אנו קבוצת אוכלוסיה עם אורח חיים ייחודי, המשפיע על מגוון גדול של תחומי חיינו", כתבו עוד במכתב והוסיפו, "אנו משוכנעות כי נציגות נשית תשכיל לייצג אותנו במסדרונות הכנסת באופן ראוי ונכון. יש נשים חרדיות רבות ומוכשרות שתשמחנה לעסוק בצרכי ציבור באמונה".

הנשים קובלות על כך שקולן לא נשמע לטענתן. "בשנתיים האחרונות חקרנו לעומק את מצבן של הנשים החרדיות בישראל, השתתפנו ואף יזמנו דיונים בכנסת והבנו כי קולנו לא נשמע בוועדות ובפורומים השונים, כפי שהיה אמור להישמע".

"הדברים נוגעים לעניינים קריטיים כמו בריאות, פרנסה והשכלה", הן טוענות ומבהירות כי "המצב הקיים חייב לקבל פתרון בדמות נשים חרדיות שיהיה לפה עבורנו".

הנשים מבהירות כי מבחינתן כל נציגה שתכנס לרשימה תהיה נציגה עבורן ולא משנה מי זאת תהיה - אפילו לאו דווקא מיוזמות המאבק. "אנו נכבד כל נציגה נשית ראויה שתיבחר על ידכם ונרגיש כי היא שליחתנו, שליחת ציבור של 50 אחוזים מקהל הבוחרים שלכם".

"הגיעה העת שנקבל את הכבוד המגיע לנו כמפרנסות עיקריות וכמחזיקות על גבנו את עולם התורה, בדמות ייצוג נשי ראוי ברשימות החרדיות". כתבו עוד וסיימו במשפט "זה הזמן לצדק היסטורי וזה בידכם".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסבירה אחת מיוזמות המחאה, רחלי איבנבוים, על מאבקן. "בזמן בו נשים חרדיות מנהלות ארגונים ומוסדות, עיתונאיות, משפטניות ופעילות חברתיות אין סיבה שנשים ראויות, לא תייצגנה את הציבור הנשי במגזר החרדי ותדאגנה לצרכים השונים והייחודיים של 5% מהאוכלוסיה בישראל".

לדבריה, "המכתב מהווה קריאה גלויה למפלגות הבית החרדיות לייצג אותנו, את כולנו, לא לזנוח אף אחת מאחור".

"אנחנו מקוות שהקריאה הכנה שלנו תזכה לתשומת לב ולדיון רציני", היא אומרת ומשגרת איום ברור "אם לא יהיה ייצוג נשי במפלגות החרדיות לא נוכל להצביע למפלגה שלא מייצגת אותנו".

המוחה מבקשת לחדד את המסר: "אני לא רואה בכך מחאה או קריאת תיגר אלא את ליבת עיקרון קיום הבחירות - כל אזרח נותן את קולו למפלגה שמייצגת אותו. אם מפלגה בוחרת לא לייצג במודע קהל אזרחים מסוים ממילא היא בוחרת לוותר עליו".

מה יקרה אם דרישתכן לא תתקבל? שאלנו. "הצבעת מחאה היא אחת התופעות ששינתה את יחסי הכח הפולטים בהפתעה לא פעם ולא פעמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר