כך מעדכנים את וויז: 60 משתמשים 'חרשו' את ניו יורק

בישראל מציגה וויז מפות מדוייקות, אך בניו יורק המצב עד לאחרונה היה פחות מלבב. בשביל לעדכן את האפליקציה נדרשו עשרות נהגים ושבועיים של נסיעה בכבישי העיר (אפליקציות)

(צילום מסך)

אפליקציית הניווט וויז הקלה מאוד על נהגים באמצעות מפות המעודכנות בזמן אמת על מפגעים שונים, החל מרכב עומד בשולי הכביש, דרך עומסים בכבישים ומציאת כבישים חלופיים בקומבינות ישראליות אופייניות ועד לדיווחים על השוטר שאורב לכם מעבר לפינה ומצלמת מהירות שהותקנה לאחרונה על הכביש.

אך בעוד המפות בישראל מעודכנות כמעט באופן מושלם, בשאר המדינות ניתן למצוא לעתים קרובות בורות של ממש במפות המקומיות מצד וויז. הסיבה לכך נעוצה בשיטת המיפוי החברתית של וויז. בניגוד לשאר המפות המקובלות בעולם, בהן ממפים אנשי מקצוע את המפות ומוודאים שלא שכחו שום שביל נידח. בוויז שיטת המיפוי הנה חברתית. וותיקי המשתמשים בישראל עוד זוכרים כיצד מיפו את הכבישים עליהם נסעו כשהם גם מעדכנים במפה את נתוני הכביש החל משמו ועד למהירות הנסיעה המותרת.

זו הסיבה שהמפות בעיר ניו יורק כללו אלפי כבישים שלא עודכנו מעולם ושגיאות קריטיות שהפכו את הניווט לבלתי אפשרי, למרות רצונם של הנהגים להיות מעודכנים בזמן אמת בפקקי התנועה.

לכן החליטו בחברה, שנרכשה לפני כשנה על ידי ענקית האינטרנט גוגל, לארגן פשיטה מתוכננת היטב על התפוח הגדול. 60 משתמשים פשטו על העיר לפני שבועות ספורים, החל מה-10 בנובמבר, ו'חרשו' את כבישי העיר במשך שבועיים, כשהם ממפים היטב את כל חמשת הרבעים המרכיבים את העיר ניו יורק ודואגים לא לשכוח שום סמטה ולעדכן את חוקי התנועה החלים על כל הכבישים בעיר.

המשתמשים הניו יורקיים יכולים לחוש כבר עתה בהבדל התהומי באיכות המפות בעיר. המתנדבים שלוו על ידי ממפים מקצועיים דאגו לעדכן למעלה מ-125,000 כבישים, רחובות וסמטאות בעיר. כמו גם תוקנו למעלה מ-13,000 בעיות במפות, שכללו גם נתיבים חד סיטריים, פניות אסורות ובעיות נוספות שהתגלו במפות. בנוסף, עדכנו המשתמשים אלפי מקומות חדשים ונקודות ציון ברחבי העיר.

שיטת המיפוי החברתית של וויז נחשבה בתחילת דרכה כשיטה הזויה שרבים בקהילת המיפוי בזו לה, אלא שהחברה הוכיחה כי היא קראה את המפה טוב יותר ממתחרותיה. וויז היטיבה להבין את הפוטנציאל החברתי ונרכשה בסכום של למעלה ממיליארד דולרים על ידי ענקית האינטרנט גוגל שמשלבת כיום את הדיווחים המגיעים ממשתמשי וויז במפות גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר